Consecințele războiului din Ucraina: industria auto din Rusia, lovită din plin
După declanșarea invaziei rusești de pe teritoriul Ucrainei, în cursul zilei de joi, majoritatea țărilor vestice au impus sancțiuni drastice împotriva statului condus de președintele Putin. Printre acestea se numără stoparea exporturilor de tehnologii vitale pentru industria auto rusească.
Anual, în Rusia, sunt produse aproximativ 1,5 milioane de mașini. Anul acesta, însă, lucrurile vor fi complet diferite. Sancțiunile economice impuse de lumea occidentală împotriva statului rus deja produc consecințe, inclusiv în sfera domeniului auto. Printre produsele care nu vor mai fi exportate către Rusia regăsim și prețioșii semiconductori care au dat peste cap economia globală dinainte de a avea și un conflict militar în Europa.
Astfel, producătorii auto cu fabrici pe teritoriul rusesc deja încep să caute alternative, dar și să pună frână producției. Primul dintre aceștia, care a anunțat deja modificări și planuri noi pentru anul 2022, este AvtoVAZ. Brandul rusesc, deținut de grupul Renault-Nissan-Mitsubishi, a anunțat că va suspenda producția la a doua cea mai mare fabrică a sa din Rusia, localizată în apropiere de Moscova.
Motivul este legat de problemele pe partea de aprovizionare, mai ales cu semiconductori, dar și alte componente tehnologice vitale. AvtoVAZ deține și cea mai mare fabrică de profil din Rusia, la Togliatti, cu o capacitate de producție de circa 1,1 milioane de automobile în total. Momentan, la Togliatti nu vor avea loc schimbări drastice, deși reprezentantul grupului din Rusia, Nicolas Maure, a declarat că e posibil ca anumite linii de asamblare să fie puse pe pauză chiar și acolo, în viitorul apropiat.
Producția unității din Moscova, însă, va fi suspendată timp de o saptămână, de pe 28 februarie până pe 5 martie, conform celor de la Renault, din cauza „schimbărilor forţate în actualele rute logistice”.
Momentan, aceasta este prima astfel de mișcare anunțată oficial. Cu toate acestea, lucrurile pot evolua diferit în următoarele săptămâni și am putea vedea abordări similare și de la alte grupuri ce au astfel de operațiuni în desfășurare în Rusia. Grupul Stellantis precum și Volkswagen au fabrici în Rusia dar momentan nu au oferit detalii cu privire la o eventuală problemă de aprovizionare.
Via: Reuters
Vă mai ofer nişte indicii: relaţiile discrete dintre MI6 şi KGB, agenţii Richard Tomlinson şi Vladimir Putin şi Holy Royal Arch.