Urmaşul lui Dacia Logan vine în 2012
Succesorul lui Dacia Logan poartă numele de cod X52 şi va debuta în 2012. Modelul va folosi actualele motorizări din gama Logan cu mici îmbunătăţiri, care vor asigura o economie optimă de carburant, emisii scăzute şi performanţe sporite.
Cei de la Automobile Dacia vor înlocui actualul Logan în 2012 cu un model care poartă numele de cod X52.Proiectul X52 este deja la jumătatea drumului şi va beneficia de motorizări mai performante, cu emisii de carbon mai scăzute şi un consum de carburant mai redus. Viitoarele motorizări vor fi realizate pe aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1.4 şi 1.6 litri. Cel mai probabil, motorul de 1.2 litri cu 16 supape nu va primi prea multe modificări odată cu trecerea pe succesorul lui Logan.
"Avem proiecte noi şi cu VW, şi cu Renault. În cazul viitorului model Dacia avem în principiu aceleaşi motorizări, cu mici schimbări. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon şi consum de combustibil mai scăzute", a declarat Cătălin Tischer, directorul general al Mahle, furnizorul de filtre de aer pentru Dacia şi alţi constructori importanţi la nivel european.
Cei 54 de furnizori locali şi 134 de furnizori externi ai Automobile Dacia negociază cu Renault contractele pentru furnizarea de componente pentru succesorul lui Logan. Unii dintre aceştia desfăşoară deja teste, iar alţii au trecut la implementarea şi modificarea fluxului de producţie pentru a furniza piese pentru testele inginerilor Renault. Nici furnizorii nu ştiu însă ce aspect va avea urmaşul lui Logan.
"Există posibilitatea implementării tehnologiei LED în farurile pentru Dacia. Trebuie însă să fie decizia lor. Totul ţine de adaptare. Acum ne gândim la viitoarea generaţie Logan, la viitoarele modele şi la comenzile pentru fabricile din Maroc şi Rusia. Acolo este bătălia între furnizori", a declarat Gheorghe Cocian, directorul general al Elba Timişoara. Cei de la ELBA furnizează blocuri optice pentru modelele Dacia şi au investit sume importante în tehnologia LED, dar depinde de Renault dacă proiectul X52 va folosi sau nu acea tehnologie.
Succesorul lui Logan va avea de furcă în 2012, deoarece acelaşi an va fi marcat de lansarea unor rivali de la Peugeot şi Citroen. Pe lângă aceştia, Skoda promite de ceva vreme un model low-cost care va rivaliza Logan, iar alţi constructori importanţi au şi ei în plan un asemenea model low-cost. Rămâne de văzut dacă Dacia-Renault va reuşi să aplice din nou reţeta de succes care a caracterizat modelul Logan şi în cazul celei de-a doua generaţie. De data aceasta, producătorul român de automobile are ochii întregii pieţe din Europa aţinţi asupra sa.
Există şanse ca succesorul lui Logan să nu fie produs integral la Mioveni, ci la fabricile Renault din Rusia şi Maroc. Problema apare la fabrica din Mioveni, care este foarte aproape de capacitatea maximă de producţie – urmând să producă peste 300.000 de unităţi în acest an. În decursul anului 2009, cei de la Renault au dublat capacitatea de producţie a fabricii Avtoframos din Moscova – aceasta fiind acum de 120.000 de unităţi pe an, iar fabrica din Maroc va fi gata în 2012. În cazul fabricii din Tanger, cei de la Renault anunţă o capacitate de producţie de 400.000 de automobile pe an.
Via | ZF
no ajunge si dacia ceva ceva io pana acum tot dacia am avut dar inca nu am avut logan asta 2 pana acum tot solenza am luat si is foarte multumit de ele ,zice lumea ca is ele cum is dar sunt pt noi romani care nu au posibilitati de as lua un ferrari sau bmw x6 sut masini cu care sa te poti deplasa si sunt motoare bune pe ele