VAG a prezentat valorile exerciţiului financiar din 2010

Publicat sâmbătă, 26.02.2011 11:45 de Cornel Șocariciu

Grupul german Volkswagen a obţinut în 2010 un profit net de 7.2 miliarde de euro, iar vânzările de automobile au crescut cu 13.7 procente comparativ cu 2009. Acestea sunt cele mai bune rezultate înregistrate de nemţi până acum.

Oficialii grupului german Volkswagen au dat publicităţii valorile rezultatului exerciţiului financiar încheiat la finele lui 2010. Conform cifrelor oferite de germani, cel mai mare constructor al Europei a înregistrat o creştere impresionantă în dreptul profitului sau al vânzărilor.

Grupul Volkswagen a obţinut în 2010 un profit net de 7.2 miliarde de euro, cu aproximativ un miliard mai mult comparativ cu anul precedent. Conform oficialilor, profitul net a crescut mulţumită unei prezenţe puternice pe piaţa din China, dar şi pe pieţele emergente. Profitul operaţional s-a cifrat la 7.1 miliarde de euro, de trei ori mai mult comparativ cu 2009, iar veniturile din vânzările au crescut cu 21 de procente.

În 2010, constructorul german a reuşit să livreze la nivel mondial 7.2 milioane de maşini, cu 13.7 procente mai mult faţă de anul precedent. "2010 a fost cel mai bun an din istoria Grupului Volkswagen", a declarat Martin Winterkorn, directorul executiv al nemţilor. Conform oficialilor germani, acest rezultat se datorează şi investiţiilor de pe piaţa din Brazilia. În SUA, germanii vor să îşi tripleze vânzările până în 2018, motiv pentru care aceştia ridică o nouă fabrica pe porţile căreia va ieşi un model special pentru piaţa de peste Ocean.

Via | VAG

  • mog, sâmbătă, 26.02.2011 12:50
    era de asteptat

    de la un grup auto care e interesat in primul rand de profit...

  • vxf, sâmbătă, 26.02.2011 13:04
    @mog

    pai nu asta este principalul scop al unei entitati economice? sa faca profit? cred ca dupa valoarea profiturilor vag este producatorul numarul 1 modial, uite asa o corporatie este mai puternica dpdv financiar decat multe tari .

  • gtrazvan, sâmbătă, 26.02.2011 13:48
    @vxf

    mog a vrut sa spuna ca de multe ori VAG vizeaza o cresterea a profitului mai putin onesta, "pacalind" de multe ori clientul, supraevaluand unele produse ale lor si prin economii cu repercursiuni in calitate.

  • @ vxf, sâmbătă, 26.02.2011 13:57
    In 2010, VW Group a fost cel mai profitabil grup auto din lume depasind Ford, Toyota si GM

    Ai dreptate, VW Group este cel mai profitabil grup auto din lume ( http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110225/COPY01/302259958/1131 ) si DA, ratiunea de a exista a oricarei entitati economice este sa faca PROFIT . In lunile urmatoare, trebuie sa ne asteptam ca VW Group sa preia in totalitate Porsche AG ( detine in prezent 49.90 % ), MAN SE si sa-si mareasca considerabil pachetul de actiuni detinut in cadrul Suzuki Motor Corporation ( in prezent detine 19.90 % din actiuni fiind cel mai mare actionar ) . Referitor la MAN SE, Ferdinand K. Piech i-a " somat " pe cei de la AB Scania sa faca o oferta de preluare pentru MAN SE pana la sfarsitul lunii aprilie 2011 . Pentru cine nu stie, VW Group controleaza ambii producatori de vehicule comerciale, Ferdinand K. Piech ( presedintele VW Group ) fiind presedintele MAN SE iar Martin Winterkorn ( VW Group CEO ) este presedintele AB Scania . Uniunea dintre AB Scania si MAN SE va da nastere la cel mai mare producator de camioane din Europa inaintea celor de la AB Volvo si Daimler Trucks ( pe plan mondial este in continuare cel mai mare producator ) .

  • Semtex, sâmbătă, 26.02.2011 15:22

    de acord gtrazvan ! nici eu n-o puteam spune mai bine!

  • @ gtrazvan si Semtex, sâmbătă, 26.02.2011 16:16
    Toyota a obligat furnizorii sai sa reduca pretul componentelor cu 30 %, motivul fiind cresterea si mai mult a profitului

    Cum numiti decizia Toyota de a forta furnizorii sai sa reduca costul componentelor livrate catre Toyota cu 30 % ? Nu o modalitate de a creste si mai mult profiturile Toyota ? Din pacate pentru Toyota, aceasta masura si-a aratat foarte repede repercursiunile prin nenumaratele recall-uri ( pe bune, recunoscute de Toyota ) cu probleme la motoare ( ultimul recall in acest sens fiind cel din ianuarie 2011, cand 1.3 milioane Toyota si Lexus au fost rechemate cu probleme la motor ) .

  • isa, sâmbătă, 26.02.2011 16:52
    ?

    si nu isi permit 200 mil e pt F1 bai da zgarciti mai sunt

  • @ gtrazvan si Semtex, sâmbătă, 26.02.2011 17:12
    Toti producatorii auto fara exceptie vizeaza profitul, nu toti insa reusesc sa-l obtina

    Sau decizia celor de la Lancia de a vinde in Europa modelele Chrysler cu sigla Lancia ? Sau decizia celor de la Toyota de a vinde actuala generatie Yaris sub marca Daihatsu ? Toti producatorii auto fara exceptie alearga dupa profit ( este si normal ), insa cei din Wolfsburg o fac de departe cel mai bine . Luna aceata, Nikkei, cea mai influenta publicatie de business din Japonia a publicat un editorial adresat producatorilor auto japonezi, titlul in engleza fiind urmatorul : Learn From Korea And Germany, Or Die ( http://www.thetruthaboutcars.com/2011/02/the-nikkei-to-japanese-carmakers-learn-from-korea-and-germany-or-die/#more-384510 ) .

  • -SenseY-_-A-_-D-85-AG-, sâmbătă, 26.02.2011 18:31
    hmmmm ce dragut dar nu indeajuns pentru SNOBI si imbatraniti inainte de timp....

    sa vedem acum se va mai spune ceva de VW?? CU SIGURANTA..... ROMANII NOSTRII care este si n-are noroc imediat va musca de fund ca ei nu este in stare sa gandeasca ei stie mai bine ca VW face profit ""inseland pacalind etc"" si ca ~7.200.000 de oameni s-au pacalit cumparandu-le masinile.... lor doar le era drag rau de PIECH si s-au gandit sa ii faca un profit de vreo shepte bulioane euro saracul ca sa poata sa isi modifice masinile si motoarele alea deosebit de proaste de fumgiene si de urate cu care pacaleste clientul.....mai precis vreo 7milioane...... e ca asta ganditi? pardon de unde atata gandire......asta vi s-a inoculat de fapt.... bafta la honda accord si la masinile galbejite care "se vor premium"...... numai bine!!

  • unckle, sâmbătă, 26.02.2011 19:48

    Sa nu uitati ca cifra de 1000Euro / masina vanduta nu este chiar tot profitul lor. Daca nu ar fi avut investitii si R&D probabil profitul ar fi depasit usor 20 de miliarde, dar ca sa iti mentii pozitia trebuie sa bagi bani multi in viitor.

  • ha!, sâmbătă, 26.02.2011 20:21
    despre volksVaGon...

    Au invatat repede romanasii nostrii ca pot profita de mitul masinii germane creat de Mercedes si BMW si acum nu le mai ajungi la nas nici cu prajina!! Isi cumpara masini pseudo-premium gen vw passat sau touareg si au impresia ca dau lectii de fiabilitate sau ca tehnologia lor are 2 randuri de c**ie in fata japonezilor... niste adevarati "cunoscatori"!

  • liviu, sâmbătă, 26.02.2011 22:10
    fiabilitate profit

    mai jos de stirea asta se anunta fiabilitatea toyota cititi recall 2,17 milioane

  • LauCalin, sâmbătă, 26.02.2011 23:11

    In primul rand cele 7,2 miliarde nu au fast facute de VW, ci de VAG. Adica de toate marcile grupului, iar in cazul asta 3 sunt "de masa". Intr-un fel era de asteptat ca VAG sa o duca bine datorita unui marketing foarte bine pus la punct (mai mult sau mai putin in favoarea clientului) si vanzari record pe noi piete cu potential mare. Off topic: daca VAG va controla MAN si Scania, cred ca o solutie pentru ca Volvo si Mercedes sa faca fata ar fi sa se alieze. Pentru ca MAN si Scania au poate cele mai performante camioane din lume.

  • @ LauCalin, sâmbătă, 26.02.2011 23:53
    Succesul VW Group nu sta doar in marketing !

    Toti constructorii auto au departamente de marketing si cheltuie anual zeci si sute de milioane de euro anual pe publicitate ! Mercedes care nu mai are nevoie de prezentare a cheltuit in 2010 peste 500 milioane de euro cu publicitatea . Bugetul anual de publicitate Toyota depaseste cu mult 1 miliard $ . Succesul VW Group nu sta doar in departamentul lor de marketing . Referitor la MAN SE si AB Scania, VW Group le controleaza deja, ce vrea Ferdinand Piech ( si va obtine in acest an ) este ca cele doua entitati sa fuzioneze, din utilizarea in comun a platformelor comune de catre Scania si MAN urmand a se economisi anual potrivit lui Ferdinand Piech peste 1 miliard euro . Foarte probabil la grupul Scania-MAN se va alatura foarte curand si IVECO, constructor dorit de Ferdinand Piech, ce face parte din noua societate Fiat Industrial . Familia Agnelli ( prin EXXOR ) a separat divizia auto ( Fiat SpA ) de cea comerciala ( Fiat Industrial ), in viitor urmand a se concentra pe divizia auto si vanzand total sau partial Fiat Industrial . De fiecare data cand in trecut s-au mai intamplat astfel de sciziuni, la scurt timp una dintre parti a vanduta [ ex. AB Volvo a vandut in 1999 divizia Volvo Cars celor de la Ford, Renault a vandut Renault V.I ( azi Renault Trucks ) celor de la AB Volvo ] .

  • LUCCI, duminică, 27.02.2011 00:02
    sa vezi reactii de la ofticosi

    SenseY, niciodata in limba romana ,,nostri'' nu se scrie cu doi ,,i''.In alta ordine de idei cred ca lumea s-a prins ca mai bine da un ban dar nu-si ia abonament la sevice auto asa ca mai ales criza fiind a ales calitatea in detimentul ...Renaultului(sa zicem)...

  • syktasy, duminică, 27.02.2011 09:10
    @all

    Citesc comentarile voastre si am impresia ca traiti pe alta planeta. Cum e un articol cu VW, cum sariti ca arsi. Sunteti nebuni? Eu am avut un Passat C3 si a fost extraordinar. Si da... era un TDI cu DSG. Eu nu inteleg ce aveti voi cu marca asta. Ma ducea din A in B, nu scartaia, nu cloncanea, era confortabil si ajunsesem la 100000. Si pentru ca am fost extrem de multumit imi voi cumpara tot un VW nou. Si nu cred ca sunt singurul care este multumit de achizitionarea unui VW. PS. Mi-ar mai placea o KIA, dar nu stiu nimic despre comportamentul CVT. Daca stie cineva (care a condus cu asa ceva), rog o parere. Stiu cum functioneaza... vreau doar impresii la cum se simte (schimbarea treptelor, acceleratie... etc)

  • Mihai, duminică, 27.02.2011 09:27
    @syktasy

    Sa sustii ca ai passat TDI si nu cloncane (mai ales acum pe sezon rece) e o minciuna gogonata... eu am avut passat si pe la 50.000 km imi aparusera deja 2 greierasi... si daca la achizitie scaunele tari nu le-am sesizat, la drum lung m-au deranjat teribil... deci numai confortabila nu e.. de problemele electrice nu mai vbesc, ca-mi fac sange rau... oricum, daca iti cumperi o masina de clasa medie ai asteptari mai mari decat sa te duca de la A la B... ca nu costa cat o dacie...

  • der hoit, duminică, 27.02.2011 09:40
    hahahaaaaaaaaaa

    se vede foametea din gatul oamenilor, au inceput s-o dea din trufandale gen mercedes, audi, bmw in conserve d-astea penibile gen vw si renault... foame mare domne, foame mare!

  • LauCalin, duminică, 27.02.2011 13:01
    @syktasy

    Nu pot decat sa-ti spun norocosule! VW meu are 33000 de km, tocmai i-a picat una din sondele Lambda (pe care VW o asigura ca functionand in parametri normali aprox. 150 000 de km) si relantiul imi face figuri. Ceva la usa scartaie cand o inchid si de vreo 2 saptmani mi-a aparut un greieasi undeva pe la roata din spate (tare mi-e teama sa nu fie ceva cu un amortizor). E adevarat ca tinuta de drum e superba, e stabila, confortabila precum intr-un Golf... adica pretul destul de mare e oarecum justificat (fata de Fabia sau Polo de exemplu). Poate vei spune ca sunt carcotasi. E adevarat ca nu sunt chestii grave, dar sunt enervante. Daca ar fi sa-mi iau a doua oara VW? Nu cred. MINI.

  • @ LauCalin, duminică, 27.02.2011 13:39
    Cam multi norocosi conduc masini VW ...

    Din 2000 si pana in 2010, VW Group a vandut in jur de 60 milioane de masini . Si in clasamentul mondial al marcilor, Toyota este cea mai vanduta marca auto, dar pe locul 2 sta foarte confortabil marca VW ( marca nu grupul ) cu aprox. 5 milioane de masini VW vandute in 2010 . Pe locul 3 in clasamentul marcilor se afla Ford, urmat de Chevrolet ( locul 4 ) si Nissan ( locul 5 ) .

  • sakurew, duminică, 27.02.2011 13:51
    vag de tot se vede in topul Fortune compania Vag

    Rank Revenues($ millions) Profits($ millions) 1Wal-Mart Stores 408,214 14,335 2Royal Dutch Shell 285,129 12,518 3Exxon Mobil 284,650 19,280 4BP 246,138 16,578 5Toyota Motor 204,106 9,256 Marele Vag e departe de top 10 , oricum dupa toyota.

  • anti prostie, duminică, 27.02.2011 14:28

    ce ma amuza agitatorii astia care se lauda cu profitul VAG de parca pe mine in calitate de client ma incalzeste cu ceva asta... intru in showroom, eu saracesc, iar ei se imbogatesc... uraaaaaaaaaa

  • syktasy, duminică, 27.02.2011 14:40
    @ laucalin, Mihai

    Mihai nu ma refeream la motor, care se stie ca e zgomotos la rece (eu am avut varianta fara filtru), ma refeream la masina in general. Cand motorul se incalzea nici pe ala nu-l mai auzeam. Scaunele sunt o chestiune de preferinte personale. Mie mi-au placut. Cat despre A si B... nu extrage din fraza numai ce doresti tu. Calin pot sa te asigur ca la orice marca mai pica cate ceva, desi e garantat spe' mii de km. Reviziile le faci anual asa cum te sfatuieste vanzatorul? Ca eu asa am facut si la fiecare vizita imi ungeau si toate balamalele de pe la usi. Dar vorba ta... poate sunt eu norocos.

  • @ sakurew, duminică, 27.02.2011 15:16
    Actualizeaza-ti datele, sunt depasite !

    Topul prezentat de tine are minim 5 ani vechime, pentru ca in ultimii ani ( profitand de cresterea pretului petrolului ) cea mai profitabila companie a lumii, cu profituri de-a dreptul indecente este Exxon Mobil, ce in 2010 a avut un profit de 40 miliarde $ ! In link-ul urmator, vei afla spre supararea ta si a multi fanatici Toyota ca in 2010, VW Group a fost cel mai profitabil grup auto din lume, pe locul doi fiind Ford inaintea celor de la Toyota ( http://www.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110225/COPY01/302259958/1131 ) .

  • corect !, duminică, 27.02.2011 16:07
    niste hoti

    intotdeauna am considerat ca volkswagen-urile sunt supraevaluate

  • @ corect !, duminică, 27.02.2011 17:07
    The Nikkei To Japanese Carmakers: Learn From Korea And Germany, Or Die

    Daca era Honda sau alt producator japonez pe primul loc erai in al noualea cer ! Veneai cu comentarii de genul " Vai ce genii sunt japonezii, fac cele mai tari masini ...", etc . Ei bine nu este cazul, iar producatorii auto japonezi daca nu vor lua rapid lectii de la germani ( a se citi VW Group ) si sud-coreeni ( Hyundai-Kia ) vor avea mult de suferit . Nikkei a spus-o mult mai bine, Learn From Korea And Germany, Or Die ( http://www.thetruthaboutcars.com/2011/02/the-nikkei-to-japanese-carmakers-learn-from-korea-and-germany-or-die/#more-384510 ) .

  • LauCalin, duminică, 27.02.2011 20:02
    @syktasy

    Cand cumperi o masina pe care dai multi bani sa o cumperi cat mai noua, careia sa nu ai ce sa-i reprosezi (pentru ca asta a fost motivul pentru care am ales Beetle-ul... pur si simplu nu aveam ce sa-i reprosez) nu prea iti vine sa nu-i faci reviziile la timp, sa bagi cea mai proasta benzia... adica sa nu o ingrijesti cum trebuie. Este adevarat (si nu prea) ca mai pica cate ceva la toate masinile. Si orice ar spune unii, japonezii sunt peste nemti la fiabilitate. Unchiul meu are o Corolla Sedan 1.4 benzina de 6 ani, aprox. 80 000 de km care merge ca in prima zi. Mai am un prieten cu Mazda 3 Sedan 1.6 benzina care deja a depasit 100 000 de km fara nici cea mai mica problema. Sunt lucruri marunte care ma enerveaza. Asta e, luna viitoare cand trec pe cauciuri de vara o sa schimb sonda, o sa ung si usile si am sa vad care e treaba si cu scartaitul ala. Pentru ca ar fi culmea sa zic ca din cauza unor lucruri marunte masina e proasta. Chiar si asa imi place masina mea. :)

  • george, duminică, 27.02.2011 21:04
    DON`T SLASH YOUR WRISTS!

    We don`t need any blood spill... @ gtrazvan & semtex Ca detestati crancen VAG-ul se vede din elicopter...Nu inteleg totusi care e motivul...E o chestie trendy?

  • mog, luni, 28.02.2011 14:00
    hmm

    cand am spus ce am spus acolo sus legat de vag aveam in minte doar NOUL SEAT EXEO - un a4 generatie anterioara, putin fardat si vandut ca masina noua. daca nici asta nu e un exemplu de "orice pentru profit" atunci ce e? nu neg, vag fac masini bune.asta se vede la revanzare (cred ca peste 50% din masinile sh aduse de afara fac parte din grup)

  • @ mog, luni, 28.02.2011 15:07
    Stai linistit ca si altii fac acelasi lucru

    " Noua " Lancia Thema care este identica cu Chrysler 300C ( in comparatie cu Seat care au avut decenta sa puna noi faruri si stopuri ), Subaru Trezia ( Toyota Yaris Verso ), Daihatsu Charade ( actuala Toyota Yaris ) . Toyota produce in Japonia doar 35 % din productia sa spre comparatie cu Mazda care este constructorul japonez care produce procentual ( peste 70 % ) cel mai mult in Japonia . De ce crezi ca au facut acest lucru ? EXCACT, pentru asi mari profiturile ! Si Mazda inregistreaza profit, dar daca producea mai mult in exterior ( in detrimentul calitatii, vezi Toyota Corolla produsa in Africa de Sud acompaniata de zgomotul vuvuzelei ) ar fi fost mult mai profitabila .

  • mog, luni, 28.02.2011 22:48
    corect,,,

    si altii fac...dar totusi astia o fac la perfectie.tocmai au recunoscut profiturile uriase pe care le au.... lancia din cate stiu abia s`au salvat de la faliment...vag inca trage si acu de eternul 1.9 tdi...

  • @ mog, miercuri, 02.03.2011 11:10

    Motorul 1.9 TDI a fost inlocuit de motorul 1.6 TDI-CR .