Efectul Rabla Plus: vânzările de mașini electrice și plug-in hybrid s-au triplat în România în primele 7 luni ale anului
Românii au cumpărat 485 de mașini electrice și plug-in hybrid în perioada ianuarie - iulie 2018, în creștere de peste 3 ori comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Introducerea programului Rabla Plus a avut un efect benefic asupra pieței de mașini electrificate din România, datorită bonusului de 45.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice și de 20.000 de lei la cumpărarea unei mașini plug-in hybrid.
Potrivit datelor oficiale furnizate de Asociația Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA), românii au achiziționat 485 de mașini electrice (BEV) și plug-in hybrid (PHEV) în primele 7 luni ale anului, în creștere cu 225% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Din păcate, APIA nu face o distincție clară între mașini electrice și mașini plug-in hybrid, întrucât preferâ să cumuleze vânzările ambelor tipuri de mașini cu priză de încărcare.
Cea mai spectaculoasă creștere a vânzărilor a fost înregistrată în dreptul Volkswagen, care a comercializat 156 de unități BEV și PHEV, comparativ cu cele 9 unități de anul trecut. Astfel, constructorul german ocupă prima poziție în clasament în fața celor de la BMW, care au înregistrat o dublare a vânzărilor la 90 de unități.
În mod surprinzător, APIA estimează vânzări de 73 de unități pentru Smart, care urcă pe locul 3 în fața celor de la Renault (51 unități) și Mercedes (28 unități).
Loc | Producător | Vânzări ian-iul 2018 |
Creștere |
1 | Volkswagen | 156 | N/A |
2 | BMW | 90 | 95.7% |
3 | Smart | 73 | N/A |
4 | Renault | 51 | 183% |
5 | Mercedes | 28 | -30% |
6 | Kia | 20 | N/A |
7 | Volvo | 19 | 280% |
8 | Porsche | 14 | 180% |
9 | Mitsubishi | 12 | 33% |
10 | Audi | 9 | 0% |
În privința vânzărilor de mașini hibride fără încărcare la priză, Toyota continuă să dețină supremația pe piața din România: 1526 dintre cele 1754 de unități hibride comercializate în primele 7 luni ale anului au purtat sigla constructorului japonez, urmat de brandul de lux Lexus 67 de unități.
În mod surprinzător, Lexus a înregistrat o scădere de 23% a vânzărilor pe acest segment, însă a rămas pe locul doi în fața lui Audi, Ford și Kai, care inregistreaa vânzări foarte apropiate.
Loc | Producător | Vânzări ian-iul 2018 |
Creștere |
1 | Toyota | 1526 | 49.8% |
2 | Lexus | 67 | -23.9% |
3 | Audi | 33 | N/A |
4 | Ford | 33 | N/A |
5 | Kia | 32 | 255% |
6 | Hyundai | 27 | N/A |
7 | Mercedes | 19 | N/A |
8 | Suzuki | 17 | 70% |
That's THE RIGHT WAY I like it!!! Ce face insa guvernul Romaniei cu infrastructura electricelor ?! Daca nu o construieste macar SA O INCURAJEZE...