Noul Lamborghini Huracan Sterrato, un supercar de 610 cai putere, pentru off-road
Lamborghini a lansat oficial noul Huracan Sterrato, o versiune construită special pentru aventuri off-road. Noul model este ultimul din istoria mărcii care primește un motor pur termic, fiind vorba de un propulsor V10 de 610 cai putere.
După o lungă campanie de promovare, Lamborghini Huracan Sterrato a devenit realitate. Constructorul italian a dezvăluit noul model în cadrul unei expoziții de artă din Miami, SUA. Huracan Sterrato este un model construit special pentru off-road și este bazat pe conceptul cu același nume prezentat în 2019. Mai mult, noul model este ultimul din istoria Lamborghini care primește un motor pur termic.
Înainte să vorbim despre motor, trebuie mai întâi să precizăm modificările aduse supercar-ului italian pentru a-l face capabil să conducă chiar și pe teren accidentat. Primul lucru care iese în evidență este garda la sol neobișnuit de înaltă pentru un Lamborghini. Față de Huracan EVO, Sterrato are o gardă la sol mai înaltă cu 44 de milimetri.
De asemenea, puntea față este mai lată cu 30 de milimetri, în timp ce puntea spate a crescut și aceasta în lățime, cu un plus de 34 de milimetri. Caroseria este presărată cu elemente de protecție vizibile în special în zona aripilor. Bineînțeles, Huracan Sterrato primește și protecție suplimentară în zonele mai puțin vizibile. Aici este montat un scut de protecție din aluminiu, alături de praguri ranforsate și un difuzor cu protecție tot din aluminiu.
Deasupra capotei motorului este montată o priză de aer care ajută la răcirea mai bună a motorului în condiții de praf, iar în partea din față sunt montate și proiectoare LED. Tot aici mai punem și barele montate pe acoperiș. Jantele de 19 inch sunt încălțate cu anvelopele Bridgestone Dueler AT002, care promit performanțe bune atât pe șosea, cât și pe teren accidentat. Anvelopele conțin și tehnologie run-flat, astfel încât acestea vor putea rula minim 80 de kilometri chiar și fără presiune în pneuri. Frânele sunt confecționate din carbon ceramică, iar discurile ventilate din față au un diametru de 380 de milimetri, respectiv de 356 de milimetri pentru cele din spate.
Motorul V10 de 5.2 litri livrează 610 cai putere și un cuplu de 560 Nm. Împreună cu o cutie de viteze automată cu 7 trepte, cu dublu ambreiaj și cu tracțiune integrală, Huracan Sterrato are nevoie de 3.4 secunde pentru a atinge 100 de km/h. Viteza maximă este de 260 de km/h. Tot aici trebuie menționat și diferențialul spate blocabil mecanic, o dotare exclusivă noului Huracan Sterrato.
Din păcate, Lamborghini nu a publicat imagini cu interiorul noului model, însă sunt menționate noutăți și aici. Habitaclul este caracterizat de noua tapițerie exclusivă Alcantara Verde Sterrato, iar interfața software a noului model primește o grafică specială și indicatoare noi, exclusive. De exemplu, la noul Huracan Sterrato vom găsi indicatoare digitale pentru înclinare, tangaj și ruliu, precum și o busolă, un indicator care afișează coordonatele geografice și un alt indicator pentru unghiul de direcție.
De asemenea, Huracan Sterrato primește și o versiune actualizată a sistemului Lamborghini Integrated Vehicle Dynamics cu setări specifice pentru modurile de conducere Sport și Strada. La acestea se adaugă și noul mod de conducere Rally, văzut în exclusivitate la noul Huracan Sterrato.
Nu în ultimul rând, supercar-ul de teren este prevăzut și cu un sistem de telemetrie, alături de sistemul Lamborghini Drive Recorder cu funcție Board Diaries și cu aplicația UNICA pentru smartphone.
Noul Lamborghini Huracan Sterrato va fi construit în numai 1499 de exemplare, începând din februarie 2023. Livrările ultimului model nou Lamborghini cu motor termic vor începe la sfârșitul anului viitor.
via Lamborghini
1449 e fraieri vor sparge banii pe un Lamborghini de 600 de CP pentru off-road? O mai mare tampenie ca asta n-am pomenit.