Vânzările de automobile din Germania sunt în scădere pentru a şasea lună la rând
Luna mai 2010 este cea de-a şasea lună în care vânzările de autoturisme noi din Germania sunt în scadere. De data aceasta, nemţii au înregistrat o scădere de 34%, iar următoarele luni nu aduc veşti bune.
Vânzările de automobile noi din Germania urmează pentru cea de-a şasea lună la rând aceeaşi tendinţă de scădere. Vânzările au scăzut cu 34% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar scăderea vânzărilor de automobile noi din Germania este prezentă încă de la încheierea programului de înnoire a parcului auto din ţara respectivă. Cea mai mare piaţă auto din Europa a scăzut cu 28% în primele cinci luni ale acestui an, scădere cauzată de situaţia economică dificilă şi de oprirea programului de casare din Germania.
Spre comparaţie, vânzarile de autoturisme noi din Italia au scăzut cu 13.79 procente în luna mai 2010 faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Creşterea vânzărilor din Italia nu a fost la fel de importantă precum cea din Germania, de unde şi diferenţa atât de mare dintre scăderile din Italia şi scăderile din Germania. Programul de casare german a costat circa 5 miliarde de euro şi s-a încheiat în luna septembrie, după ce a fost suplimentat în vara anului trecut. Alte ţări europene, precum Spania, au înregistrat vânzări crescute de autoturisme noi graţie programelor de casare derulate de guvernele acestora.
Exporturile de autoturisme din Germania au crescut cu 46 procente în luna mai, semn că vânzările nemţilor în alte tări nu sunt la fel de rele precum cele de pe piaţa internă. Producători mari din Germania, precum Volkswagen, speră să îşi revină prin concentrarea pe alte pieţe, cum au făcut cei de la Mercedes-Benz şi de la BMW, prin orientarea pe piaţa din China, dar şi prin creşterea vânzărilor către flote.
Via | Autocar
Este o situatie absolut normala.