Un BMW pentru România: noul Seria 5 va detecta șoferii care nu dau prioritate și nu semnalizează
Noua generație BMW Seria 5 va dispune de o tehnologie revoluționară, care anticipează intenția unui șofer de a intra pe un drum cu prioritate, chiar dacă acesta nu semnalizează.
BMW Seria 5 va fi cel mai avansat model al constructorului german. Pe lângă mulțimea de tehnologii împrumutate de la fratele mai mare Seria 7, noul sedan va fi capabil să le ofere clienților o experiență de rulare autonomă care va ușura viața multor șoferi.
Cu ajutorul unui asistent pentru direcție și păstrarea benzii de rulare, BMW Seria 5 va fi capabil să ofere un sistem de rulare semi-autonom. Acesta folosește și un pilot automat adaptiv, cu funcție stop&go. Asta înseamnă că șoferul va putea încredința sarcinile sale mașinii în trafic aglomerat și pe autostradă. Sistemul va putea funcționa până la viteze de 210 km/h.
Foarte important pentru rularea semi-autonomă va fi și sistemul Crossroads Warning. Acesta își dovedește utilitatea atunci când un alt participant la trafic nu acordă prioritate mașinii care circulă pe drumul principal. Tehnologia poate detecta un automobil care vrea să intre pe drumul principal, chiar dacă acesta nu semnalizează. Crossroads Warning avertizează șoferul asupra pericolului și pregătește sistemul de frânare pentru o eventuală intervenție de urgență.
Tehnologia diminuează astfel riscul unui impact violent, după cum sugerează și clipul teaser publicat de BMW. Un clip care trădează și instalarea volanului sportiv M pe versiunile echipate cu acest pachet.
Pe lângă sistemul de camere cu vedere la 360 de grade, capabil să ofere o imagine de sus a mașinii, proiectată pe ecranul telefonului mobil. BMW susține că viitorul Seria 5 va continua să fie produs la uzina din Dingolfing care asamblează, de asemenea, Seria 3, Seria 4, Seria 6 și Seria 7 în versiunile dedicate Europei. Pentru a găzdui linia de asamblare a noii generații, bavarezii au investit însă "câteva sute de milioane de euro" care au mers în modernizarea și recondiționarea posturilor de lucru.
Noul Seria 5 va începe să fie produs înainte de sfârșitul anului, iar lansarea sa efectivă pe piețele europene va avea loc la începutul lui 2017. Spre dezamăgirea fanilor din Europa, debutul mondial va avea loc tocmai în luna ianuarie, cu ocazia Salonului Auto de la Detroit. Abia în martie 2017, la Salonul de la Geneva, BMW își va întoarce fața către Europa cu debutul variantei break.
In romania o sa fie un esec. Motivul este simpli: o sa franeze si o sa vertizeze non-stop. Si cand sta in parcare. La cat de putin se semnalizeaza si cata lume se baga ca si ghiolbanul...