Vanzarile AutoItalia au crescut cu 78%
Grupul AutoItalia a inregistrat in primul semestru o crestere a vanzarilor cu 78% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
AutoItalia Group a inregistrat in primul semestru al lui 2007 o crestere de 78% a vanzarilor fata de aceeasi perioada a anului trecut. Importatorul a vandut in perioada ianuarie-iunie 2007 6672 de unitati fata de doar 3743 de autovehicule comercializate in aceeasi perioada a anului trecut. Tot in acest semestru, mai precis in luna iunie, AutoItalia Group a atins recordul de vanzari lunare din cei aproape 14 ani de activitate, realizand un volum de vanzari de 1903 unitati, cu 136% mai mult decat in luna iunie 2006.
Din totalul de 6672 de autovehicule, 4041 au revenit marcii Fiat Autoturisme, a carei crestere procentuala fata de semestrul intai din 2006 a fost de 90,5%. Urmand trend-ul ascendent al vanzarilor Fiat din intreaga Europa, AutoItalia Group a inregistrat o crestere de nu mai putin de 381,6% pentru Grande Punto (708 unitati in 2007 fata de 147 in ianuarie-iunie 2006), 103,2 % pentru Fiat Panda (764 unitati fata de 376 in ianuarie-iunie 2006), 139,1% pentru Doblo Panorama (respectiv 581 unitati fata de 243) si 78,2 % pentru Fiat Albea (1666 autoturisme în 2007 fata de 935 in primul semestru din 2006).
La vehicule comerciale, regasite acum sub noua titulatura de Fiat Professional, cresterea fata de ianuarie-iunie 2006 a fost de 77,1 %, prin comercializarea a 2371 de unitati in primele sase luni ale anului 2007. Motorul vanzarilor a fost reprezentat deopotriva de Doblo Cargo, lider incontestabil al clasei sale in ultimii 4 ani, dar si de Fiat Ducato, prin toate cele trei versiuni prezente in oferta: Furgone, Cabinato si Ducato transport persoane. La Doblo Cargo (1172 de autovehicule in 2007 fata de 709 in ianuarie-iunie 2006) cresterea a fost de 65,3%, in timp ce la Ducato procentul de crestere a fost de 91,9% (cu 176,9% pentru Ducato Cabinato si 48,8% pentru Ducato Furgone).
Alaturi de aceste cifre, Autoitalia estimeaza ca va insuma o cifra de vanzari considerabila si cu ajutorul noilor modele lansate la noi in tara: Fiat Linea, o noua berlina in clasa C pentru care se estimeaza vanzari de cca. 1000 de unitati, si noul Fiat Scudo, un vehicul comercial, cu previziuni de cca. 150 de unitati pentru anul 2007.
Pentru Maserati cresterea din 2007 a fost de 50%, prin comercializarea a 5 Quattroporte si un Coupe, fata de 4 unitati vandute in ianuarie-iunie 2006. S-au inregistrat de asemenea si 7 comenzi pentru noul model Maserati Gran Turismo.
Celelalte branduri comercializate de Autoitalia au suferit scaderi usoare. La Alfa Romeo, vanzarile inregistrate au totalizat un numar de 112 unitati fata de 113, cate s-au inregistrat in ianuarie-iunie 2006, in timp ce Lancia a insumat 12 unitati in 2007 fata de 25 in primul semestru din 2006.
Brand-ul coreean SsangYong a inregistrat un volum de 130 de unitati fata de 141 in ianuarie-iunie 2006. 53 de unitati au revenit noului model SsangYong Actyon, lansat de curand pe piata din Romania.
In 2007, Autoitalia Group estimeaza vanzari de cca. 15.000 de unitati fata de cele 10.452 comercializate in 2006.