EXCLUSIV: Un roman a inventat o cutie de viteze revolutionara

Publicat marţi, 12.05.2009 11:49 de Bogdan Mirică

Robert Popa este inca un tanar roman cu potential, capabil sa aduca o contributie importanta industriei auto mondiale prin inventia sa: cutia de viteze MVT, fara rapoarte.

Dupa ce v-a adus in prim plan unul dintre cei mai talentati designeri romani ai momentului, in persoana lui Mihai Panaitescu, Automarket revine astazi cu un nou subiect in exclusivitate. Tanarul Robert Popa se inscrie si el pe lista celor care au potentialul de a revolutiona industria auto. De aceasta data nu vorbim despre design ci despre tehnologie, pentru ca Robert este inventatorul primei cutii de viteze fara... viteze.

Romanul a pus la punct o cutie botezata MVT, abrevierea cuvintelor Multi-Purpose Variable Transmission. Inventia tanarului promite un consum de combustibil mai mic cu 40% si o imbunatatire a performantelor tot cu 40%. Cutia de viteze poate fi montata pe orice tip de masina, de la automobilele pe care le vedem acum pe strada pana la vapoare.

In urma cu trei ani, Robert a infiintat impreuna cu ceilalti colegi ai sai, o echipa talentata de ingineri, compania romaneasca Jameron. De atunci si pana in prezent ei au muncit la revolutionarea industriei de masini, reusind sa obtina patente in diferite domenii. Cea mai mare realizare ramane insa cutia de viteze MVT.

Produsul este o transmisie noua si revolutionara care nu foloseste viteze si care functioneaza cu ajutorul unui variator de raport actionat electromagnetic si controlat electronic, printr-un sistem ce intra in componenta ECU. Spre deosebire de actuala generatie CVT (Continuously Variable Transmission), inventia romanului reuseste sa preia orice cantitate de greutate, putere sau cuplu.

Cutia MVT ajuta automobilul sa accelereze mai bine in curbe, sa fie mai stabil si ofera o foarte buna forta la franare. Popa sustine ca, montata pe automobile, cutia de viteze CVT ar putea chiar injumatati consumul de carburant.

Robert Popa a pus la punct chiar si o versiune Turbo MVT a cutiei de viteze, care exclude folosirea unor sisteme inutile, asemanatoare celor existente pe masinile actuale. Reducerea consumului de carburant se datoreaza turatiilor scazute ale motorului. Spre exemplu, un motor 1.9 TDI cuplat la o asemenea cutie de viteze poate atinge 100 de km/h cu numai 2000 de rotatii si poate mentine aceasta viteza cu numai 1000 de rotatii.

In modul Sport, cutia creste puterea de accelerare prin mentinerea turometrului in zona rosie, de la 0 km/h la viteza maxima. Un alt aspect revolutionar al acestei cutii este capacitatea de franare a motorului, cu aceleasi niveluri de presiune ca in cazul unei frane de urgenta.

Robert Popa vorbeste despre inventia sa ca fiind "un pas important catre viitor, o cutie de viteze fara viteze ce va revolutiona industria grea a masinilor si nu numai. Cutia ofera avantaje deosebite, performantele si consumul fiind imbunatatite cu 40%. Acest lucru este posibil pentru ca MVT poate accelera o masina de la 0 la 100 sau 130 de km/h cu doar 1000-2000 de rotatii/minut si poate mentine aceasta viteza intre 500 si 1500 de rotatii/minut. Mai mult decat atat, cutia de viteze poate sa mentina viteza maxima intre 1500 si 2000 de turatii la motoarele mici, de pana la 1700 de cmc."

In acest moment, principala problema a companiei Jameron si implicit a tanarului inventator roman sunt banii. Pentru ca proiectul sa mearga mai departe Robert Popa are nevoie de o suma formata din cinci cifre. Cu un astfel de ajutor proiectul ar putea fi dezvoltat si demonstrat. Robert este in cautarea unor investitori cu nume grele in industria auto, romanul declarand ca o potentiala investitie ar aduce profituri de opt cifre in contul ambelor parti implicate in dezvoltare si productie.

Pana in prezent tanarul roman a primit o oferta din partea constructorului BMC, care s-a oferit sa cumpere tot proiectul, si din partea turcilor de la Tirsan, care s-au oferit sa investeasca. Si unul dintre magnatii Turciei, care detine KOC Holding, a fost dispus sa finanteze inventia tanarului roman. Robert a declarat insa ca momentan asteapta ca si marii constructori ca Volkswagen si BMW sa devina interesati de inventia sa.

  • Paul, marţi, 12.05.2009 12:36

    Probabil ca multi ma vor considera drept anti-roman, lipsit de patriotism sau mai stiu eu ce, insa din primele randuri, fara sa ajung la comparatia cu CVT, inventia mi s-a parut a fi doar o evolutie, considerabila ce-i drept, a actualei CVT prezenta pe atatea modele (mai ales in State). Ok, sunt de laudat preocuparea, cat si rezultatul, insa nu cred ca se poate vorbi de o inventie in adevaratul sens al cuvantului. CVT-urile de azi nu prea mai sunt oricum ceea ce erau acum zeci de ani la inventarea lor, adica slabe ca si performante, economie sau fiabilitate. Dovada e faptul ca Lexus GS450h, spre exemplu, beneficiaza de aportul unei cutii E-CVT foarte avansate tehnologic care preia o cantitate de cuplu considerabila.

  • Alex, marţi, 12.05.2009 12:44

    Daca doua lucruri sunt menite sa faca aceleasi lucruri, si doar unul dintre ele o face, chiar daca vine ulterior pe piata nu inseamna ca nu e inventie. De fapt MVT nu are nici un mecanism pe care CVT il are. Si MVT poate fi montata de la bormasina si la masina de spalat pana la vase petroliere.. Cred ca ai auzit de CVT la Lexus, si cred ca ai mai auzit ca creste timpul de acceleratie cu secunde bune

  • coco, marţi, 12.05.2009 13:21
    alexeevici

    MVT a copiat si poate modificat CVT, ambele folosesc un variator de rapoarte, simplu. Daca "inventatorii" prevad ca va scade consumul cu... si va creste puterea cu... e alta poveste, ideea e ca nu au inventat nimic. "Robert este inventatorul primei cutii de viteze fara... viteze"......... Incredibil cat de departe te poate duce patriotismul!!! Cutia fara viteze a fost inventata de mult si e folosita de multi ani de zile, mai ales pe masinile japoneze. "cutia de viteze poate sa mentina viteza maxima intre 1500 si 2000 de turatii la motoarele mici".........Ma gandesc ca masinile care vor fi echipate cu aceste cutii vor avea limitator de turatii???!!! Doar nu o sa treci de 2000 turatii ca depasesti viteza maxima a autoturismului, sau a bormasinii de reparat masini de spalat rufe pe vasele petroliere... Hai sa povestim Inventii...

  • coco, marţi, 12.05.2009 13:26
    FACE

    "Daca doua lucruri sunt menite sa faca aceleasi lucruri, si doar unul dintre ele o face, chiar daca vine ulterior pe piata nu inseamna ca nu e inventie" Deocamdata CVT FACE, insa MVT e un proiect inca, nu a venit pe piata, e doar un proiect facut pe computer, dupa cum reiese din reportaj. Asa ca asteapta pana vine pe piata si sa demonstreze ca FACE si apoi o numim inventie si inovatie. Deocamdata nu FACE nimic.

  • na, marţi, 12.05.2009 13:27
    mvt

    De-a lungul timpului au existat inventii care fie au schimbat radical modul de gandire al oamenilor, fie l-au trecut la un nivel superior: motorul, telefonul, internetul, toate au revolutionat lumea, chiar daca poate nu a fost evident de la inceput. La fel de adevarat este ca oamenii rar vad dincolo de orizontul cunoscut, iar viitorul este de obicei imaginat ducand prezentul la extrem: telefoane cat mai mici, calculatoare cat mai puternice, internet cat mai raspandit toate acestea au pornit de la o idee si sa ne gandim ca totusi este o idee revolutionara aceasta cutie de viteze.Mult succes echipei Jameron!!!=D>

  • sorin, marţi, 12.05.2009 13:32
    inca o variatie pe aceeasi tema

    http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission ...exista atatea variatii la aplicatia CVT, incat inca una nu reprezinta decat o evolutie, si nu o inventie... ECVT de la Lexus e de fapt un semi-CVT, pentru ca are un raport final fix... ..continand o idee anterioara, e ca si cum ai veni cu un telefon mobil mai compact, mai dotat si mai rezistent si il numesti inventie...

  • nemtalau, marţi, 12.05.2009 13:52
    inventie sau proiect?

    nu stiu mare lucru despre mecanica masinilor, cu atit mai putin despre cutia de viteze, dar 'seriozitatea' 'inventatorului' da de gindit in momentul in care declara ca asteapta ofertele VW sau BMW, putea sa declare pur si simplu ca nu e multumit de ofertele curente. iar 'inventia' e departe de a fi inventie cit timp e pe un PC, asa si eu pot sa declar, si presa sa publice, ca am inventat motorul cu clabuci, si sa apar mare INVENTATOR.

  • un carcotas, marţi, 12.05.2009 14:16
    Copie

    Este o copie fidela a MVT-ului de pe Logan. De fapt, este doar o imbunatatire a CVT-ului existent inca din anii '70 pe Dacia 1100 si mai apoi 1300...

  • URAGANU, marţi, 12.05.2009 14:20
    ba cati destepti

    Cati destepti pe aici. Dar de ce n-ati facut voi ce-a facut el ma Romanilor ? Sunteti o gloata de tarani care nu faceti decat sa macaniti in loc sa aplaudati ca ALA care a facut asta e ROMAN. Nu va e un pic rusine. Felicitari ROMANULUI care a facut asta, merita toti banii. Poate cineva ar trebui sa faca lobby la Dacia-Renault si sa includa aceasta cutie pe noul model Duster :D Asta da revolutie :D

  • LaurMandu, marţi, 12.05.2009 14:25
    interesant

    este mai putin important daca este inventie sau dezvoltarea a unei transmisii deja existente - cum au vazut ca ati spus unii dintre voi. poate automarket.ro a numit-o "inventie", cine stie? important este ca avem oameni capabili in foarte multe domenii, care nu sint descoperiti. ma bucur cind li se face reclama celor care merita!

  • tds, marţi, 12.05.2009 14:29

    Mercedes a implementat deja asa ceva pe A-class si B-class http://baby-benz.com/portal/content/view/254/ si un test de accelerare cu autotronic: http://www.youtube.com/watch?v=AEy_7p0sDBw Nu cred ca mi-ar placea sa conduc o masina cu asa ceva.

  • sorin, marţi, 12.05.2009 14:31
    @URAGANU

    ...probabil ca, daca ai fi avut minima curiozitate sa citesti articolul, adica mai mult decat titlul, sa ai minime cunostinte despre tehnica si sa dai un search sau doua pe google, nu te-ai mai fi repezit ca rima in bordura sa imparti jigniri gratuite...dar asta insemna sa ai mai mult de un neuron, si toti acesti neuroni sa formeze o sinapsa, dar evident, nu e cazul tau aici...rusine tie ca vorbesti ca Vadim fara sa te documentezi... ...dar ce imi usuc eu mainile pe tastatura, ca oricum n-o sa inteleaga copilul asta nimic...

  • Unu mai calm, marţi, 12.05.2009 14:33
    Trageti aer in piept, expirati!

    Foarte multa vehementa vad aici, atat pro cat si contra. Pana la a ma pronunta asupra inventiei, as vrea sa stiu mai multe detalii despre modul in care functioneaza cutia asta de viteze. Da, cunosc cum functioneaza o cutie de tip CVT, inteleg ce vrea sa zica prin variatie electromagnetica, dar mai multe detalii ar transforma articolul dintr-un promo la un produs virtual intr-un articol cu pretentii de profesionalism. Alta intrebare ar fi: care e motivul "magic" pentru care suporta "orice putere"?

  • Cristi, marţi, 12.05.2009 14:34

    Voi cititi ce scrieti? Mai mult decat atat, cutia de viteze poate sa mentina viteza maxima intre 1500 si 2000 de turatii la motoarele mici. Viteza maxima se obtine la turatii mari unde motorul are suficienta putere. N-o sa mentii 180km/h cu un motor de 100 de cai la turatii mici pentru ca cei 100 de cai sunt doar la 6000rpm. La 2000rpm are 30 de cai si nu poate merge cu mai mult de 100km/h. Puneti mana pe carte si nu mai scrieti prostii.

  • bogdan, marţi, 12.05.2009 14:38
    super

    Mai oameni buni, daca o sa vanda patentul o sa ne para rau,daca face o cooperare cu renault e super. Vom avea de castigat cu totii.Mai, e roman pana la urma... Vreau sa vad si eu pe cineva care infiinteaza o firma si are ca obiect de activitate cercetarea.Stiti de cati bani ai nevoie pana descoperi ceva sau daca descoperi?Cine isi pune banii la bataie sa descopere ceva? Aveti curajul sa o faceti?Nu stiti decat sa dati cu bata in balta.Rusine acelora care nu stiu sa aprecieze romanii care intradevar vor sa faca ceva in tara asta.jlnici sunteti domnilor....

  • Alex, marţi, 12.05.2009 14:51
    Inventie

    Sincer sa fiu nu ma prea intereseaza cum se numeste si ce face si daca copiaza unele concepte sau le inbunatateste. Important e rezultatul, daca intr-adevar poate sa reduca consumul, sa mareasca stabilitatea etc. atunci e o inventie pt. ca e ceva nou mai bun decat ce exista pe piata. Dc. e revolutionara sau nu, e debatabil si probabil complet subiectiv. De ex. pentru un tip de la marketing tot ce e nou e revolutionar pt. ca da mai bine, pentru ziaristi tot ceea ce este senzational e revolutionar, pentru un inginer trebuie sa ai o tehnologie complet diferita de ceea ce s-a inventat in domeniu, pentru un fizician tre sa pui bazele unei intregi discipline, etc.

  • Gekko, marţi, 12.05.2009 14:58
    Bravo Romania

    Salut Pentru toti carcotasii ce scriu aici si pt care Romania este kkt, va spun MUTATI-VA in alta parte! Eu am facut pasul asta si de aici de unde sunt (lucrez ca economist pe bani grei, nu spal babe la fund!) ROMANII si ROMANIA mi se par fantastice !!!!!!!!!!!!! Despre un ROMAN care a realizat ceva (fie vorba numa' de un chibrit asezat altfel intr-un ansamblu) trebuie scris si vorbit. MERITA! Asa ca dragii mei compatrioti, trebuie sa fiti mai PATRIOTI - eu am fost, sunt si voi ramane ROMAN indiferent unde ma duc. Pt ca sunt mandru de asta. Cand veti locui si voi in Vest, veti intelege de ce am aceasta atitudine. Stiu ca acum pentru unii dintre voi Florin Salam si cine stie ce alt tigan lautar se cheama muzica si ca banul reprezinta totul. Stiu de asemenea ca dupa acest comment vor fi altele care ma vor baga si ma vor scoate, dar asta e - nu toti sunt civilizati si nu toti au beneficiat de o educatie. Dar va doresc sa vedeti lucrurile altfel si sa fim cu totii ROMANI asa cum ne-am nascut ca sa le putem da peste nas celor care ne contesta (italieni, francezi, spanioli etc), care din punct de vedere al persoanei nu au nimic de oferit, ba chiar nu se ridica la inaltimea unui ROMAN. Toate cele bune un ROMAN adevarat PS: Apropo, am multi prieteni ROMANI care lucreaza in Europa, la marile concerne auto - si nu la strans suruburi, ci la proiectare, cercetare si chiar management. Si pe deasupra pentru a beneficia de inteligenta lor strainii platesc bani grei de tot (adica undeva de la 5000 de euro in sus (se ajunge chiar f sus) pe luna+alte avantaje)

  • juliano, marţi, 12.05.2009 14:59
    BRAVO

    Bravo inginerilor romani care s-au gindit la asa ceva. Coanda cind a construit primul avion cu reactie tot asa a facut, a luat un avion (CVT - analogie pentru idiotii care blameaza mai sus) si l-a facut cu reactie (MVT- tot pentru taratii respectivi)... este adevarat ca amin2 sunt avioane, dar uite ca dupa 1 secol inca folosim ce a facut coanda la scara mare. cred ca cel mai mare succes l-ar avea tinerii romani cu PSA decit cu nemtii... Mult succes in continuare, pacat ca nu am asemenea fonduri ca as investi, macar din mindrie nationala daca nu altceva.

  • rubens, marţi, 12.05.2009 15:11
    curaj

    noi sntem proprii nostrii auto-critici daca cnva face ceva ,sarim rpd ce mare branza !! pai daca facem mereu asa noi nu vom evolua niciodata,exista multi oameni cu potential dar trebuiesc sprijiniti,sustinuti financiar ca ideile sa curga nu pushi la zid si executati ,fbn ca e o cutie modificata asta e problema e ca niciun strain n*a sarit cu gura sa spuna ca e copie,eu cred ca la cei mai multi de aici le*ar parea rau sa vada importante case de tuning sau inventii in romania mai ales in bucuresti si mai ales sa ne fie cumparate inventiile in ce priveste industria auto,oameni buni sntem in urma cu tehnologia,va rog frumos pe langa acele mici observatii care jignesc pe toata lumea si mai ales pe cei care au muncit ma rog,ce*or fi facut pt proiectul asta puteti sa spuneti si un *succes in continuare!!* chinezii dc nu se critica atat unu pe altu cand ei sau nascut xeroxuri si fac copy dupa orice?si totusi economia lor e sus si a noastra very low,avem nevoie de idei inventii si etc dar multe etc-uri dastea intelegeti? multe si pacat ca guvernul romaniei saracu nu sprijina asa ceva e nevoie de alti sa vina si sa plece cu munca la fratii nostrii si sa aibe ei de cashtigat si noi sa ramanem tot astia,chill out!

  • Silverblade, marţi, 12.05.2009 15:13
    inventie

    Catre toti re-inventatorii cuiului: S-ar putea sa aveti dreptate cei care sustineti ca e noua cutie de viteze e doar o "evolutie" a CVT si nu ceva cu totul nou, insa in logica asta de la domnii Daimler si Diesel incoace nu s-a mai inventat nimic intrucat toate motoarele existente sunt versiuni imbunatatite (putin cate putin) a motoarelor initiale. Principiile de baza al motorului diesel de azi sunt aceleasi cu principiile de baza al motorului diesel initial. La fel si cu motoarele pe benzina. Sigur, de-a lungul timpului, cineva a mai venit cu ideea sa existe injectie de benzina electronica si nu mecanica, sa se construiasca motoarele din aliaje care permit presiuni mai mari etc. Eu cred ca toti acestia au fost inventatori si ca urmare cred ca si romanul nostru a inventat ceva. Altfel, daca stai sa te gandesti si inainte de inventarea cuiului existau icuri de lemn... o fi chiar asa mare diferenta intre ele?

  • Evo345, marţi, 12.05.2009 15:27
    Criticii, ofticatii, romanii invidiosi

    Tot felul de nestiutori, care habar nu au, dar isi dau cu parerea, care stau zi de zi si se joaca pe calculator, critica ceea ce ei nu ar putea gandii niciodata. Orice inventie a fost la stadiul de proiect, si asa cum a mai spus cineva Coanda a inventat tot un avion, dar cu reactie. Si pentru altii care vorbesc de geaba, ca nu poate aduce atatea imbunatatiri, pentru ca orice este deja imbunatatit, mai bine cititi si dupa aia va afirmati. Nu conteaza motorul ci cutia, pentru ca, prin cutie se amplifica puterea finala care ajunge la roata, deci in cutie exista ceva mai mult decat rapoarte, deci in cutie se alfa imbunatatirile si nu in transmisiile actuale asa ca culcati-va pentru ca unii de geaba sunteti ingineri ca habar-naveti.

  • maurobv, marţi, 12.05.2009 16:00
    da un leu pentru ateneu

    " In urma cu trei ani, Robert a infiintat .... compania romaneasca Jameron" ....aproximativ 100.000 euro necesari pentru dezvoltare proiect. Solutia 1 - Robert si partenerii pastreaza majoritatea de actiuni (51%) iar diferenta de 49 % cesiune pe actiuni pe cel putin 100 de alti actionari (1 actiune - 1000 euro) si problema ar fi cel putin din punct de vedere financiar rezolvata. Cu cat exista mai multe entitati cu atat controlul majoritatii este mai usor de tinut si se evita speculatiile pe care le poate face unul-doi investitori asadar atentie mare Robert pentru ca te poti lacomi acum la 1-2 parteneri cu bani care ulterior te mananca cu fulgi cu tot numai din tertipuri avocatesti. Sunt nationalist dar sunt si economist. Solutia 2. finantare tip partida publica vezi enunt dar cu obligatia ca timp de cel putin 20 de ani sa nu existe dreptul de vanzare pentru consortiu strain iar in aceasta perioada majoritatea din profit sa o virezi in proiecte filantropice. Solutia 3 ( numai daca visezi sume de 8 cifre) - renunti si iti schimbi cetatenia.

  • Vam-pirelu, marţi, 12.05.2009 16:02
    tare :O

    Mai, dupa cum stiti sau dupa cum nu stiti, Romania a avut multi inventatori, artisti s.am.d dar au fost furati de straini, fiind ca ei i-au sustinut. Le urez succes ...

  • cu ceapa, marţi, 12.05.2009 16:05
    ciorba de fasole

    doamne da sa reuseasca in alta tara. dupa ce nu mai sunt inventatorii....atunci se nasc minti luminate sa isi aduca aminte si cica sa faca cate o statuie si sa se mandreasca ....nu ne meritam talentele...voi cei de la ziar si media va rog nu mai pomeniti de asa ceva nu are rost...nu meritam..lasa ca va vinde proiectele la altii...si

  • Claus, marţi, 12.05.2009 16:26
    Bravo

    dar trebuie sprijinit de cineva ...dak nu pleaca si el dincolo ...felicitari

  • Paul, marţi, 12.05.2009 16:36

    Eram sigur ca forumul va fi invadat de indivizi agramati ("de geaba", "va afirmati" si altele) care in loc sa puna putin capul la contributie si sa emita niste judecati bazate pe informatii concrete, dau cu bata patriotica in capul celor care au indraznit sa faca comparatii cu alte asemenea inventii deja existente. Nici nu conteaza ca exista deja cutii care fac tot ceea ce face si aceasta "inventie", nu domnule, noi romanii suntem cei mai tari si cine ne critica e bou, mai ales daca e de aceeasi natie, caz in care oftica si invidia ii roade. Ceea ce a facut Coanda se numeste inventie pentru ca a regandit principiul de propulsie al avioanelor, nu a dezvoltat un nou tip de pale mai aerodinamice, astfel ca exemplul cu Coanda e cat se poate de prost ales. Daca vreti un exemplu concret, e ca si cum cineva ar face un creion cu o mina care tine mai mult si e mai vizibila la scris si o numeste inventie. Ok, e o imbunatatire, si astfel de imbunatatiri aduc onoare si prestigiu celor care le fac si poporului din care fac parte, dar de aici si pana la a da de pamant cu oricine indrazneste a nu-i glorifica pe respectivii, inseamna, ca de fapt, nu stii ce inseamna un roman destept si crezi ca doar asta este limita. Pai, de romanii care sunt adevaratii inventatori si ale ale caror scorniri se folosesc azi la scara larga, ce mai zicem, ce sunt, Dumnezei coborati pe pamant, Alpha si Omega? Sa inteleg ca asta ne e limita, a imbunatati ce altii au reinventat de mult?

  • hi,hi,hi, marţi, 12.05.2009 16:37
    ha,ha,ha

    De ce trebuie sa fie tot timpul cate un carcotas doi ? cati dintre cei care carcotesc au desfacut...nu o cutie de viteze ci numai suruburile....Bravo Rfomani !!!! avem oameni capabili, pacat ca nu stim sa ii tinem in tara.

  • AD, marţi, 12.05.2009 16:46
    wau

    http://www.youtube.com/watch?v=4kNtFu9kbEY&feature=related

  • GreeN, marţi, 12.05.2009 16:55
    Felicitari

    Poate ca e o INVETIE,poate ca e o EVOLUTIE,dar indiferent de caz trebuie FELICITAT pentru eforturile sale,Speram ca marele guvern al romaniei sa se sesizeze,si sa ii ajute cumva pe tinerii astia Stima !

  • io, marţi, 12.05.2009 17:08
    inventie

    pentru carcotasii inventivi: este celularul o inventie sau doar o evolutie de la telefonul cu manivela de acum 150 de ani ?

  • dudu, marţi, 12.05.2009 18:03
    CVT >>> MVT

    Pentru cel care a pus youtube-ul cu lancer-ul CVT, cred ca stie ca cea manuala atinge suta in 8 secunde iar cvt-ul in 11 plus ca consuma mai mult, deci nu e o imbunatatire. MVT-ul ar atinge suta in 6 secunde, si ar consuma cu 28% mai putin in cazul lancer-ului manual. Jameron spune clar pe site, ca procentele alea de pana la 40% variaza de la masina la masina si de la orice mecanism la orice sistem axal. Cutia MVT incorporeaza sisteme Non-retro, mai exact care nu permit cumutivitatea puterii cinetice, si prin asta se explica "revolutionary features" de pe site. acum ramane partea cu secretul care nu este dezvaluita. Felicitari Jameron!

  • hoinar, marţi, 12.05.2009 18:30
    inventie

    O idee: sa incerce si la Arena Leilor :) Mult succes inventiei si astept sa ma bucur de ea si pe masina

  • noname00, marţi, 12.05.2009 18:58
    marketing ... adica minciuni

    Domnu dudu, sunt de acord ca un CVT are performante mai slabe si consum mai mare decat o cutie manuala, asa stiam si eu. Dar NU aveti nimic care sa sustina ceea ce asti spus despre MVT. Deocamdata aceasta cutie este decat un nume. Toate informatiile tehnice de pe site-ul lor se pot scrie in 4 cuvinte: "foloseste un variator electromagnetic". Asta e TOT. In rest este numai un marketing tot site-ul. Nu ne spun decat ceea ce face, dar nu explica niciunde cum face aceste lucruri, nu au nimic care sa sustina ceea ce scriu acolo. Sunt vorbe-n vant. Astept sa scrie acolo principiul de functionare. La CVT este simplu, doua fulii variabile (implementarea este foarte dificila si complicata). La MVT care este principiul de functionare?

  • Chris, marţi, 12.05.2009 19:29
    romania, trezeste-te

    fratilor, in loc sa dati pe google sa va dati cu parerea daca e inventie sau evolutie , ati putea sa va mandriti ca in Romania de astazi mai sunt persoane care la nivel mondial pot aduce un beneficiu, macar de imagine tarii noastre. nu ma pricep la CVT, MVT sau alte prescurtari , dar ma pricep la faptul ca suntem romani carora ne place sa ne batem joc de munca altora.....in loc sa fiti atat de acizi in spatele unor nick-uri mai bine ati pune mana sa faceti ceva..... da-ti un leu pt ateneu....da-ti un leu pt fiecare inventator care face ceva bun....sau macar incearca..... cu siguranta nu toata lumea este de acord cu ceea ce spun, dar voi respecta argumentele aduse contra bazate pe fapte nu pe vorbe.... pana atunci respect celor care fac ceva in romania si celor care ii scot in fata

  • noname00, marţi, 12.05.2009 19:38
    @Evo345

    "Nu conteaza motorul ci cutia, pentru ca, prin cutie se amplifica puterea finala care ajunge la roata" - tu stii ce este puterea? stii cum se calculeaza? sii ce reprezinta ea? daca ar exista un model de cutie (si aici nu ma refer la cutie de vitese, pur si simplu o cutie pe care la fizica o numeam "black box") care la iesirea sa scoata o putere mai mare decat la intrare, atunci tot bucurestiul ar fi alementat cu energie electrica de la un motor de mobra. Intr-o cutie de viteze nu vor exista niciodata castiguri de putere, este imposibil, sunt decat pierderi de putere, si orice inginer care proiecteaza asa ceva incearca sa aiba pierderile cat mai mici. Ai confundat cuplul mototor cu puterea. Sper sa poata sa scoata o cutie de viteze care sa functioneze asa cum zic ei, numai ca nu au nimic care sa sustina ceea ce zic, decat au desenat niste poze pe calculator cu o carcasa de cutie de viteze (care pare a fi un motor electric), un Q7 si un Rav7.

  • Silverblade, marţi, 12.05.2009 20:07
    comentarii

    Bineinteles ca pana se pune in practica ideea/inventia ea este... exact asta, o idee/inventie. Dar de foarte multe ori inventatorii nu produc ei insisi ceea ce inventeaza, ci vand unor companii interesate pe bani mai multi sau mai putini (depinde de cat de interesanta e inventia) ceea ce le-a nascocit mintea si apoi se apuca de altceva. De asta exista institute de cercetare (pe la altii mai multe, pe la noi mai rar) - spre exemplu - oamenii de acolo inventeaza diverse, produc eventual un prototip si apoi vand cui e interesat. Cat despre faptul ca ideea este descrisa foarte vag, spun doar atat: FOARTE BINE (pentru inventator). Cata vreme inventia (presupunand ca ea exista, desigur) nu a fost brevetata la OSIM si - foarte important - nu s-a inregistrat protectia si pe teritoriul altor state, oricine poate sa fure ideea daca ea ar fi descrisa in amanuntime. Stiti ca legislatia romana precizeaza in mod explicit ca ideea in sine NU este protejata, ci numai materializarea ei? (Puteti sa ma credeti pe cuvant in privinta asta, sunt avocat). Iar daca Robert Popa nu are bani sa plateasca taxa pentru a-i fi protejata inventia si in alte tari (se plateste o taxa pentru fiecare tara in parte) atunci degeaba are brevet de inventie in Romania, oricine din... SUA, spre exemplu, poate sa-i ia creatia si sa i-o foloseasca linistit (si absolut legal). In concluzie, pentru a fi sigur, Robert trebuie sa-si inregistreze inventia (prin intermediul OSIM) in fiecare tara unde exista fabrica de automobile sau piese componente. Are ceva de munca, nu?

  • Robert, marţi, 12.05.2009 20:10
    ..

    Poate nu e ceva nou sau revolutionar insa este o schimbare. Daca a reusit sa faca asa ceva inseamna ca e un tip destept. Insa vad ca multi de pe forum sunt carcotasi si vorbesc cu invidie. Daca ati fi fost destepti faceati si voi asa ceva. Pana una alta vedeti-va de treaba voastra. Bravo lui Paul. Sper sa se aleaga cu ceea ce merita si nu cu praf cum se obisnuieste in Romania.

  • Baroke, marţi, 12.05.2009 20:49
    si eu vreau

    Buna inventia.......daca e si reala nu doar niste imagini facute cu cine sti ce program de proiectare sau desenare. Daca e adevarata as vrea sa imi montrz si eu pe masina mea. Cum pot sa dau de acest inventator ??? daca stie cineva sau chiar redactia automarket astept un e-mail pe adresa [email protected]

  • dudu, marţi, 12.05.2009 21:29
    Explicatie principiu, marirea puterii finale

    Mai desteptilor e logic ca nu se exlica principiul de functionare pentru ca altfel ar fi furata inventia nanacilor...ganditi putin, iar in legatura cu puterea finala, puterea finala POATE FI MARITA desteptule, numai puterea motorului nu poate fi marita prin cutie, si crede-ma ca stiu ce e aia putere lucrez in domeniu de ani de zile, te las masca cu o vorba.

  • alexis64, marţi, 12.05.2009 21:38
    @noname00

    Orice talambau de om stie ca OSIM-ul nostru e de rahat, si oricine trebuie sa spuna cat mai putin sa-si protejeze inventia...se pare ca numai tu nu ai auzit de asta.

  • someone, marţi, 12.05.2009 21:50
    Domnilor "INGINERI"

    Sunt sigur ca nici unul din cei care si-au marturisit parerea aici nu a inventat sau a imbunatatit vreodata ceva, in orice caz la varsta lui Robert ,dvs probabil erati inca in liceu si invatati fizica relativista, in nici un caz nu studiati principiul CVT, MVT sau alte mecanisme auto. Ca este sau nu o inventie, ca functioneaza sau ca nu 100% nu conteaza prea mult, important este ca Robert a indraznit ceva ceea ce nu am mai auzit niciodata despre un roman sa indrazneasca in industria auto de mult timp, si cred ca acest proiect va avea un mare succes daca nu acum in viitorul apropiat. P.S. Comentariile dvs. sunt incomplete din punct de vedere critic pentru ca nimeni nu stie exact ce se afla in interiorul cutiei cu adevarat, decat Robert si Jameron.

  • Sin, marţi, 12.05.2009 22:28
    carcota?ii

    Celor care sunt carcota?i , ar trebui sa fi?i mandrii ca ne reprezinta ?ara si ca la varsta sa a reu?it o asemenea inven?ie. Ru?ine ?arii ca nu il ajuta cu investi?ia in acest proiect. A postat mai sus un "tanar" si a spus ca nu prea are cuno?tin?e in aces domeniu dar nu ?tie daca va func?iona cu adevarat cutia ... vrea sa atraga aten?ia prin prostia sa ! Daca a?i ajunge voi la nivelul lui ar fi pu?in spus "mandrii" de voi ! Dar este foarte trist sa ai in mana asemenea inven?ie ?i sa nu ai bani pentru a o construi ! Merita sa fie incurajat in aceste momente , celor care au postat impotriva lui nu se pot numi OAMENI sau ceta?eni romani ! Felicitari pentru inventie , sper sa-?i iei un Viper RT 10 si mie un E92 !

  • Sin, miercuri, 13.05.2009 01:22
    carcotasii

    Scuzati dublul post dar situl nu vede diacriticile sau nu stiu ce se intampla ! Celor care sunt carcotasi , ar trebui sa fiti mandrii ca ne reprezinta ?ara si ca la varsta sa a reusit o asemenea inventie. Rusine tarii ca nu il ajuta cu investitia in acest proiect. A postat mai sus un "tanar" si a spus ca nu prea are cunostin?e in aces domeniu dar nu stie daca va functiona cu adevarat cutia ... vrea sa atraga atentia prin prostia sa ! Daca ati ajunge voi la nivelul lui ar fi putin spus "mandrii" de voi ! Dar este foarte trist sa ai in mana asemenea inventie ?i sa nu ai bani pentru a o construi ! Merita sa fie incurajat in aceste momente , celor care au postat impotriva lui nu se pot numi OAMENI sau cetateni romani ! Felicitari pentru inventie , sper sa-ti iei un Viper RT 10 si mie un E92 !

  • Florentin, miercuri, 13.05.2009 09:48
    Intarziere

    Aceasta inventie sau inovatie vine insa mult prea tarziu, cand era asa-ziselor motoare cu ardere interna este la final. Cei de la compania respectiva ar trebui sa incerce o adaptare a acelei transmisii pe motoarele electrice, desi nu stiu daca este cazul sa o mai faca. Opinia publica mondiala asteapta cu mare interes modele exclusiv electrice precum Opel Ampera si Chevrolet Volt. Nici macar motorizarile hibride ( Toyota Prius) nu mai sunt de perspectiva, desi pe moment sunt in plin avant. Trebuia sa caute niste investitori arabi din singurele tari care vor utiliza multa vreme de acum inainte combustibilii fosili ( asa-zisi fosili). Eu as fi batut mana cu turcul. ii doresc succes oricum, nu vreau sa descurajez pe nimeni.

  • tom, miercuri, 13.05.2009 10:06

    multi dintre cei ce au scris pe aici fac confuzie intre inventie si inovatie. incercati un dex. pt cei carcotasi va propun sa cititi cerere de patentare. o sa vedeti ca fff multe patente sunt doar subansamble deja existente asezate in alt ordine si sunt luate ca inventii. nu mai dati in cap oamenilor ca daca era asa de simplu marii producatori care cheltuiesc milioane de dolari pt cercetare isi dadeau ei seama.

  • vio, miercuri, 13.05.2009 12:03
    Felicitari

    Felicitari pt. cei destepti, si ce-i care ii sustin.

  • inginer auto, miercuri, 13.05.2009 15:20
    @tom

    Numai un nanac care simte nevoia sa se afirme si el intr-o comunitate online, dar care habar nu are despre ce vorbeste putea sa spuna asta! Tom scuza-ma dar esti opusul lui destept! Daca ai studia macar o ora istoria industriei auto ai vedea ca fiecare inventie revolutionara si pe care inca le folosim zilnic au fost inventate de oameni saraci care au fost cumparati de companiile ce ulterior le-au produs. Si apoi au devenit cercetatori pentru ca au avut bani sa cerceteze si au lucrat la companiile respective. O companie este egala cu zero, este doar imaginea insa munca si inteligenta este depusa de oameni adusi acolo, cumparati, sau care au proiectat o anumita inventie. rusine pt prostie...

  • inginer auto, miercuri, 13.05.2009 15:22
    critica

    Eu consider ca atata timp cat nu ai realizat cel putin cat cel pe care il critici, si numele tau este invizibil AI DREPTUL DOAR SA TACI!

  • baronu', miercuri, 13.05.2009 15:29
    "Nu e o inventie e dar o evolutie"

    Asa trebuie sa spuna necunoscatorii! de care mie personal imi este scarba! CVT-ul este o cutie care prezinta un mare dezavantaj, si NU ADUCE NICI O IMBUNATATIRE!!! ci doar pierderi! ok? ati vazut asta si mai sus. MVT-ul este o cutie care va aduce imbunatatirile precizate, SI MVT NU CONTINE NICI MACAR UN SURUB asemanator CVT, asa ca pe langa faptul ca amandoua nu au rapoarte, cvt-ul este un rahat nefolositor...pe care voi tot il considerati inventie.. si MVT-ul este intr-adevar o inventie! chiorilor! neghiobilor... Bravo Jameron!

  • robert4kaly, miercuri, 13.05.2009 16:11
    Jameron MVT(R)

    1. Lipsa informatiilor concrete: Daca am fi postat pe site-ul oficial Jameron principiul exact de functionare si manipulare a puterii, Noi toti nu mai eram aici sa comentam, intrucat inventia era furata. 2. Nu este inventie ci o imbunatatire: Gresit, CVT nu este o inventie si nici o imbunatatire, este de fapt un mare drawback si o consideram inventie deoarece a fost inventata de DaVinci acum 500 de ani. 3. Daca era posibil, o faceau deja marile companii: Gresit din nou, "marile companii" platesc oameni ca mine sa impinga presigiul si tehnologia. Si asa cum cineva a spus la un moment dat mai sus, aproape toate inventiile au fost inventate de oameni necunoscuti si saraci. 4. Transmisiile, motoarele si cutiile actuale au deja randament 100%: Jameron MVT incorporeaza parti in miscare, care amplifica PUTEREA FINALA, printr-un principiu secret deocamdata, componente care manipuleaza injectia in fiecare milisecunda, ce depinde direct de starea MVT din acelasi timp, Sisteme ca 294 Active si 294 Angle, Multi-Purpose Transmission Control (MTC), Central Unit (CPU) si foarte multe sisteme ce nu pot fi inca dezvaluite. Toate acestea reusesc sa faca o echipa in cutia MVT si sa progreseze catre performanta. 5. Oricum era motoarelor cu ardere interna a luat sfarsit: Societatea este manipulata, cand Tesla roadster a fost lansat nu a primit aprobare, deoarece consuma foarte putin curent electric. De ce? pentru ca petrolul nu ar mai fi profitabil. In primul rand Jameron MVT aduce performante paradoxale oricarui sistem mecanic! Nu conteaza principiul de functionare. In al doilea rand MVT poate fi montat pe orice si intelegeti ca motoarele cu ardere interna sunt si vor fi indispensabile multe decenii de acum inainte, si nu vorbesc de automobile. 6. Orice critica, negativa, este postata din nevoia de superioritate romaneasca. 7. Orice incurajari sunt binevenite, si va multumesc pentru ele! 8. Ne vedem in curand!

  • EU, miercuri, 13.05.2009 17:25
    bla bla

    Mah,da eu cu cine votez? Pana o sa obtina baiatu asta,pe criza asta,suma aia cu 5 cifre...ies eu la pensie.

  • draghi444, joi, 14.05.2009 04:17
    !!!

    E greu sa-ti dai seama exact despre cum sta treaba numai dupa un articol...poate ca daca ma duc sa stau de vorba cu baiatul asta inventator sa vad ce-i poate mintea o sa inteleg cat de smecherea e ideea lui :P, sau poate e o vrajeala ieftina :D. Oricum la noi s-au inventat f foarte multe chestii de-a lungul anilor despre care majoritatea nu stiu nimic si se vor mai inventa, minti luminate sunt destule, conditii nu prea sunt, dar se poate si asa.

  • JR, joi, 14.05.2009 08:51
    !!

    Foarte bine !! super!! chiar daca nu pot multumi pe toata lumea preocuparile acestor baieti este laudabila..sper sa avem cat mai multi pasionati de inventii si in ani Romania sa fie acolo unde ii este locul: printre cei mai buni! 10x baieti

  • tom, joi, 14.05.2009 09:25
    @ inginer auto

    ok. mia culpa pt faza cu "marile companii" daca te am deranjat asa tare. insa ideea era ca eu o consider o mare inventie chiar daca unii o considera o evolutie normala si chiar ii felicit pe autorii inventiei, cu atat mai mult ca sunt romani, stiind "interesul" din tara asta pt cercetare.

  • mihai, joi, 14.05.2009 17:56
    Succes!

    Inventie, inovatie sau nu, cert este ca acest "MVTR" nu a demostrat nimic concret pana la ora actuala. Baietii au desenat o cutie de viteze pe calculator, au testa-o pe un Q7 desenat tot pe calculator si le-a iesit consum cu 40% mai mic si performante cu 40% mai bune. Acuma le trebuie o suma de 5 cifre ca sa ce? Sa realizeze un prototip al cutiei, sau sa-si cumpere Robert mult-visatul Q7? Alaturi de Coanda, Vlaicu si multi altii, sa nu uitam ca si Hincu era foarte in voga la un moment dat ca mare inventator roman :-)

  • Inginer Poli, joi, 14.05.2009 18:22
    @mihai

    doamnee cat de prost esti cica au desenat o masina si o cutie si a rezultat un consum de 40% mai mic...nanaculeee esti asa de prost incat nu gandesti, tu crezi ca din desenul ala pe care lai vazut tu le-a dat rezultatele nanaculeeee nu-mi vine sa cred ce idiot vorbeste de ce sti ma nu-ti da cu parerea. In primul rand ala e 3D pe care tu in viata ta nu il poti face...nu e desen. in al doilea rand ei au facut machete la scala mai mica si au calculat...deci calcule forte fizice cu electrosensori...asa cum scrie si pe site...si asa s-a nascut orice inventie calcule matematice..gandire cunoastere si schite...

  • Inginer Poli, joi, 14.05.2009 18:23
    Mult succes

    mult succes echipei jameron!

  • ALEX, vineri, 15.05.2009 12:23
    PRO ROBERT/JAMERON

    BRAVO LOR.AR TREBUI SA MAI FIE SI ALTII CARE SA CITEASCA DESPRE INVENTILE LOR(ALTII CARE VAD CE PROFIT POT SCOATE DE PE URMA LOR) PACAT CA NU POT SA MATERIALIZEZE PROIECTUL.PAREREA MEA E CA AR TREBUIE SA ACCEPTE OFERTA TURCILOR,CA SA LE RADA IN NAS CELOR DE LA BMW SAU ALTII,SA SE ZGARAIE CA SUNT PROSTI . SPER SA MAI ADUCETI SI ALTE CHESTII NOI IN LUMEA AUTO

  • Florentin, vineri, 15.05.2009 15:28
    Inovatie

    Este o inovatie, deoarece e vorba de o imbunatatire fie ea si radicala a cutiei de viteze actuale. Motoarele electrice deja au sisteme de transmisie foarte evoluate, pe deplin computerizate si nu mai e nevoie de superinvestitii in alte tehnologii. Problema consta nu in cutia de viteze, ci in arderea interna, la care trebuie renuntat cat mai repede. La ora actuala, cred ca nici masina fara roti nu ar mai putea fi inventata, ci decat inovata. Omenirea nu de idei duce lipsa, ci de transpunerea lor in realitate. Mai cunosc un roman care a construit un motor fara frecari, cu lagare magnetice.

  • patriot, vineri, 15.05.2009 15:43
    ce e cu voi fratilor?

    ce e cu voi fratiolr..cei care criticati acest roman?..daca nu considerati ca este o inventie...atunci de ce nu va apucati voi si inventati ceva? In loc sa fim cu toti mandri ca este un roman cel care a avut ideea si curajul...si nu un strain de oriunde ar fi?!!! Strainii isi apreciaza foarte mult co-nationalii cand vine vorba de inventii (chiar si cele mai neinsemnate)!...si asta le-a adus numai castiguri! Trebuie sa fie groaznic sa fii invidios.... Felicitari dle Robert Popa..tot respectul meu

  • gabri, vineri, 15.05.2009 19:14
    toti cunoscatorii is aici...

    @ coco bai, ce e asa de greu de inteles ca nu are nimik in comun cu ce exista la ora actuala? La cate cutii din cate stiti voi, se modifica raportul in functie de indicatiile primite de la ECU (asta daca stiti ce este asta... ?)!? Cat despre faptul ca tine viteza maxima la 2000rpm e foarte bine, iar in cazul in care va trece prin cap sa accelerati mai tare, probabil veti constata ca va creste turatia, dar viteza va ramane aceeasi, probabil exista la cutie o limita de cuplu-viteza. Si cu cat e motorul mai puternic, va fi si viteza maxima mai mare. Nu e greu de acceptat, grei de cap sunteti voi. va dati toti cu parerile pe aici... pffuuu... cati din voi aveti masini cu cutii automate? Felicitari tinerilor pt inventie, speram sa aduca un mare plus industriei auto.

  • eu, duminică, 17.05.2009 12:12
    @baronu

    esti belea de prost frate... :)) si pentru toti fraierii care slavesc poporul roman: baaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ca sa iesi in fata trebuie sa faci ceva care sa functioneze ba, nu schite pe hartie reciclata... si cvt promitea pe hartie toate cacaturile care le promite si romanashul asta iar in realitate s-a dovedit o basina de inventie... nema performante mai bune, nema consum mai mic, nema nimik din toate cu care se lauda... deci lasati ciocu si mergeti in piete sa-ncercati sa furati rosii cu magnetul, puteti??? neghiobilor!

  • burebista, duminică, 17.05.2009 18:54
    despre romani

    maimute cu creier cit nuca asta santeti toti cei care va certati si va contraziceti din orice in loc sa vedeti adevaratele probleme care sant la tot pasul in tara saraciei si a prostiei. Cei din statul bucuresti cu capitala in casa poporului conduc asa zisul stat romania plina de prosti, tampiti,betivi si curve iar voi generatiile de astazi faceti exact ce vor ei sa va abata de la adevar dandu-va de lucru din orice iar voi puneti botu 24 din 24.Specie fara viitor si creier asta sant romanii din ziua de azi .De 20 ani hotii si banditii de la bucuresti fura si distrug sistematic tara si poporul prin toate mijloacele in avantajul lor si a tiganilor care nu au platit si nu platesc taxe pt. ca jigodia bolsevica se incapataneza sa crape iar psd cancerul romaniei sfideaza orice lege ,sant acele- asi jigodii dinainte de a va naste voi.Treziti-va si uniti-va nu va ma certati intre voi din orice

  • Mircea, luni, 18.05.2009 09:22

    "In modul Sport, cutia creste puterea de accelerare prin mentinerea turometrului in zona rosie, de la 0 km/h la viteza maxima" Nu-mi place cum suna asta, inseamna ca va creste uzura motorului foarte mult, mai ales daca tranzitia se face foarte incet (vezi clasa A cu CVT ca accelereaza mai incet decat Solenza mea si se tureaza ca o masinuta de jucarie). "MVT poate accelera o masina de la 0 la 100 sau 130 de km/h cu doar 1000-2000 de rotatii/minut" Adevarat, insa accelerarea se va face foarte incet, parerea mea, deoarece cuplul motorului este mic la turatii mici, iar pentru a amplifica eficient cuplul trebuie un motor cu putere mare (cai multi). Deci oricum ai da-o, inventia nu pare foarte eficienta. Sunt totusi nerabdator sa o vad functionand in realitate si felicitari ca designer-ul este roman. Cat despre comentariile de mahala: nu guvernul este de vina ca nu dam inainte, ci aia ca voi care "manca samanta" si o scuipa pe trotuar, arunca mucurile de tigara pe geamul de la masina, se imbata prin baruri, merg cu masinile si calca oameni nevinovati, merg la gratar si isi lasa gunoaiele in urma si distrug totul ca deh, sunt ei mai smecheri. Natie de hoti occidentata. Asta au devenit multi indivizi din generatia de azi, tineri fara minte si viitor. Mai apare cate unul ca domnul Robert Popa, dar este imediat tras inapoi. "Ce mah u esti mai smecher sau cum?". Nu sunteti in stare nici sa analizati comentariul unui semen, daca nu va place dati cu trompa. Asta este tot ce aveam de spus. Toate cele bune

  • Robert Popa, vineri, 22.05.2009 23:01
    @ Mircea

    Maturitatea defineste perfectiunea, nu trebuie sa "vezi" drawback-urile care ti le arunca "suporterii romani". Evident e mai usor sa pleci si sa faci ceva in Cuba printre ELN, dar asta doar daca clipesti cand vezi cate un fake man. Motorul nu se uzeaza la rotatii mari, Mircea. El este facut sa "traiasca" intre parametri generatori ai puterii si cuplului maxim. Contrariul, apare la sub-turarea constanta a motorului, stimuland depunerile. 294 MVT nu accelereaza de la zero la viteza maxima cu redline in modul sport, ci in Launch control. Cu 2000 RPM cutia iti ofera o acceleratie decenta cu care poti efectua chiar si depasiri. Puterea pe care tu o ai la roata in timpul accelerarii necesare schimbarii unei trepte superioare, MVT o are la rotatii mici fara sa le mareasca. Acest lucru este posibil deoarece MVT "incuie" motorul. De exemplu daca tu accelerezi cu un 2.0 TDI 140 HP @4000 RPM, dintr-a 3-a pentru a-4a, ai nevoie de 80 HP (decent), insa maresti rotatiile doar pentru a satisface rapoartele, chiar daca depasesti cei 80 de cai, se poate face si cu 80 cand nu mai exista rapoarte. Este doar un exemplu, si este doar un mic factor, cutia contine multe alte sisteme pe care nu le pot dezvalui inca.

  • mirica a gheorghe, marţi, 15.09.2009 11:27
    c.v.t

    foarte bine ca ai reusit sa adaptezi un mecanism de turatie variabila la un autamobil dar cum o sa reusesti la cuplu motor la mers in gol poate dar la sarcina ?!,,, gindeste alaturi cuplarea cu un mecanism multiplicare si demultiplicare a variatoruiui sint specialist in aparatura daca vrei inpreuna facem ceva nu am brevetat inventi si inovati dar am destule inchei aici si asculta sfatul meu .daca ai bani sa facem ceva eu unul nu am . la revedere si fi un luptator mirica te o244480655

  • Adi, luni, 14.12.2009 20:07

    Voi stiti ca in ' 07 Tariceanu a modificat taxele de brevetare iar Basescu a promulgat legea , 800 lei e suma minima ce trebuie platita pt. a breveta o inventie care in peste 90% din cazuri nu o cumpara nimeni Pe mine ma terminan asta cu 600 lei pe luna nu imi pot breveta inventiile , nu imi permit un avocat iar daca le fac publice risc sa le breveteze alcineva , lupt singur impotriva legii , Osim asta e Romania ...