Următorul Maserati Quattroporte nu va fi mai mare, ci mai uşor
Viitoarea generaţie a lui Maserati Quattroporte îşi va păstra dimensiunile şi grila faţă şi va primi un sistem de tracţiune integrală şi motorizări mai eficiente, toate pe o caroserie mai uşoară.
Lorenzo Ramaciotti, şeful departamentului de design al Grupului Fiat, a anunţat că Maserati Quattroporte nu va creşte în dimensiuni. Motivaţia din spatele acestei actiuni stă în conservarea sportivităţii, pe care oficialul Fiat consideră că rivalii o pierd treptat prin îngrăşarea mordelelor. Tocmai de aceea, Maserati îşi propune să rămâna alternativa sportivă şi să ofere un model cât mai agil care să păstreze caracteristici demne de clasa de lux.
Noua generaţie a lui Quattroporte va fi cu 15% mai uşoară decât actualul model şi va debuta în 2012. Reducerea masei va ajuta la scăderea consumului de carburant şi a emisiilor de CO2 cu aproximativ 25%. Pentru a concura mai de aproape cu rivalii săi germani, Quattroporte va primi un sistem de tracţiune integrală, un sistme stop-start şi o cutie de viteze ZF automată cu opt rapoarte. Motoarele vor suferi un tratament de downsizing pentru a reduce noxele poluante.
Actuala grilă faţă va fi păstrată şi pe noua generaţie a lui Quattroporte. Având în vedere acest aspect, ne putem aştepta la modificări estetice subtile, pentru a permite integrarea respectivei grile faţă în aspectul viitoarei generaţii Quattroporte. Limuzina sportivă de la Maserati este oferită în două versiuni de motorizare: 4.2 V8 şi 4.7 V8. Unitatea entry-level dezvoltă 400 CP, în timp ce vârful gamei oferă 430 CP şi 490 Nm. Ambele propulsoare sunt aspirate şi modelul italian are tracţiune spate.
Via | Autocar
jaf tot bmw e mai tare