Smart Fortwo - a treia generație a modelului de oraș va fi lansată în 2014
A treia generație a modelului de oraș se află deja în teste pe șosea și va sosi în showroom-urile mărcii în a doua jumătate a anului viitor. Va fi urmată de o versiune cu patru uși și o variantă Brabus.
Noul model Smart Fortwo se află în faza finală de testare pe șosea. A treia generație a acestui model emblematic va marca un nou start pentru marca Smart care de curând a primit mai multă libertate fașă de compania mamă, Mercedes-Benz. Astfel, Smart va încerca să revină în forță cu o nouă generație a modelului Fortwo, nume de cod C453, model dezvoltat ca parte a unui program mai amplu ce prevede și lansarea unei versiuni cu patru portiere ForFour și un model soră ce va fi vândut ca a treia generație a modelului Renault Twingo.
Toate cele trei modele sunt bazate pe platformă complet nouă ce rămâne însă fidelă principului folosit și acum de mașinile Smart: motor spate, tracțiune spate. Noua platformă a fost dezvoltată în colaborare cu Renault și va permite mai multe variante de ampatament și ecartament plus o rigiditate superioară.
Noul Smart Fortwo va renunța la silueta cu un singur volum, în favoarea unui nou profil cu două volume. Cea mai vizibilă modificare va fi capota mult mai evidentă și parbrizul mai înclinat. Aceste modificări sunt datorate și noilor norme EuroNCAP pentru protecția pietonilor, norme ce nu pot fi îndeplinite cu vechiul design Smart.
În ceea ce provește dimensiunile exterioare, acestea sunt similare cu cele ale modelului actual. Noul Smart va avea o lungime de aproape 2.7 metri ceea ce va permite în continuare o manevrare excelentă în aglomerările urbane. Înălțimea rămâne apropiată de 1.5 metri, însă lățimea va fi mai mare cu 100 mm, ceea ce va face noul Smart să aibă 1.660 mm lățime.
Sursele ziariștilor britanici de la Autocar spun că modificarea lățimii are efecte pozitive asupra ținutei de drum. Noul Smart va fi mult mai manevrabil și mai stabil la schimări de direcție la viteze mari. O altă modificare ce va fi regăsită pe noul Smart este un sistem de direcție electro-hidraulic ce va permite o rază de bracaj incredibilă de 7.5 metri cu 1.2 metri mai puțin față de actualul model.
La capitolul motorizări, noul Smart va folosi pentru început un motor de 1.0 litru cu trei cilindri, total nou. Acest propulsor a fost dezvoltat în colaborare cu Renault și va oferi 70 CP în versiune aspirată și 85 CP în versiune turbo. Va exista și un viitor Smart Fortwo Brabus, ce va fi propulsat de un motor de 105 CP. Versiunea Brabus va fi lansată în 2015.
Pentru a transmite puterea către puntea spate, noul Smart va folosi o cutie de viteze manuală cu șase trepte sau o cutie automată opțională cu două ambreiaje și șapte trepte produsă de Getrag.
Pentru prima dată de la lansarea din 1998, Smart Fortwo nu va mai fi oferit în variantă diesel. Va exista, însă, un model cu propulsie electrică.
Via Autocar
Sper sa ii rezolve si problemele tehnice cu aceasta noua generatie. Am avut un Fortwo CDI (second) si se infunda mereu turbina....trebuia curatata de cateva ori pe an. Nu recomand aceasta masina. In afara de consum mic si stabilitate in curbe in ciuda dimensiunii nu are nici un +.