Unda verde pentru Scirocco
Unul dintre proiectele Volkswagen care tin cu sufletul la gura iubitorii marcii germane este Scirocco, model care va vedea lumina zilei peste doi ani.
Dupa ce luni intregi presa internationala a speculat pe marginea proiectului VW Scirocco, se pare ca inginerii germani au rezolvat toate problemele legate de viitorul model, astfel ca acesta va aparea in maxim doi ani pe piata. De fapt, problemele au existat intre sustinatorii unei masini ieftine si sustinatorii unui proiect din care sa rezulte un model de imagine. Printre ultimii se afla si Wolfgang Bernhard, presedintele Volkswagen.
Rezultatul: Scirocco va fi fabricat pe platforma PQ35 (aceeasi pe care se construieste modelul Golf), motorizarile vor fi imprumutate de la alte modele din gama Volkswagen. Uzina de productie se afla in Portugalia, locul unde se afla in plina desfasurare asamblarea modelului Eos. Pe de alta parte, Scirocco va fi un model ale carui elemente constitutive si tehnice apartin unei sfere subliniate de imaginea eleganta, creata de o echipa condusa de seful centrului de design VW, Murat Gunak.
Masina va avea dimensiuni compacte, derivand in mare parte din cinceptele recente ale Grupului VW (Ecoracer e principala sursa de inspiratie). In acelasi timp, designerii incearca sa evoce Scirocco-ul original, desenat in 1974 de Giorgetto Giugiaro. Odata cu noul model va debuta si o noua forma a grilei frontale, similara “single-frame-ului” celor de la Audi.
Presa din Marea Britanie vorbeste de patru propulsoare care se vor gasi sub capota noului Scirocco: un 1.4 Twincharger de 140-170 de cai putere, un 2.0 FSI turbo de 230 CP imprumutat de la Golf GTI Edition 30, variantele urmatoare incluzand topul de gama 3.6 V6 de 280 de cai cu tractiune integrala si un 2.0 TDI de 140 de cai putere.
Modelul este prevazut sa apara in Europa la inceputul anului 2008 si va fi produs, se pare, in 25.000 de exemplare anual. Preturile vor pleca de la 22.000 de euro.