Vânzările Dacia au crescut în 2024. Cotă de piață record în Europa

Publicat joi, 16.01.2025 10:22 de Tiberiu Safta

Dacia a publicat rezultatele financiare finale pentru 2024. Marca de la Mioveni a înregistrat o creștere a vânzărilor la nivel mondial și a avut și o cotă de piață record în Europa.

Anul trecut, Dacia a vândut 676.340 de mașini noi în toată lumea. Asta înseamnă o creștere a vânzărilor de 2.7% prin comparație cu nivelul înregistrat în 2023. Numai în România, marca de la Mioveni a vândut 45.729 de mașini noi și a fost liderul detașat al pieței auto din țara noastră, cu o cotă de piață de 30%.

Și pentru că tot am menționat cota de piață, Dacia s-a bucurat în 2024 de o cotă de piață record în Europa. Astfel, marca românească a avut o cotă de 4.5% pe piața autoturismelor în Europa, respectiv o cotă de 3.9% pe piața autoturismelor și vehiculelor utilitare ușoare.

Cel mai vândut model al mărcii la nivel internațional a fost Sandero. Modelul subcompact a fost vândut în 309.392 de exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 14.5% față de 2023. Pe locul al doilea a fost Duster, cu 215.024 unități comercializate, mai multe cu 7.3%. Urmează Jogger, cu 96.440 de bucăți vândute, ceea ce înseamnă un plus de 2.4%.

Singurul model care a scăzut considerabil a fost Dacia Spring. Modelul electric de oraș al mărcii și-a găsit 22.884 de clienți în toată lumea, însă vânzările lui Spring au fost mai mici cu 63% față de 2023.

via Dacia

  • Jian de la Calafat, joi, 16.01.2025 11:16

    Dacia, readuceţi si poziționați motorul Diesel acolo unde ii este locul, in compartimentul motor al Logan; Sandero; Jogger; Duster; Bigster ! .....si printr-un artificiu ingineresc deloc de neglijat si pe Spring, oferindui-se un cochet bicilindru de 730 cm3 (1/2 din 1.5 dCi). Pana si anomalia Spring trebuie ajutata sa se dezvolte. Numai astfel, printr-o strategie lucida si coerenta la nevoile consumatorului, puteti spera cu adevarat la o cotă de piață de doua cifre in Europa (minim 10%)!

  • alex_cu_a_mic, joi, 16.01.2025 11:16

    4.5% cota de piata cu practic 2 modele Duster si Sandero cu declinarile Jogger si Logan (pe cateva piete). Daca nici asta nu e lectie pentru ce cauta clientii atunci nu stiu care este.

  • alex_cu_a_mic, joi, 16.01.2025 11:23

    @Jian Nu e voie cu dizel ca vine tanti ursula si te dezbraca la cardanul gol si-ti da cu rigla peste biele de nu te vezi. Dar intr-adevar un 1.5 m-h revizuit un pic ar putea avea emisii sub 100g codoi pus pe Duster. Dar e frica mare de rigla lu Ursula.

  • Jian de la Calafat, joi, 16.01.2025 11:32

    @alex_cu_a_mic Singurul aspect demn de mentionat este urmatorul: Coana Ursula este efemeră, motorul Diesel este nepieritor !

  • xxx, joi, 16.01.2025 11:40

    Conform viitoarelor reglementari, diesel moare definitiv la mașinile noi, cu 1 ianuarie 2028, din cauza dust-emission (nano-particule). Ok sunt mulți fani diesel, face mai putin CO2(imi aduc aminte de Logan ECO cu cele 85g CO2/km), dar GPL este o alternativa mai ieftina practic cu aceeași autonomie si CO2( a nu se uita ca la masinile diesel noi se pune si uree)

  • @alex cu creier mic & jenel, joi, 16.01.2025 13:04

    Când aberezi despre diesel in doi cilindri și Ursula ar trebui să realizezi ca ești paralel cu realitatea. Nici nu vreau sa ma gândesc ce sunteți în viata off-line. Vouă v-a dat natura cu rigla peste bile, preventiv, când erați prunci.

  • Jian de la Calafat, joi, 16.01.2025 14:10

    @John Doe Colapsul vanzarilor la Spring nu se poate rezolva sub nicio forma cu malițiozitatea care-ti domina interventia, ci discutii mature si aplicate care sa identifice rapid solutiile optime in a salva modelul Spring de la pieire. Consumatorul a constatat rapid anomalia, Spring in format BEV, acelasi consumator, cel care are intotdeauna dreptate, a decis sa o si pedepseasca drastic. Asta-i tot !

  • @jenică, joi, 16.01.2025 14:32

    Salată de cuvinte. Cum merge diesel-ul ăla imaginar in doi cilindri?

  • Jian de la Calafat, joi, 16.01.2025 14:50

    @John Doe Nu-ți da cu tesla in nucile de cocos ! Fii cerebral, cruță tesla !

  • nsrei, joi, 16.01.2025 15:13

    merge bine ... la altii Suzuki Motor Corporation has developed a lightweight and compact 2-cylinder 0.8L E08A diesel engine for compact cars. Dacia nu e in stare decat sa si bata joc de cumparatori. Atata dai, atata face

  • alex_cu_a_mic, joi, 16.01.2025 16:05

    @13:04 .. facusem o metafora mai sus cu cardan si biele cu trimitere la stim noi ce .. tie daca ti-au iesit "bile" la numaratoarea de litere e bun si-asa. Iar de 2 cilindri nu vad sa se fi vorbit pana la tine. Ma intreb daca nu cumva ai primit cumva cand erai mic vreo rigla peste "bilele" oculare?

  • @alex cu creier mic, joi, 16.01.2025 16:51

    Mai grav e ăa îi dai palme la fund lui jenel dar nici nu citești ce scrie: "bicilindru de 730 cm3". Ți-ai dat singur cu rigla/tesla în biele/bile. Nu știi tu ce înseamnă metaforă, nu mai încerca să pari educat. Era metaforă dacă foloseai cuvântul bile dar în alt sens.

  • Elektrikkk, joi, 16.01.2025 17:35

    Cleştele Tesla Dacia face jocurile în Europa, cum era de aşteptat. Concurenţa locală a Ford prin maşina EV a Ford va pune presiune pe Dacia să vină cu un EV real (nu Dongfeng Spring China)

  • @Venetikkk, joi, 16.01.2025 18:43

    De ce esti calikkk cu logica elementara? Singurul lucru benefikkk pentru Spring este ICE.

  • alex_cu_a_mic, joi, 16.01.2025 20:12

    @16:51 Dddomprofesor mmmascuuzatz c-amcam lipsit lalectia ccu metafora daam recuperrat de la ccoledzi. "Metafora este o figură de stil prin care se trece de la sensul obișnuit al unui cuvânt la alt sens, prin intermediul unei comparații subînțelese."

  • @alex cu creier mic, joi, 16.01.2025 20:42

    Degeaba ai găsit definiția dacă nu ai înțeles-o. Pădurea de aramă: adică e toamnă, nu că ar fi copacii din cupru. Ce-ai făcut tu se cheamă joc de cuvinte.

  • Sorin Prelipceanu, joi, 16.01.2025 20:52

    Jian de la Calafat, iară furi curent. Și acum câteva zile comentai pe site că Dacia are nevoie de Dci, asta în condițiile care aproape nici un producător nu-l mai oferă, din motive obiective. Acum ai trecut în modul Trabant.

  • ., joi, 16.01.2025 22:31

    Jian de la Calafat = Diana Sosoaca = ... n-ai ce sa-i ceri. atat il duce capul, sa deverseze aberatii la orice articol, intr-un limbaj pompos scremut. omul traieste intr-o lume paralela cu realitatea. nu merita bagat in seama.

  • Nsrei, joi, 16.01.2025 23:43

    Saracii europeni ! Au ajuns să cumpere Dacia in loc de BMW Mercedes și Audi. Te pomenești că n vest treburile merg rău și în curând occidentalii vor vrea sa vina in tara noastră unde Dunărea curge printre vai și se întâlnește împletindu și apele cu marea neagra, care totuși nu i neagra, dar unii care se scaldă in ea, sunt. Pe bune

  • Jian de la Calafat, vineri, 17.01.2025 12:19

    @Prelipceanu Esti defazat. FIAT a decis sa te contrazica, revenind in prezent cu Tipo facelift 1.6 Multijet (Diesel). caradisiac.com/la-nouvelle-fiat-tipo-diesel-resiste-a-la-decadence-du-marche-automobile-actuel-213069.htm Renault, nu face rabat de la un nonsens greu de egalat, oferind si la aceasta ora motoare diesel nu doar pe Clio, ci si pe Kangoo si Megane( 3 declinari de caroserie), dar refuza cu obstinatie sa echipeze macar un model Dacia cu Diesel. Sunt dispus sa cautionez Renault intr-o oarecare masura, au stabilit sa pastreze ce-i mai bun doar pentru produsele cu rombul pe capota. Vrei sa-ti mai ofer si multe alte exemple ? Nu o sa recurg momentan la o astfel de varianta, am decis ca te-ai compromis arhisuficient.