Vanzarile europene in ianuarie scad, VW si Ford castiga cota de piata

Publicat vineri, 13.02.2009 10:53 de Mircea Meșter

Toate marcile prezente in Europa au scazut in vanzari in ianuarie. Totusi, VW si Ford au crescut in cota de piata. GM, Renault si Toyota sunt marii perdanti.

Perioada de criza ii face pe marii constructori auto sa uite de clasamentul efectiv al vanzarilor, fiecare concentrandu-se pe asimilarea felii cat mai mari din piata. Cota de piata devine astfel principalul argument in stabilirea castigatorilor si invinsilor in vanzari pe piata europeana, prima ocazie de a realiza un astfel de clasament fiind luna ianuarie.

Ei bine, in acest context, Ford si Volkswagen sunt marii castigatori ai vanzarilor din prima luna anului, procentul pe care il ocupa pe piata crescand pentru fiecare dintre cei doi producatori. Rivalii de la Toyota, Renault si GM au scazut insa in aceeasi perioada, numarandu-se printre cei mai afectati producatori de pe piata.

Conform datelor oferite de Totalul masinilor vandute la nivel european in luna ianuarie a scazut cu 27% fata de aceeasi luna a anului anterior, scaderile vizand toate marcile prezente in Europa, cu exceptia celor de la Jaguar. Astfel, desi au scazut, ambele, cu 19% la capitolul "Unitati vandute", Grupul Volkswagen si Ford au reusit sa isi mareasca cota de piata in Europa la 20.8, respectiv 10.7 procente.

PSA este un alt castigator al acestei perioade, cu o crestere in cota de piata, desi scaderea numarului de unitati vandute este de 25%.

Pe de alta parte, Renault nu a reusit sa tina pasul cu restul pietei, Dacia - care altadata era unul dintre motoarele grupului Renault - confruntandu-se cu o scadere a cererii mai ales in Romania. In aceste conditii, cota de piata a Grupului a ajuns la 7.5%.

Toyota si Lexus au avut de asemenea de suferit in aceasta perioada. Daca vanzarile marcii Toyota au scazut cu 31% in ianuarie fata de aceeasi luna din 2008, Lexus a reusit sa vanda abia jumatate dintre unitatile comercializate in prima luna a anului trecut, brandul de lux al niponilor scazand in vanzari sub Jaguar.

Marca Opel a scazut si ea cu 35% in ianuarie, cererea ridicata pentru noul Insignia nereusind sa faca fata scaderii brutale a cererii in ceea ce priveste modelele Opel din restul segmentelor de piata. Cota de piata a celor de la GM a scazut astfel ed la 9.5 la 8.4 procente in luna ianuarie.

Brandurile premium ale Europei (Mercedes, BMW, Volvo, Saab si Land Rover) au suferit scaderi accentuate, singurele marci care au reusit sa tina steagul sus fiind Alfa Romeo si Audi. Situatia este una cu impact negativ asupra celor de la Mercedes si BMW, care in ultimii ani au crescut constant in ceea ce priveste cota de piata detinuta in Europa.

via | Automotive News

-----

Vineri 13 februarie, ora 17:00, CHAT LIVE pe Automarket cu Mihai Panaitescu - cel mai cunoscut designer auto roman. Pentru informatii si inscrieri INTRATI AICI!