OFICIAL: Croații de la Rimac preiau controlul Bugatti

Publicat marţi, 06.07.2021 10:36 de Alexandru Monenciu

Compania croată Rimac a preluat, oficial, controlul Bugatti. Producătorul din Molsheim va face parte dintr-un joint-venture Bugatti-Rimac, în care compania croată va deține 55%, iar Porsche 45%.

Mate Rimac a înființat compania care îi poartă numele în 2009. Încet, dezvoltatorul croat de sisteme și baterii dedicate mașinilor electrice a început să fie tot mai cunoscut, în mare parte datorită mutărilor inteligente pe care le-a făcut de-a lungul anilor.

În urmă cu o lună, apăreau primele informații concrete potrivit cărora Rimac ar prelua controlul Bugatti, dar acum totul a devenit oficial.

Așadar, constructorul din Molsheim va face parte dintr-un joint-venture, denumit oficial Bugatti-Rimac, în care compania croată Rimac Automobili va deține 55%, iar Porsche 45%.

Gigantul german Volkswagen va continua să-și mențină influența asupra Bugatti prin Porsche, în contextul în care marca din Stuttgart deține și 24% din Rimac Automobili (în urma investiției de 83 de milioane de dolari făcute în luna martie).

Inițial, nou înființata companie Bugatti-Rimac va produce două modele: actualul Chiron și viitorul Rimac Nevera, un hypercar 100% electric. Producția Bugatti va rămâne în Franța, la Molsheim, dar întregul proces de cercetare și dezvoltare se va muta la sediul Rimac din Croația.

Mai mult, cele două vor continua să existe ca mărci separate.

Inevitabil, portofoliul Bugatti va îmbrățișa electrificarea, urmând ca primul hypercar electric al companiei franceze să debuteze până la finalul acestui deceniu.

Până atunci, Rimac va dezvolta cel puțin o versiune hibridă a lui Chiron.

via Bugatti

  • urmează, marţi, 06.07.2021 11:35

    ca și bulgarii să își facă un hypercar și apoi să preia controlul Lamborghini

  • Adrian, marţi, 06.07.2021 12:52

    Bugatti isi va pierde din atractivitate. Nu vor mai avea aura si reclama pe care le putea produce VAG. Va fi doar in alt hypercar comun, cu vanzari mici, doar pentru cunoscatori, si fara castiguri prea mari. Precum Pagani, Lotus, etc.

  • Kirotractor, marţi, 06.07.2021 12:54

    Pe f. scurt, e vorba (ce să vezi, nespusă de presă) de o externalizare a bună parte din R&D-ul electrocasnic al VAG către croații de la Rimac. ...Care - alt mic detaliu uitat - n-au cheltuit vreun sfanț pentru așa-zisa preluare, spre deosebire de Porsche. Inutil să mai bat câmpii pe tema operațiunii ”electro-fascinația bizonimii” prin hipercar-uri cu ștecher, că vin Edikkșii mintenaș să halucineze pe tema conexiunilor tehnologice clare dintre Nevera și Zoe-Spring. Modestul, inventivul și simpaticul croat - scuze, că-i bosniac de fapt - Mate Rimac rămâne-n orice caz demn de admirație. Inclusiv pentru realismul lui - să nu uităm că, hărțuit de țucălarii electrocutării globale cu întrebări despre termenul generalizării mașinuțelor cu baterii, a spus clar că, în opinia lui, maxim 10% din parcul auto mondial va putea fi electric. ...Capisci, Ediqqq?!

  • Miruna de la A.D.P., marţi, 06.07.2021 14:04

    Rimacu e un Yugo Gvx recarosat si pe baterii.

  • Edikkk, marţi, 06.07.2021 21:30

    Ce a făcut tânărul de la Rimac, este de lăudat. Din munca şi talentul lui, Rimac a ajuns cunoscut în lume, şi trebuie apreciat pentru asta. Restul vrajeli şi injurii de bodegă sau degeaba. Bravo Croaţiei!

  • Johnny, marţi, 06.07.2021 23:43

    Este o preluare a controlului Bugatti insa o parte din capital a fost cedat. Noua firma in care Porsche are 45% va detine si marca Rimac. Control mai mare ramane pe partea tehnologica care ramane in firma veche. In alta ordine de idei, avantajul rezulta pt VW din povara taxelor pt emisii, care vor fi zero datorita modelului Nevera....deci acesta ii compenseaza emisiile lui Chiron

  • xxx, miercuri, 07.07.2021 08:44

    La fiecare mașină vândută, Bugatti (VW sau Porsche) pierde bani, de dragul cea mai mare, cea mai tare.... cea mai cea! Spectrul electrificării forțate, i-a împins către mișcarea aceasta, nu înțeleg foarte bine de ce o fac, client care da 2mil€, își poate permite foarte bine un malus de 200 000€. Bănuiesc (nu sunt sigur) ca penalizează foarte mult întreg grupul VW la CO2 si de aceea încearcă sa-l dea un pic de o parte