Un Subaru Impreza WRX STI Sedan a parcurs Nurburgring-ul în 7:55:00

Publicat miercuri, 09.06.2010 14:22 de Sebastian Toma

Un prototip special al lui Subaru Impreza WRX STI Sedan a realizat un timp de 7:55:00 pe Nurburgring în mâinile lui Tommi Makinen. Acesta a fost cu o secundă mai rapid decât un Porsche Panamera Turbo de 500 CP condus de Walter Rohrl, dar timpii acestora nu pot fi comparaţi deoarece modelul Subaru era modificat special.

O versiune modificată a lui Subaru Impreza WRX STI Sedan a realizat un tur de Nurburing în şapte minute şi 55 de secunde. Modelul a reuşit să surclaseze timpul lui Walter Rohrl la bordul lui Porsche Panamera Turbo şi al lui Cadillac CTS-V. Modelul Subaru a fost condus de celebrul pilot finlandez de raliuri Tommi Makinen şi ar putea să nu intre în producţie în această configuraţie. Exemplarul respectiv este un prototip ce beneficiază atât de piese de la Subaru Impreza R205, cât şi de la Impreza STI C-Spec, ceea ce înseamnă că modelul nipon nu poate să îşi compare timpul cu exemplarele de producţie nemodificate, dar ne arată ce potenţial are noul Impreza WRX STI în versiunea sedan.

Modelul a primit turbina de la R205 – o ediţie specială pentru Japonia, etrieri cu şase pistonaşse, o buză inferioară pentru bara faţă şi o bară flexibilă între amortizoarele faţă. Capota din aluminiu a lui Impreza WRX STI Spec C – disponibilă şi ea doar pe piaţa din Japonia a fost montată pe acest prototip alături de anvelopepe Bridgestone Potenza RE070 cu care este echipat modelul respectiv din fabrică. Scaunele din spate au fost eliminate, iar scaunul şoferului a fost înlocuit cu un scaun scoică de competiţie, echipat cu centuri de siguranţă în cinci puncte. Modelul nipon a primit şi o cuşcă de protecţie în caz de răsturnare, dar şi aripi din aluminiu şi o placă specială montată pe dedesubt pentru îmbunătăţirea aerodinamicii.

Performanţele obţinute de unitatea boxer de 1.994 centimetri cubi nu au fost dezvăluite. Pe de altă parte, cei de la Subaru au anunţat ampatamentul de 2.625 milimetri pentru prototipul lui Impreza WRX STI Sedan, alături de o lungime de 4.580 milimetri, o lăţime de 1.795 mm şi o înălţime de 1.470 milimetri. Transmisia acestui model este manuală cu şase rapoarte, iar anvelopele Bridgestone au o dimensiune de 245/40 şi echipează jante din aliaj uşor de 18 inch.

Via | Carscoop

  • irinelbob, miercuri, 09.06.2010 15:30
    Alo...

    Ce e aia prototip special, prototipul e mai special asa de felu lui. Ce e aia o bara flexibila intre amortizoarele fata, daca e flexibila ce sa mai caute acolo? Si sper sa nu saruti vreo buza inferioara de bara fata de impreza niciodata. In rest piesa Impreza asta.

  • vlad, miercuri, 09.06.2010 20:31
    subaru

    prototip sau nu subaru a aratat ca este mai rapid decat un porsche si decat muscle car-ul cadillac cts-v . Bravo subaru

  • alexei89, miercuri, 09.06.2010 22:27
    Asa da

    Daca auziti pe undeva ca se dau d-astea pe gratis sa ma anuntati ca pana strag eu banii devine antichitate si eu mumie! Se gandea cineva acum 1500 de ani ca astia de manaca orez sunt capabili de asa ceva.... Astia au fost samurai si in razboi si in tehnologie!