Urmaşul lui Dacia Logan vine în 2012

Publicat marţi, 27.07.2010 11:03 de Sebastian Toma

Succesorul lui Dacia Logan poartă numele de cod X52 şi va debuta în 2012. Modelul va folosi actualele motorizări din gama Logan cu mici îmbunătăţiri, care vor asigura o economie optimă de carburant, emisii scăzute şi performanţe sporite.

Cei de la Automobile Dacia vor înlocui actualul Logan în 2012 cu un model care poartă numele de cod X52.Proiectul X52 este deja la jumătatea drumului şi va beneficia de motorizări mai performante, cu emisii de carbon mai scăzute şi un consum de carburant mai redus. Viitoarele motorizări vor fi realizate pe aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1.4 şi 1.6 litri. Cel mai probabil, motorul de 1.2 litri cu 16 supape nu va primi prea multe modificări odată cu trecerea pe succesorul lui Logan.

"Avem proiecte noi şi cu VW, şi cu Renault. În cazul viitorului model Dacia avem în principiu aceleaşi motorizări, cu mici schimbări. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon şi consum de combustibil mai scăzute", a declarat Cătălin Tischer, directorul general al Mahle, furnizorul de filtre de aer pentru Dacia şi alţi constructori importanţi la nivel european.

Cei 54 de furnizori locali şi 134 de furnizori externi ai Automobile Dacia negociază cu Renault contractele pentru furnizarea de componente pentru succesorul lui Logan. Unii dintre aceştia desfăşoară deja teste, iar alţii au trecut la implementarea şi modificarea fluxului de producţie pentru a furniza piese pentru testele inginerilor Renault. Nici furnizorii nu ştiu însă ce aspect va avea urmaşul lui Logan.

"Există posibilitatea implementării tehnologiei LED în farurile pentru Dacia. Trebuie însă să fie decizia lor. Totul ţine de adaptare. Acum ne gândim la viitoarea generaţie Logan, la viitoarele modele şi la comenzile pentru fabricile din Maroc şi Rusia. Acolo este bătălia între furnizori", a declarat Gheorghe Cocian, directorul general al Elba Timişoara. Cei de la ELBA furnizează blocuri optice pentru modelele Dacia şi au investit sume importante în tehnologia LED, dar depinde de Renault dacă proiectul X52 va folosi sau nu acea tehnologie.

Succesorul lui Logan va avea de furcă în 2012, deoarece acelaşi an va fi marcat de lansarea unor rivali de la Peugeot şi Citroen. Pe lângă aceştia, Skoda promite de ceva vreme un model low-cost care va rivaliza Logan, iar alţi constructori importanţi au şi ei în plan un asemenea model low-cost. Rămâne de văzut dacă Dacia-Renault va reuşi să aplice din nou reţeta de succes care a caracterizat modelul Logan şi în cazul celei de-a doua generaţie. De data aceasta, producătorul român de automobile are ochii întregii pieţe din Europa aţinţi asupra sa.

Există şanse ca succesorul lui Logan să nu fie produs integral la Mioveni, ci la fabricile Renault din Rusia şi Maroc. Problema apare la fabrica din Mioveni, care este foarte aproape de capacitatea maximă de producţie – urmând să producă peste 300.000 de unităţi în acest an. În decursul anului 2009, cei de la Renault au dublat capacitatea de producţie a fabricii Avtoframos din Moscova – aceasta fiind acum de 120.000 de unităţi pe an, iar fabrica din Maroc va fi gata în 2012. În cazul fabricii din Tanger, cei de la Renault anunţă o capacitate de producţie de 400.000 de automobile pe an.

Via | ZF

  • ovidiu, marţi, 27.07.2010 12:44
    sal

    no ajunge si dacia ceva ceva io pana acum tot dacia am avut dar inca nu am avut logan asta 2 pana acum tot solenza am luat si is foarte multumit de ele ,zice lumea ca is ele cum is dar sunt pt noi romani care nu au posibilitati de as lua un ferrari sau bmw x6 sut masini cu care sa te poti deplasa si sunt motoare bune pe ele

  • cozappz, marţi, 27.07.2010 13:38
    "Avem proiecte noi şi cu VW"

    M-am speriat ! Pe urma am vazut ca era vorba de un furnizor de componente si pentru VW. Si mai lasati-ma cu concurentul Skoda pt Logan!!

  • benzinaru', marţi, 27.07.2010 13:40
    ................

    nu prea cred

  • cristi, marţi, 27.07.2010 13:46
    logan

    Tot o porcarie facuta cu toporisca, nici un pic de stil, finisaj nu mai vorbesc. Tipic pt romani, sa se invarta roata , restul nu conteaza.

  • dan, marţi, 27.07.2010 13:56
    erata

    Anul debutului este 2004, nu 2005, cat despre toporisca, cred ca logan 2 va arata mai bine, design din topor avem si ma skoda de ex, pai fabia 2 e oribila la ect, in int are materiale mai de calitate, e drept, dar e si mai scumpa, asta cu sa se invarta roata e valabila cam la toti

  • Rio, marţi, 27.07.2010 14:01

    Ce tare, acum producatori de renume mondial cauta sa scoata rivali pentru Dacia :)))) Asta chiar ca e tare. Si-au dat si ei seama ca ar cam fi cazul sa mai faca si cate o masina, nu numai case cu roti. O sa fie interesant. Oricum o sa aiba iar un succes nebun, o sa se vanda in prostie, iar aceiasi ciumpalaci care comenteaza acum ca Dacia e naspa probabil vor fi tot aici facand acelasi lucru. Toate cele bune

  • .............., marţi, 27.07.2010 14:12
    ............

    o asteptam....

  • zorro, marţi, 27.07.2010 14:58
    dacia logan

    Logan a fost prezentat pe 2 iunie 2004 la paris. am fost acolo. primul test a fost in toamna lui 2004 la Cappadochia in Turcia. am fost si acolo. Viitorul Logan va avea faruri mai subtiri (asta e moda acum) si motoare pe benzina cu 4 supape pe cilindru.

  • Calin, marţi, 27.07.2010 15:01

    Ar fi trebuit scos in 2011. 8 ani vechime mi se pare cam mult. Si tot la anul ar fi trebuit facut un facelift la Sandero. Si inca am sperante ca motoarele in 8 valve vor disparea de pe noua generatie.

  • Panzer, marţi, 27.07.2010 16:35

    Noul model se va numi DACIA CAZAN, si va avea suport pentru shaorma, va avea din fabrica un set de cruci atarnate cu ventuze pe parbriz, va scrie pe luneta NIKE, ELF, TUNNING...la alegere, si ca sa nu incomodeze soferul sa apese un buton in plus proiectoarele se vor aprinde automat cand porneste motorul. Butoanele de deschis geamurile vor fi sub scaun la sofer - ca tot se plange lumea ca e pe consola centrala si e aiurea. BONUS Reducere 50% la accesorii auto din trag Vitan.

  • Marius, marţi, 27.07.2010 17:08
    Ramane de vazut

    Haideti sa nu fim rai. Dacia tot dacie va ramane, dar sa analizam situatia foarte simplu: 1.Multe branduri vor lansa modele low-cost. Dintre o Dacia si un model Toyota low-cost, oare ce ati alege? 2.Cat va fi criza, se vor vinde Dacii. Cand nu va mai fi criza iar bancile vor relua creditarea, cred ca multi se vor fi saturat de dacii si vor cumpara altceva. Macar ca vor adauga 1-2 ani la plata ratelor, dar tot nu vor mai lua dacie. S-a ajuns la suprasaturatie. Sau se vor cumpara modele second de 2-3-4 ani, care pot fi niste alternative ok pt unii. 3.Cred ca ar fi ok o rebranduire, o revizuire a designului si tehnologii mai simple si mai fiabile. De fapt, marea majoritate a proprietarilor de masini Renault-Dacia, vorbesc de doua chestii non stop, si asta ii face pe multi sa nu cumpere aceste modele: -MASINI SLABUTE -TEHNOLOGII PUTIN RAFINATE SI NEFIABILE -DESIGN BIZAR

  • Florin, marţi, 27.07.2010 19:19

    haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Va rog frumos cititi comentariul lui Panzer! este fenomenal!!!!! nu am mai ras cu lacrimi demult asa cu placere! L-am salvat in calculator deja!

  • raz, marţi, 27.07.2010 22:50
    lasa-ne

    Prieteni mai lasa-ti voi criticile ca ma indoiesc sincer ca aveti Mercedes-uri sau BMW uri. Dacia la 5000 de Euro ofera ff mult si pt curiozitatea voastra stiu logan-uri care au peste 300 000 km la bord. Ma indoiesc ca japozele sau koreenele voastre au atat, ca sa nu mai vb de banii in plus pe care ii spargeti. ciocu mic

  • Alex Radoi, miercuri, 28.07.2010 01:05
    Ha! ha! ha!

    DOUA chestii: -MASINI SLABUTE -TEHNOLOGII PUTIN RAFINATE SI NEFIABILE -DESIGN BIZAR Frate, nu esti in stare nici sa numeri pana la trei si mai ai si de comentat? Mi-ar fi jena, sincer...:))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) Ti se potriveste un BMW de-ala... "pisicutza", 318i, model '94, 500.000km, fara A/C, trapa stricata, geamul de la sofer blocat, folie neagra "Made in Vitan" toata masina, "jenti" KM, toba sport si gata, baga CD-ul cu manele si rupe soseaua-n doua! Succes! A, si nu uita sa mergi cu stopurile de ceata aprinse pe spate. Asta pentru ca in prealabil facusesi stopurile fumurii cu sparay-ul... Bye!

  • ha ha ha, miercuri, 28.07.2010 07:19
    hi ha hi

    Foarte bine Dacia.Din pacate pentru unii, care au o " repulsie " pentru " CAZANE ", acestea s-au vindut in numar mare si au avut succes.Si daca vor aparea alte " Cazane " si acestea se vor vinde foarte bine, mai ales ca au ocazia sa indrepte ce nu a mers bine pe primele " cazane ".Decat un " cazan " second cu sute de mii in bord, mai bine un "cazan " nou, ne...condus de nimeni.O masina noua, indiferent cat de buna sau de slaba ar fi marca, tot noua ramine.Ce daca e " cazan ", macar am satisfactia ca merg eu cu el prima oara, iar la semafor dimineata, nu iese fum dupa mine ca dupa tractor, asa cum se intimpla cu " cazanele " second hand pe care le arunca altii...

  • cris, miercuri, 28.07.2010 11:58
    logan new generation

    Critic automarket:cam tirziu a-ti aflat si voi de noua generatie Logan. Oricum va fi doar un Logan imbunatatit,un fel de facelift mai amplu pt. a corespunde normelor de securitate UE valabile din ianuarie 2012. Mai mult va fi legat de intarirea masinii,posibil motoare mai noi si un design mai placut.

  • antonny, miercuri, 28.07.2010 17:17
    cod x52

    masina se va construi pe platforma vechiului renault alliance si va avea 2 motoare pe benzina euro 5 1.4 16 v 92 cp si 1.6 16v 112 cp

  • dst, miercuri, 28.07.2010 22:49
    @cris

    bai nu mai face pe atotcunoscatorul, ca esti doar un mascarici care-si da prea multa importanta... proiectul x52 e inca protejat bine de "scurgerile"de informatii, deci nu aveai de unde sa aflii de noul Logan... "rudele" din cadrul uzinei nu te pot ajuta, iar tu nu lucrezi la Renault sau Automobile Dacia... un face-lift e un face-lift (Logan a avut asa ceva), iar o noua generatie e o noua generatie... domeniul auto are inca multe necunoscute pt tine

  • Adi, vineri, 30.07.2010 23:30

    vreau sa trag o concluzie a celor de mai sus: cainii latra, caruta trece.

  • cris, luni, 02.08.2010 13:30
    multumesc pt stiinta

    multumesc pentru stiinta "desteptului" de mai sus. bai sa-i spui lu mata...

  • cris, luni, 02.08.2010 13:33
    X52

    va fi un Logan nou sau o masina noua nu e important. important este ca se face ceva nou. iar unde lucrez eu si ce legatura am cu industria auto nu are importanta pentru tine dar e adevarat cu nu lucrez pt dacia. am zis mai sus un facelift mai amplu iar daca nu stii ce e aia....

  • LEE, luni, 02.08.2010 15:01
    .......

    o sa fie un renault fluence mai ieftin, mare scofala.

  • IceCub, marţi, 03.08.2010 09:16
    Aveti o problema

    Vad ca multi dintre voi aveti o problema. Nu toata lumea sa nascut in Mertan sau in BMW iar marea majoritate a romanilor nu isi permit astfel de masini. Aici intervine Dacia: o masina ieftina, fiabila, spatioasa, fara pretentii, adresata omului de rand. Ca sa ajung de la punctul A la B nu am nevoie de V6 sau V8 sub capota si o herghelie de cateva sute de cai. Puteti critica voi Dacia oricat vreti, dar nu veti schimba faptul ca e cea mai vanduta masina din Romania, si nici in afara vanzarile nu merg rau. Iar daca se strica cumva, nu sunt nevoit sa-mi vand un rinichi pentru a o repara.

  • razvan, miercuri, 10.11.2010 08:48
    xxx

    am logan 1.6 mpi din 2005..shi am schimbat pe el 2 becuri, pe merc c220/ 2008 am schimbat cheia..700 eur..vopseaua se cojeste pe bara...la passat din 2009 mi sa cojit bordul dupa 6000 km inexplicabil...chestii ciudate nu.?..asha ca materiale de calitate ..calitate pana nu se duc drak.

  • dumnezeu, miercuri, 01.12.2010 22:49
    autoturism

    pot sa comenteze ce si cum vor ............se vinde in draci.....e no.1si culmea e si 0 km.

  • sorin, luni, 16.05.2011 19:43
    logan

    Detin logan de 4 ani si inca sunt multumit, ma folosesc de ea si in oras si in delegatii si la pescuit (garda fata de sol foarte inalta). Am in schimb doua neplaceri : 1. la depasiri trebuie sa bag in viteza inferioara si s-o calc serios pentru a face depasirea in conditii de siguranta (1,4mpi). 2. Lipsa climei (producatorii sunt niste idioti ca nu monteaza in standard clima).

  • sorin, luni, 16.05.2011 19:58
    logan

    Si inca ceva , la noul model vazut pe alte pagini, garda la sol este foarte joasa, sper sa nu fie adevarat. Nu ne trebuie masina de lux ci una utila !!!

  • Andy, luni, 31.10.2011 11:44
    Noul Logan

    M-am decis sa nu-mi mai cumpar Dacia cata vreme sta atat de prost la capitolul siguranta ! Cand o sa vad 5 stele la EuroNcap (desi stiu ca asta nu inseamna totul, ramane un punct de referinta de neglijat), atunci s-ar putea sa redevin client. Nu pun mare pret pe aspect iar pe brand nici atat. Insa nu sunt genul care sa dea la o parte aspectul siguranta oricat de ieftina ar fi masina respectiva!!!

  • calin, sâmbătă, 11.08.2012 14:11

    logan 2 este bestial,dar si pretul este pe masura 13000 euro