Chinezii prezintă un nou crossover electric. Va fi disponibil și în Europa

Publicat vineri, 03.02.2023 14:06 de Alexandru Monenciu

Chinezii de la Zeekr au publicat primele imagini cu noul crossover de dimensiuni compacte, electric, denumit Zeekr X. Acesta va fi disponibil și în Europa.

În urmă cu câteva zile, chinezii de la Zeekr au publicat o serie de imagini, sub camuflaj, cu al treilea model din portofoliu. Este vorba despre un crossover de dimensiuni compacte și sistem de propulsie pur electric.

Acum a venit momentul să îl vedem fără camuflaj și să aflăm cum se numește: Zeekr X.

Noul Zeekr X a fost desenat în Suedia și are o lungime de 4.450 de milimetri. În dreptul lățimii sunt trecuți 1.836 de milimetri, înălțimea măsoară 1.572 milimetri, iar ampatamentul este de 2.750 milimetri. Crossover-ul este dezvoltat pe arhitectura SEA a gigantului Geely, la fel ca Smart #1.

Câteva dintre elementele de design reprezentantive sunt farurile duble, capota de dimensiuni reduse, o serie de elemente negre (inclusiv plafonul și oglinzile laterale) și stopurile care încadrează denumirea mărcii.

Din păcate, detaliile tehnice ale noului Zeekr X sunt necunoscute, dar producătorul a dezvăluit că atinge 100 de km/h în circa 4 secunde. Cel mai probabil, va fi oferit în versiune cu un singur motor electric, dar și cu două unități electrice.

Crossover-ul electric va debuta, în China, în al doilea trimestru din 2023. Acesta va fi disponibil și în Europa, inițial în Norvegia și Suedia.

via Zeekr

  • eu, vineri, 03.02.2023 15:27

    preponderent originalitatea vine in ultima vreme din ultimul loc de la care ne-am astepta: china. duse-s se pare vremurile cand chinezii plagiau cu neobrazare designuri occidentale.

  • Flavius, vineri, 03.02.2023 17:24

    @eu Asa au inceput si japonezii ( In anii 70 un mare grangure a industriei auto americane a debitat perla care a ramas provernbiala:" masinile japoneze nu vor ajunge NICIODATA sa le concureze pe cele americane) , asa au inceput si coreeni ( Daewoo a fost fabrica de tricotaje si Cielo era licenta Opel Kadett din anii 85-86 , initiat copie fidela sub numele Daewoo Racer , mai tarziu usor restilizata-chiar foarte "usor" restilizata-si redenumita Cielo) Chinezii se pare ca au depasit si ei faza initiala. Nu mai sunt lipsite de originalitate , nu mai sunt sicrie pe roti( au incxeput din ce in ce mai des sa obtina cate 5 stele ). Acu' sa te tii frate. Chinezii stiu sa faca si marfa de calitate , nu doar mi8zerii. ce ce au macar 50 de ani azi inteleg despre ce vorbesc

  • Banditos, vineri, 03.02.2023 22:12

    Pai nu mai departe de comentatorii de pe forumul AM opinau ca chinezii niciodata nu vor face masini si, mai ales, sigure. Unii nu pot sa inteleaga ca absolut orice se invata. Si dupa ce te apuci de copiat urmeaza firescul a inventa sau macar sa incepi sa fi original. Cu toate acestea, inca designul este de origine europeana. Dar eu tot as interzice importul de masini produse in China.

  • Flavius, vineri, 03.02.2023 23:05

    @Banditos designul este adaptat pietei tinta. e suficient de "asiati" incat sa aiba succes in china dar sunt convins ca a fost conceput avand ca tinta Europa. Poate afea un succes urias sau poate fi un esec-totul depinde de pret-vezi ce se intampla acum cu Springul: daca la inceput stateai la cpoada 9 luni cxa sa iei unul acum , dupa de francezii au facut ceea ce ei stiu cel mai bine , lucrul la care exceleaza si anume si-au ros pana si jegul de sub unghii de zgarciti ce sunt si au marit SUBSTANTIAL pretul ( a ajuns la pretul cu care eu mi-am cumparat un Smart forfour electric)-acum se gaseste si la liber , cu livrare imediata

  • eu, sâmbătă, 04.02.2023 08:40

    Ma scuzi ca-ti zic, dar cand citesti dacat titlul unui articol esti intr-o grava eroare.