Rosberg a câștigat în Singapore și a devenit liderul clasamentului. Ricciardo și Hamilton, pe podium după o cursă de urmărire fără succes
Nico Rosberg a revenit pe prima poziție în clasamentul general după ce a câștigat cursa din Singapore în fața lui Daniel Ricciardo, în timp ce Lewis Hamilton a încercat fără succes o strategie alternativă și a terminat pe 3.
Singapore a găzduit duminică etapa tradițională în nocturnă a Formulei 1, însă cursa a fost una lipsită de spectacol ca urmare a oportunităților reduse de depășire. Etapa a fost însă animată de o strategie diferită adoptată de Hamilton, care în cele din urmă nu a avut efect.
Nico Rosberg a avut un start excelent și a rămas fără emoții pe prima poziție în fața lui Daniel Ricciardo și a lui Lewis Hamilton, însă lucrurile au fost semnificativ mai precipitate la mijlocul plutonului.
Nico Hulkenberg s-a intercalat pe partea de mijloc a circuitului și a fost lovit de Carlos Sainz Jr, impact în urma căruia monopostul Force India a trecut razant prin fața lui Max Verstappen și s-a izbit violent de zidul de pe linia dreaptă de start-sosire. Pilotul Red Bull a frânat pentru a evita impactul cu Hulkenberg, al cărui monopost a rămas pe circuit și a generat apariția Safety Car-ului, iar piloții au fost nevoiți să treacă pe linia boxelor pentru ca pista să fie curățată.
Cursa s-a reluat în turul 3 cu Rosberg, Ricciardo și Hamilton pe primele locuri, în timp ce Kimi Raikkonen a urcat pe locul 4 după problemele lui Verstappen. Prima serie de intrări la boxe a fost lipsită de surprize, în ciuda faptului că Rosberg a pierdut timp la înlocuirea pneului dreapta-față. La fel ca și Hamilton, germanul a optat pentru un stint pe pneuri soft, în timp ce Ricciardo și Raikkonen s-au echipat cu cauciucuri supersoft.
În turul 33, Hamilton a comis o eroare de pilotaj, iar Raikkonen a profitat din plin de oportunitate și, după un spectaculos duel roată la roata, a reușit să treacă de pilotul Mercedes pentru locul 3 chiar înainte de a doua serie de opriri la boxe. Toți cei 4 piloți din frunte au optat pentru un ultim stint cu pneuri soft, iar ordinea a rămas practic neschimbată, cu Rosberg lider în fața lui Ricciardo, Raikkonen și Hamilton.
Conștient că în mod normal nu-l poate depăși pe Raikkonen în astfel de condiții, Hamilton a schimbat strategia din mers, a început să forțeze și, în momentul în care se apropiase la mai puțin de două secunde de finlandez, a intrat la boxe pentru pneuri supersoft. Speriat că va fi ajuns rapid din urmă, Raikkonen a intrat de asemenea la standuri și s-a echipat cu pneuri ultrasoft, revenind pe circuit chiar în spatele britanicului.
Ricciardo a ales de asemenea să intre la standuri, însă Rosberg a preferat în mod surprinzător să rămână pe circuit. Avansul său de 29 de secunde s-a evaporat rapid în condițiile în care cei trei rivali ai săi câștigau 2-3 secunde pe tur. Totuși, pe măsură ce tururile au trecut, pneurile supersoft și ultrasoft ale celor trei piloți din spatele lui Rosberg au început să-și piardă din performanțe, iar lui Ricciardo i-a fost mult mai greu să se apropie de Rosberg.
Chiar dacă a trecut linia de sosire cu un avans de numai o jumătate de secundă, Rosberg și-a trecut în cont a treia victorie consecutivă fără să fie atacat de Ricciardo, care s-a mulțumit cu locul 2. Schimbarea de strategie i-a permis lui Hamilton doar să urce pe ultima treaptă a podiumului în fața lui Raikkonen, insuficient pentru a rămâne liderul clasamentului general. Britanicul are acum de recuperat 8 puncte în fața rivalului său german de la Mercedes.
În spatele plutonului fruntaș, Fernando Alonso a profitat de incidentele din primul viraj pentru a urca pe locul 5, în fața lui Daniil Kvyat, Sainz și Verstappen, în timp ce Felipe Massa și Kevin Magnussen au progresat de asemenea în zona punctelor. Sainz a pierdut ulterior locul după ce a fost obligat să intre prematur la boxe pentru îndepărtarea unei extensii a monopostului care era în pericol să se desprindă de monopost, iar Verstappen a ajuns în ipostaza de a-l ataca pe Kvyat, pilotul pe care l-a înlocuit la Red Bull în timpul sezonului.
Pe măsură ce piloții au intrat la boxe, Sergio Perez și Sebastian Vettel au progresat din spatele plutonului până pe pozițiile 5 și 6, întrucât amândoi au optat pentru pneuri soft. Ulterior, după ce a optat pentru cauciucuri ultrasoft, Vettel a revenit în a doua jumătate a plutonului, însă a urcat pe 10 după ce i-a depășit pe Esteban Gutierrez și Sainz într-un singur viraj, pentru ca apoi să ajungă pe 8. O nouă serie de opriri la boxe l-au propulsat pe Vettel până pe locul 5, cu un avans consistent în fața rivalilor. Astfel, plecat de pe locul 22, pilotul Ferrari a reușit să recupereze 17 locuri.
Locul 6 i-a revenit în cele din urmă lui Verstappen. Olandezul era la periferia topului 10 în momentul în care a reușit o depășire spectaculoasă la intrarea într-o șicană asupra aceluiași Kvyat, pentru ca apoi să treacă cu ușurință și de Alonso. Pilotul McLaren s-a mulțumit astfel cu locul 7 în fața lui Perez și Kvyat, în timp ce ultimul punct pus în joc i-a revenit lui Kevin Magnussen.
Ce as fi vrut sa-l depaseasca Ricciardo pe Rosberg numai sa i cada ranjetul lui Totto,cred ca l lucreaza pe Hamilton prea multe probleme mecanice