Vettel a câştigat în Abu Dhabi, Webber şi Rosberg pe podium
Sebastian Vettel a obţinut în Abu Dhabi a şaptea victorie consecutivă după ce a profitat de startul ratat al lui Mark Webber, care a terminat pe doi în faţa lui Nico Rosberg.
Mark Webber spera să obţină în Abu Dhabi prima victorie din acest sezon, mai ales că pleca din nou de pe prima poziţie a grilei. Totuşi, aşa cum şi-a obişnuit fanii în ultimii ani, australianul a ratat startul, iar Sebastian Vettel a profitat din plin de oportunitate şi a preluat conducerea cursei.
Pilotul echipei Red Bull Racing a avut un ritm de cursă impresionant, care a amintit de dominaţia autoritară din Singapore, fiind capabil să intre la boxe fără să piardă prima poziţie. Practic, germanul a avut de îndeplinit o simplă formalitate şi a obţinut astfel a şaptea victorie consecutivă, ocazie cu care a egalat performanţa lui Michael Schumacher din 2004.
Webber a fost depăşit la start nu numai de Vettel, ci şi de Nico Rosberg, însă australianul a reuşit să urce pe locul doi după prima serie de intrări la boxe. Astfel, Red Bull a obţinut o nouă clasare pe primele două locuri, în timp ce Rosberg a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Romain Grosjean a avut parte de o nouă cursă foarte bună la volanul monopostului Lotus. Plecat de pe poziţia a şasea a grilei de start, francezul i-a depăşit pe Lewis Hamilton şi Nico Hulkenberg la scurt timp după stingerea luminilor roşii, iar ulterior a fost capabil să menţină un ritm bun pentru a-şi consolida poziţia şi a ocupat la final locul patru, la câteva secunde de podiumul lui Rosberg.
ALONSO, LOCUL CINCI DUPĂ O DEPĂŞIRE CONTROVERSATĂ
Felipe Massa şi Fernando Alonso au oferit unul dintre cele mai dinamice dueluri de pe parcursul cursei din Abu Dhabi. Brazilianul şi-a păstrat locul şapte la start, însă în spatele său s-a poziţionat imediat coechipierul său, care a câştigat două poziţii.
Cei doi au ajuns în ipostaza de a lupta pentru poziţie până spre finalul cursei, iar a doua serie de opriri la boxe a fost decisivă. Massa a intrat primul şi a pierdut aproximativ o secundă din cauza unei mici erori la montarea pneului stânga-faţă, iar Alonso a schimbat pneurile câteva tururi mai târziu.
Spaniolul a revenit pe traseu în faţa lui Massa, dar imediat în spatele unui Jean-Eric Vergne care nu efectuase a doua oprire. Aflat la limită, Alonso a forţat depăşirea pilotului Toro Rosso pe o bandă de asfalt aflată în exteriorul circuitului, iar comisarii vor investiga incidentul după cursă. În cazul în care comisarii vor considera că spaniolul a obţinut un avantaj prin depăşirea limitelor circuitului, spaniolul va fi penalizat cu 20 de secunde în clasamentul cursei, urmând să coboare pe locul nouă.
Update: Comisarii de cursă au decis să nu-l penalizeze în niciun fel pe Alonso pentru depăşirea asupra lui Vergne. Aceştia au considerat că Alonso nu a avut de ales când a ieşit pe bucata de asfalt de pe marginea circuitului, întrucât nu a avut spaţiu şi era mult mai rapid decât pilotul Toro Rosso. În plus, comisarii au considerat că Alonso nu a avut nimic de câştigat de pe urma acestei manevre.
DI RESTA, SINGURUL CU O OPRIRE LA BOXE
În spatele lui Alonso s-a poziţionat Paul di Resta, care a câştigat cinci poziţii faţă de locul 11 de pe grila datorită unei strategii cu o singură oprire la boxe. Pilotul echipei Force India a fost singurul cu o astfel de strategie, reuşind astfel să termine în faţa lui Hamilton.
Britanicul a avut o cursă mai puţin satisfăcătoare decât a coechipierului său, fiind nevoit să recupereze câteva poziţii în pluton după ce la start fusese depăşit de Grosjean. Massa şi-a trecut în cont locul opt, în timp ce McLaren a obţinut doar două puncte prin Sergio Perez, iar Adrian Sutil a adus un punct suplimentar pentru Force India.
Williams a ratat din nou prezenţa în puncte, în timp ce Button a ocupat doar locul 12 la volanul celui de-al doilea monopost McLaren.
ABANDONUL LUI RAIKKONEN, ÎNVĂLUIT ÎN CEAŢĂ
Singurul pilot care a abandonat a fost Kimi Raikkonen, care a plecat de pe ultima poziţie a grilei în urma excluderii din calificări şi a oprit monopostul pe marginea circuitului în urma unui contact cu un Caterham chiar în primul viraj.
Reluările TV au arătat că finlandezul şi-a avariat suspensia dreapta-faţă după ce s-a lovit de partea din spate a unui monopost Caterham, însă imediat au apărut speculaţii potrivit cărora finlandezul s-a retras în mod deliberat din cursă din cauza tensiunilor cu oficialii Lotus generate de neplata salariului.
De altfel, fostul campion mondial a părăsit circuitul la numai câteva zeci de minute după abandon, însă presa a anunţat că acesta a ajuns la un acord cu Lotus privind plata salariului pe sezonul în curs.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de Alonso, care a fost cronometrat cu 1:43.434 în turul 55.
ABU DHABI - REZULTATE CURSA
1. Vettel Red Bull-Renault 2. Webber Red Bull-Renault 3. Rosberg Mercedes 4. Grosjean Lotus-Renault 5. Alonso Ferrari 6. Di Resta Force India-Mercedes 7. Hamilton Mercedes 8. Massa Ferrari 9. Perez McLaren-Mercedes 10. Sutil Force India-Mercedes 11. Maldonado Williams-Renault 12. Button McLaren-Mercedes 13. Gutierrez Sauber-Ferrari 14. Hulkenberg Sauber-Ferrari 15. Bottas Williams-Renault 16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 17. Vergne Toro Rosso-Ferrari 18. van der Garde Caterham-Renault 19. Pic Caterham-Renault 20. Bianchi Marussia-Cosworth 21. Chilton Marussia-Cosworth Fastest lap: Alonso 1m43.434s. Not classified/retirements: Raikkonen Lotus-Renault World Championship standings, round 17: Drivers: Constructors: 1. Vettel 347 1. Red Bull-Renault 513 2. Alonso 217 2. Mercedes 334 3. Raikkonen 183 3. Ferrari 323 4. Webber 166 4. Lotus-Renault 297 5. Hamilton 165 5. McLaren-Mercedes 95 6. Rosberg 159 6. Force India-Mercedes 77 7. Grosjean 114 7. Sauber-Ferrari 55 8. Massa 106 8. Toro Rosso-Ferrari 32 9. Button 60 9. Williams-Renault 1 10. Hulkenberg 49 11. Di Resta 48 12. Perez 35 13. Sutil 29 14. Ricciardo 19 15. Vergne 13 16. Gutierrez 6 17. Maldonado 1
"Incidentul" lui Kimi de la start seamana cu ce facu Schumacher in 2006 in calificarile de la Monaco in virajul La Rascasse. Pentru mine e clar ca s-a indreptat cu buna stiinta spre viraj anticipand ca i se va inclide calea. A franat ceva mai putin a rasucit roata ca sa para o franare doisperata si totodata sa il agate pe celalalt. Normal ca se rupe suspensia si cam atat fara socuri prea mari. DAR si-a asumat riscul sa il scoata si pe altu din cursa, pentru asta o bila neagra