Vânzări Europa noiembrie: Grupul VW creşte, francezii scad
Luna noiembrie a adus o scădere de 3.5% a pieţei auto din Uniunea Europeană. Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider, francezii au scăzut in corpore, Dacia a crescut cu 5.7%.
Luna noiembrie a fost oglinda întregului an 2011. Vânzările de maşini la nivelul Uniunii Europene au scăzut cu 3.5% în noiembrie în raport cu aceeaşi lună a anului anterior. Europenii au achiziţionat 1.030.414 maşini în penultima lună a acestui an, totalul anului 2011 ajungând astfel la 12.157.119.
VÂNZĂRI PE ŢĂRI
Scăderea are la bază o deteriorare a pieţelor importante din Europa. Germania a fost, de altfel, singura ţară importantă în care vânzările au crescut în noiembrie (+2.6%), ceilalţi piloni importanţi ai Europei clătinându-se pe fondul acutizării crizei financiare: Marea Britanie (-4.2%), Spania (-6.4%), Franţa (-7.7%) şi Italia (-9.2%). La nivelul întregului an, situaţia se menţine. Dacă Germania a crescut cu 9.1%, celelalte pieţe importante au scăzut vizibil: -0.3% în Franţa, -4.5% în Marea Britanie, -10.6% în Italia şi -18.8% în Spania.
România s-a alăturat trendului în scădere. În luna noiembrie, pe piaţa noastră au fost achiziţionate 10.279 de maşini, o scădere de 10.1% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. La nivelul întregului an, în România s-au vândut 73.998 de maşini noi, scăderea faţă de anul trecut fiind de 9.8%.
VÂNZĂRI PE MĂRCI
La capitolul vânzări pe mărci, Volkswagen şi-a consolidat poziţia de lider absolut al acestui an, germanii fiind singurii care au trecut în noiembrie peste 100.000 de unităţi vândute la nivelul UE. VW este, de altfel, singura marcă ce reuşeşte să treacă peste o cotă de piaţă de 10%, aflându-se la o distanţă considerabilă de Renault, locul al doilea în clasamentul lunii noiembrie. De remarcat şi comportamentul foarte bun al mărcii Audi, care a bătut BMW şi Mercedes atât în luna noiembrie, cât şi în perioada ianuarie-noiembrie. Avansul Audi este destul de consistent, marca din Ingolstadt urmând să termine anul pe prima poziţie în segmentul premium în Uniunea Europeană.
Dacia a atins o cotă de piaţă de 2.5% în luna noiembrie, cu 25.373 de unităţi vândute. Vânzările mărcii româneşti au crescut faţă de penultima lună a anului trecut, dar au scăzut la nivelul întregului an. Per total, anul 2011 le-a adus celor de la Dacia o cotă de piaţă de 1.9% (mai bună decât cea a mărcii Chevrolet şi aproape de cea a mărcii Kia), cu 227.839 de maşini vândute în Uniunea Europeană.
NOIEMBRIE | IANUARIE-NOIEMBRIE | ||||||||||
Cota de piaţă % | Unităţi | +/- % | Cota de piaţă | Unităţi | +/- % | ||||||
2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | 2011 | 2010 | 2011 | 2010 | 11/10 | ||
1. | VOLKSWAGEN | 12.6 | 10.8 | 130.282 | 115.209 | +13.1 | 12.4 | 11.3 | 1.503.322 | 1.387.349 | +8.4 |
2. | RENAULT | 8.4 | 8.4 | 86.538 | 89.336 | -3.1 | 7.8 | 8.5 | 952.632 | 1.042.550 | -8.6 |
3. | FORD | 7.6 | 7.8 | 77.856 | 83.015 | -6.2 | 8.0 | 8.2 | 974.822 | 1.011.956 | -3.7 |
4. | OPEL | 7.0 | 7.6 | 72.481 | 81.316 | -10.9 | 7.4 | 7.3 | 897.416 | 900.901 | -0.4 |
5. | PEUGEOT | 6.1 | 7.4 | 63.280 | 78.662 | -19.6 | 6.8 | 7.4 | 830.322 | 907.337 | -8.5 |
6. | CITROEN | 5.7 | 5.9 | 58.679 | 62.624 | -6.3 | 5.8 | 6.2 | 702.952 | 761.990 | -7.7 |
7. | AUDI | 5.4 | 4.8 | 55.367 | 50.728 | +9.1 | 5.0 | 4.5 | 608.585 | 555.736 | +9.5 |
8. | BMW | 4.9 | 4.9 | 50.397 | 52.052 | -3.2 | 4.7 | 4.4 | 568.985 | 539.055 | +5.6 |
9. | MERCEDES | 4.7 | 4.9 | 48.035 | 51.984 | -7.6 | 4.4 | 4.3 | 529.328 | 529.234 | +0.0 |
10. | FIAT | 4.6 | 5.3 | 47.024 | 56.489 | -16.8 | 5.2 | 6.2 | 628.560 | 759.143 | -17.2 |
... | |||||||||||
15. | DACIA | 2.5 | 2.2 | 25.373 | 24.008 | +5.7 | 1.9 | 1.9 | 227.839 | 238.811 | -4.6 |
via | ACEA
Bravo VAG! Concurenta sper sa conduca la cresterea calitatii produselor si serviciilor pentru toti producatorii auto, pentru ca noi, ca si clienti, vom avea numai de castigat.