PARIS 2008 LIVE: C4 Picasso repatriaza echipa Automarket
Dupa un drum lung si obositor de peste 2500 de kilometri Citroen C4 Picasso a adus echipa Automarket acasa.
Echipa Automarket a ajuns acasa. Dupa un drum lung si anevoios, care a insumat peste 2500 de kilometri si a intins la maxim nervii pe "autostrazile" din Romania, Citroen C4 Picasso ne-a adus acasa, intr-un Bucuresti la fel de pustiu cum l-am lasat. Automarket si C4 Picasso au parasit Parisul odata cu deschiderea marilor porti ale Salonului Auto din capitala Frantei pentru publicul larg.
Ultima noapte la Salon
Ultima zi de presa la salonul international s-a incheiat cu "navala" publicului larg in standurile producatorilor. Un ultim tur de salon a fost pentru noi o ocazie unica de a zari mii de oameni care se inghesuie sa priveasca eroii expusi.
Atractiile principale, locurile in care publicul s-a calcat in picioare, se traduc in cuvinte simple: Citroen GT Concept, Renault Megane Trophy, standurile Ferrari, Rolls-Royce si Aston Martin. Nu trebuie trecut cu vederea nici faptul ca pe culoarul care despartea standurile Mercedes si BMW trecerea era practic blocata de vizitatorii curiosi care nu stiau ce sa priveasca mai intai, BMW X1 Concept sau Mercedes Fascination Concept.
Drumul Paris - Bucuresti
Dar sa lasam salonul pe mainile publicului larg si sa trecem la povestea drumului nostru. Am lasat in urma fascinantul Paris si ne-am preocupat kilometru cu kilometru de un singur scop: sa ajungem acasa!
Calatoria nu avea cum sa se desfasoare cu greutate pe autostrazile fine ale Frantei, dar asa cum am spus si in primul episod, cu prea multe locuri de plata. De asemenea, nu avea cum sa nu ne bucure intrarea in Germania si pe Autobahn (traiasca drumul liber!), fara limita de viteza. Lasand la o parte chestiunile mai mult sau mai putin subiective, spunem cu mana pe inima ca ne-a placut Autobahn-ul pentru simplul motiv ca am reusit sa strabatem Germania de la vest la est in doar cateva ore. Am innoptat din nou la Viena unde am admirat din nou organizarea traficului din capitala Austriei. Un grad de civilizatie de-a dreptul enervant al soferilor vienezi, trasatura de care uitasem dupa aventura pariziana.
Aceeasi Romanie
Ne apropiem de Romania, traversand vecina Ungaria, cu emotie, ca sa zicem asa, deoarece acul ceasornicului ticaia impotriva noastra si avea sa se deruleze cu o ora inainte odata cu intrarea in tara si corectarea de fus orar. Spunem cu emotie, pentru ca sunt bine cunoscuti politistii unguri si strictetea lor in ceea ce priveste traficul rutier si mai ales limitele de viteze.
Trecem cu brio si fara evenimente neplacute granita si acceleram in tromba sperand sa ajungem cat mai repede la destinatie. N-avea sa se intample prea repede asta, si totul din trei motive simple. Unul ar fi legat de existenta unui singur drum intre Arad si Sibiu (stie toata lumea, dar mai spunem o data – suntem cea mai trista tara din acest punct de vedere), al doilea ar fi venirea ploii infernale si al treilea se leaga de miile de TIR-uri care tranzitau acelasi traseu, acelasi drum cu o banda dus, una intors.
Ne-am scarbit de numeroasele poduri in care asfaltul era adancit centimetri buni de urmele gigantilor care transporta marfa, ne-am scarbit de faptul ca marcajele rutiere sunt aproape invizibile, de lipsa elementelor reflectorizante de pe marginea drumului si de nesimtirea si iresponsabilitatea celor care fac depasiri sinucigase.
Sa nu mai vorbim despre bazaconiile de pe banda de urgenta a autostrazii Pitesti-Bucuresti, caracterizate prin opririle iresponsabile la o gura de aer, la o tigara sau la alte lucruri care ne duc cu gandul la acelasi si acelasi episod trist din serialul repetitiv Romania.
Suspensie confortabila, marca Citroen
Drumul obositor ne-a dovedit inca o data ca C4 Picasso poate fi o masina extrem de confortabila, care te face sa uiti kilometrii interminabili de asfalt prost pe care ii intalnesti la noi in tara. Suspensiile Citroen, recunoscute ca fiind unele din cele mai confortabile, si-au facut simtita prezenta si pe C4 Picasso, in habitaclu efectele "infrastructurii gauroase" fiind resimtite foarte putin.
Chiar daca acest comportament al suspensiei poate fi un avantaj pentru persoanele care isi doresc o masina confortabila exista si reversul medaliei. Cei care vor cauta o masina pe care sa o forteze in viraje si cu care sa abordeze orice curba cu mult curaj nu se vor simti foarte bine in C4 Picasso. Masina se comporta decent in viraje dar nu impresioneaza, in conditii de aderenta scazuta si la viteza mari in astfel de situatii devenind usor instabila. Te ajuta insa in orice problema sistemul ESP, care te readuce pe trasa ideala la fiecare ezitare.
Comportament bun la viteze mari
Pe autostrazile germane ne-am pus in gand sa incercam la maxim capacitatile motorului si stabilitatea. Am rulat frecvent cu peste 190 de km/h, cea mai mare valoare atinsa de noi situandu-se la 196 km/h. La aceasta viteza, masina nu a dat semne de instabilitate, ba mai mult s-a asternut destul de bine pe sosea.
Vom vorbi si la finalul testului despre consumul monovolumului francez, care a fost si la intoarcere destul de moderat si nu foarte "gurmand" in ceea ce priveste litrii de motorina. Pe un sector de 1200 de kilometri, timp in care am rulat in proportie de 90% pe autostrada, C4 Picasso nu a inghitit decat 7.5-7.7 litri la 100 de km/h, timp in care viteza maxima nu a sarit de 140 de km/h. Asa cum am subliniat si in episoadele anterioare, va reamintim ca Citroen C4 Picasso are in dotare un motor de 2.0 litri si 136 CP.
Spatiu interior generos
Tot in partea de incheiere vom vorbi despre spatiul interior cu care te trateaza C4 Picasso, monovolumul meritandu-si pe deplin incadrarea in aceasta clasa. Pasagerii locurilor din spate au suficient loc pentru picioare, lucru datorat si suprafetei plane a podelei. Trei pasageri isi vor putea regla scaunele individuale si vor putea sa se bucure de confortul interior alaturi de pasagerii din fata.
Portbagajul este si el foarte incapator, reusind sa adaposteasca fara probleme aparatura necesara noua pentru a transmite live premierele de la Paris dar si banalele bagaje voluminoase. Inca un lucru pentru care Picasso merita laudat este numarul foarte mare al spatiilor de depozitare de la interior. De la banalele buzunare aplicate pe spatarul scaunului fata si pana la torpedourile cu refrigerare pozitionate care mai de care mai ingenios. Toate aceste ingrediente reusesc sa alcatuiasca reteta perfecta a unui monovolum, si anume spatiul interior.
...data viitoare incercati sa intrati in "aceeasi Romanie" pe la Cenad...continuati cu Timisoara.... Hateg....Valea Jiului....Tg. Jiu....Rm Valcea...etc...cu aproape 300 kg pasageri si vreo 200 kg de bagaje, traseul Cenad-Bucuresti l-am facut in 7 ore...cu o amarata de Octavie(TDI,105 CP)....