Update: Fiat neaga fuziunea cu Peugeot Citroen

Publicat joi, 22.01.2009 16:30 de Robert Gherghe

Grupul Fiat cauta o sa-si mareasca capitalul pentru a se pregati de o fuziune cu grupul francez Peugeot Citroen.

Update: Simone Migliarino, purtatorul de cuvant al Fiat, a infirmat informatia aparuta in cotidianul italian La Republica, conform careia grupul italian ar urma sa fuzioneze cu grupul francez PSA Peugeot Citroen. Oficialii PSA s-au abtinut de la comentarii.

 

Stirea initiala: Familia Agnelli, actionara la Grupul Fiat, studiaza posibilitatea de a mari capitalul social cu 2 miliarde de euro, in vederea obtinerii unei participatii cat mai mari in gigantul auto care ar urma sa ia nastere.

Este vorba de o iminenta corporatie care ar urma sa ia nastere din fuziunea Fiat cu grupul francez PSA Peugeot Citroen, sustine cotidianul italian La Republica.

Holdingul Exor, controlat de familia Agnelli, detine 30% din Fiat si doreste sa ramana un actionar important in cazul unei fuziuni cu PSA. O eventuala fuziune dintre PSA si Fiat constituie un adevarat soc pe piata auto mondiala, dar este explicabil in conditiile in care industria de profil a fost lovita extrem de dur de criza economica mondiala.

Grupul Fiat detine deja doua fabrici in parteneriat cu PSA Conform unor surse de pe piata, Fiat incearca de o luna sa obtina o linie de credit de 5 miliarde de euro.

Vestea este cu atat mai ciudata, in conditiile in care Fiat a preluat in acesta saptamana 35% din actiunile Chrylser, in urma unei aliante strategice incheiate cu americanii.

Via | Reuters

  • sunshine64sm, joi, 22.01.2009 16:27
    Se umfla spaghetele in ei

    De pe urma crizei unii trag ponoasele, altii foloasele...

  • cozappz, joi, 22.01.2009 18:21
    nu in prima jumatate a lui 2009

    Nici un zvon nu se confirma pana nu e infirmat oficial!

  • gigi, vineri, 23.01.2009 11:40

    sa fie oare un END OF.. al lu FIAT?

  • BBB, sâmbătă, 24.01.2009 13:57
    Fuziuni...

    O fuziune nu inseamna neaparat disparitia unei marci de pe piata (vezi exemplele PSA, Porsche, Renault, etc...)... dar si aduc un important aport tehnologic partenerilor. Riscand ca unii sa ma ia la misto, sa facem un exercitiu de imaginatie si sa ne gandim: unde ar fi fost industria auto romaneasca daca Dacia nu ar fi fost integrata in grupul Renault ?) Probabil va fi si interesant si performant, de exemplu un Ducato cu design Fiat, motor Peugeot si suspensii Citroen.