Vettel a câştigat în Abu Dhabi, Webber şi Rosberg pe podium

Publicat duminică, 03.11.2013 16:16 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a obţinut în Abu Dhabi a şaptea victorie consecutivă după ce a profitat de startul ratat al lui Mark Webber, care a terminat pe doi în faţa lui Nico Rosberg.

Mark Webber spera să obţină în Abu Dhabi prima victorie din acest sezon, mai ales că pleca din nou de pe prima poziţie a grilei. Totuşi, aşa cum şi-a obişnuit fanii în ultimii ani, australianul a ratat startul, iar Sebastian Vettel a profitat din plin de oportunitate şi a preluat conducerea cursei.

Pilotul echipei Red Bull Racing a avut un ritm de cursă impresionant, care a amintit de dominaţia autoritară din Singapore, fiind capabil să intre la boxe fără să piardă prima poziţie. Practic, germanul a avut de îndeplinit o simplă formalitate şi a obţinut astfel a şaptea victorie consecutivă, ocazie cu care a egalat performanţa lui Michael Schumacher din 2004.

Webber a fost depăşit la start nu numai de Vettel, ci şi de Nico Rosberg, însă australianul a reuşit să urce pe locul doi după prima serie de intrări la boxe. Astfel, Red Bull a obţinut o nouă clasare pe primele două locuri, în timp ce Rosberg a urcat pe ultima treaptă a podiumului.

Romain Grosjean a avut parte de o nouă cursă foarte bună la volanul monopostului Lotus. Plecat de pe poziţia a şasea a grilei de start, francezul i-a depăşit pe Lewis Hamilton şi Nico Hulkenberg la scurt timp după stingerea luminilor roşii, iar ulterior a fost capabil să menţină un ritm bun pentru a-şi consolida poziţia şi a ocupat la final locul patru, la câteva secunde de podiumul lui Rosberg. 

ALONSO, LOCUL CINCI DUPĂ O DEPĂŞIRE CONTROVERSATĂ

Felipe Massa şi Fernando Alonso au oferit unul dintre cele mai dinamice dueluri de pe parcursul cursei din Abu Dhabi. Brazilianul şi-a păstrat locul şapte la start, însă în spatele său s-a poziţionat imediat coechipierul său, care a câştigat două poziţii.

Cei doi au ajuns în ipostaza de a lupta pentru poziţie până spre finalul cursei, iar a doua serie de opriri la boxe a fost decisivă. Massa a intrat primul şi a pierdut aproximativ o secundă din cauza unei mici erori la montarea pneului stânga-faţă, iar Alonso a schimbat pneurile câteva tururi mai târziu.

Spaniolul a revenit pe traseu în faţa lui Massa, dar imediat în spatele unui Jean-Eric Vergne care nu efectuase a doua oprire. Aflat la limită, Alonso a forţat depăşirea pilotului Toro Rosso pe o bandă de asfalt aflată în exteriorul circuitului, iar comisarii vor investiga incidentul după cursă. În cazul în care comisarii vor considera că spaniolul a obţinut un avantaj prin depăşirea limitelor circuitului, spaniolul va fi penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei, urmând să coboare pe locul nouă.

Update: Comisarii de cursă au decis să nu-l penalizeze în niciun fel pe Alonso pentru depăşirea asupra lui Vergne. Aceştia au considerat că Alonso nu a avut de ales când a ieşit pe bucata de asfalt de pe marginea circuitului, întrucât nu a avut spaţiu şi era mult mai rapid decât pilotul Toro Rosso. În plus, comisarii au considerat că Alonso nu a avut nimic de câştigat de pe urma acestei manevre. 

DI RESTA, SINGURUL CU O OPRIRE LA BOXE

În spatele lui Alonso s-a poziţionat Paul di Resta, care a câştigat cinci poziţii faţă de locul 11 de pe grila datorită unei strategii cu o singură oprire la boxe. Pilotul echipei Force India a fost singurul cu o astfel de strategie, reuşind astfel să termine în faţa lui Hamilton.

Britanicul a avut o cursă mai puţin satisfăcătoare decât a coechipierului său, fiind nevoit să recupereze câteva poziţii în pluton după ce la start fusese depăşit de Grosjean. Massa şi-a trecut în cont locul opt, în timp ce McLaren a obţinut doar două puncte prin Sergio Perez, iar Adrian Sutil a adus un punct suplimentar pentru Force India.

Williams a ratat din nou prezenţa în puncte, în timp ce Button a ocupat doar locul 12 la volanul celui de-al doilea monopost McLaren.

ABANDONUL LUI RAIKKONEN, ÎNVĂLUIT ÎN CEAŢĂ

Singurul pilot care a abandonat a fost Kimi Raikkonen, care a plecat de pe ultima poziţie a grilei în urma excluderii din calificări şi a oprit monopostul pe marginea circuitului în urma unui contact cu un Caterham chiar în primul viraj.

Reluările TV au arătat că finlandezul şi-a avariat suspensia dreapta-faţă după ce s-a lovit de partea din spate a unui monopost Caterham, însă imediat au apărut speculaţii potrivit cărora finlandezul s-a retras în mod deliberat din cursă din cauza tensiunilor cu oficialii Lotus generate de neplata salariului.

De altfel, fostul campion mondial a părăsit circuitul la numai câteva zeci de minute după abandon, însă presa a anunţat că acesta a ajuns la un acord cu Lotus privind plata salariului pe sezonul în curs.

Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:43.434 în turul 55.

ABU DHABI - REZULTATE CURSA

 1.  Vettel         Red Bull-Renault    
 2.  Webber         Red Bull-Renault    
 3.  Rosberg        Mercedes            
 4.  Grosjean       Lotus-Renault       
 5.  Alonso         Ferrari             
 6.  Di Resta       Force India-Mercedes
 7.  Hamilton       Mercedes            
 8.  Massa          Ferrari             
 9.  Perez          McLaren-Mercedes    
10.  Sutil          Force India-Mercedes
11.  Maldonado      Williams-Renault    
12.  Button         McLaren-Mercedes    
13.  Gutierrez      Sauber-Ferrari      
14.  Hulkenberg     Sauber-Ferrari      
15.  Bottas         Williams-Renault    
16.  Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari  
17.  Vergne         Toro Rosso-Ferrari  
18.  van der Garde  Caterham-Renault    
19.  Pic            Caterham-Renault    
20.  Bianchi        Marussia-Cosworth   
21.  Chilton        Marussia-Cosworth   

Fastest lap: Alonso 1m43.434s.

Not classified/retirements:

     Raikkonen      Lotus-Renault


World Championship standings, round 17: Drivers: Constructors:             
 1.  Vettel      347    1.  Red Bull-Renault      513
 2.  Alonso      217    2.  Mercedes              334
 3.  Raikkonen   183    3.  Ferrari               323
 4.  Webber      166    4.  Lotus-Renault         297
 5.  Hamilton    165    5.  McLaren-Mercedes       95
 6.  Rosberg     159    6.  Force India-Mercedes   77
 7.  Grosjean    114    7.  Sauber-Ferrari         55
 8.  Massa       106    8.  Toro Rosso-Ferrari     32
 9.  Button       60    9.  Williams-Renault        1
10.  Hulkenberg   49   
11.  Di Resta     48   
12.  Perez        35   
13.  Sutil        29   
14.  Ricciardo    19   
15.  Vergne       13   
16.  Gutierrez     6   
17.  Maldonado     1   
  • GrosJan, duminică, 03.11.2013 16:52

    "Incidentul" lui Kimi de la start seamana cu ce facu Schumacher in 2006 in calificarile de la Monaco in virajul La Rascasse. Pentru mine e clar ca s-a indreptat cu buna stiinta spre viraj anticipand ca i se va inclide calea. A franat ceva mai putin a rasucit roata ca sa para o franare doisperata si totodata sa il agate pe celalalt. Normal ca se rupe suspensia si cam atat fara socuri prea mari. DAR si-a asumat riscul sa il scoata si pe altu din cursa, pentru asta o bila neagra

  • andrey_1293, duminică, 03.11.2013 16:58

    Intetionat sau neintentionat, pana sa-mi dau seama ce s-a intamplat in primul viraj, am crezut ca Kimi a parcat monopostul pe circuit din motivele mentionate zilele trecute, legat de bani. Nu m-ar fi mirat sincer...asa cum este el, imi place si cred ca place la multa lume stilul lui de a fi, diferit fata de alti piloti. Legat de cursa - sa-i spuna cineva lui Vettel ca a luat deja al 4-lea titlu si campionatul s-a incheiat, n-are rost sa-i mai mascareasca pe ceilalti in cursa. A condus superb, pur si simplu este imposibil de oprit. Omoara spectacolul dar intra in istorie. La anul sper sa fie un campionat foarte strans, asemanator cu 2010, 2012 indiferent de deznodamant.

  • @ GrosJan, duminică, 03.11.2013 17:00

    'Pentru asta o bila neagra' =))). Asa ai spune parca ai fi Dumnezeu. Lasa-te de sportul asta ca nu e de tine. In loc sa te uiti la Formula 1, m-ai bine ti-ai cauta pe internet niste lotiuni sa scapi de plantatia de capsuni de pe fata.

  • alex, duminică, 03.11.2013 17:03

    David Coulthard, BBC F1 co-commentator "We know Mark Webber is having a problem with his Kers system which could cost point three to point four seconds per lap if he is not able to generate the extra horse power."

  • jan, duminică, 03.11.2013 17:04

    Cred ca arabii sunt bucurosi ca Ferrari au animat putin cursa. Eu cred ca Vettel are un buton ascuns undeva. Dupa 15 tururi avea avans cat sa intre la boxe si sa iasa in fata Ferrari la 7-8 secunde. Cred ca la anul cu toate schimbarile, aerodinamica R&B nu o sa fie depasita de nimeni si iar Vettel si R&B ies campioni. Kimi este si el plictisit ca si noi, probabil chiar daca nu a facut cu intentie ce a facut, s-a bucurat dupa.

  • 1337, duminică, 03.11.2013 17:08

    Nu poti tu sa dai un verdict in ceea ce s-a intamplat acolo. Poate chiar ai dreptate, chiar a fost intentionat, poate n-a fost intentionat. Insa, o sa ajungi si tu la o varsta in care vei fii nevoit sa muncesti. In acel moment chiar mi-as dorii sa vad cum muncesti un an pe 'gratis' Cand ar venii cineva la tine sa-ti spuna ' Vezi ca aici nu faci bine' reactia ta ar fii 'La banii care-i primesc, doar de atat sunt capabil'

  • GrosJan, duminică, 03.11.2013 17:08

    sunt fanul lui Kimi dar asta nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu tot ce face. Sunt fan nu fanatic.... Putea sa-si saboteze echipa, (nu-l condamn pentru asta, acolo e un esec administrativ aruncat in carca lui de cei care nu si-au facut treaba lor dar si-au incasat salariile) dar fara sa implice nevinovati in asta

  • 91Schumi06, duminică, 03.11.2013 17:09

    S-o luam cu Raikkonen: cred ca a fost cea mai proasta alegere pt Ferrari. Mi se pare un pilot capricios caruia nu-i intri-n voie cu nimic. Sincer, cred ca are si ceva la cap, probabil ca astia nu fac teste psihologice inainte de-a angaja un pilot. Sa revenim la cursa, mi s-a parut nedreptatita penalizarea lui Hulkenberg. Eu nu inteleg de ce tre' sa plateasca pilotul pt greseala unuia de la boxe. Alonso trebuia penalizat, da' probabil ca tot Red Bull au intervenit la FIA sa nu primeasca un drive-trough. Grosjean a facut iarasi o cursa buna, chiar ma surprinde placut. Si daca tot se urmareste reducerea costurilor in F1, de ce nu se anuleaza ultimele doua curse? Adica nu vad ce rost mai au. In principiu se stie cine castiga.

  • GrosJan, duminică, 03.11.2013 17:11

    Nu am dat verdicte, am zis doar ca pentru mine e clar, adica nu mai mult decat ce face un postac obisnuit. Deschide ochii, priveste in jur si baga de seama unde te afli si ce restrictii vs de pareri sunt

  • ferr1, duminică, 03.11.2013 17:13

    Intrebare de 10 puncte: Cine naiba credea ca Webber va castiga cursa? :)) Nu o sa castige nicio cursa anul acesta. Nici de adio. Nici de iubire. Nimic. Eu cred ca atunci cand se strica o piese, o pune pe masina lui Webber, iar toate piesele noi ajung pe monopostul lui Vettel. Altfel nu se pot explica toate problemele pe care le are australianul, iar Sebi are un monopost perfect. Cat despre Raikkonen... Cui ii pasa? Omul deja nu mai are nicio treaba cu competitia. Asteapta banii, asteapta anul 2014 ca sa ajunga la Ferrari si daca nu e platit, sigur n-o sa-l mai vedem pana in 2014. Cred ca pentru Raikkonen s-a incheiat acest sezon.

  • 444, duminică, 03.11.2013 17:13

    O cursa frumoasa de la locul unu in sus ,pt ca primul loc e ocupat fara probleme de VETTEL ,cel putin pt mine cursele de F1 din sezonul acesta ,au fost intereante de la locul doi in sus cu cateva mici exceptii cand VETTEL nu a castigat. Ceva suspans si asta ma refer la abandonul lui KIMI ,si terminand cu ceva depasirii frumoase in special facute de ALONSO ,care culmea era sa treaca pe la boxe pt o depasire ,care in ''erele '' trecute reprezentau spectacolul ,ca sa numai vorbesc de depasirile pe care le facea SENNA cursa de cursa.

  • Rindt, duminică, 03.11.2013 17:17

    Rosberg pe 3 si Hamilton pe 7? Hamilton, un pilot de top, nu face mai mult decat Schumacher da patrujda ani

  • GrosJan, duminică, 03.11.2013 17:19

    bai ce mi-a placut cursa... o cursa fara emotii, de cand Alonso nu are nicio sansa la titlu. Exact asta doream sa vad :))))))

  • Thor, duminică, 03.11.2013 17:20

    Recuperare-strategie foarte buna pentru Alonso. Discutabila situatia, Alonso apucase sa prinda trasa ideala si a fost impins in afara pistei. Niki Lauda:" as a driver I would have done what Fernando did.....but you knever know what stewards do. I really don't know what will be the outcome of this".

  • GrosJan, duminică, 03.11.2013 17:22

    acum ca stim cine e campionul avem o cursa curata, fara ordine de echipa, se piloteaza de placere. Pacat ca sunt doar 3 astfel de curse in sezonul asta

  • GrosJan, duminică, 03.11.2013 17:23

    Din nou kersul la Webber....oare de ce nu ma mir!

  • jh, duminică, 03.11.2013 17:23

    Pentru mine a fost doar o cursa ilegala referitor la masina lui vettel , "iesirea din viraj"( sasiul in acest an a fost piesa care a fost folosita ca traction control, nu credeam vreodata ca se poate face asa ceva). In al doilea rand , imi pare rau pentru Alonso dar invers pentru Domeni (poate asa nu va mai fi in F1). Numai bine .

  • Andreo, duminică, 03.11.2013 17:28

    Pacalicii aia doi de comentatori, poate citesc forumu' p-acilea! Deci ar trebui sa revada Bahrain 2012 cand Rosberg l-a scos pe Hamilton in afara circuitului acesta depasindu-l totusi pe exterior. Si totui nu s-a dat nicio penalizare. Exista deci un precedent.

  • Cristi, duminică, 03.11.2013 17:37

    @daniel Ceva nu e corect in articol la punctajul total al celor de la Mercedes, atat la echipe cat si la piloti.

  • Cristi, duminică, 03.11.2013 17:44

    @daniel Ceva nu e corect in cadrul articolului, referitor la punctajul total al celor de la Mercedes, atat la echipe cat si la piloti.

  • ANTONELLA, duminică, 03.11.2013 17:47

    91Schumi06 iarasi ai uitat sa-ti administrezi medicatia?

  • Ancona, duminică, 03.11.2013 17:57

    Massa a facut cea mai spectaculoasa depasire! Apropo unde este MIRCEA ala cu McDonald's -ul lui preferat..pardon echipa lui!?Nu zicea el ceva de timpii monopostului ca sunt superiori monopostului FERRARI? Ma Mirciulica schimba echipa ca esti de tot risul sau recunoaste slabiciunea echipei McDonald's nu de alta dar si noi ferraristi recunoastem ca avem un monopost de tot rahatul dar oricum mult mai bun decit rahatul tau de McDonald's

  • Cristi, duminică, 03.11.2013 18:28

    @daniel Nu e corect punctajul total la Mercedes, atat la piloti cat si la echipe.

  • Andreicuta, duminică, 03.11.2013 18:48

    ar trebui penalizati drastic pilotii care nu stiu sa ramana pe circuit, mai ales cand fac depasiri. Aici e F1 nu baliverne hollywoodiene cu Joe Tanto & shit

  • Izbescu, duminică, 03.11.2013 19:02

    No further action. Decizie corecta. Papagalii de la Digi , ca de obicei, se antepronunta. Plini de stiinta acestui sport. Sincer, regulamentul actual e pentru domnisoarele care beau red bull.

  • Alex, duminică, 03.11.2013 19:08

    Hmm, urata strategia Ferrari care il tin la boxe pe masa cu aproape o secunda mai mult ca sa iasa in spatele lui Alonso. Parca trebuiau cat mai multe puncte, ce conteaza ordinea? Massa era in fata lui Hamilton, la 2-3 secunde in fata lui, dupa boxe l-au bagat in spate. Urat, urat de tot, luau multe mai multe puncte cu un Massa pe 5 si Alonso pe 6 sau invers daca era bun Alonso sa il depaseasca. Totusi ramanea Hami pe un 7 si aveau puncte mai multe. Sunt fan Ferrari inca de pe vremea lui Schumi dar sa vad atat bataie de joc asa pe fata la adresa lui Massa...E normal ca dupa ce a vazut ce se intampla, el sa nu mai traga si sa ramana pe 8. Acum sa scriem si altele, unde e imparatul Mircea Mclaren? Tot se lauda cu acele recuperari fantastice fata de Ferrai, inteleg ca are ura fata de aceasta echipa dar Mclaren pana in urma cu cateva curse recuperasera fata de toate echipele, nu doar fata de Ferrari si bravo lor dar tot nu ajung in top 3-4 deci tot slabi sunt. Unde e Mircea acum cand echipa sa s-a chinuit in spatele unor Force India care nu au maia dus update-uri pe monopost din mai? Unde esti imparate, cu ale tale comentarii rautaciose si lipsite orice noima? Nici nu ai curaj sa postezi aici cand vezi ca ai vorbit fara noima atat amar de timp.

  • daniel.popescu, duminică, 03.11.2013 19:10

    @Cristi: Am modificat, Mercedes are 334 puncte, nu 324 puncte cum aparuse initial. Multumesc pentru atentionare.

  • JugaruGabi, duminică, 03.11.2013 19:11

    "În plus, comisarii au considerat că Alonso nu a avut nimic de câştigat de pe urma acestei manevre. " Nu, deloc... doar o pozitie... Atunci sa i se retraga si lui Hulk penalizarea, daca tot nu tinem cont de regulamente.

  • vasileo, duminică, 03.11.2013 20:01

    De-o prostie crunta Alonso asta, a tinut cu orice pret sa demonstreze ca este peste Massa si nu a reusit. A zis ca daca nu-l poate depasi pe pista sa incerce la boxe, cu ajutorul mecanicilor, bineinteles. Iar dupa ce a incalcat orice regulemant cand a iesit de la boxe, tot nu a fost penalizat, pentru ca F1 este pe bani, ca orice sport din lumea asta ;) Iar noi vedem ceea ce "trebuie"sa vedem. Se va judeca dupa cursa, dar chiar daca va fi penalizat 20 sec, tot nu va pierde ce ar fi pierdut cu un drive through.

  • hasu, duminică, 03.11.2013 20:17

    Cam dubioasa decizia privitoare la iesirea de la boxe a lui Alonso ,dar dupa cum spunea cineva de mai sus este in defavoarea echipei intirzierea de la boxe ptr Massa.Pacat ca aceasta echipa a ajuns de ris.Poate la anul dispare Domenicali si vedem si noi ceva la Ferrari nu numai bilbe,ca si-au adus tehnicieni de valoare....

  • bbrunes, duminică, 03.11.2013 21:04

    @ Alex Cred ca deja aceste ipoteze cu privire la favorizarea lui Alonso sunt exagerate. Nu il mai favorizeaza nimeni de ceva timp, din moment ce nu mai au de ce. Ce s-a intamplat la boxe a fost pura intamplare, s-a vazut clar in inregistrarea video. Nu vad pe nimeni comentand de faptul ca Alonso a fost chemat inaintea lui Massa la boxe, a iesit pe 13-14, in timp ce Massa, intrand ulterior, a iesit pe 6-7...astfel de ipoteze sunt doar ale unor fani frustrati care incearca sa caute raul acolo unde chiar nu exista. Si referitor la depasirea lui Vergne, nu a avut Alonso de castigat, caci avea sa il depaseasca oricum, era doar o chestiune de timp pana avea sa o faca.

  • Soxy, duminică, 03.11.2013 22:20

    @JugaruGabi uite articolul care explica decizia stewardzilor http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24798485

  • iulianimi, duminică, 03.11.2013 22:21

    ...e bine asa....

  • unul, duminică, 03.11.2013 23:19

    Sunt total scarbit de atitudinea echipei la adresa lui Masa ! Multa scarba si la adresa jegosului de Alonso pe care il tine in carca total nemeritat banca Santander .... A facut dovada clara ca e mult inferior lui Masa , e doar un pilot umflat de mass-media si atat !!! Cea mai proasta achizitie facuta de italieni in toate timpurile ....

  • gp, luni, 04.11.2013 01:04

    unul-esti mult in afara fenomenului. n-am nimic cu massa, dar mai are de muncit pana sa ajunga la alonso. daca este asa de bun, se ducea mult in fata ca sa nu-l mai ajunga alonso. in cursa massa a fost o sicana mobila pt alonso. webber a dezamagit din nou, nu stiu ce are cu startul. . poate f1 e prea mult pt el. comentatorii. . . sunt de tot rahatul mult mai pe dinafara dekt fostii de la tvr

  • 91Schumi06, luni, 04.11.2013 08:10

    @gp: astia macar nu incurca pilotii si Fernando nu-l depaseste pe Alonso. Sa-ti reamintesc de Dorulet? Sau de cafelele baute de Miki cu nevestele lu' Montoya si Ralf Schumacher?:))

  • @daniel, luni, 04.11.2013 08:15

    Imi cer scuze pt. posturi multiple. Cred ca am avut o problema cu netul.

  • GrosJan, luni, 04.11.2013 10:03

    @unul - ten points pentru comentariu.... numai ca eu spuneam asta din 2010 si ma asteptam sa si confirme. Un pilot care mizeaza mult pe jocuri de culise isi cunoaste adevarata valoare. Am zis mereu ca nu e un pilot slab dar departe de exagerarile ca i se aduc. E un pilot de F1 batubil de multi altii din F1. Hamilton nici nu a trebuit sa fie prea bun ca sa il bata ca debutant. Din pacate sportul asta e o afacere iar din imagine vin multi bani

  • jan, luni, 04.11.2013 10:16

    Doamne iar au venit oftcatii aia pe Alonso. Putea sa-i lase pe aia sa treaca pentru ca oricum avea gume noi SOFT, deci Massa nu avea cum sa ii reziste. Alonso nu avea rost sa se bata cu Massa pe circuit pentru ca isi manca gumele si nu ii mai iesea strategia. Dar cum spunea unul mai sus Alonso este inferior lui Massa. ;))))))))))))))))))))

  • jan @ofticati, luni, 04.11.2013 10:20

    Apropo la prima schimbare Massa a iesit pe 6-7, Alonso pe 13-14 si pilotii dintre cei doi schimbasera toti, dar Alonso I-a deposit pe rand pana la Massa, apoi conservarea gumelor si a doua intrare. Huuuu ofticatiiii

  • Fan F1, luni, 04.11.2013 11:03

    Felicitari celor de pe pozitiile 2-10 pentru spectacolul oferit in principal de Ferrari. Uitandu-ma anterior la cursa GP3 aveam de gand sa spun ca m-am indragostit de acel sport datorita nr-ului mare de atacuri, depasiri si manevre facute pe circuit.

  • profu, luni, 04.11.2013 11:09

    Pentru mine web. este patrese. Este principalul vinovat de dominatia lui seb.. Evident unul scade timpii tur dupa tur in timp ce el,... .Poti fi camp. mondial o data, chiar de doua ori datorita norocului, dar dute nene, esti slab, foarte slab. Ce masina. Ce starturi. Cum depaseste. Cata rezerva de putere(kers,d.r.s). Si pentru ca in sfarsit, adopta aceeasi strategie cu cei care stiu din astea, fac si ele ,masinile, spectacol(nu am mai uzat cauciucuri???). Daca ar fi fost si pilotate cred ca duceau lupta mai spre sfarsit. Pentru cei care sunt fani...

  • DRS11, luni, 04.11.2013 11:14

    Daca Hulkenberg ar fi depasit peste limitele circuitului ar fi fost batut cu pietre la marginea circuitului de catre comisari, ar pe rug iar cadavrul sau taiat in patru si iar bucatile trimise in cele patru colturi!!! Dar daca a facut asta Alonso incepem sa facem comparatii cu Senna, cautam precedente, ii gasim explicatii ajungand ca in final sa ne dam seama ce geniu este el, cand este clar ca a incalcat regulamentul. Ca regulamentul este sau nu corect e cu totul alta discutie. Hulkenberg chiar a pierdut pozitii si puncte pentru acea penalizare aplicata cu maxima celeritate. Ma mir ca lui Alonso nu i-au dat si un trofeu pentru acea "magistrala" depasire! (ca oricum altceva nu prea mai castiga). Urata atitudinea Ferrari si fata de Massa care, chiar daca nu e asa un "geniu" precum Alonso, in ultimele curse a fost un altfel de rival pentru acesta, unul care i s-a opus. 3.8 secunde schimbul pneurilor la Massa si 3.0 la Alonso! Intamplarea, nu? Iar mecanicii au mai si jucat teatru ieftin facandu-se ca se impiedica si nu mai stiu sa monteze rotile!!! Alonso este un pilot de Formula 1, unul bun, a castigat 2 titluri, dar asta au mai facut si altii, nu a inventat el pilotajul, competitia, volanul, monopostul, roata...

  • profu, luni, 04.11.2013 11:15

    Am uitat . Scuze. Eram foarte curios sa vad cum gestioneaza kimi sfarsitul de sezon dupa ce a semnat, asa dupa cum am spus atunci. Dezamagit. cu avocatii. Grav este ca se pare ca musca mainile ce lau hranit....

  • 1337, luni, 04.11.2013 11:31

    N-am obiceiul sa urmaresc cursele la romani, insa aseara cum nu prea am avut ce face m-am hotarat sa ma uit in reluare. Bai, deci comentatorii astia sunt rude cu Miki Alexandrescu? Cat de incompetent si pe langa ce se intampla in Formula 1 poti fii? La inceputul cursei un singur lucru am auzit 'Kimi Raikonnen a tras pe dreapta'. Prostul familiei, ma intreb de pe ce ghetouri l-au adus si pe asta sa comenteze? Oare cei de la digi toti sunt prosti si nu prea le au cu 'fenomenul Formula 1' sau acesti comentatori sunt ceva pile de ale lor. IMPORTANT E CA STIU CE SE INTAMPLA IN SERIILE SUPORT si ce face romanul ala. Atunci sa ramana la seriile suport si sa aduca un comentator capabil sa traduca un team radio. Ei nu traduc, insa isi dau cu parerea. Tipic pentru un post de televiziune romanesc. Cursa urmatoare o sa le trimit un mail cu cateva cuvinte 'dulci' poate asa revin si ei cu picioarele pe pamant. Agramatii dracului!

  • Soxy, luni, 04.11.2013 11:33

    @DRS11 Atat Vergne cat si Alonso au calcat regulamentul, cititi si voi ce s-a intamplat inainte sa aruncati cu noroi ... Comisarii de curse au gasit ca Alonso nu putea sa evite coliziunea doar daca iesea de pe pista, iar Vergne nu avea cum sa prevada iesirea lui Alonso deci nici el nu este vinovat ca nu I-a lasat loc in curba (dupa cum stiti exista regula care spune ca nu ai voie sa impingi un pilot inafara pistei, trebuie sa-i lasi loc, Vergne nu I-a lasat loc lui Alonso care a iesit cu viteza mai mare din pitlane) in concluzie, nici unul dintre ei nu a incalcat deliberat regulamentul, si nu au castigat din ea (Alonso trecea lejer de Vergne daca acesta ii lasa loc in curba) again: http://www.bbc.co.uk/sport/0/formula1/24798485

  • Ady, luni, 04.11.2013 13:25

    În viața de zi cu zi orice încălcare a legii indiferent dacă se produce cu intenție sau nu se pedepsește! Este adevărat că se pedepsește în mod diferit în funcție de gravitate și de intenția de a făptui acea încălcare a legii. Dacă în această cursă la incidentul dintre Alonso și Vergne s-a constatat că amândoi au greșit cu sau fără intenție unul ieșind în afara circuitului celălalt nelăsând suficient spațiu de manevră atunci amândoi piloții ar fi trebuit pedepsiți conform regulamentului în funcție de greșeala făcută așa cum și alți piloți au fost pedepsiți când au greșit!

  • GrosJan, luni, 04.11.2013 13:32

    vrajeala ca nu putea Alonso sa evite coliziunea decat iesind de pe pista. Pana sa ajungi acolo anticipezi daca va fi loc. Dar la el se vede clar ca se arunca cat de tare poate, nu vrea sa cedeze si incalca regulamentul. Avea varianta sa cedeze in duelul ala si sa ramana pe circuit. Nu era prea greu sa faca asta pentru un pilot cu pretentii. Uite un exemplu: http://www.youtube.com/watch?v=sDnnfizWCm4

  • xxx, luni, 04.11.2013 14:12

    Cum Grosjean a fost penalizat pt mult mai putin => Alonso trebuia sa stea la boxe. Acum locul 7 sau nimic nu era mare lucru pentru el, avand in vedere ca Kimi a ales VOLUNTAR sa trosneasca masina din fata (o sa faca astia doi o echipa la Ferrari!!!.......)

  • Mclaren_Mircea_1984, luni, 04.11.2013 15:23

    Vedeti... acuma sa mai tot ziceti ca sunt nebun. Eu mi-am dat seama de acest mizerabil favoritism pro-Ferrari inca demult. De aceea am constienzitzat de foarte timpuriu ca Ferrari este ca un cancer pentru Formula 1, desi loserii ei de fani o sa imi spuna ca e cea mai veche si mai titrata echipa. Daca e asa ar trebui sa fie niste domni nu niste hotzi care trec peste cadavre, peste orice doar sa isi atinga scopul. Eu nu sunt nebun, dar sunt un om idealist si ce nua ccepta compromisuri, pentru mine este clar ca lumina zilei ca sunt foarte perversi si corupti cei de la Ferrari, de accea ma lupt cu atata abnegatie impotriva Ferrari, nu pentru tilurile sau palmaresul lor, ci pentru cat sunt de perfizi si cum ne fac prosti pe fata. Regulamentul pentru Ferrari nu este identic cu cel pentru celelalte echipe decat pe hartie. Cand e vorba sa fie judecata o faza in care sunt implicati piloti Ferrari, mereu vedem in mod ridicol pe banda ca incidentul "will be investigated after the race" adica ca nu vor pati nimic. Acum sper ca veti vedea in mine un om radical, intransigent, impotriva celor de la Ferrari, dar este cea mai legitima forma de lupta impotriva raului ce il reprezinta Ferrari. Cu Ferrari nu se iau prizonieri, ci doar sa incerci sa ii distrugi prin cele mai brutale mijloace asemeni sarpelui ancestrat. De ce alti piloti pentru acelasi gen de incident au fost penalizati? Nici nu am dormit aproape toata noaptea dupa ce am vazut decizia. Sper sa ii bata Dumnezeu in cel mai cumplit motiv. Iar voi fanilor Ferrari de data aceasta capul in nisip si taceti din gura, pentru ca nici un argument in care ati incerca sa il scoateti pe Alonso nu sta in picioare la fel cum nu a stat nici al comisarilor. De aceea strig din strafundul sufletului meu: "MOARTE FERRARI"

  • profu, luni, 04.11.2013 15:56

    Mclaren_Mircea_1984 te rog sa te stapinesti si sa nu mai pui pasiune atit de mult. Vei ajunge la o virsta cind vei vedea altfel lucrurile. Te felicit pentru ca se simte pasiunea, si sper sa ai contact cu lumea auto interna, unde sa mai arunci din energii.

  • 91Schumi06, luni, 04.11.2013 16:16

    Mirciulica, credeam ca n-ai dormit incercand sa gasesti o solutie sa mai termine si Button in puncte:))

  • Alex, luni, 04.11.2013 21:05

    @bbrunes Mai copile, de cand ma ataci tu pe mine si ma faci frustrat? Eu judec adevarul, asa cum o fac multi de aici. Daca tu esti fan inrait al lui Alonsito, macar nu jigni lumea fara a stii ce vorbesti. Stii tu ce se zice, atunci cand toata lumea zicea un lucru...poate este si un pic de adevar in el. Nu am exagerat absolut deloc, sunt fan Ferrari si nu as fi avut de ec sa pun fapte in carca lui Alonso dar din pacate acestea sunt adevarate. Mereu a fost asa, de vreo 4 ani incoace. Nu o mai fi asa constant Massa iar anul acesta a facut niste greseli de incepator dar cand vezi ca vrea sa se afirme si cu atat mai mult face un bine echipe, am pretentia sa nu isi bata joc de el. @Mircea imparatul, tu ai probleme grave, inteleg ca mereu s-au duelat Ferrari cu Mclaren dar uita-te mai bine la RBR, ca astai fura de 4 ani pana acum si joaca mereu la limita regulamentului iar cand o depasesc au gaselnite pentru a nu fi neregulamentari. Webber de ce nu se misca la fel in cursa? Da, are problemele lui cu startul dar parca toate astea se intampla si la start. Bravo Vettel, esti un pilot exceptional dar ceva e acolo. Imposibil sa ajungi la 30 secunde dupa doar 20 de tururi, pai unul conduce un trabant si altul un avion. Normal ca nu i se pune totul la dispozitie si lui Webber ca i-ar fi dat mai multe batai de cap, poate chiar sa aiba sanse la titlu.

  • lagardere_72, marţi, 05.11.2013 01:06

    Sunt un suporter al lui Alonso (de fapt e singrul pilot care stie de toate), dar si eu sunt suparat de modul cum a fost rezolvata iesirea de la boxe a lui Alonso. Trebuia penalizat cu 20 secunde (decizia s-a luat dupa cursa si asta era pedeapsa corecta). Si mai corect ar fi sa se scoata toate aberatiile din regulament (cu depasiri pe afara, cu pilotul care nu are voie sa se apere). Regulamentul actual e facut ca pentru tenismani sau sahisti, nu pentru piloti. Cat despre Massa, sa nu comentam, principalul vinovat este el pentru ca a acceptat de cand a venit la Ferrari sa fie doar vioara a 2-a. S-a multumit sa primeasca bani, fara sa comenteze; nici acum nu ar fi comentat daca nu ar fi fost inlocuit.

  • gogu, marţi, 05.11.2013 11:19

    trist ce-i fac astia lu weber la start: toata lumea accelera numa el statea.. alo trebuia penalizat pt depasirea sinucigasa ham dezamagitor cat putea sa stea in spatele unor masini mai slabe

  • Jugaru, marţi, 05.11.2013 15:35

    @soxy... mi-ai facut o referire catre aceeasi stewarzi care nu au luat nicio decizie... si ma lasa rece... Uite cum stiu eu ca se putea proceda fair: - Alonso nu calca acceleratia la podea si astepta linistit pana in zona de DRS sa treaca de Vergne (sau chiar si mai devreme, dar nu cu manevra prin afara circuitului); - Alonso depasea prin afara circuitului si ii ceda pe loc pozitia lui Verge urmand sa il atace la o alta faza. Nu le mai luati atata apararea... Daca Alonso n-a gresit cu nimic, atunci Hulkenberg de ce a primit penalizare pentru ca s-a batut pentru pozitie la Pit? N-a fost deloc unsafe release cum au aruncat-o in fata aceeasi stewarzi...

  • JugaruGabi, marţi, 05.11.2013 15:37

    Este putin cam ciudat cum stewarzii "gresesc" decizii in favoarea pilotilor din primele 6 locuri din clasament, iar pentru plebe taie in carne vie sau gresesc chiar in defavoarea lor... e jenant, pentru mine, ca fan al acestui sport.

  • Jica, marţi, 05.11.2013 23:32

    multi bani vin din imagine si din cauza asta mai vedem pe ici pe colo decizii ciudate din partea echipelor sau a altora implicati in F1. Si asta e doar ce se vede ca ce nu vedem ... Massa asta pateste de 4 ani. Daca Alonso lua titluri nu-i mai pasa fanului ferrari de ce pateste Massa dar cum Alonso nu confirma in ciuda faptului ca e pilot nr 1 si mai mult decat atat apar si aparatorii lui Massa ca poate daca era lasat cine stie un titlu acolo, ceva