Kilometrajul real, fraudat în medie cu 15% la mașinile second-hand vândute în 2022

Publicat vineri, 03.02.2023 14:12 de Tiberiu Safta

Potrivit unei platforme online de verificare a istoricului auto, kilometrajul real al mașinilor second-hand vândute în 2022 a fost fraudat în medie cu peste 15%. Platforma a depistat, în total, peste 7 miliarde de kilometri dați înapoi.

Piața auto second-hand se confruntă în continuare cu o problemă pentru care o soluție fermă pare greu de găsit. Mai exact, este vorba de kilometrajul dat înapoi, o escrocherie care poate duce la probleme financiare serioase pentru cei care cumpără astfel de mașini cu kilometrajul real fraudat.

Din păcate, această problemă a fost des întâlnită și în 2022. Potrivit platformei online CarVertical, anul trecut au fost depistați, în total, circa 7.4 de miliarde de kilometri dați înapoi la mașinile second-hand. Pentru a înțelege ce înseamnă 7.4 miliarde de kilometri, este de ajuns să ne imaginăm 1000 de mașini care circulă constant cu o viteză de 100 de km/h.

Pentru a atinge 7.4 miliarde de kilometri, acestea vor trebui să meargă fără oprire timp de 8 ani și jumătate.

Anul trecut, kilometrajul real al mașinilor second-hand a fost fraudat în medie cu 15.2%. Cele mai multe mașini cu kilometrajul dat înapoi au fost construite între 2010 și 2013. De pildă, conform platformei, aproape fiecare a zecea mașină construită în anul 2011 are kilometrajul dat înapoi, ceea ce înseamnă 9.2% din total.

De asemenea, 8.6% din mașinile construite în 2012 au avut kilometrajul real fraudat, în timp ce 7.9% din vehiculele produse în 2013 au avut kilometrajul falsificat.

Studiul a analizat informații din 26 de țări diferite: Marea Britanie, SUA, Germania, Franța, Spania, Italia, Țările de Jos, Belgia, Ungaria, România, Lituania, Letonia, Estonia, Slovacia, Slovenia, Croația, Ucraina, Cehia, Polonia, Bulgaria, Serbia, Suedia, Elveția, Danemarca, Finlanda, Australia și Mexic.

via CarVertical

  • Banditos, vineri, 03.02.2023 14:39

    Asta dovedeste un singu lucru. SH-urile sunt chiar mai fiabile decat ar sugera kilometrajul masluit. Cu alte cuvinte bunicuta care mergea in WE decat la biserica, facea un ocol si pe la Nurburgring sa ii incalzeasca uleiul.

  • @Banditos, vineri, 03.02.2023 16:24

    Sunt chiar mai fiabile decat cele noi as putea spune. Daca iei un VAG TDI, el purifica aerul. Daca iei un BMW dizal sh cu anvelopele roase, in timp ce mergi cu el si faci drift, "creste" cauciuc pe ele. Si cand se fura masinile astea bune sa fiti bucurosi si incantati ca hotii sunt atrasi de ele. Puteti chiar sa faceti misto de aia cu Toyote urate care le gasesc in parcare unde le-au lasat.

  • Vali, vineri, 03.02.2023 19:56

    Asta arata platforma, dat multi sunt si mai meseriasi si nu au nevoie de verificare (ca costa boss) si iau masini din ochi. Doar suntem o tara plina de experti in domeniul auto. Nu degeaba in Romania ajung toate rebuturile vesticilor. Ei saracii isi iau noi si dau la estici ce e mai "bun". Deja prevad si statistica pe 2023: Romania ocupa primul loc la morti in accidente rutiere. Desigur putem da vina pe strazi, cand cocalarilor circula cu 200 km/h crezand ca super BMW-ul lor sta pe strada ca tramvaiul pe sine. Dar oare cocalarii se intreaba de ce se dau km inapoi la troace? Daca tot sunt asa fiabile si bune, ar trebui sa fie de lauda. Masina cu cei mai multi km (mile) e un Volvo si nu i-a dat km inapoi, ba chiar a primit proprietarul bonus un Volvo nou:)

  • kimi, sâmbătă, 04.02.2023 04:16

    in primul rand te uiti la jante, cat de zgariate sunt. pe urma il pui pe sofer sa faca un drive test pt tine, niste parcari...iar daca e femeie..game over!

  • Andrei, sâmbătă, 04.02.2023 11:56

    E fraudat cu 100% la cazanele TDI.

  • Dutz, sâmbătă, 04.02.2023 17:28

    Ajung jafuri… ca atâta poate piața. Atâta poate omul, si da, in unele cazuri o lipsă de educație financiară minima, duce la o alegere care in timp costa mai mult si anume o masina mai veche si cu preț de achiziție mai mic dar cu costuri de întreținere mai mari. Altfel spus neștiința și prostia se plătește… dacă se vrea sa se “păcălească” este destul de ușor pentru că marea majoritate a noilor soferi (pentru ei masina este ca o haina sau gadget) nu au cum sa știe cum sa evalueze plus ca multe piese pot fi relativ ușor schimbate “întinerind” masina in cauză. Este trist ca in continuare oamenii folosesc oameni si nu au nici o problema de conștiință indiferent pe cine si cu cât păcălesc… chiar trist si o eventuala reglementare a vânzării si cumpărării de mașini SH ar îmbunătății situația, sunt multe tari unde primesti garanție pentru un SH… deci s-ar putea.

  • Jeekutzu, joi, 02.03.2023 09:29

    E bine 15% comparativ cu ce am pățit eu, respectiv 20%! :)