Vânzări Europa în ianuarie-februarie 2015: creştere de 7% a pieţei europene, România în urcare cu 3.7 procente. Dacia scade uşor în februarie

Publicat vineri, 20.03.2015 12:30 de Dragoș Băltățeanu

Trendul ascendent al înmatriculărilor de automobile noi a crescut în luna februarie a acestui an. După primele două luni ale anului, înmatriculările europene au crescut cu 6.6%.

Anul 2015 se anunţă a fi unul bun pentru piaţa auto din Europa. După ce în luna ianuarie a acestui an, înmatriculările de automobile noi creşteau cu 6.2% faţă de anul 2014, trendul ascendent a crescut în luna februarie. Astfel, conform cifrelor oferite de către Asociaţia Producătorilor Auto din Europa (ACEA), înmatriculările de automobile noi a crescut 7 procente faţă de perioada similară a anului trecut. Februarie a marcat 18 luni consecutive de creştere pentru vânzările auto din Europa.

În februarie 2015 creşterea s-a datorat pieţelor principale din Europa şi în special Spania (+26.1%), Italia (+13.2%) şi Marea Britanie (+12%), urmate de Germania (6.6%) şi Franţa (+4.5%). Astfel, după primele două luni din 2015 în Europa s-au înmatriculat aproape două milioane de automobile noi, ceea ce semnifică o creştere de 7.0%. Cifrele sunt calculate pentru Uniunea Europeană plus statele  EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia) 

Creşterea de 7% este mai mare faţă de cea înregistrată anul trecut după primele două luni ale anului. În 2014, piaţa europeană creştea cu 6.6% faţă de anul anterior. Semnele sunt bune pentru ca 2015 să devină un an excelent pentru majoritatea producătorilor auto ce activează pe piaţa europeană. 

Nissan, Seat şi Renault conduc în topul creşterilor mărcilor de volum

După primele două luni ale anului 2015, Nissan continuă să impresioneze prin cifre spectaculoase. Creşterea înregistrată de constructorului japonez în spaţiul EU+EFTA este de 30.5%, Nissan vânzând 83.573 de automobile în primele două luni ale anului 2015 faţăde 64.032 unităţi în ianuarie-februarie 2014. Seat se bucură de asemenea de o creştere bună, de 17.9 procente, în timp ce Renault a înregistrat o creştere de 12.9 procente. La capitolul creşteri spectaculoase trebuie menţionate şi mărcile Mitsubishi, cu un plus de 69.8 procente (19.600 unităţi înmatriculate faţă de 11.500 anul trecut), şi Jeep, care se află în cadrul unei reveniri specataculoase în preferinţele clienţilor europeni. În ianuarie-februarie 2015 au fost înmatriculate 12.227 de exemplare Jeep, ceea ce înseamnă o creştere de 173.8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. 

În zona mărcilor premium, Porsche se bucură de o perioadă excelentă cu o creştere de 46.1%. La fel şi Lexus, cu o creştere de 42.5%.  Cu toate acestea, volumele totale sunt mici în comparaţie cu cei trei jucători importanţi din Germania. Audi, Mercedes-Benz şi BMW îşi menţin creşterea. La nivel de volum, Volkswagen rămâne marca cu cele mai multe automobile vândute în EU+EFTA: 253.048 unităţi după două luni. Grupul Volkswagen a depăşit deja o jumătate de milion de automobile, dacă socotim toate mărcile din cadrul acestui concern. 

La celălalt capăt al clasamentului se află marca Jaguar. Marca britanică este în declin la capitolul vânzări, încheind cele două luni cu o scădere de 19.4 procente şi cu doar 2.450 unităţi livrate. Suzuki, Honda şi Mazda au încheiat, de asemenea, cu minus: -8.9, -7.1, respectiv -2.1 procente.

IANUARIE-FEBRUARIE 2015: Număr de maşini înmatriculate (mărci)
Poz. Marcă Unităţi +/- faţă de ian.-feb. 14
1 Volkswagen 253.048 +10.4%
2 Renault 135.719 +12.9%
3 Ford 132.275 +5.8%
4 Peugeot 126.053 +3.7%
5 Opel 123.880 +10.4%
...
15 Dacia 57.940 +3.5%

IANUARIE-FEBRUARIE 2015: Topul creşterilor/scăderilor
Poz. Marcă Unităţi +/- faţă de ian.-feb. 14
1 Jeep 12.227 +173.8%
2 Mitsubishi 19.631 +69.8%
3 Porsche 9.532 +46.1%
4 Lexus 5.189 +42.5%
5 Smart 13.676 +39.8%
...
21 Dacia 57.940 +3.5%
...
28 Honda 16.755 -7.1%
29 Lancia/Chrysler 11.515 -7.8%
30 Suzuki 23.701 -8.9%
31 DS 10.210 -18.3%
32 Jaguar 2.450 -19.4%

Dacia scade uşor în februarie, dar e pe plus în 2015

După un an-record în care a crescut cu peste 23% şi a livrat 363.000 de maşini către clienţii europeni, Dacia reuşeşte să încheie primele două luni din 2015 cu o creştere de 3.5%. Dacă în prima lună a anului 2015 Dacia a urcat cu 7.4%, în luna februarie 2015 Dacia a înregistrat o uşoară scădere pe plan european: -0.5%. Este prima lună în scădere year-to-year după o perioadă de în care Dacia a reprezentat unul dintre principalele motoare de creştere ale Grupului Renault.

După ce anul 2014 a fost primul cu creştere din 2008 încoace, piaţa auto din România speră să reuşească un an 2015 stabil. Semnele sunt bune: în ciuda începutului slab din ianuarie, februarie a venit cu o creştere semnificativă a vânzărilor. În luna februarie 2015, în România au fost înmatriculate 4.116 automobile noi, ceea ce semnifică o creştere de +12.8%. În cele două luni de la începutul anului, în ţara noastră s-au înmatriculat 9.094 de maşini noi, în creştere cu 3.7 procente faţă de 2014.

IANUARIE-FEBRUARIE 2015: Număr de maşini înmatriculate (ţări)
Poz. Ţară Unităţi +/- faţă de ian. 14
1 Germania 434.591 +4.6%
2 Franţa 280.754 +5.3%
3 Italia 266.555 +12.3%
4 Marea Britanie 241.814 +8.3%
5 Spania 154.836 +26.7%
6 Belgia 91.828 -4.1%
7 Olanda 81.596 +5.1%
8 Polonia
58.069 -6.0%
9 Irlanda 45.689 +28.3%
10 Suedia 44.143 +9.8%
...
22 România 9.094 +3.7%

via ACEA

  • Fan Qashqai, vineri, 20.03.2015 20:33

    "Nissan continuă să impresioneze prin cifre spectaculoase" Succes Nissan !!!!!!!!!