Noul Range Rover Sport SV: cel mai puternic Range Rover din istorie are 635 de cai

Publicat miercuri, 31.05.2023 11:36 de Tiberiu Safta

Land Rover a lansat oficial noua generație Range Rover Sport SV, versiunea de performanță a SUV-ului de lux. Noua generație SV este cel mai puternic Range Rover produs vreodată, grație unui motor V8 de 635 de cai putere. Range Rover Sport SV primește și tehnologii noi, văzute în premieră la o mașină de serie.

După o perioadă relativ lungă de speculații, Land Rover a dezvăluit oficial noua generație Range Rover Sport SV, versiunea de performanță a SUV-ului de lux. Noul model este, de altfel, cel mai puternic Range Rover de serie construit vreodată și este și cel mai avansat din punct de vedere tehnologic. Această mașină introduce, în premieră pentru o mașină de serie, câteva tehnologii inovatoare.

EXTERIOR CU ELEMENTE DIN FIBRĂ DE CARBON

Dar înainte să aflăm care sunt acestea, să începem cu exteriorul noului model. Față de celelalte versiuni, Range Rover Sport SV primește un pachet vizual agresiv, cu elemente aerodinamice montate sub bara din față și în zona pragurilor, alături de mai multe componente confecționate din fibră de carbon. Acest material se regăsește în zona grilei, la spoiler-ul din față, la prizele de aer laterale și pe capotă, precum și la cele 4 evacuări din spate.

De asemenea, în premieră pentru un model de serie, Range Rover Sport SV primește jante de 23 de inch confecționate din fibră de carbon. Aceste jante sunt disponibile opțional și contribuie la o reducere a greutății mașinii cu până la 35.6 kilograme. Jantele sunt încălțate în anvelope Michelin Pilot Sport All Season 4. Roțile ascund și un nou sistem de frânare, cu discuri din carbon ceramică, disponibile opțional.

Acest sistem de frânare aduce o reducere a masei cu până la 34 de kilograme, iar etrierele dezvoltate de Brembo conțin 8 pistoane. Acestea pot fi vopsite în galben, roșu, bronz sau negru.

CEL MAI PUTERNIC RANGE ROVER DIN ISTORIE

Componenta vedetă a noului Range Rover Sport SV este motorul V8 de 4.4 litri twin-turbo, produs de BMW. Noul motor conține tehnologie mild-hybrid și livrează 635 de cai putere și un cuplu de 750 Nm. Ca o comparație, noul motor aduce un plus de 60 de cai putere și 50 de Nm față de vechiul propulsor V8 de 5.0 litri văzut la Range Rover SVR. Astfel, noul Range Rover SV este cel mai puternic Range Rover de serie produs vreodată.

Acest lucru este confirmat și de performanțele noului model. Range Rover Sport SV are nevoie de numai 3.6 secunde pentru a atinge 96 de km/h, iar viteza maximă este de 290 de km/h. Datorită tehnologiei mild-hybrid, emisiile de CO2 ale noului motor au fost reduse cu 15% față de vechiul propulsor. Motorul este cuplat exclusiv la o cutie automată cu 8 trepte.

NOUA SUSPENSIE ADAPTIVĂ 6D

În premieră pentru o mașină de serie, Range Rover Sport SV primește o suspensie 6D. Asta înseamnă un control pneumatic pentru garda la sol și al tangajului, precum și un control hidraulic pentru amortizoare. Cu noua suspensie semi-activă, barele anti-ruliu convenționale sunt eliminate, iar noua suspensie reduce aproape până la zero ruliul și tangajul în viraje luate la viteze mari. Noua suspensie este mai ușoară și oferă un nivel de confort mai ridicat, așa cum precizează constructorul britanic.

Datorită noii suspensii, garda la sol a noului model este mai joasă cu până la 25 de milimetri în funcție de modul de rulare față de celelalte versiuni ale SUV-ului de lux. Noua suspensie funcționează în tandem și cu alte sisteme avansate ale modelului de performanță, cum ar fi: sistemul inteligent de tracțiune integrală, direcția integrală, vectorizarea cuplului prin frânare, comportamentul dinamic configurabil și diferențialul activ cu blocare pe puntea spate.

SCAUNE CU TEHNOLOGIE AUDIO SENZORIALĂ

O altă premieră pentru o mașină de serie se regăsește în habitaclu. Noul Range Rover Sport SV primește scaunele speciale Body and Soul Seat (BASS). În esență, acestea conțin tehnologie audio senzorială, ceea ce îi permite șoferului și pasagerului din față să simtă vibrațiile venite de la ritmul unei melodii direct în scaun.

Acest lucru este posibil datorită sistemului SUBPAC bazat pe inteligență artificială, cu mai multe transductoare montate în scaune. Land Rover mai spune despre noile scaune că pot influența starea de bine a ocupanților din față prin influențarea variabilității ritmului cardiac. Pentru asta, Land Rover a colaborat cu o universitate din Marea Britanie pentru a crea 6 moduri speciale pentru scaune: Poise, Soothe, Serene, Cool, Tonic și Glow.

Alături de scaunele revoluționare, Range Rover Sport SV primește și un ecran central de 13.1 inch pentru sistemul multimedia Pivi Pro. Modelul primește un volan cu comenzi haptice, precum și sisteme de asistență avansate, cum ar fi un cruise control adaptiv și comandă vocală Amazon Alexa.

EDIȚIE DE LANSARE SV EDITION ONE

Pentru început, noul Range Rover Sport SV este disponibil doar pentru clienți aleși pe bază de invitație de către Range Rover. Aceștia vor primi noul model de performanță în ediția specială SV Edition One, care aduce sigle speciale la spoiler-ul frontal și în interiorul pragurilor.

Cei care doresc noul model vor trebui să mai aștepte, deoarece toată producția planificată pentru primul an a fost deja alocată către anumiți clienți.

via Land Rover

  • Andrei, miercuri, 31.05.2023 11:48

    Mai bine montau tehnologia care influențează starea de spirit pe canapeaua din spate, acolo unde stă moșul bășinos care e proprietarul mașinii. Ca să se poartă frumos cu valetul.

  • Octavian, miercuri, 31.05.2023 12:58

    @Anderi știi ca este modelul Sport nu Range Rover ,nu ?

  • Andrei, miercuri, 31.05.2023 15:51

    Da, e sportiv moșul. Sprinten. Merge singur, cu baston. P.S. Versiunea Sport e pentru cazurile când nu încape mastodontul pe drumurile înguste din Anglia, uneori cu o singura bandă și locuri de depășit.