Valentine's Day în variantă masculină: drifturi pe gheață cu cele mai puternice modele Porsche
Valentine's Day poate fi o sărbătoare agreabilă chiar și pentru bărbați. Cu o singură condiție: să primească darul potrivit. În cazul de față, drifturi fără limită de kilometri cu modelele Porsche.
De obicei, începutul de an aduce căderi masive de zăpadă, preponderent îngheț și dureri de cap pentru bărbați. Dacă primele două sunt consecințe ale anotimpului geros, durerea de cap începe odată cu Valentine's Day. O sărbătoare împrumutată, pe care unii bărbați s-ar putea să o iubescă dacă primesc un cadou potrivit din partea jumătății lor.
Cadou de Valentine's Day
Singura condiție este ca jumătatea să fie receptivă la pasiunea pentru mașini a bărbatului de lângă. De fapt, dacă ne gândim mai bine, ar mai fi și o a doua condiție: banii.
Să vorbim puțin despre cadou. În loc să alerge după inimioare, biciclete, ceasuri inteligente sau cine știe ce alte cadouri pe care le consideră potrivite pentru Valentine's Day, femeile ar putea să își urce bărbații într-un avion cu destinația Finlanda și să uite de ei aproape patru zile. Patru zile pe care ei cu siguranță nu le vor uita.
Poate părea ciudat să-i oferi iubitului tău un bilet de avion cu destinația Kittila fix de Valentine's Day, nu-i așa? Nu și dacă este vorba despre Kittila din nordul Finalndei, nu cea de lângă București. Ce să caute dincolo de Cercul Polar? Poate cea mai intensă aventură pe gheață pe care o poate trăi un pasionat al mașinilor rapide.
Suprafața a 80 de terenuri de fotbal
Porsche Driving Experience este cadoul pe care l-ai visat încă de când aveai posterul acela cu un vechi 911 pe dulapul din camera copilăriei. Sunt patru zile departe de civilizație, într-un regat de gheață, construit cu mare migală de Porsche. Pe o suprafață care echivalează cu cea a 80 de terenuri de fotbal, nemții au desenat în total 17 kilometri de piste, împărțite după diferite niveluri de dificultate.
Văzute de sus, traseele seamănă cu un râu meandrat, creat forțat de cisterne care încarcă apa lacului și apoi o răspândesc pe timpul nopții. E asfaltul nordului, materia primă în care își înfig cuiele de până la 4 mm mai multe modele Porsche. E nevoie de temperaturi cuprinse între -15 și -5 grade Celsius pentru a menține un strat de gheață ideal derapajelor controlate.
Pentru că sunt 73 de zile fără soare în această parte a globului, Porsche Driving Experience se organizează atunci când se aliniază toate planetele: adică ziua își reintră în drepturi, iar temperaturile sunt în continuare scăzute.
De la sfârșitul lui ianuarie până la mijlocul lui februarie, un avion închiriat de Porsche transportă până la 50 de oameni către acest Nurburgring alb. După o întâlnire scurtă cu instructorii, Porsche începe coregrafia care face faimoasă orice experiență de condus pe gheață: un balet sincronizat după priceperea fiecăruia, un Lacul Lebedelor pe un fundal sonor metalic și încrâncenat, cu metale grele și cuie care sapă adânc. Totul cu atingeri fine ale pedalei de accelerație și fără smucituri ale volanului.
Drifturi ”ca la nebuni” cu Porsche Panamera Turbo
Aventura începe cu un slalom printre conuri la volanul unui 911 Carrera. Un prim pas bine gândit pentru a te obișnui cu senzația de drift și abilitatea ta de a ține în frâu o mașină pe gheață. Urmează apoi o întâlnire cu mastodontul. Uriașul Panamera și-a încălțat patinele și a intrat dincolo de mantinelă.
Și nu orice Panamera: versiunea Turbo de 550 de cai putere și 770 de Nm. Te trezești cu peste 170.000 de euro sub tine și întrebarea englezească: ”Will it drift?”. Bineînțeles. Și încă cum. Cele aproape două tone se simt ca o mănușă. Este una dintre cele mai distractive mașini pe care Porsche le-a adus în Finlanda.
După experiența asta, Panamera poate fi caracterizat printr-un simplu cuvânt: etalon. Etalon când vine vorba de dinamică și de ținută de drum. Însă, de la hohote de râs și un zâmbet larg, treci rapid la încrâncenare.
Concentrare maximă: Porsche 911 GT3 RS
Porsche 911 GT3 RS este o mașină care nu glumește. Este extrem de sensibilă, așa că e bine să aduni toată concentrarea de care dispui și încă pe atât. Este un adevărat demolator de ego-uri, mai ales atunci când circuitul este unul foarte tehnic. Trebuie să fii bun, altfel te trezești învârtindu-te ca un titirez.
Ajungi greu să-l faci să urle la 8000 de rotații, însă răsplata este pe măsură. 500 de cai putere, un roll-cage și multă fibră de carbon: doar atât îți trebuie ca să vezi dacă ai măcar o frântură de talent.
Relaxarea vine de la Miami
Relaxarea vine de la Miami. De la Miami Blue, mai exact. Culoarea de caroserie care contrastează cel mai bine cu albul imaculat. O demență cromatică pe care o vei marca adânc pe retină cu ajutorul modelelor Porsche 911 Carrera 4S și 718 Cayman S. 420 sau 300 de cai putere, tracțiune integrală sau propulsie spate. Două comportamente diferite care te distrează teribil. Parcă nu la fel de mult ca Panamera, dar tot în zona aceea de confort.
Trecerea de la un tip de tracțiune la alta, de la motoare cu amplasări diferite, poate fi derutantă. Așa că o trasă euforică poate sfârși cu o ieșire în decor. Nu puține au fost săgețile Miami Blue înfipte în mormanele de zăpadă. Am căzut și noi în păcat o dată și a fost nevoie de două exemplare Cayenne ca să fim spovediți și repuși înapoi pe circuit.
De altfel, Porsche Cayenne a fost un fel de Mesia pentru toți cei eșuați în zăpadă. Cablul de remorcare, o smucitură și dansul putea fi reluat.
Cât costă aventura Porsche Driving Experience?
Ziua s-a încheiat tot cu o încrâncenare. Noapte polară, 540 de cai putere și un sunet prea civilizat: Porsche 911 Turbo. Circuitul a fost dificil, foarte tehnic, iar aderența parcă a dispărut aproape complet. Cu tot cu țintele de 4 mm. A fost un ultim desfrâu, o ultimă dezlănțuire a potențialului Porsche, un ultim tur de forță și o ultimă ștanță aplicată memoriei de către adrenalina care a pompat în vene.
După numai o zi petrecută pe circuitele de gheață începi să simți o ușoară febră la nivelul brațelor, neobișnuite să învârtă de volan într-un ritm nebunesc. Privești apoi la poza pe care ai apucat să o faci cu Walter Rohrl și îți trece. Îți aduci aminte de ușurința cu care mângâia direcția chiar și la peste 100 de km/h pe gheață. Nu degeaba a fost dublu campion mondial de raliuri în 1980 și 1982.
La întoarcerea acasă va fi greu să-i explici jumătății tale cine este nea' Walter și de ce fotografia ta cu el este pusă pe aceeași etajeră cu poza voastră. Cel mai greu va fi să o faci să înțeleagă că anul viitor același cadou de Valentine's Day va costa 4000 de euro și nu 3500 ca anul acesta. Pentru că prima dată Porsche Driving Experience este cu 500 de euro mai accesibil. Dacă vrei să repeți experiența, prețul crește.
poza ta langa rohl n-o vad. chiar ti-a rupt-o...