Un grup de investitori din Japonia şi China vrea să transforme Saab în producător de maşini electrice
Noutăţi din Suedia: Saab ar putea deveni producător de maşini electrice dacă oferta unui consorţiu nipono-chinez va fi acceptată de administratorii suedezi.
Chiar dacă se află în lichidare, Saab continuă să atragă potenţiali investitori care ar putea să asigure un viitor pentru brandul suedez. Conform unor surse interne citate de publicaţia Just Auto, ultima ofertă intrată în peisaj candidată la preluarea activelor Saab este reprezentată de un grup de investitori din Japonia şi China. Noutatea nu este însă apariţia unei oferte, ci planul acestora: transformarea Saab într-o companie care produce exclusiv maşini electrice.
"Au mulţi bani şi sunt un candidat serios. E un consorţiu sino-japonez care a afişat deja o ofertă şi care sunt foarte agresivi în negocieri. Investitorii vor implicit cu facilităţi de producţie a bateriilor, pentru că vor să producă maşini electrice", anunţă sursa secretă citată de jurnaliştii Just Auto.
Conform primelor informaţii, reprezentanţii asiatici s-au întâlnit deja cu administratorii temporari ai bunurilor Saab. Deşi aceştia din urmă ar fi deschişi la o ofertă grasă din partea investitorilor, semnele de întrebare ating în acest moment momentul pornirii efective a asamblării, o strategie care să permită începerea rapidă a producţiei fiind foarte puţin probabilă. În planurile asiaticilor intră, pe lângă repunerea în folosinţă a fabricii Saab de la Trollhattan, şi construirea unei fabrici de baterii în orăşelul din vestul Suediei.
Până acum, celelalte nume interesate de bunurile Saab rămase după lichidare sunt compania chineză Youngman şi constructorul indian Mahindra&Mahindra.
via | Just Auto
-
Firestarter, luni, 26.03.2012 19:52nipono-japonez?
Daca mai sus spuneati in titlu despre investitori din china si japonia sa inteleg ca intre timp chinezii se numesc niponi iar japonezii japonezi?
-
AndreiRN, luni, 26.03.2012 20:56Posibil
Deci piese si bateri Chinezesti si electronica si technologia Japoneza asamblate in Suedia si cu emblema Saab. Daca mai arunca si guvernul cateva milioane in ajutor este un plan chiar posibil. Din vechiul Saab nu mai ramane absolut nimic asa ca GM nu are motiv sa se opuna.
-
ScorpyonVAG, luni, 26.03.2012 21:00@
Sa vedem ce au de zis ,,greii'' SAAB din Romania ? Cuantic si ztele :))) Eu cred ca nici o companie/firma/brand sau cum vreti sa ii ziceti, indiferent ca face masini sau sapun si are un renume, nu va pieri.
-
AndreiRN, luni, 26.03.2012 21:05Cunostinte
Se vede cata istorie automobilistica detine gandacul de desert. Saab nu mai exista ca firma de masini.
-
Dan, luni, 26.03.2012 21:19
Si acum sa-l vedeti pe SaabTraumatic, care pana mai ieri blestema si scuipa in directia masinilor electrice, cum o sa devina cel mai mare ecologist al planetei.
-
SaabCuantic, marţi, 27.03.2012 08:35Recunoasteti acest râs: Hahahahahaha?
Imi pare rau, @Dan, ca te dezamagesc in privinta comportamentului deplasat la care astepti sa ma dedau...N-am de ce sa spumeg! Este doar o oferta, ca toate celelalte depuse conform legii (in total 14, nu doar 3, cum i se pare lui MM), care va fi analizata minutios de trio-ul admin, nothing more! A, da, nu sunt adeptul "electricelor", desi curentul electric in sine nu este poluant, dar unui fanatic al benzinarelor turbo ca mine nu-i poti pretinde o reconditionare ideologica de dragul mediului...S-ar naste o anomalie mai mult decat irationala: haideti sa protejam mediul natural, dar mediul uman, concentrat pe factura morala a raporturilor dintre noi, sa-l lasam de izbeliste...Fara sanatate spirituala we are fucking dead! (mai pe romaneste). Numai ca nu realizam in ce stare launtrica dezastruoasa zacem perpetuu... Daca vreti, putem vorbi despre bioetanol si biodiesel...Aceste tehnologii mi se par cu adevarat alternativa ideala la carburantii fosili. Trebuie sa stim insa cum sa ne lansam in aceasta afacere promitatoare, fertilizand si consacrand solurile in directia culturilor cerealiere si legumicole (acestea din urma in special pentru producerea bioetanolului), aspect deosebit de important pe care l-am dezbatut la orele de management agricol din facultate. Plus ca s-ar oferi multe locuri de munca, de mare viitor, dar cu o Putere atat de inepta si inapta ca a noastra, la ce sa te astepti de fapt?...As fi fost curios cum ar fi aratat in productie de serie un AeroX pe bioetanol, la 450 CP...Credeti-ma, am urmarit cu atentie un documentar exceptional intitulat "Cine a ucis automobilul electric?" (inclusiv gm), dar tot n-am putut renunta mental la ideea extraordinara, daca nu geniala, a biocarburantilor...Nu ma dau in vant dupa UE, dar, intamplator sau nu, acest mastodont antihristic, alias noul Turn Babel (cum naiba sa-i bagi pe gat neamtului, de exemplu, limba engleza?...mandria lui nationala de tip Bismarck nu-i permite sub nici o forma!), ne impune in mod just ca, pana in 2020, cca 20% din carburantii folositi sa fie de origine biologica (mai putin animala, preponderent vegetala). De pilda, in conditiile actuale, capacitatea reala de productie a Romaniei s-ar situa undeva intre 400 000 - 600 000 tone de biodiesel anual, adica arhisuficient! Ma rog, la noi nu se apeleaza inca la 100% biodiesel, ci se mizeaza tot pe petro-diesel clasic amestecat cu 5%, 15% sau 30% biodiesel. Si despre bioetanol putem sporovai mult si bine. M-a impresionat faptul ca tara cu cel mai puternic PIB pe 2011, SUA (vreo 15 trilioane de euro...China, cu numai 11), a produs cca 50 de miliarde de litri de bioetanol, raportat la acelasi an, ceea ce reprezinta peste 60% din productia globala! SAAB se mandreste cu 9-3 BioPower, care functioneaza cu E85. Evident, exista dezavantaje clare la biocarburanti, dar specialistii lupta sa le remedieze, doua dintre acestea fiind vascozitatea mai pronuntata, care poate provoca unele probleme, si pornirea motorului la rece (iarna). Multi imi veti reprosa ca iubesc acest gen de combustibil (prioritar bioetanol...biodiesel-ul l-as rezerva lui 9-4X sau 9-3X, pentru activitati de zi cu zi) ca sa impac si capra, si varza: tehnologie ecologica si mai ieftina plus mania mea turbo...Daaa, corect, ce pisicii lui Hector! ;)
-
Hoinar, marţi, 27.03.2012 15:31incultura maxima
Amice, nu te supara pe mine... dar chiar am incercat sa-ti urmaresc mesajul cu atentie. Plin de pasiune si de cifre... Asta pana ai dat dovada de lipsa crasa de respect pentru tara si continentul care iti suporta starvul pe suprafata lui. Nu ti-e rusine sa tratezi continentul din care (din nefericire) faci parte cu "mastodont antihristic, alias noul Turn Babel"? Pai mai needucatule, mai molusca involuata, tu ne raportezi pe toti la orizontul tau limitat plin de semnificatii religioase? Chiar crezi ca toti ne consideram parte a lumii religioase din care (crezi ca) faci tu parte? Ia zi drept, Pamantul se invarte in jurul Soarelui, sau e invers? Luna ce e, lanterna lui Sfantu' Petru, ghid pentru cei care vor sa ajunga in Rai? Sa te anunt de ce scriu cu litere mari despre anumiti termeni: eu respect anumite personaje, locuri si religii, chiar daca nu le inteleg. Du-te ma in Africa sau in Asia..in zonele alea civilizate pure dpdv etnic si religios, si cu limba proprie nealterata de civilizatiile adiacente, daca nu iti convine alaturi de noi, europenii. Auzi la tine ma...si te mai consideri simpatizant al unor inventii europene...
-
sergiu, marţi, 27.03.2012 16:13
Iar a scapat SaabCuantic din spitalul de nebuni....
-
mihai, marţi, 27.03.2012 17:47SAAB
@Hoinar, Sergiu Eu zic sa va luati amandoi de manutza si sa va dati cu capul de primul zid iesit in cale. Ne scutiti astfel de tampeniile debitate pe site... Daca citeati cu atentie textul scris de SAABCUANTIC ati fi vazut ca are perfecta dreptate cand portetrizeaza Europa ca un Turn Babel. Nu trebuie sa fii fanatic religios ca sa vorbesti despre turnul Babel. Cat priveste termenul antihristic trebuie sa ii dau dreptate. Am batatorit Europa cam prin toate colturile si din pacate rasa considerata predominanta, a.k.a. ALBA, este pe cale de disparitie. Politica facuta fara cap de a aduce negrii si mai ales musulmani ca forta de munca ieftina s-a intors ca un bumerang impotriva guvernelor tarilor dezvoltate. Deja in Europa sunt mai mult de 50 de milioane de musulmani. Unii dintre ei, extrem de religiosi si fanatici. In Germania, oriunde mergi in orasele mari, din 10 persoane 2 sunt masulmani, 2 negrii iar restul cu putin noroc albi si nici atunci nu ai certitudinea ca sunt crestini cu totii. Asa ca vedeti voi, in cativa zeci de ani sau chiar mai devreme exista posibilitatea sa citim cu totii Coranul daca nu ne trezim. Revenind la subiectul articolului sper ca negocierile sa se finalizeze cu succes si sa auzim pe viitor de modele noi produse de catre SAAB, chiar fie ele si electrice...
-
AndreiRN, marţi, 27.03.2012 17:54Hahahahaha .....
"N-am de ce sa spumeg" Singur in apartamentul rece sta in fatza monitorului cu ochii iesiti ca la melc. Cu maini tremurande duce o tigare aprinsa la buze imediat ce isi sterge spumele de la colturi. "dar unui fanatic al benzinarelor turbo ca mine" Asta banuiesc dupa zecile de ore de citit si vazut pe monitor cum se joaca alti cu asa ceva. Ce amuzant ar fi sa te sui pe Honda mea turbo si sa observ cum ti sa oprit pulsul si disparut culoarea din obraji cand intra jucaria in functiune. "Fara sanatate spirituala we are fucking dead! (mai pe romaneste)." Ipocrizia clasica crestina pt care astfel de defecte umane or sa arda la foc mic in subteranele mitologice. Imi si imaginez cum acest individ isi sustine ipoteza ca Pamantul este flat si toata stiinta de milenii este o farsa, o conspiratie menita sa controleze multimile. Si mai trage adanc din tigare si mai se sterge de spuma iarasi.
-
SaabCuantic, marţi, 27.03.2012 19:58@mihai, mersi de sprijin!
Dacă unii confundă cu seninătate Europa geopolitică, un depozitar de cultură polivalentă milenară şi o colecţie respectabilă de naţiuni libere, independente şi suverane, cu Uniunea Europeană, o creaţie iudeomasonică net antiortodoxă (de pildă, întrebaţi clerul grecesc, nu pe mine, şi o să vă confirme!), înseamnă neîndoielnic că aceştia suferă de o gravă refracţie mentală! Nu poţi să calci în picioare fiinţa naţională a statelor lăsate de Creator doar fiindcă anumite Loje, unde se poartă ţăcălie în loc de creier şi se foloseşte tupeul pe post de Scriptură, vor dinadins să constituie un nucleu decizional elitist, arbitrar şi plutocrat care să le răpească “legal” est-europenilor “fraieri” principalele bogăţii strategice, silindu-i totodată să devină argaţi pe propriile lor plantaţii, după ce, în prealabil, au încercat să-i îmbrobodească cu declaraţii patetice şi mincinoase de dragoste “creştină”, idealism “comun” şi înfrăţire “europeană”…Sau mă învaţă pe mine de zor cum să-mi “reconsider” viziunile politice, implicaţiile socioeconomice şi priorităţile personale de viaţă…Cu alte cuvinte, îmi sugerează să mă prosternez în Templul UE ca “cetăţean european” cică egal în drepturi cu ceilalţi “cetăţeni europeni”…Numai că “patria se cheamă norodul, iar nu tagma jefuitorilor” (ca alde OMV). Ştiaţi că majoritatea covârşitoare a politicienilor români, inclusiv cei care se perindă toată ziulica pe “sticlă”, sunt membri practicanţi ai Lojelor masonice? Se duc acolo ca să li se bage în cap că România a participat la Holocaust, adică, pe baza acestui fals grosolan, mârşav şi neconform istoric, se caută motive de lez-naţiune şi de “despăgubire”, respectiv de preluare a multor proprietăţi agricole şi imobiliare şi afaceri de perspectivă din ţara noastră de către o camarilă evreiască lacomă, mână în mână cu oficialităţile comunitare, căci este rost de bani cu nemiluita, vizaţi pentru a-i obţine facil şi de a-i scoate peste graniţă (dacă mai există…). V-aţi prins acum cum se dezleagă misterul încâlcit despre basmul răsuflat al “fondurilor europene nerambursabile”?...UE te declară relativ uşor ca eligibil, îţi aprobă repejor proiectul de investiţii, îţi dăruieşte fără probleme pomana fabuloasă de tip “pe de-a moca”, cotată la x zeci de mii de euroi, cucerindu-ţi ochii naivi cu o fericire materială de-a gata, oferită la cuantumuri nevisate nicicând sub comunism de amărăşteni (de! “fără să fie nevoie să dai înapoi nici măcar un euro”…iată “magnum argumentum” al înşelăciunii oficiale!), dar dânsa se comportă în realitate ca o bancă, în sensul autentic şi practic al cuvântului, nepierzând absolut nimic, numai că tu nu realizezi că preţul “mărinimiei” bruxellesiene este plătit în mod garantat cu pielea altor milioane de semeni resemnaţi de-ai tăi (numai buni de produs MILIARDE de euro pentru elita europeană de care pomeneam mai sus…), care, ghici, n-au şanse nici măcar teoretice de a putea fi “eligibili” ca tine…Cool, nu? Iată însă că Germania şi îndeosebi UK nu mai vor să fie părtaşe la Marea Mistificare “Comunitară”, semnificând două nuci tari care nu se vor înghiţi niciodată la nivel politic…De altfel, în Vechiul Testament, există o proorocie despre două state puternice de la miazănoapte – “Gomer” şi “Roş” – care nu sunt dispuse să tolereze braţul lung sionist de pe bătrânul continent…Luând în calcul şi tachinările repetate ale puterilor nucleare Iran şi Coreea de Nord de către Jandarmul Universal şi cel mai bun prieten dintotdeauna al evreilor, SUA, oare miroase a WW3?...Şi după un eventual dezastru planetar, ce ar urma? Declararea “stării de necesitate” pe întreg Globul, adică pretextul ideal pentru instaurarea autoritară şi funcţionarea efectivă a îndelung preconizatului Guvern Mondial?...Să-mi zică mie imberbii necopţi şi agresivi ca @hoinar sau @ sergiu (pe acizii nucleici nu-i bag defel în seamă!) că nu! Hai, gata cu fotosinteza, la culcare, tipilor!
-
AndreiRN, marţi, 27.03.2012 22:32Saracia omului
Mai vad pe strada pe cate unu care vb si gesticuleaza de unul singur si cateodata chiar si cam tare si cand vad atatea cuvinte insirate la acel om defect imi fuge mintea. VB cu galeata dar esenta lipsa.
-
Prins cu ocaua mica, marţi, 27.03.2012 23:59@AndreiRN
Chiar asa?Intalnesti oameni care palavragesc singuri si fara rost pe strazi?Clar,astea-s simptome ale mizeriei si lipsurilor,care pot duce la capiala....Dar unde dai tu de amaratii astia?Pe strazile din....Washington DC?Ai zis ca lucrezi la NASA,nu?Pai in capitala SUA este sediul organizatiei tale.Hm,curios lucru....in capitala tarii cu cel mai mare PIB din lume poti gasi oameni la fel ca in Romanica.Cum mai ziceau si altii inaintea mea,sigur lucrezi la nasa de cununie sau de botez,iar capra de taiat lemne din curte o confunzi cu rampa de lansare din Cape Kennedy.RN-ule,tu ne crezi prea tampiti pe noi.Bine ca saabcuantic vorbeste prea mult,dar macar nu ragaie in palnie ca tine.......
-
AndreiRN, miercuri, 28.03.2012 00:29Hahahahahaha......
Inca unu care a iesit de sub vreo piatra care cica stie sa citeasca dar nu si sa inteleaga cuvintele. Peste tot pe trotuare vezi fel si fel de oameni car cam la fel si pe net. Nu am fost niciodata in Washington, DC. Nu am lucrat niciodat pt NASA dar ....... pe Marte e o jucarie pe care am atinso eu si am si aprobat bucatele din ea, in muzee acuma sunt Navete Spatiale la care am aprobat componenti, Primele 2 Ares au avut componenti facuti sub ochii mei, structura noului Orion se fabrica acuma la 100 metri de mine si cand e gata imi voi spune stampila, etc ...... Dar e mai bine pe camp sau prin paduri gigantice de sequoia.
-
@SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 04:26tic tac intr-un touareg tunat
am citit cu atentie ultimul tau mesaj si am inteles perfect ideea, destul de simpla de altfel si foarte adevarata. eu sunt unul din aceia care te-a facut nebun, deplasat, obsedat de saab s.a. de nenumarate ori dar uneori, precum in cazul de fata, mai spui si adevaruri iar unele lipsuri pe care le ai sunt compensate cu volumul mare de informatii dobandite pe parcursul timpului. incearca sa gasesti un echilibru, nu te mai exprima pompos, profesoara mea de psihologie imi zicea "numai un om incult foloseste un limbaj elevat in situatii neadecvate". Tu sti in sinea ta ca persoane precum AndreiRn si altii sunt poate mai putin culti decat tine si incerci sa le demonstrezi ceva prin limbajul tau, doar ca ei au scoala vietii care pana la urma face cat 2 facultati de ale tale. Lasa Saab-ul care si asa avea mai totul de la GM implicit Opel, (mai putin istoria) gaseste-ti un echilibru sufletesc, exprimate in mai putine cuvinte daca intr-adevar esti inteligent si eventual cauta alta marca auto pe care sa o sustii : ) acum e timpul Bafta multa.
-
SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 10:34Trei probleme
"Tizule", ti-ai construit toata critica (bineintentionata, desigur!) la deruta, tu urmarind in substanta ceea ce te roade in maruntaie: faptul ca eu am ramas fidel SAAB-ului, de aceea te opintesti sa ma departezi de patosul meu, cumplit de coroziv la adresa atator "prieteni", de altfel la fel de generosi cu sfaturile "moderate" precum domnia ta. "Alta marca"?...Nu, tati, ce, ai capiat? :) Nu stii ca peste...trei zile voi fi la Brasov, unde se reuneste Clubul SAAB Romania! Nu te consuma nervos, caci SAAB n-are mai nimic de la Opel sau gm, altfel 9-3 SG si 9-5 SG n-ar mai fi fost vandute la chinezi, ci modelele din care se presupune ca s-ar trage, respectiv Opel Vectra si Opel Omega, basca faptul ca aceste "germane" ar fi fost mai ieftine pentru BAIC, nefiind din categoria premium ca "suratele" lor suedeze. Logic, daca A = B, dar A este mai scump, de ce sa ma axez totusi pe A?...Sa stii ca eu nu ma "sparg in figuri" lingvistice de dragul imaginii publice, ci fiindca asa mi-a intrat in sange din cauza profesorului meu de romana din liceu, care ne-a "contaminat" pe toti cei care i-am fost subordonati. Iar cand te confrunti cu un fost elev al lui George Calinescu, care el insusi turuia de obicei cate in luna si in stele, unele opere de-ale sale parand mai degraba romane personalizate spumoase decat tratate pragmatice de critica literara, cum sa percutezi altfel?...Dar repet ce-am mai subliniat si cu alte ocazii: ca si in cazul Mircea Badea, cui nu-i convine ori sa schimbe canalul, ori sa treaca "peste", dar nu sa incerce sa-i dea cu tifla lui Cuantic. Oricum, stilul mi-l voi modifica treptat-treptat, dar nu ca sa fericesc pe altii, nici ca sa intru in "gratiile normalitatii" (sic!), ci fiindca asa vreau sa-i promit lui...Automarket. Punct fara contrapunct. In alta ordine de idei, sper sa nu-mi mai forteze nimeni mana, fiindca nu mai vreau sa ma ating de buboi, in speta ceea ce se va intampla in secolul acesta nenorocit chiar sub ochii nostri...Am un oarecare avantaj pozitional fata de altii prin faptul aleatoriu ca am cunoscut oameni implicati direct in "miezul problemei", care m-au simpatizat si de aceea s-au decis sa nu mor...prost :) Nu sunt prea multi pe fata pamantului, dar, odata ce v-a lovit sansa nesperata de a-i intalni, nu-i ratati! Ba chiar incercati sa vi-i faceti prieteni de suflet...astfel veti avea parte de raritati umane care, daca le suni in toiul noptii ca sa le spui ca esti bolnav, nu-ti ureaza doar sanatate, ci s-ar putea sa-ti apara si la usa cu leacul...nu intotdeauna un medicament sau o terapie propriu-zise. In concluzie, doar pandemia neincrederii dintre semeni a naucit omenirea... Semi-"on topic": Tin minte ca energiile alternative sau regenerabile erau dezbatute la cote importante si in "almanahele" tehnico-stiintifice de dinainte de '89...Dar noi ne-am obisnuit sa aruncam cu bolovani in comunism si racilele lui, fiindca bezelele iluzorii ale capitalismului postcomunist ni se par prea dulci si ne conformam numaidecat cand acestea se personifica si prind glas, poruncindu-ne sa satanizam "vechiul sistem"...Stiti ceva? Dupa parerea mea, democratia autentica inseamna sa preiei din zbor punctele forte inechivoce ale regimului politic pe care l-ai inlocuit, sa le adaptezi specificului tau de exprimare publica si, in final, sa le prezinti tuturor ca fiind punctele tale forte, convergente in platforma ta ideologica definitorie...Este exact scenariul din "Ferma Animalelor", in care liberalul Napoleon si-a asigurat succesul politic mizand oratoric pe promovarea proiectului morii de vant, initiat tocmai de catre rivalul sau de moarte, social-democratul Snowball. Sau ne putem gandi la "miracolul economic" al Chinei actuale, caracterizata de paradoxul omogenitatii si functionalitatii comunismo-capitalismului...In atare conditii, Partidul Comunist Chinez duce in carca o denumire anacronica, necorespunzatoare trendului modern, de aceea ma mir ca nu se transforma pur si simplu in Partidul Economist Chinez. Ce ironie: fondatorii expresiei si expresivitatii comunismului, teoreticianul Marx si practicianul Lenin, care au combatut toata viata lor "plaga" economismului (la fel de nociv ca psihologismul...prea multa psihologie in diagnosticarea si tratarea realitatii umane...idem, prea multa economie ne marcheaza idealurile, miscarile si sinusuozitatile vietii), n-ar fi conceput nici beti ca vor veni vremuri cand p si non-p (propozitii logice) vor fraterniza tocmai pe baricadele conceptuale menite sa le desparta ca sens si scop...De altfel, noi, preconizatii cetateni globali, asistam actualmente, nepasatori sau neputinciosi, la moartea ideologiilor politice si a partitismului politic, deoarece se ridica din praful si pulberea civilizatiilor un cu totul alt prototip de animal "politic", o adevarat fiara, reprezentata de trei capete fioroase: o singura tribuna viabila a ideilor (care inspira si este inspirata de Puterea Banului), o singura religie de acceptat unanim, cu dogme generaliste (care ordona supunerea necracnita fata de elita globala care manevreaza Banul) si o singura dinastie de perpetuat la conducere (ia ghici...cea a odraslelor mostenitoare de privilegii din fasa, parte constitutiva a unui ciclu perpetuu...exista si exceptii salutare: de pilda, Prigoana junior este injosit de taica-su, adica fiind trimis jos, in prostime; intr-adevar, juniorul se afla jos, printre amarasteni, fiindca garda masinii sale este chiar jos, aproape de sol, fiind vorba de un Lambo :)) V-am supus la atata logoree ca sa va subliniez un singur aspect constatabil: de fapt, nu traim nici un "miracol economic" si nici un "varf de evolutie tehnologica", in particular paradigma automobilului electric fiind extrem de intuibila pentru orice tampit inca din vremea "rosie"! Cel putin eu, inca de la varste prea fragede, n-am dus lipsa de masinute electrice (si din acelea minuscule, cat palma, si din acelea cat un carucior, in ambele variante manevrandu-le cu un fel de joy-stick). Normal, cum era sa fiu surprins de aceasta idee "inovatoare" dupa '89? (sau cum sa cad eu pe spate cand a aparut si s-a raspandit "mirobolantul" telefon mobil, daca toata copilaria m-am jucat...telefonul fara fir - sau cum sa exult eu in privinta plasmelor sau "e-tabletelor" de acum, daca imi pisalogeam parintii cu curiozitati infantile de genul "De ce nu se misca oamenii sau lucrurile din poze?" ). Am conchis altceva: ca suntem ca niste lacuste nesatule care, pustiind miriste dupa miriste si epuizandu-le numeric, de foame sunt in stare sa se repeada si la paduri...Iar dupa aceea sa exclame ca acestea au un gust mult mai bun si sunt mult mai hranitoare decat zonele cu care erau obisnuite inainte...Dar, ma rog, pe fondul crizei profunde si rau prevestitoare a carburantilor fosili, haideti sa dau si eu credit automobilului electric, alias "padurea" care ne va simplifica si racori viata. Desi mie imi sta mintea tot la...gradinile de legume si lanurile de grau, porumb si rapita ;)
-
@SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 12:37
nu ai inteles ideea, nimanui nu ii pasa de Saab, nimeni nu se streseaza si nimeni nu se consuma pentru o asa marca, nici macar nu observ cand trece un Saab pe langa mine pe strada pentru ca nu ma intereseaza. cum zicea cineva mai sus: un om inteligent nu are nevoie de multe cuvinte pentru a transmite un mesaj, tu in schimb folosesti tot spatiul permis si tot evaziv ramai.
-
SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 15:43Fleosc!
Nici mie nu-mi pasa de Saabofobi, de "vopseaua" lor si de ceea ce ma considera...Ba am transmis semnificatii extrem de limpezi, dar nu sunt acceptate, fiindca...intunericul n-ar invinge pe lumea asta daca n-ar gasi terenul propice de "asimilatie" si, desigur, oamenii potriviti pentru "standardizare"...Te uiti prea mult la tembelizor, bai caricatura! Uite, vezi, nu-mi trebuie prea mult spatiu ca sa te dau in vileag...Cara-te! Te asteapta Carlos la o bere rasuflata. Nu-ti mai raspuuund...
-
@SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 16:03
esti vai de capul tau... daca vrei si o confirmare, uite-te si la voturile pe care le primesti. ESTI VAI DE CAPULTAU BA! ca sa intelegi.
-
SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 19:46Dragii mei "prieteni"
Deocamdata, n-am putut fi combatut discursiv la nici o afirmatie despre SAAB in cei 2 ani si jumatate de cand scriu aici...De asemenea, indiferent ce alte domenii sau subiecte am mai vizat (politice, economice, sociale sau teologice), n-a putut sa ma pocneasca nimeni in moalele capului...Daca am gresit, ca orice mirean pacatos de pe planeta albastra, am comis-o in directia atitudinii mele de ansamblu, constatabila in numeroase ocazii. Down-urile constituie, dupa mintea cercopiteca a multora, un criteriu obiectiv de estimare a valentelor (nu veleitatilor si nu calitatilor!) mele intelectuale? Pe cei care judeca numai din postura ingrata de reductionisti sadea, irecuperabili, spiritul gregar, de cireada, evidentiat de tovarasii lor intr-ale "veninoaselor nimicuri", i-a ajutat la "butoane" impotriva mea, iar nu niste eminente cenusii zguduite de grandilocventa academica! In definitiv, nu ma afecteaza catusi de putin frontul comun la care se preteaza destui "avansati inainte" ca sa ma impurpureze...Haideti, nu-mi trimiteti si o hlamida rosie si o coroana de spini? Cu alte cuvinte, tot arsenalul meu ultra-cantitativ de pe Automarket l-am destinat, inca de la debutul meu absolut, trezirii din transa rautatii gratuite a tuturor detractorilor SAAB-ului...Dar lucrurile vor capata o alta turnura de aici incolo, in sensul ca nu mai am efectiv cu ce sa ma opun impielitatilor, deoarece am ajuns sa cam repet aceleasi chestiuni, ce-i drept, incontestabile "pro causa" in favoarea SAAB, plus ca si rabdarea mea omeneasca a fost zdrentuita intr-un mod deplorabil...Mai precis, vreau sa subliniez ca, incepand cu acest post, nu le mai ripostez deloc dpdv scripturistic inamicilor firmei suedeze si ai mei personali, ci ii voi trimite automat "inapoi la argument", adica voi folosi, prin conventie, semnul "steluta" intre paranteze - adica (*) - iar dansii, cand il vor vedea atasat textelor mele, trebuie sa inteleaga ca ii poftesc in mod mutual, calm si elegant sa parcurga toata arhiva mea de pe Automarket (dar si cea a intregii comunitati saabiste, care este la fel de relevanta!), daca ii incearca iarasi "nelamuriri", malitiozitati sau mistificari despre Svenska Aeroplan Aktie Bolaget...Aveam nevoie de aceasta decizie simplificatoare, ca sa pot sa stau si eu linistit, degajat si increzator. Mai mult, vreau sa reeditez un angajament personal pe care l-am incalcat sistematic din cauza capcaunilor mancati de oxiuri, pe care il voi reproduce dintr-un post anterior de-al meu tocmai pentru a-i imprima o valabilitate concreta, neabatuta si perena. Asadar: (12.03.2012) Hei, saabofobilor, sa nu uitati niciodata: Griffin up! ;) Game over.
-
SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 19:52Textul meu din 12.03.2012
Cat despre statutul meu intelectual de pe Automarket, ma vad nevoit sa efectuez niste oarece modificari. In primul rand, jurasem "in mod solemn" odinioara sa nu mai depasesc perimetrul conversational al marcilor suedeze si al temelor educative care nu privesc un constructor anume, ci lumea auto in general...Din pacate, nu m-am tinut de cuvant! [...]. In al doilea rand, nu mai am de ce sa ma "cutitez" cu "prietenii" mei, nici macar aparand in mod just cauza SAAB-ului! Adevarul a fost rostit, propagat si fortificat de atatea ori incat devine ridicola tentativa de bifare la infinit...Sa spumege orisicare cat ar pofti si cat l-ar tine bojocii, deoarece SAAB isi va tese zborul propriu mai departe si...departe de orice flegma aruncata din obida. In al treilea rand, nu mai am de ce sa marsaluiesc aici cu stindardul credintei crestine, fiindca, asa cum a observat @zarnesteanu, nu ne-ar ajunge o viata intreaga ca sa cuprindem cu ochii mintii adevarurile (axiomele) cele biruitoare neintrerupt de 2000 de ani incoace; poate vom continua pe un blog adecvat, pentru cine este realmente interesat [...]. Nu in ultimul rand, este cazul sa-mi simplific maniera "stufoasa" de a scrie, uneori prolixa, ce-i drept (si aberanta, dupa multi "simpatizanti"...este, de ce nu? - oricine poate uza impotriva altcuiva de cuvinte facile, accesibile, "dezarmante", care nu-l costa nimic...), dar nici nu ma voi impotmoli in unu-doua cuvinte sau randuri per post, in care sa predomine onomatopeele, cliseele "cool" si alte manifestari senzitivo-instinctuale specifice arealului cocalar si pitiponc :D Ar insemna sa ma reneg pe mine insumi. Nici parada infatuata de date tehnice nu vreau sa prestez, ca sa ma impaunez, vezi Doamne, ce "le am" cu motoarele...Datorita temperamentului meu inflexibil, eu nu pot aborda decat un anumit tip de tematica, axata preponderent pe strategii defensive si propagandistice pro-SAAB! Devorattor si Octav72 deduc cel mai rapid la ce ma refer in substanta...Sper ca am lamurit aceste puncte de dezbatere, astfel incat sa nu apara confuzii ulterioare.
-
AndreiRN, miercuri, 28.03.2012 20:41Balamuc
"eu am ramas fidel SAAB-ului" Celui de pe monitor sau celui din reviste? "peste...trei zile voi fi la Brasov, unde se reuneste Clubul SAAB Romania" Si o sa mergi cu bicicleta sau cu trenul? O sa-ti faci si ceva poze langa Saaburi ca de ....... esti fan. "sper sa nu-mi mai forteze nimeni mana" Nuuuuu, mana ta se misca in sus si in jos datorita exploziei hormonale si lipsei de .... ham, .... ham, ham .........
-
AndreiRN, miercuri, 28.03.2012 20:45SAAB? TU?
"n-am putut fi combatut discursiv la nici o afirmatie despre SAAB" Ai scris tu ceva automobilistic despre SAAB? Cand? Unde? Ce? Tu scri despre orice numai despre masini nu. Gresesc. Mai plagiarezi si tu pe ici pe colo ce citesti in alte parti.
-
AndreiRN, miercuri, 28.03.2012 20:54Amuzant dar .......... :(
"statutul meu intelectual de pe Automarket" Hahahahahahahahaha ............... "SAAB isi va tese zborul propriu mai departe si..." Ai scris cu litere mari SAAB pe un zmeu Made In China? Rad si fac haz de necaz dar sa sti ca am un sentiment de mila pt tine. Esti dezorientat in viata si idealist pana la pragul medical. Dar sa mentinem un spirit pozitiv.
-
SaabCuantic, miercuri, 28.03.2012 21:19@gaabi si @adi
Nu v-am mai auzit cam de multicel...Daca puteti si daca vreti, veniti si voi la intalnirea SAAB de la Brasov! Detaliile le gasiti pe site-ul saab-romania.com. Poate stati chiar prin zona sau pe aproape :) Se anunta un program interesant in acest week-end... (*)
-
AndreiRN, miercuri, 28.03.2012 23:31Clonari
Pai daca postezi tu sub numele gaabi si adi o sa-i auzi iarasi. Hai ca rog un var sa vina sa te caute la Brasov sa-mi confirme suspiciunile.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 28 iunieBMW ar putea produce maşini la o fostă fabrică MitsubishiUzina NedCar din Olanda, singura fabrică Mitsubishi din Europa, ar putea fi utilizată de BMW Group pentru producţia de modele Mini. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW nu va prelua tehnologie de propulsie alternativă de la General MotorsOficialii BMW au anunţat că au sistat discuţiile cu omologii lor de la General Motors privind tehnologiile de propulsie alternativă. Cele două companii nu au renunţat la ideea unui partneriat. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieGiles Taylor este noul designer şef de la Rolls-RoyceRolls-Royce are un nou designer-şef. Numele său este Giles Taylor şi s-a alăturat mărcii de lux acum un an de zile venind de la Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieRenault vrea să vândă mai multe maşini în afara EuropeiFrancezii de la Renault vor să-şi reducă depdendenţa de piaţa fragilă din Uniunea Europeană, plănuind să vândă mai mult de 50% din producţie pe pieţele din afara Europei. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 27 iunieBMW i3 va avea un preţ între 35.000 şi 40.000 euroPrimul automobil electric construit de BMW va avea un preţ de bază ce va varia între 35.000 şi 40.000 euro. BMW i3 va fi disponibil pe piaţă începând cu 2014. Citeste tot
dintr-o masina exclusivista datorata in principal designului va ajunge una exclusivista datorita tehnologiei.... principalul e sa nu moara