Șeful Stellantis: Costurile de producție ale mașinilor electrice sunt cu 40-50% mai mari
Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, a precizat faptul că producția vehiculelor electrice costă cu 40-50% mai mult față cea a unei mașini convenționale. Cu toate acestea, grupul multinațional se află în procesul de tranziție către o gamă de modele pur electrice.
În prezent, Stellantis are în portofoliul său 19 modele electrice, iar numărul lor va crește în următorii ani. Deja știm că unele mărci din cadrul grupului, cum ar fi Alfa Romeo și Fiat, vor deveni mărci pur electrice în 2027 sau 2028. De altfel, toate mărcile vor deveni pur electrice până în 2030.
Cu toate acestea, șeful Grupului Stellantis, Carlos Tavares, a precizat că producția de vehicule electrice este între 40 și 50% mai costisitoare decât producția vehiculelor cu motoare termice. El a mai precizat că o soluție pentru reducerea costurilor de fabricație este micșorarea costurilor interne și negocierea cu furnizorii grupului.
Șeful Stellantis a mai precizat că eficiența de producție a grupului este cu 30% mai mare față de concurență, potrivit publicației americane Motor Trend. În 2021, Stellantis a avut un an financiar destul de bun și a reușit să producă 6 milioane de vehicule în total. Mai mult, la nivel european, Stellantis a devenit cel mai mare producător, depășind Grupul Volkswagen, care a dominat ani la rând piața auto de pe Bătrânul Continent.
În ciuda costurilor mai mari de producție, Stellantis își propune să lanseze nu mai puțin de 17 modele electrice noi în următorii 2 ani. Recent, Alfa Romeo a lansat și primul său model PHEV, Tonale, iar în 2024, marca va lansa și primul său model pur electric, Brennero.
via Carscoops
Tavaresul Carlos încearcă să împuşte doi iepuri dintr-un foc: 1) Cică a găsit justificarea-beton a “scorurilor” foarte piperate ale electroaselor; 2) Fraierilor, dacă vreţi să vi le permiteţi şi voi, atunci acceptaţi o calitate a lor destul de proastă în ansamblu, că na! suntem nevoiţi să reducem drastic costurile (evident, nu şi preţurile). Dar nu chestiunea asta trebuie să vibreze în mintea voastră, ci comandamentul suprem şi sublim al “protecţiei mediului”.