PREMIERA: Renault a dezvaluit noul Megane
Renault a dezvaluit astazi primele imagini si informatii oficiale ale noii generatii Megane, asteptata la Salonul de la Paris.
Renault a publicat astazi primele informatii si galeria foto oficiala cu noua generatie Megane. Este vorba de cea mai asteptata aparitie din peisajul auto mondial din ultimele luni, in competitie cu a sasea generatie VW Golf. Diferentele sunt insa mari intre abordarea celor doi constructori rivali: daca Volkswagen a decis sa marseze pe un design conservator care mentine in mare parte liniile generatiei actuale, Renault a ales sa revolutioneze liniile celei de-a treia generatie Megane, dezvaluind astazi un model 100% nou, cu linii total diferite fata de actualul model.
"Conceput pentru a seduce , Noul Megane exprima atat dinamism si sportivitate, cat si o puternica senzatie de robustete, calitate si rezistenta", este caracterizarea pe care Fabio Filippini, directorul de gama de la Renault, i-o face noului Megane. Lungimea modelului a ajuns la 4300 de milimetri, ampatamentul acestuia fiind de 2640 de milimetri. Linia dinamica a noului Megane este data atat de consolele fata si spate de dimensiuni reduse, cat si de catre nervurile de pe capota care completeaza imaginea inedita provenita din abordarea noua a blocurilor optice, a prizelor de aer si a spatiilor destinate proiectoarelor de ceata.
Interiorul noului Megane reuseste sa se impuna prin calitatea asamblarii si materialelor, un element pe care Carlos Ghosn, presedintele aliantei Renault-Nissan, l-a promovat inca din prima zi a sefiei sale. Pe plansa de bord domina liniile orizontale drepte, principala noutate fiind reprezentata de aparitia unui nou tablou de bord pe care domina ecranele cu afisaj mixt, digital – analog. Practic, viteza de rulare va fi afisata de acum cu cifre digitale, fiind mult mai vizibila. Este adevarat, nu este o prmiera absoluta, confratii de la Citroen abordand acest aspect cu mult curaj acum patru ani, la lansarea gamei C4. Vorbim insa de o premiera absoluta pe un model Renault, indiferent de segment. Acelasi ecran afiseaza, in plus, limitatorul de viteza, indicatoarele de benzina si temperatura si indicatoarele unor element cum sunt inchiderea portierelor si presiunea din pneuri.
Printre elementele de confort de la bordul lui Megane se numara in continuare cardul de acces si pornire cu functie "remote lightning" – aprinderea farurilor/stopurilor pentru o localizare corecta a masinii de la distanta, asistenta la parcare, sistemul de navigatie carminat disponibil atat in 2D cat si in 3D, climatizarea duala si sistemul audio Arkamis. Ca o noutate pe Megane, Renault a adaugat in oferta si legaturi USB sau iPod care pot fi abordate prin comenzile de pe volan. Un punct pozitiv al noului Megane este reprezentat de volumul spatiului destinat bagajelor, care ajunge la 405 litri cu bancheta in pozitie normala.
In ceea ce priveste comportamentul dinamic, Renault sustine ca a dezvoltat un tren de rulare considerat de foarte buna calitate. Premisele sunt noul sasiu, directia asistata si un sistem de franare care dispune de discuri de 296 de milimetri pe fata si de 260 mm pe spate.
Trecem la gama de motoare si incepem cu cele diesel: motoarele dCi 85 CP si dCi 105 CP, recunoscute pentru performantele lor, sunt completate de motoarele dCi 90 CP si dCi 110 CP cu filtru de particule. Aceste patru motorizari emit sub 120g de CO2/km. Noul motor dCi 130 CP utilizeaza cele mai bune elemente ale tehnologiei dCi la nivel de combustie si supraalimentare, cu numai 135g de CO2/km. Puterea maxima a acestui motor este de 130 CP, disponibila inca de la 3 750 tr/min (in loc de 4 000 tr/min), iar cuplul ajunge la 300 Nm, disponibili inca de la 1750 tr/min (in loc de 2 000 tr/min). Motorul dCi de 160 CP CVM si motorul dCI 150 CP CVA vor completa in curand aceasta oferta.
In ceea ce priveste optiunile de motorizare pe benzina, in functie de tara de comercializare, oferta va include motoarele 1.6 16v de 100 CP si de 110 CP, motorul 2.0 16v de 140 CP si motorul TCe de 180 CP. Propus cu o cutie de viteze manuala in 6 trepte, propulsorul 2.0 16v va fi completat de oferta cu transmisie continuu variabila. Ultimul sosit in gama de motoare pe benzina la Renault este motorul TCe de 130 CP, care va fi lansat in primavara 2009. Dezvoltat in cadrul Aliantei Renault-Nissan, acest motor ilustreaza cel mai bine experienta dobandita in domeniul downsizing. Cu puterea unui motor 1.8 l (130 CP), cuplul unui motor 2.0 l (190 Nm) si cu emisii de CO2 inferioare unui motor 1.6 l, acest bloc cu o cilindree de 1 397 cm3 se dovedeste, spun cei de la Renault, sobru si de ecologic. In functie de versiuni, motoarele vor putea fi asociate unor cutii de viteze manuale sau automate cu cinci sau sase trepte.
Siguranta este un alt capitol la care Renault are pretentii, constructorul francez considerand ca noul Megane va deveni un etalon in ceea ce priveste nivelul de siguranta in segmentul sau. Francezii au introdus pe Megane, in standard, sistemele ABS si AFU (Asistenta la Franarea de Urgenta), versiunile superioare urmand sa se bazeze pe ESP cu CSV (Control la Subvirare). In ceea ce priveste siguranta pasiva, Megane se bazeaza pe centuri cu pretensionare dubla, pe airbag-uri adaptive cu camera dubla si pe un sistem de senzori de captare a impactului inaugurat pe "fratele mai mare" Laguna 3.
CLICK AICI pentru 10 filme de prezentare a noului Renault Megane.
[poll]125[/poll]via | Renault
parca pus langa golf VI vorbeste de la sine. O crestere calitativa majora in comparatie cu o scadere din partea VW.