Noul Volkswagen Golf: toate informatiile oficiale
Noul Volkswagen Golf va oferi clientilor sapte airbaguri standard, cutii automate DSG si o gama larga de motorizari.
Asa cum a promis, Volkswagen a publicat astazi primele informatii si imagini oficiale ale noului Golf, model pe care l-am putut insa admira deja de doua zile. Comunicatul oficial al nemtilor dezvaluie noua gama de motorizari de care va dispune hatchback-ul precum si marile modificari aduse de designerii Volkswagen la nivel exterior si interior.
Potrivit sefilor de design Volkswagen, Walter da Silva si Klaus Bischoff, noua generatie a hatchback-ului se diferentiaza mult de vechiul Golf 5, adoptand linii mai proeminente si elemente de la celelalte modele din gama, cum ar fi blocurile optice spate, imprumutate de la Touareg.
La interior s-au produs modificari importante in ceea ce priveste izolarea fonica a habitaclului si materialele folosite pentru plansa de bord si panoul usilor, un plastic care se anunta a fi mai moale si mai placut la atingere.
Noua platforma pe care a fost dezvoltat cel mai nou model din gama constructorului german precum si noua gama de motorizari TDI cu common-rail fac din noua generatie a hatchback-ului cel mai silentios Golf produs vreodata de Volkswagen.
Nemtii s-au straduit sa echipeze Golf si cu o serie de sisteme care sa sporeasca siguranta pasagerilor. Astfel, la bordul noii aparitii clientii vor putea gasi sapte airbaguri, dintre care unul si pentru genunchii soferului, directie asistata la parcare, un nou ESP si doua sisteme introduse in premiera, ACC (automatic distance control) si DCC (adaptive chassis control).
Gama de motorizari va fi una foarte larga si va include o serie de propulsoare diesel si benzina noi sau deja familiare pentru publicul larg. Versiunea entry level pe benzina va dispune de un propulsor de 1.4 litri si 80 de cai putere capabil sa atinga un consum mediu de doar 6.4 litri la 100 de kilometri (cu 0.5 litri mai putin decat vechea generatie) si 149 g/km CO2.
Motorul de 1.4 litri va dispune de mai multe versiuni, printre care una de 102 cai, una de 122 cai si consum de 6.2 litri si un varf de gama de 160 cai putere si o medie a consumului de 6.3 litri. Versiunea de top obtine astfel un consum imbunatatit cu 1.6 litri comparativ cu vechea generatie a motorului de 150 de cai.
Fanii diesel-ului vor putea opta pentru doua unitati TDI de 110 si 140 de cai putere si un varf de gama de 170 de cai. Consumul anuntat de producator pentru toate versiunile diesel este si el unul cu mult imbunatatit: unitatea de 110 cai inghite doar 4.5 litri la 100 de km si emite doar 119 g/km in timp ce motorul TDI de 140 de cai are nevoie de 4.9 litri de combustibil pentru 100 de km si emite 129 g/km CO2.
Toate propulsoarele, fie ca vorbim de benzina fie ca vorbim de diesel, vor putea fi conectate la cutii semiautomate cu dublu ambreiaj DSG in sase sau sapte trepte, exceptie facand doar versiunile entry-level.
Potrivit oficialilor germani noul Golf va fi lansat pe piata europeana in luna octombrie a acestui an, Africa, Asia, Australia si America de Nord urmand sa primeasca modelul spre sfarsitul anului. Pretul de pornire in Germania a fost fixat deja la 16.500 de euro.