Un nou Logan in Brazilia
Declaratiile oficialului Dacia-Renault, Alexandre Menard, la Salonul Auto de la Geneva, despre viitorul modelului Logan.
Urmatoarea versiune a modelului Logan va fi lansata in Brazilia, spre sfarsitul acestui an, si va fi disponibil in Europa incepand cu 2008, a declarat marti Luc-Alexandre Menard, presedintele Dacia si membru in consiliul de conducere al Renault, anunta Mediafax.
"Urmatorul model va fi lansat in Brazilia, este decizia domnului Ghosn ", a afirmat Menard la salonul auto de la Geneva. Menard a condus proiectul Logan de la inceput, cand fostul director general al Renault, Louis Schweitzer, a decis sa lanseze un automobil cu pret redus, prezentat presei in iunie 2004.
"Pe de o parte, aveam clientii din statele emergente, care s-au declarat multumiti de un model in totalitate nou, dar se intrebau de ce nu vindem automobilul in Europa, pe de alta parte, comercializam modelul in Europa de Est, in Polonia, care este parte a UE, astfel ca un dealer din Varsovia ar putea, teoretic, sa infiinteze un showroom Dacia pe Champs Elysees (la Paris)", a aratat Menard.
Carlos Ghosn, care a preluat functia de director general in 2005, a decis rapid ca doua versiuni ale modelului Logan nu sunt suficiente. Renault are ca obiectiv lansarea a 26 de noi vehicule pana in 2009, dintre care cinci versiuni Logan, pentru a creste volumului vanzarilor si a majora marja de profitabilitate la 6%.
Produs initial in Romania, modelul Logan este fabricat in mai multe state, precum Rusia, Maroc, Columbia, Iran si Brazilia. Planurile actuale ale grupului prevad o capacitate de productie de 900.000 de unitati, in conditiile in care Renault a vandut, in 2006, 248.000 de automobile Logan. Pe de alta parte, Renault continua discutiile cu firma rusa Avtovaz, privind cooperarea industriala, inclusiv o posibila extindere a productiei Logan din aceasta tara, informeaza Menard, citat de Mediafax.
"Pentu a produce un automobil low-cost este nevoie de o alta filosofie pentru constructor, intrucat nu se urmareste excelenta in domeniul ingineriei, ci reducerea costurilor, euro cu euro. Avem o experienta de patru ani pe acest segment, dar noua generatie de Logan trebuie sa ofere ceva nou", a mai declarat oficialul francez.