Veeco RT1, prima maşină electrică a portughezilor

Publicat vineri, 20.04.2012 18:53 de Sebastian Toma

O companie din Portugalia a realizat un vehicul electric sportiv, care are o autonomie de 402 kilometri. Veeco RT1 accelerează de la 0 la 100 km/h în 8 secunde şi poate să atingă 160 km/h.

Familia vehiculelor electrice a primit încă un membru. Acesta vine din Portugalia, se numeşte Veeco RT 1 şi va debuta pe piaţă la jumătatea anului viitor. Veeco RT 1 este un vehicul electric cu ambiţii sportive, prezentată atât de siluetă, cât şi de performanţele cu care se mândresc portughezii. În ciuda aspectului neobişnuit, modelul poate fi condus legal pe toate drumurile din Uniunea Europeană.

Veeco RT 1 este echipat cu un motor de 107 CP cuplat unui acumulator LifePO4 de 16 kWh. Modelul poate să atingă o viteză maximă de 160 km/h şi livrează un cuplu maxim de 450 Nm încă de la prima rotaţie. Acceleraţia 0-100 km/h este realizată în opt secunde, valoare comparabilă cu cea a unui hot-hatch modern.

Exemplarul din imagini urmează să primească o serie de îmbunătăţiri înainte de a intra în producţie, cei de la Veeco anunţând o lansare pentru vara anului curent, dar nu sunt aşteptate schimbări majore de design. Proiectul Veeco, cel care a creat modelul RT 1, este rezultatul unui parteneriat între VE-Fabricação de Veículos de Tracção Eléctrica, LDA şi Institutul Superior de Inginerie din Lisabona, cofinanţat de QREN.

Via | Thegreencarwebsite  Foto | Telmo Azevedo

  • Razvan, vineri, 20.04.2012 23:01
    Hmmmm

    Wow, cat poate sa fie de urata! Mi-ar fi rusine sa ies cu asa ceva! Cine e interesat de environment-friendly mai bine s-ar orienta catre masinile electrice fabricate de marii producatori

  • flavius, sâmbătă, 21.04.2012 13:33
    16kw/402km???!

    Cineva bate campii . Nu este posibil ! Reva ,microcar si alte gargarite (mopeduri) electice , mici ,puturoase , cu motoare cu puteri intre 4 si14kw consuma intre MINIM 8kw/100km-cele cu motoare de4kw si MINIM 10kw/100km cele cu motoare de7.5-14kw. Astea ori sunt povesti intarziate de 1 aprilie , ori undeva s-a strecurat o greseala.

  • t, sâmbătă, 21.04.2012 14:44

    daca te uitai si pe poza inainte sa comentezi vedeai ca e un microcar cu 2 locuri, dar construit mai aerodinamic decat alte trotinete electrice. ce preturi se estimeaza?! din cate vad in spate sunt nume pompoase, care pot sa aiba angajati profi, si sa creeze produse bune. conversia unui sandero la full electric costa 15k euro in slovacia. tot la respectivii un rx8, unde s-a montat tehnica mai performanta duce la 30k euro. aici, avand o caroserie usoara, nu ar trebui sa sara de 20k euro, maxim 25k euro. altfel vanzari din plopi. cel mai sigur, pt anul urmator ar fi sa construiesti o masina electrica utilitara mica de oras (gen daewoo damas) care sa aiba concectivitate similara cu a lui renault / PSA, si sa te poti folosi se reteaua logistica care vor ei sa o dezvolte prin orase. ma refer la vest europeni nu aici. o data pt firmele alea vor fi reduceri la achizitie si eventual daca guvernele sau autoritatile locale baga scutiri de impozite pt aceste firme, atunci sa vezi vanzari record. nu exotice din astea scumpe pe care privatii le vor cumpara asa, dupa cum bate vantul

  • radu, sâmbătă, 21.04.2012 18:38
    lol

    ce naiba mai e si asta?