Noul Kia XCeed facelift: linie de echipare GT-Line și un motor plug-in hibrid

Publicat luni, 18.07.2022 11:29 de Tiberiu Safta

Kia a lansat oficial noua versiune facelift pentru XCeed, varianta crossover a lui Ceed. Pe lângă modificări estetice minore, noul model primește linia de echipare GT-Line, precum și motoare electrificate de până la 204 cai putere.

Noul Kia XCeed facelift, varianta crossover a lui Ceed, a fost dezvăluit oficial. Noul model aduce o serie de modificări estetice minore la exterior, dar și o linie de echipare nouă. Pentru prima dată, XCeed va fi disponibil cu linia de echipare GT-Line, care va fi și noua echipare de top. De asemenea, noul model primește motoare hibride, cel mai puternic fiind de 204 cai putere.

NOUA LINIE DE ECHIPARE GT-LINE

Faceliftul lui Kia XCeed poate fi recunoscut prin faruri LED ușor redesenate și o bară față cu o configurație nouă a prizelor de aer. De asemenea, grila este mai îngustă față de vechiul XCeed, pentru a oferi un aspect mai agresiv.

Stopurile au, de asemenea, o semnătură luminoasă nouă și un difuzor sub bara spate, vopsit în negru. În echiparea GT-Line, bara față conține un element decorativ cromat și prize de aer mai pronunțate, precum și LED-uri cu o semnătură luminoasă hexagonală și un difuzor spate vopsit în culoarea caroseriei.

În echiparea de bază, noul XCeed facelift vine cu jante de 16 inch. Cei care optează pentru GT-Line vor primi jante mai mari, de 18 inch.

Interiorul a primit câteva noutăți, care sunt specifice noii linii de echipare. Astfel, versiunea XCeed GT-Line aduce un volan cu partea inferioară plată, scaune sport, plafonieră neagră și maneta schimbătorului de viteze îmbrăcată în piele perforată.

XCeed facelift vine echipat cu noua versiune Kia Connect pentru sistemul multimedia. În funcție de piață, noul model primește un ecran central de 5 inch în echiparea de bază. La nivel intermediar primești un ecran de 8 inch, iar echipările de top primesc un ecran de 10.25 inch. Tot aici avem și un instrumentar digital de 12.3 inch, iar sistemul multimedia oferă și conectivitate Bluetooth multiplă. De asemenea, avem și porturi USB-C pentru pasagerii din față și spate.

MOTOARE ELECTRIFICATE

Ca motorizări, noul Kia XCeed facelift vine cu trei motorizări pe benzină micro-hibride, un diesel micro-hibrid și un hibrid cu încărcare la priză. Gama începe cu motorul de 1.0 litri T-GDI, turbo, cu 3 cilindri, de 120 de cai putere și 172 Nm.

Urmează motorul de 1.5 litri T-GDI cu 4 cilindri, care dezvoltă 160 de cai putere și 253 Nm. Cel mai puternic motor al noului model este cel de 1.6 litri T-GDI. Acesta dezvoltă 204 cai putere și 265 Nm. Asta înseamnă un sprint de la 0 la 100 km/h în 7.5 secunde, dacă motorul este cuplat la cutia de viteze automată cu 7 trepte, cu dublu ambreiaj. Toate aceste motoare dispun de tehnologie micro-hibrid la 48 de volți.

Noul XCeed facelift vine cu doar o singură motorizare diesel. Propulsorul de 1.6 litri dezvoltă 136 de cai putere și 280 de Nm, cuplat la cutia manuală cu 6 trepte. Dacă este cuplat la cutia automată cu 7 trepte, motorul dezvoltă mai mult cuplu, mai exact, 320 Nm.

La final, avem și un motor hibrid cu încărcare la priză. Propulsorul constă într-un motor termic de 1.6 litri, cuplat la un motor electric de 44.5 kW. În total, propulsorul dezvoltă 141 de cai putere și 265 Nm. Bateria de 8.9 kWh îi oferă o autonomie de 48 de kilometri în regim combinat sau de 60 de kilometri în oraș.

Motoarele de 1.0 și 1.5 litri pe benzină, precum și cel diesel de 1.6 litri sunt disponibile cu transmisia manuală cu 6 trepte. Cele de 1.5 litri, 1.6 litri benzină și 1.6 litri diesel pot fi cuplate la o cutie de viteze automată cu 7 trepte. Versiunea PHEV este disponibilă doar cu o cutie automată cu 6 trepte.

Modelul primește un cruise control pe bază de navigație, care poate reduce viteza automat înainte de viraje și de zone unde scade limita de viteză. Modelul este echipat și cu un sistem de avertizare pentru unghiul mort. Alte sisteme de siguranță includ: monitorizarea șoferului, recunoașterea semnelor rutiere, păstrarea benzii, frânare de urgență automată, asistent automat de parcare și asistent fază lungă.

Noul Kia XCeed facelift va fi produs în Slovacia. Vânzările noului model vor debuta în septembrie.

via Kia

  • idic, luni, 18.07.2022 15:26

    Evoluează frumos. Strategia de a include opționale în prețul de bază și creșterea constantă a prețului merg atât timp cât concurența majorează prețurile fără să aducă nimic nou. Look OK, motorizare bună, dotări peste medie, transmisie rezonabilă doar pentru drumuri lungi. Acel 7DCT e moartea căprioarei prin oraș. La facelift-ul Sportage hibrid au schimbat transmisia robotizată cu una automată cu convertizor de cuplu. Poate în 2023-24 vor face la fel și cu hibridele Ceed.

  • zdfhgh, luni, 18.07.2022 19:27

    bordul zici ca-i de Golf 7

  • PMC, marţi, 19.07.2022 11:02

    @zdh..: nu, bordul nu e de Golf 7. Am avut eu masina aia si asta e mai frumos. Si am fost fan Golf. Chiar am iubit masina aia. Dar bordul asta e mai frumos (bine-nteles, parere subiectiva). Bordul de Golf 8 e cel mai urat dintre toate cate au pus ineptii de la VW pe vreun Golf. Stiu asta pentru ca am vrut sa iau unul si acel bord m-a facut pur si simplu sa renunt la masina cu totul. E hidos.

  • @zdf, marţi, 19.07.2022 12:41

    Designerul de la Kia, Peter Schreyer, a lăsat Audi în 2006. Am avut Golf 7, am Xceed MY22. Bordul Kia e serios. Nefiind prea transpirat din fire, piano black nu mă afectează în mod deosebit și nu ai feelingul de plastic de lighean. :) Poate vorbești de transmisie în dreapta volanului. :) Nimic nu m-a determinat până acum să identific puncte comune între cele două. Caută pe net filmări de la concurență să vezi cum flexează marginea tabletei. Scârțâitul elementelor de pe bord, specific VW și Toyota, lipsește la Kia.

  • Chera Robinson, marţi, 19.07.2022 22:13

    Si cu pret de la 25k in versiunea cea mai cheala...

  • Romania Te Iubesc, miercuri, 20.07.2022 06:11

    Mereu coreenele au grija sa fie sub prețul europenelor... Asta e trendul prețurilor ... TO THE MOON !!!