PREMIERĂ: Volkswagen ID.2all este o electrică de 25.000 de euro cu 450 de kilometri autonomie
Volkswagen a dezvăluit conceptul ID.2all, care anticipează un hatchback pur electric, de dimensiunea lui Polo, cu un preț accesibil.
Deși mulți constructori au promis că vor revoluționa piața mașinilor electrice cu un automobil accesibil, doar Dacia a reușit să surprindă pe toată lumea cu Spring. De azi, Volkswagen e cu un pas mai aproape de un vehicul electric accesibil. Germanii au dezvăluit oficial ID2.all. După cum vrea să o sugereze și numele, este un model mai mic decât ID.3 și caută să aibă o adresabilitate largă datorită prețului, de unde și „all”.
Conceptul este un hatchback așteptat în 2025, cu un preț de 25.000 de euro. Este arma cu care constructorul din Wolfsburg va lupta împotriva unui eventual Tesla Model 2 și a valului de mașini electrice venite din China.
SPRINT DE LA 0 LA 100 DE KM/H ÎN SUB 7 SECUNDE
Chiar dacă se vrea a fi o mașină accesibilă, Volkswagen ID.2 va fi o electrică fâșneață. Germanii anunță un motor puternic, de 226 de cai putere, capabil să propulseze mașina de la 0 la 100 de km/h în mai puțin de 7 secunde. E periculos de aproape de performanțele unui Golf GTI.
Revenind la conceptul pe care îl vedem azi, Volkswagen ID.2all folosește aceeași platformă MEB ca ID.3 și ID.Buzz, doar că mai scurtă. Lungimea măsoară 4.05 metri, adică este ușor mai mic și decât Polo. Cu toate acestea, ca la orice electrică, ampatamentul este generos, atingând 2.6 metri. Are dimensiunile unui Golf, ceea ce înseamnă că și spațiul interior va fi tot pe acolo.
Noul Volkswagen ID.2all promite o nouă filosofie de design, pe care germanii o leagă de câteva elemente din trecută. Spre exemplu, ultimul montant al caroseriei aduce aminte de cel al primului Golf, desenat de Giugiaro. Farurile și stopurile rămân unite de o bandă LED, de data aceasta mult mai groasă.
ECRAN CENTRAL DE 12.9 INCH
Interiorul face și el un pas uriaș în direcția digitalizării. Lăsând la o parte linia simplă a bordului și materialele care par mult mai bune decât pe actualele modele ID.3, avem acum două ecrane foarte generoase.
În spatele volanului am scăpat de micul display de 5 inch. Avem un instrumentar de bord digital pe bune, care măsoară 10.9 inch. În centrul planșei de bord avem o tabletă uriașă de 12.9 inch. Din fericire, Volkswagen revine la butoanele fizice. Avem comenzi sub ecranul central, avem butoane pe volan și chiar avem o rotiță pentru controlul sistemului multimedia pe consola centrală.
PORTBAGAJ DE 440 LITRI, AUTONOMIE DE 450 KILOMETRI
Volkswagen ID.2all promite mult spațiu interior. Portbagajul măsoară 440 de litri și, dacă rabatezi bancheta, ajungi la 1330 de litri. În plus, poți încărca obiecte lungi de 2.2 metri, pentru că scaunul din față se rabatează și el. Cablurile de încărcare sunt ascunse sub bancheta spate.
Când vine vorba de motor, acesta are o amplasare diferită de tot ceea ce am văzut până acum la ID.3 și ID.4. Este amplasat în partea din față, oferind tracțiune față. Nu avem detalii despre baterie, dar Volkswagen se laudă deja cu o autonomie pur electrică de 450 de kilometri.
Încărcarea de la o priză rapidă se va face, de la 10 la 80%, în doar 20 de minute, iar mașina va putea fi încărcată cu 11 kW de la o priză AC.
Dacă nu e TDI cu I-ul roșu, degeaba.