Vânzări auto mai 2013: România, cea mai mare scădere din UE. Dacia, pe locul al doilea la creşteri
Belgienii de la ACEA au publicat rezultatele la nivel european privind înmatriculările de automobile noi în Europa. România are cea mai mare scădere în luna mai, în timp e mărcile Mazda, Dacia şi Jaguar sunt pe val la înmatriculări noi.
Piaţa auto din Europa este în scădere, anunţă reprezentanţii ACEA, nivelul atins în mai 2013 fiind cel mai scăzut din 1993 încoace pe Bătrânul Continent. Vânzările au scăzut în medie cu 6.8 procente în primele cinci luni ale anului în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În luna mai, piaţa a căzut cu 5.9 procente, dar aceasta a fost mai pronunţată pe anumite pieţe. Spre exemplu, piaţa auto din România a avut cea mai pronunţată scădere a înmatriculărilor noi în luna mai în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce piaţa din Finlanda a crescut cu aproape 40% în aceeaşi perioadă.
Primele cinci luni ale anului curent au adus scăderi şi pe pieţe importante, precum Germania şi Spania, unde înmatriculările noi au scăzut cu 8.8, respectiv 5.8 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Între timp, Italia şi Franţa au înregistrat un declin de peste 10 procente, spre deosebire de piaţa din Regatul Unit, care a crescut cu 9.3 procente. În total, 5.070.840 autoturisme noi au fost înmatriculate în Europa în primele cinci luni ale anului.
● OPINIE Mircea Meşter: "Curiozităţile statistice ale maşinilor vândute în Europa"
În ceea ce priveşte evoluţia mărcilor auto în primele cinci luni ale anului, observăm că anumiţi jucători se descurcă foarte bine în ciuda scăderii generale a pieţei europene. Mai precis, Mazda, Jaguar şi Dacia au reuşit să crească atât în luna mai, cât şi în primele cinci luni ale anului. Concerne precum GM, Fiat Group, PSA Peugeot-Citroen şi Volkswagen Group au înregistrat scăderi în primele cinci luni ale anului în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut, acestea variind de la câteva procente până la 43.6 la sută.
MĂRCI AUTO: Cele mai mai creşteri, cele mai mai scăderi |
|||
Marcă | Mai 2013 | Mai 2012 | Diferenţă |
Mazda | 10.322 | 7.950 | +29.8 |
Dacia | 24.652 | 21.261 | +15.9 |
Jaguar | 2.142 | 1.890 | +13.3 |
Alfa Romeo | 6.647 | 8.792 | -24.4 |
Lexus | 1.548 | 2.288 | -32.3 |
Jeep | 1.463 | 2.380 | -38.5 |
ŢĂRI: Cele mai mai creşteri, cele mai mari scăderi |
|||
Ţară | Mai 2013 | Mai 2012 | Diferenţă |
Finlanda | 10.228 | 7.316 | +39.8 |
Estonia | 1.997 | 1.689 | +18.2 |
Regatul Unit | 180.111 | 162.288 | +11.0 |
Olanda | 30.089 | 47.758 | -37.6 |
Cipru | 632 | 1.078 | -41.4 |
România | 4.107 | 7.745 | -47.0 |
Via ACEA
Piata auto, atat in Romania cat si in UE se indreapta spre normalitate. Banii se fac mai greu, in special cei facuti din pix, se munceste mai mult pe bani mai putini, in aceste conditii societatea e mult mai atenta pe ce da banii. In momentul in care pierzi cateva mii de euro cand scoti masina noua pe poarta dealerului (lucru pe care il sustin), in noile contexte incerci ca aceasta pierdere sa se intample din ce in ce mai rar in buzunarul tau. Desi masinile din ziua de azi nu mai au durabilitatea celor de acum 20-30 de ani, daca ai grija de ele si le intretii cat decat in grafic poti sa depasesti lejer 10 ani cu o masina luata de noua. Pana una alta sunt multi care iau masini de 4-5 ani la pret destul de bun si le mai tin inca macar inca pe atat.