Vettel a câștigat cursa de la Spa-Francorchamps! Hamilton și Verstappen au completat podiumul
Sebastian Vettel a câștigat cursa din Belgia după ce l-a depășit în primul tur pe Lewis Hamilton, în timp ce Max Verstappen a urcat pe ultima treaptă a podiumului.
Sebastian Vettel a reintrat în cursa pentru titlul mondial după ce a obținut o victorie importantă la reluarea sezonului competițional după vacanța de vară.
Pilotul Scuderiei Ferrari a triumfat în Marele Premiu al Belgiei de pe circuitul de la Spa-Francorchamps după ce a reușit să-l depășească pe liderul Lewis Hamilton în primul viraj, pe celebra linie dreaptă Kemmel.
După această reușită, germanul și-a păstrat prima poziție în permanență, inclusiv după oprirea la boxe, cu atât mai mult cu cât rivalul său de la Mercedes a adoptat o strategie similară: un stint pe pneuri supersoft urmat de un stint final pe pneuri soft.
La rândul său, Sergio Perez a inițiat un atac la adresa lui Vettel în startul cursei, însă a reușit doar să-l depășească pe coechipierul Sergio Perez. La scurt timp, cursa a fost neutralizată după un accident major cauzat de Nico Hulkenberg, care l-a lovit puternic din spate pe Fernando Alonso.
Spaniolul a ricoșat în monopostul lui Charles Leclerc, iar cei trei piloți au fost nevoiți să abandoneze. Pentru scurt timp, monopostul lui Alonso a prins altitudine și l-a lovit inclusiv pe Daniel Ricciardo în spate, care l-a rândul său i-a provocat o pană lui Kimi Raikkonen. Și acești doi piloți au fost nevoiți să abandoneze.
Safety Car-ul a fost trimis pe circuit timp de 4 tururi, iar la reluare Max Verstappen i-a depășit pe ambii piloți Force India la interval de câteva tururi. Valtteri Bottas a ieșit în evidență printr-un nesperat loc 4 după ce a plecat din spatele plutonului, reușind la rândul său să treacă de piloții Force India pe finalul cursei.
Perez și Ocon au terminat astfel pe locurile 5 și 6, în timp ce Haas și-a trecut în cont o nouă dubla clasare în puncte prin Romain Grosjean și Kevin Magnussen. Americanii sunt acum la numai 6 puncte în spatele rivalilor de la Renault în lupta pentru locul 4 în clasamentul constructorilor. Pierre Gasly și Marcus Ericsson au fost ultimii piloți care au obținut puncte.
În urma acestor rezultate, avansul lui Hamilton în fruntea clasamentului general s-a redus la numai 17 puncte.
Belgia - Rezultate cursă:
-
Hamilton, duminică, 26.08.2018 18:04
V-am spus eu că pe uscat norocosul de ieri va avea de furcă cu Ferrari? Şi nu m-ați crezut... Mulțumesc pentru toate acele voturi contra! Acum schimbând subiectul spun că Raikkonen ori a păcătuit enorm sub influența alcolului și nu s-a dus la spovedit de ani de zile fie e un pilot blestemat peste care mereu cade ghinionul, că nu pot găsi alt motiv pentru nereușitele sale din ultimii ani.
-
ferr1, duminică, 26.08.2018 18:11
Hamilton nu a fost norocos ieri, a fost maestru pe ploaie. Dar la ce masina are Vettel ar fi cel mai prost pilot din istorie sa nu ia titlul. Doar talentul lui Hamilton si greselile lui Vettel ii ajuta pe cei de la Mercedes sa castige curse. Altfel nu au nicio sansa. Masina Ferrari este net superioara. Hamilton trebuie sa dea acum mai mult decat 100% ca sa castige titlul.
-
ZZZ, duminică, 26.08.2018 18:13
O victorie meritata a celor de la Ferrari care au cel mai bun monopost de pe circuit..Daca cei de la Ferrari vor pierde titlul anul asta va fi din cauza pilotului , a fiabilitatii sau din cauza eventualelor erori savarsite de alti piloti care vor afecta in ultima instanta si monoposturile Ferrari
-
Chul, duminică, 26.08.2018 18:13
Bravo Ferarri,Bravo Vettel.O victorie meritata.Asta arata inca odata ce sanse mari au.Mercedes trebuie sa faca ceva pentru ca Lewis nu a avut nici o sansa.Totusi o cursa surprinzator de plictisitoare cum nu a mai fost de foarte mult timp la Spa.Asta a fost si mai dezamagitor pentru mine.Bottas a facut si el o treaba extraordinara maxim posibil.
-
5 & 7, duminică, 26.08.2018 18:18
Bottas a lovit un pilot Williams, ati vazut ca Wolff n-a zis ca a fost incompetenta? Nu-i bai, la Mercedes se pare ca vor cadea cateva capete in urmatoare curse...
-
kpk1, duminică, 26.08.2018 18:20
As zice ca e Bravo Ferrari ! Nu prea e cazul sa laudam pilotii. Masinile fac diferenta. Ieri in calificari Hamilton a avut avantajul unui monopost care se comporta bine la temperaturi joase. Ferrari presteaza mai bine la temperaturi inalte. Pilotul are un aport de 0,1-0,2 sec pe tur. Restul e masina. Celor de la Ferrari le-as recomanda sa fie mai coerenti in strategie si reactia de moment. Acolo au mari probleme. Nu fac fata unei situatii neprevazute.
-
5 & 7, duminică, 26.08.2018 18:22
Ferrari nu au cel mai bun monopost in acest moment, diferentele au fost destul de mici. 5s nu-i o diferenta enorma, in ultimele 5 tururi Hamilton a incetinit si a pierdut vreo 4 secunde. Mercedes in 2014, termina curse cu peste 50s in fata, cam asa arata "cel mai bun monopost". Sa nu uitan cursa din Spania din acest sezon... Hamilton a termina la vreo 30s in fata?
-
5 & 7, duminică, 26.08.2018 19:54
Vettel a iesit pilotul cursei, pentru ca s-a aparat foarte bine la start si l-a prostit pe Hamilon, dar desi l-a depasit, personal cred ca Verstappen merita aplauze. Cumva Red Bull-ul nu parea capabil sa depaseasca un Ferrari sau un Mercedes, dar i-a reusit macar cu ambele masini Force India. Stiu ca nu-i cine stie ce, dar mi-au placut ambele depasiri. Incidentul dintre Ricciardo si Raikkonen se putea evita, Raikkonen nu cred ca mai putea recupera mai ales ca i se tot deschidea DRS-ul... dar nu a fost vina lui Ricciardo. Atat el cat si Hulkenberg si-au cerut scuze, comparativ cu Bottas care n-a facut-o. (pentru incidentul cu Sirotkin, care l-a si reclamat dar ciudatenie... comisarii de cursa nu au vazut acel incident. Daca Sirotkin nu-l reclama... incidentul era ignora... Este evident ca pilotii Mercedes sunt protejati, pacat dar asta este...
-
sorin, duminică, 26.08.2018 19:55
ciorcusa si-a luato ....ha,ha,ha
-
bubu, duminică, 26.08.2018 19:56
"La rândul său, Sergio Perez a inițiat un atac la adresa lui Vettel în startul cursei, însă a reușit doar să-l depășească pe coechipierul Sergio Perez." E ninja Perez ăsta, se autodepășește!
-
KALEL, duminică, 26.08.2018 20:01
Un fleac, i-a ciuruit.
-
math, duminică, 26.08.2018 20:04
Celor ce au criticat atat de vehement Halo le recomand sa vada masina lui Leclerc
-
Sumi7, duminică, 26.08.2018 20:52
O cursa plictisitoare, fara dueluri mari, insa cu un final fericit ptr. mine, ca fan al echipei Ferrari. Pacat ca startul a fost fatal ptr. cativa piloti, insa asa este la Spa. Fortza Ferrari!
-
intrebare, duminică, 26.08.2018 21:41
Îmi poate spune cineva când au schimbat Ham &Vet a 2a oara? Eu am văzut un singur schimb, in turul 21&22, de pe ss pe s. Cum insa mi-au scapat câteva tururi, nu bag mana in foc că nu am pierdut un pit stop. Multumesc
-
Yaz, duminică, 26.08.2018 22:26
Ups.....doar 15 comentarii??? Daca castiga Hamilton erau peste 100, se vede ca este greu sa digeri o victorie meritata fara dubiu si pentru asta nici nu trebuie sa fii fanul cuiva. Hamilton a fost depasit pe pista intr-un mod curat si elegant, mai mult de atat nu stiu ce putem cere. Oricat am blamat sistemul Halo astazi a salvat o viata. Primii 6 au facut o cursa excelenta, masina Ferrari se prezinta exceptional, pacat de Kimi ca altfel era un rezultat mare pentru echipa. Bravo Chul pentru comentariul elegant si impartialitate. Se poate sa ajungem la Monza fara sa auzim jigniri si injuraturi pe aici? Mare lucrur....
-
AyrtonSenna1991, duminică, 26.08.2018 22:51
O cursă asemănătoare la start cu cea din 2012. Vad ca Alonso este " în the air " la propriu , iar victoria lui Vettel a fost muncită. Sa vedem ce va face Ferrari la Monza unde are din nou prima șansă.
-
VitelulCabrat, luni, 27.08.2018 01:37
Aceeasi istorie, alt invingator. Vettel a manageriat distanta fata de Hamilton. Cand a pus piciorul pe pedala in primele ture si dupa ce a iesit de la standuri, a zburat de langa Mercedes asa ca alea 5 sau 11 secunde de la final nu reflecta realitatea. Spectacol nu mai avem nevoie in F1. La Monza o sa fie la fel, decat ca acolo vom avea un 1-2 Ferrari.
-
Chull, luni, 27.08.2018 06:53
ce depasire a incasat cocalarul cu lanturi :))
-
JugaruGabi, luni, 27.08.2018 07:28
"La rândul său, Sergio Perez a inițiat un atac la adresa lui Vettel în startul cursei, însă a reușit doar să-l depășească pe coechipierul Sergio Perez. " Huh?
-
joker, luni, 27.08.2018 08:15
Bravo Vettel, pacat ca echipa sta foarte prost la strategie si la pilotul nr. 2.daca Ferrari vrea sa castige neaparat trebuie sa scape de Raikkonen. Mercedes o echipa matura cu 2 piloti fenomenali
-
Radu, luni, 27.08.2018 08:20
Iar era s-o pateasca Alonso, bine ca e totul in regula. Oricum, in 2016 in Australia a fost mult mai grav.
-
serban, luni, 27.08.2018 08:27
Rău, rău de tot a ajuns McLaren, mai rău de atât chiar nu se poate ! Nu sunt un simpatizant Alonso, ba din contră, dar acum înțeleg de ce-și ia băgăjelul și pleacă. Belgia ? O ușoară revenire la normalitate, Ferrari au avut încă de la începutul campionatului mașina mai bună, doar greșelile lui Vettel și abilitatea lui Hamilton pe ploaie au făcut să avem situația de astăzi din fruntea clasamentului. De fapt, se respectă ciclicitatea aceea de 4-5 ani a unei echipe dominante, a fost Red Bull, a fost Mercedes, acum urmează, probabil, Ferrari. Nimic ieșit din comun.
-
serban, luni, 27.08.2018 09:58
Daca nu ar fi fost Alonso la McLaren nici nu mai pomeneai de McLaren. Fanii McLaren sunt rari, iar acestia critica politica prin care echipa e 'condusa' de un anumit pilot (tradator in cazul asta). De unde a plecat combinatia McLaren Honda? Pai de la Honda care a impus venirea lui Alonso. Apoi tot Alonso cere Renault (ca stie el ca motorul e de vina, bleah). NU asa. Faci un monopost asa cum stii mai bine si lasi pilotii sa se bata cu el. Caruia ii vine mai bine se impune si gata. Alonso sa-si "adapteze stilul" daca poate si sa nu mai ceara dezvoltarea masinii aiurea, doar sa-i vina lui bine in comparatie cu coechipierul dar performanta fata de alte echipe zero. Nu e intamplator ca pe unde a trecut Alonso s-a cam ales praful.
-
5 & 7, luni, 27.08.2018 10:46
Dupa cursa de ieri, se pare ca monopostul Ferrari nu-i realmente mai rapid ca monopostul Mercedes, dar foloseste mai bine pneurile in primul stint (cu combustibil mult), in timp ce monopostul Mercedes merge mai bine cu putin combustibil. Personal... cred ca sunt doar discutii asa ca sa treaca timpul... Degeaba ne dam toti cu parerea daca nu pilotam monoposturile astea... in cursa!
-
serban, luni, 27.08.2018 11:07
Tipule care copii fără jenă ID-urile altora, am fost poate primul de aici care a afirmat că Alonso este un distrugător de echipe ! Și mi-am luat mânuțe roșii cât cuprinde ! Uite că am avut dreptate, pe unde a fost, s-a ales praful, bafta lui Ferrari a fost că l-a ejectat la timp ! Sunt fan Ferrari, dar îmi pare rău să văd cum, a doua echipă, ca performanță, din istoria F1, se zbate în mocirlă din cauza unui pilot supraevaluat și a unor manageri idioți și incompetenți, care i-au cântat acestuia în strună ! Sunt convins că mașina de anul viitor este realizată după indicațiile "prețioase" ale aceluiași Alonso, în consecință va fi mai varză decât cea actuală ! Iar spaniolul, care este orice, numai prost nu, și-a dat seama de viitorul eșec și brusc, dar brusc de tot, "s-a săturat" de lipsa de acțiune din F1 și s-a îndrăgostit de "acțiunea" din WEC ...
-
@intrebare, luni, 27.08.2018 11:14
Probabil se considera 2 pitstop-uri pe motiv ca s-a trecut de la pneurile de ploaie intermediare din calificari la supersoft-urile din cursa. In rest ai dreptate: de-a lungul cursei acei piloti n-au trecut decat odata pe la boxe.
-
ZZZ, luni, 27.08.2018 11:21
@ serban si la bine si la rau Mclaren forever :) Cel putin asa simt eu
-
ZZZ, luni, 27.08.2018 11:31
Pentru 5& 7- Hamilton castiga din ce in ce mai greu cand Vettel sau ferrari nu gresesc.Asta e parerea unui fan mclaren care n-a suportat si nici nu o sa suporte echipa ferrari Case closed
-
!!!, luni, 27.08.2018 11:38
@5&7 Tu ai vazut cursa din Belgia, sau ceva in reluare ? Pai tocmai in primul stint, cu pneuri "ostile" a mai reusit Mercedes cat de cat sa tina pasul ! In stintul doi, cu pneuri "prietene" si cu rezervorul spre golire, au fost facuti varza de Ferrari ! Te iei dupa cel mai rapid tur, realizat de Bottas ? Amice, cred ca in momentul acela Vettel era pe cea mai economica setare a motorului ! De altfel singur a spus ca, dupa schimbul de pneuri, nu a mai facut altceva decat sa gestioneze avansul !
-
5 & 7, luni, 27.08.2018 12:08
@!!!: Nu stiu daca tu ai vazut cursa din Belgia sau in reluare. In primul stint Hamilton avea pneurile uzate... ceea ce inseamna a a fortat, in timp ce Vettel nu a fortat deloc... poate te-ai uitat la o alta cursa, poate cea de anul trecut? Dupa primul stint Hamilton era relaxat, spera la un abandon al Germanului probabil, sau poate o descalificare a acestuia, cum a declarat dupa cursa "Ferrari are using some "tricks""... Primul stint a contat imens, dar manevra cursei a fost depasirea lui Hamilton de catre Vettel exact cand acesta se astepta mai putin, daca era Raikkonen si Bottas in spatele lui Hamilton, amandoi aveau sanse sa-l depaseasca. Te rog sa revezi cursa, poate iti schimb atitudinea dupa, cine stie. Daca era si mai cald, Vettel avea aproape un tur in fata lui Hamilton, la finalul cursei, evident.
-
Radu, luni, 27.08.2018 12:18
"pe unde a trecut Alonso s-a cam ales praful" ?! Sa nu uitam anii 2005 si 2006 cand a fost campion. Si cu Ferrari a iesit de 3 ori vicecampion. Daca ramanea ferarist, cu totul alta era situatia acum.
-
@Radu, luni, 27.08.2018 12:45
Da, ai dreptate, daca ramanea Alonso la Ferrari, acum erau in locul lui McLada ... sau poate si mai rau ... Sa nu uitam ca in 2005 a iesit campion in urma abandonurilor in cascada ale lui Kimi si in 2006 dupa cele ale lui Schumi. Si nu-i nimeni vinovat ca in 2010 nu a fost in stare, trei sferturi din ultima cursa, sa depaseasca unul ca Petrov ... Dar gata, prea multa atentie acordata unui artifact !
-
Radu, luni, 27.08.2018 12:46
La Renault a fost noroc chior cu Michelin. Iar dezvoltarea nu s-a facut dupa pretentiile bobocului Alonso. DEci acolo nu si-a bagat nasul marele dezvoltator ca sigur dadeau chix si atunci. Cu Ferrari rezultatul a fost prea mic in comparatie cu investitia. Serios acum, ce pilot a mai avut secund pilot de teste in cursa? Daca ramanea la Ferrari existau doua posibilitati: 1) Dezvoltau pentru Vettel si ai fi avut rezultatul de acum cu Alonso maxim pe podium dar nu victorie ca victoria o lua Vettel. 2) Dezvoltau pentru Alonso iar Alonso s-ar fi bucurat ca il bate pe Vettel dar Ferrari tot pe nicaieri ar fi fost.
-
@serban, luni, 27.08.2018 12:50
Alonso are un os mare de ros in WEC. Ii pun japonezii victoria pe tava. In F1 ar fi departe de victorii pe gratis. Prin urmare, pleaca din F1 motivul invocat fiind lipsa actiunii. haha
-
!!!, luni, 27.08.2018 13:01
@5&7 Probabil ca tu ai fost in masina lui Vettel (pe post de ce ?), daca ai vazut ca nu a fortat in primul stint ! Si in mintea lui Hamilton la al doilea stint, daca tu stii ca tipul era relaxat si la o plimbare pe circuit ! Probabil de aia era, la sfarsitul cursei, de doua ori mai negru decat este de obicei ... Ai destula gargara pe tine, amice, dar intr-un punct picam de acord, diferenta nu este atat de mare cum pare. Totul este daca poate fi recuperata din mapari, softuri, sau nu. Chiar nu stiu asta si as ruga pe oricine care este in tema, mai au voie sa dezvolte motorul, daca sunt nevoiti sa treaca si la nr. 4 ?
-
Maxx, luni, 27.08.2018 13:11
Alonso a declarat la venirea la Mcl ca locul 2 e nasol, ca esti primul din sirul de invinsi. A fost mai bine dupa aia sa se zbata mereu printre ultimii? Nu cred. Nu sunt fan Ferrari, dar desi nu au mai castigat niciun titlu din 2007 macar au fost tot timpul acolo sus la bataie pt podium. Si in felul asta iti pastrezi o mare parte din fani. Neinsemnatele tricouri, sepci, brelocuri etc cu logouri aduc o gramada de bani, daca exista si fanii care sa le cumpere. Pe cealalta parte, fosta glorie a F1, Mclaren e pe ultimele locuri de ani buni, pierd fani, nu mai au expunere, e intr-un cerc vicios din care e greu sa iasa.
-
5 & 7, luni, 27.08.2018 13:35
@!!!: Eu eram un butonas in masina lui Vettel, un butonas galben cu un cal negru :P Cam in centrul volanului.. Fii atent aici, la ceva ce multi ignora, linii pe care le folosesc pilotii in timpul calificarilor si liniile pe care le folosesc in timpul cursei. Daca te-ai uitat la calificari, dupa calificari, Davidson, unul dintre comentatorii Sky, a prezentat linii folosite atat de Hamilton cat si cele folosite de Vettel. In cursa Vettel a facut exact aceeasi greseala in cateva tururi, exact ca cea facuta in calificari. Hamilton in schimb, a mers un pic mai agresiv in primul stint si asta nu o zic eu, ci au zis-o comentatorii Sky, care sigur stiu mai bine ca mine.Si cu siguranta si ca tine :P Dupa schimbul de pneuri, Hamilton a castigat cam 2s comparativ cu Vettel, se vede ca la Ferrari sunt foarte atenti la pitstop (un alt aspect remarcat de comentarii Sky, nu doar de mine), dar Vettel a iesit un pic in fata lui Verstappen si a fost totul ok. Hamilton a fortat in primul tur dupa iesirea de la boxe, Vettel nu a fortat... de ce? Simplu, este o mare greseala sa incalzesti pare repede pneurile in primul tur, dupa iesirea de la boxe... un alt aspect pe care trebuia sa-l stii... Ca sa inchei, intre masina Ferrari si masina Mercedes diferenta de putere este foarte mica, dar in primul stint masina Ferrari foloseste pneurile un pic mai bine ca masina Mercedes, un mare plus vine de la recuperarea energiei, iar pe un circuit ca Spa, unde se franeaza rar, masina Mercedes a fost un pic dezavantajata la acest capitol. Expertii spun ca acest aspect al recuperarii energiei este capitolul la care cei de la Ferrari stau foarte bine in acest moment, comparativ cu restul echipelor. Am incercat sa explic clar, daca crezi ca este gargara, te rog sa ma scuzi, voi evita pe viitor sa-ti raspund.
-
VitelulCabrat, luni, 27.08.2018 14:10
@5&7 in ecuatia aia cu pneurile unde intra depasirea lui Vettel asupra lui Hamilton in primele viraje si faptul ca dupa doua tururi avea 2+ secunde in fata? Sau de ce in antrenamentele premergatoare cursei, speed trap-ul a zis ca Ferrari are 4km in plus? Era un articol mai acum doua zile pe motorsport depre uleiul dezvoltat de Shell&Ferrari care conform domnului de la Shell, e responsabil pentru 20% din performanta pe care Ferrari o are de vreo 3-4 curse incoace.
-
4 & 2, luni, 27.08.2018 14:27
Traducerea in romana este "traiectorii" nu "linii".
-
!!!, luni, 27.08.2018 15:56
@5&7 Asa, si ? Vettel a mers gresit in primul stint, Hamilton mai agresiv si corect, dar Vettel s-a tot dus in fata ? Pai cum ? Pe urma, la schimbarea lui Vettel, Hamilton a castigat doua sec., dar a facut-o cu pneuri noi, fata de Vettel care le avea uzate ! Dupa aia, la paritate, nu a mai durat un tur si germanul dus a fost. Si asta pe pneuri soft, cu care se presupunea (Sky) ca Mercedes merg mai bine. Poate nu ai citit, sau ai sarit peste faptul ca sunt de acord cu tine ca diferenta nu este atat de mare cum pare. Dar ea exista, indiferent de tipul de pneuri si este in favoarea italienilor. Cat despre Sky ... am vazut cursa din Bahrein la ei si nu cred ca am sa uit in ce hal de disperare plangea Brundle in ultimele ture, "come on Valtteri, come on Valtteri" ! Pacat, sunt profesionisti, unii fosti piloti, dar in acelasi timp sunt partinitori pana la paroxism. Ei au un singur zeu pe care trebuie sa-l serveasca si fac asta pana si cu pretul ridicolului. De aceea analizele lor ma lasa rece, prea de multe ori au incercat sa ma convinga ca albul este negru si invers. Mai multa incredere am in cei de la pitstops.ro, baieti tineri si fara parti pris-uri.
-
AyrtonSenna1991, luni, 27.08.2018 16:08
Scriu unii pe aici niște prostii , de te doare capul. Unul zicea că în 2005 , Raikkonen a avut o " cascada " de abandonuri. Dacă se uita inteligentul pe Wikipedia , ca sigur nu a văzut cursele din perioada respectivă vedea că Raikkonen a avut 3 abandonuri , plus cursa de la Indianapolis unde nici el și nici Alonso plus aproape tot plutonul de piloți nu au luat startul din cauza războiului dintre Michelin si Bridgestone. Pe de altă parte si Alonso a avut un abandon în sezonul respectiv. E adevărat că Raikkonen a avut câteva curse in care a primit pe grila penalizări , dar regulamentul atunci era mai permisiv decât este acum. Si alta prostie vehiculată mai sus , cum că Alonso nu a dezvoltat el masina în 2005 si 2006. Da' oare cine a dezvoltat-o dacă nu a fost el ? Briatorre , Fisichella , Trulli cine a dezvoltat-o ? Apoi în 2007 a dezvoltat-o Hamilton nu ? El care avea 0 km rulati în regim de cursă , dar care a fost febletea lui Ron Dennis , Alonso având o mână legată la spate in anul respectiv. Apoi a venit la Ferrari , refuzând Red Bull unde sigur ar fi ieșit campion mondial și s-a luptat de la egal la egal cu un monopost net superior în 2010 si 2012. Si era să iasă campion în ambele sezoane. Doar că unii care comentează ori o fac din răutate spunând niște lucruri idioate ori o fac din prostie. Recunoaste-ti meritele altui pilot , chiar dacă nu țineți cu el sau îl urâți ! Singurele lucruri pe care le contest la Hamilton este sezonul 2007 si titlul din 2008. În rest recunosc că e cel mai bun pilot în regim de calificări de la Schumacher încoace și că la ora actuală el este etalonul. Însă să trancaniti din gură e ușor și să aruncați cu noroi în cariera lui Alonso. Eu v-as sugera să aveți un ton mai decent în comentarii , nu de alta dar va faceți de râs și va arata nivelul la care va aflați cu adevărat.
-
AyrtonSenna1991, luni, 27.08.2018 16:45
Decent este cumva modul tau de exprimare ? Ma indoiesc, mai ai mult pana acolo si daca nu ma crezi, consulta DEX, sau DOOM ...
-
serban, luni, 27.08.2018 18:39
Mă întreb foarte, foarte serios, citind postările de mai sus, ce-or să mai facă fanii și haterii lui Alonso, începând de anul viitor ? Pe cine vor mai ridica în slăvi primii și pe cine vor mai bălăcări ceilalți ? Serioasă și mare problemă pentru 2019 !
-
puncte constructori, luni, 27.08.2018 18:39
DP corectati punctele de la Force India "Note – Force India’s original 2018 entry (Sahara Force India F1 Team) was excluded from the championship prior to the Belgian Grand Prix, with the loss of all 2018 constructors’ points. Force India’s subsequent entry (Racing Point Force India F1 Team) began accruing points from the Belgian Grand Prix onwards."
-
serban, luni, 27.08.2018 19:07
Depinde de gloata de fani boi. Daca si la anu o sa mai miorlaie cu ce ar fi facut Alonso in formula asta de rht, cum ar fi imbunatat-to concurand la varf samd, atunci da, si la anu haterii o sa le dea peste bot.
-
fan Ferrari, marţi, 28.08.2018 09:31
@mircea ai supravetuit cursa de Duminica? :))
-
5 & 7, marţi, 28.08.2018 11:40
@4 & 2: Salut, da... cu siguranta la traiectorie ma gandeam, dar... evident am scris altceva :P @VitelulCabrat: In calculul ala intra toate aspectele cursei, evident. Vettel a plecat un pic mai slab ca Hamilton dar Ferrari are un plus la recuperarea energiei pe franare si cum la Spa se franeaza putin, in primul tur are un mic avantaj, de aia cred ca Vettel nu a fortat deloc in primul tur, pur si simplu a stat in spatele lui Hamilton, si la momentul oportun l-a depasit si dus a fost dar sa nu uitam ca ambele monoposturi Force India au avut exact acelasi plan in cap. Evident daca era Verstappen pe acolo, probabil Vettel si Hamilton abandonau amandoi, loviti de acesta dar in asta este doar o situatie ipotetica. Daca erau Bottas si Raikkonen (nu neaparat in aceasta ordine), cred ca amandoi aveau o sansa sa depaseasca fie pe Hamilton dar si pe Vettel. Totusi aceste doua ipoteze sunt doar interesante ca subiecte de discutie si nimic altceva, dar sa ai patru piloti si sa nu abandoneze nici unul in acel moment... a fost perfect! Discutia despre ulei, este un pic altfel decat crezi tu, da-mi voie sa fiu scurt aici, dand un mic exemplu: La upgrade-ul din Canada, Ferrari au castigat 10 BHP, 2 se datoreaza uleiului, la upgrade-ul din Belgia, au mai castigat 5 BHP, 1 se datoreaza uleiului. Asa explica echipa Shell aceste detalii, cam asa se vehiculeaza si de catre experti. Oricum Shell a recuperat foarte mult comparativ cu 2014 cand unitatatea de propulsie Ferrari... era un dezastru... sincer vorbind.
-
5 & 7, marţi, 28.08.2018 11:59
@!!!: Cei de pitstop.ro au prezentari simple fara detalii interesante dar poate ca asa este mai bine, pentru ca cumva este usor de citit. Cei de la Motorsport au prezentari foarte detaliate, pe care poate nu toti le pot intelege, dar le pot aprecia prin munca depusa, plus desenele lui Piola care sincer sunt absolut... bestiale (atat prin detaliu cat si prin acuratetea lor). Evident am putea discuta pana anul viitor despre strategiile din F1 si ce monopost este mai rapid, dar pentru moment masina Mercedes este un pic in fata, comparativ cu monopostul Ferrari. In schimb pachetul Ferrari s-a adaptat mai bine la acest circuit, nu stiu daca sunt favoriti la Monza, astept FP 1 & 2 pentru o intelegere mai buna. Dar, la Spa Vettel a folosit ambele tipuri de pneu mai bine ca Hamilton, fara sa aiba vreo legatura cu ce spun expertii si ce s-a intamplat in restul sezonului. Vettel nu a uzat pneurile la fel de mult ca Hamilton, fara sa forteze, in timp ce Hamilton aveau pneurile spate uzate, deoarace... fortase in primul stint. Vettel a pierdut la pitsop pentru ca cei de la Ferrari prefera sa fie siguri decat sa mai aiba un incident ca cel din Bahrain. Despre recuperarea energiei, cum stocheaza energia recuperata in baterie si cum o pot folosi... eh aici este tot secretul. Nu degeaba Mercedes insista ca cei de la Ferrari triseaza. Evident, cei de la Ferrari nu triseaza, dar au mers intr-o alta directie de dezvoltare pe care cei de la Mercedes probabil au ignorat-o. Cel putin asa crede FIA si diferiti experti. Cei de la Mercedes au incercat sa coopereze cu Magneti Marelli, o divizie a celor de la FIAT care se ocupa cu toti ce tine de parte electrica a monopostului, evident si tot sistemul de recuperare a energiei, dar... acestia... as spus pas. Desi... lucreaza cu Honda in Moto GP si in F1... ciudat nu? Hamilton anul trecut la COTA parca, a zis ceva de genul "Stiam ca o sa ma atace acolo, dar stiam ca-l voi depasi un tur mai tarziu". uite ca dupa cursa de la Spa nu a zis decat ca... Ferrari folosesc "tricks"... sa fim seriosi era ofticat rau ca a pierdut. Vettel mi se pare mai politicos cand pierde, ceva ce observ ca Hamilton nu poate accepta. Si vorbim doar despre o cursa, pe care cei de la Mercedes o credeau castigata inaine de a incepe... nimic mai gresit. Eu dupa calificarile de Sambata, nu credeam ca Hamilton va castiga, dar nu credeam nici ca Vettel va castiga, se puteau intampla multe in timpul cursei. Ma astept ca Monza sa fie la fel de imprevizibil, probabil cei de la Mercedes au notat deja sezonul ca terminat, Hamilton deja campion mondial, dar sa nu uitam... mai sunt 8 curse, se pot intampla foarte multe pe parcurs. Momentan, Hamilton este favorit, dar Vettel poate recupera lejer...
-
5 & 7, marţi, 28.08.2018 12:03
@!!!: Este primul sezon in care cei de la Ferrari i-au impresionat negativ pe cei de la Mercedes de trei ori, pana in acest moment. Hamilton nu se astepta sa fie depasit de Vettel (de trei ori in acest sezon), si cred ca se astepta sa castige toate cursele ramase in acest sezon. Cumva cred ca cei de la Mercedes isi facusera planul cu acest upgrade, si se asteptau ca Ferrari sa decada in dezvoltare (asa cum o faceau intrecut), dar pentru moment, as spune ca situtia este foarte echilibrata, si imprevizibila. Nu l-as da pe Hamilton favorit, dar nu l-as da nici pe Vettel favorit. Se pot intampla foarte mult... in cursele ramase, totul se joaca! P.S. Cei de Mercedes au fost realmente socati dupa FP3, dar cred ca ce i-a socat cu adevarat, a fost depasirea din primul tur in dauna lui Hamilton. O situatie opusa ca rezultat cu sezonul trecut.
-
user, marţi, 28.08.2018 14:26
@ Daniel Popescu "După această reușită, germanul și-a păstrat prima poziție în permanență, inclusiv după seria de două opriri la boxe, cu atât mai mult cu cât rivalul său de la Mercedes a adoptat o strategie similară: doua stinturi pe pneuri supersoft, urmate de un stint final pe pneuri sof" Asa cum s-a mai spus, vetel si Hamilton au avut un singur pit stop, cand au trecut de la ss la s! Uite aici statistica reala: https://www.racefans.net/2018/08/26/2018-belgian-grand-prix-interactive-data-lap-charts-times-and-tyres/
Citeste si
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
-
F1 TOP | luni, 4 noiembrieFormula 1: Max Verstappen, victorie spectaculoasă în Brazilia. Alpine, pe podiumMax Verstappen a câștigat Marele Premiu de la Sao Paulo într-un mod spectaculos. Triplul campion mondial este acum la un pas de cel de-al patrulea său titlu mondial, după ce rivalul său principal, Lando Norris a încheiat pe locul 6. Surpriza cursei a fost un dublu podium pentru piloții Alpine. Citeste tot
A reusit si Hamilton in pauza de vara sa inteleaga faptul ca primordial e clasamentul constructorilor :-))) Sper sa-si schimbe opinia pana ajunge in Lombardia !