Ucigașul lui Golf GTI a ajuns în România și poartă același nume: Peugeot 308 GTI are 270 de cai și costă 31.000 de euro

Publicat joi, 12.05.2016 12:04 de Bogdan Mirică

Peugeot revine în segmentul compactelor sportive și pe piața din România. Francezii au lansat versiunile 308 GT și 308 GTI, rivale pentru nume consacrate din segment, ca Volkswagen Golf GTI și Renault Megane RS.

Pentru că rivalii profită de pe urma apetitului pentru compacte sportive, cei de la Peugeot au decis în urmă cu câteva luni bune să nu mai stea cu mâinile în sân. După mai multe concepte și imagini teaser, avem, în sfârșit, niște versiuni sportive ale actualului Peugeot 308.

Fosta Mașină a Anului în Europa vine cu trei versiuni distincte, dintre care una, cea de top, va căuta să facă deranj în păturile superioare ale segmentului hot hatch.

Este vorba despre versiunea Peugeot 308 GTI, care vine cu un motor de 1.6 litri turbo, capabil să ofere 270 de cai putere și 330 de Nm. Modelul vine cu o cutie manuală cu șase trepte și poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 6 secunde. Este suficient pentru a se apropia de nume grele din segment, cum sunt Opel Astra OPC, Ford Focus ST sau Renault Megane RS.

NOUL PEUGEOT 308 GTI vs. concurența directă

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Peugeot 308 GTI
1.6 THP
270 6 6 31.200
Ford Focus ST
2.0 Ecoboost
250 6.8 6.5 27.800
Opel Astra OPC
2.0 turbo
270 7.8 6 28.110
Renault Megane RS
2.0 16V
275 7.5 5.8 24.750
Volkswagen Golf GTI
2.0 TSI
230 6 6.4 27.536
Seat Leon Cupra
2.0 TSI
290 6.7 5.9 28.712
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Celelalte două versiuni sportive ale lui 308 sunt ceva mai cuminți și vin cu indicativul GT. Una este propulsată de un motor pe benzină, iar una este diesel, după modelul brevetat de Volkswagen Golf GTD și de Seat Leon FR.

Versiunea pe benzină se va bate cu francezul Renault Megane GT, proaspăt lansat și el pe piață. Asta pentru că dispune de un motor de 1.6 litri și 205 cai putere, alăturat unei cutii manuale cu șase trepte și gata să ajungă la 100 de km/h în 7.5 secunde.

Versiunea Peugeot 308 GT diesel BlueHDi de 2.0 litri livrează doar 180 de cai putere prin intermediul unei cutii automate cu șase rapoarte. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face ușor mai lent, adică în 8.4 secunde.

Prețurile pentru noile modele sportive Peugeot încep de la 24.600 de euro cu TVA inclus pentru versiunea GT de 205 cai putere. Dacă vă doriți dieselul trebuie să știți că socotelile ajung la 28.200 de euro. Iar dacă vă gândiți cumva la versiunea de top, atunci ar fi bine să pregătiți 31.200 de euro.

PEUGEOT 308 GT și GTI PREȚURI
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie
308 GT 1.6 THP
start&stop
205 CP Manuală 6 24.600

308 GT 2.0 BlueHDi

180 CP Automată 6

28.200


308 GTI 1.6 THP

270 CP Manuală 6 31.200

Echiparea standard pentru modelele GT este destul de generoasă și include climatizare pe două zone, asistență la parcare față și spate, șase airbaguri, ecran tactil în centrul planșei de bord, faruri și ștergătoare automate, faruri full LED, geamuri și oglinzi electrice, pedalier și ornamente din aluminiu, jante de 18 inch, tapițerie din textil și alcantara, volan și schimbător îmbrăcate în piele, navigație și acces fără cheie.

Modelul GTI adaugă peste toate acestea praguri cu inscripția GTI, jante de 19 inch, scaune sport și reglaj lombar pentru șofer și pasager.

  • sandu, joi, 12.05.2016 12:14

    nu are nici o legatura cu golful. golful este mult superior

  • cristi, joi, 12.05.2016 12:17

    leonul cupra il iei cu 25000EURO si discount cu program rabla. de ce as lua peugeot??

  • noname00, joi, 12.05.2016 12:42

    Din lista de competitori pentru 308 GTI, Peugeot-ul este pe ultimul loc pentru mine. Poate ca are dotari in plus fata de ceilalti, dar este mai scump cu cel putin 2500 euro decat oricare din ei. 308 GT este la acelasi pret cu Megane RS ... trebuie sa fii fan inrait Peugeot ca sa poti cumpara asa ceva.

  • Kirotractor, joi, 12.05.2016 12:50

    De acord ca-i cam scumpa si Leon-ul Cupra (eventual SC) de putere comparabila e preferabil - pentru cei care-si permit si cei "numai" 25K euro, evident. Tinuta de drum a GTI-ului 308 1.6 THP e totusi laudata unanim, asa ca alegerea ramine o problema personala a fiecaruia. Subiectiv (deci tot din pdv personal), linia 308-ului nu ma incinta - si nu doar in varianta coloristica bi-ton oribila udpa mine -, iar motorul de doar 1.6 l imi pare cam "impins" la 270 CP pentru a fi si f. fiabil in timp. Nu degeaba alti producatori scot calutii astia din cilindrei mai mari (2.0 uzual.) Un 208 GTI m-ar tenta insa, recunosc - mai usor si cu acelasi motor in principiu, chiar daca "doar" de 208 CP. Problema (tot personal-subiectiva :-)) ramine insa aceeasi: cei +20K euro, pe care nu-i am... inca.

  • Asgard, joi, 12.05.2016 15:34

    Mancati bors cu polonicul. Unu: Peugeot 308 GTI este disponibila in Romania de vreo luna, v-ati trezit cam tarziu...buna dimineata! Doi: Pretul de start este de 28200 eur, pe cand scaunul Leon are pret de pornire de 29059 Eur. Trei: Nu poti compara 308 GTI cu Focus ST deoarece 308 prezentata este versiunea suoperioara, care are 270 de cai fata ST care dispune numai de 250 de cai. Poti compara insa a doua versiune de 308 GTI care dispune de 250 de cai, o versiune ceva mai ieftina, dar care pentru moment nu se aduce in Romania.

  • hazard, joi, 12.05.2016 16:04

    Daca in mod obisnuit o masina se devalorizeaza cu 20-25% dupa ce a iesit pe poarta dealer-ului, Peugeot-ul se devalorizeaza 50-55% la cat de praf e. Oricum, nota 10 pentru titlul de can-can automarket :))

  • auto_fan, joi, 12.05.2016 17:55

    Exact asta vroiam si eu sa zic, titlul ala de bun de can-can sau click. Poate ne explicati totusi in ce sens "ucide" (evident, metaforic) Golful, ca poate n-ai prins noi ideea.

  • @Kirotractor, joi, 12.05.2016 18:27

    N-as da 25.000 de euro pe un Seat nici sa ma tai ! Prost sa fii...

  • Tc1900, joi, 12.05.2016 20:37

    ma indoiesc ca se vand 10 in ro anyway cititi reviewurile pt ea , facute in tarile unde oamenii au bani pt asa ceva si vedeti ce zic de ea

  • @asgard, joi, 12.05.2016 22:23

    Baiete esti pe dinafara , 28200 este pretul pt dieselul de 180. Pejos GTI este 31k pretul de pornire, daca nu crezi te poti uita in link-ul de pe site-ul pejos ro : http://www.peugeot.com.ro/upload/car_files/171_file1.pdf Ps: e cel cu rosu . Cat despre cupra incepe de la 28k modelul sc de 290cp in 2 usi. Cupra e peste acest pejos gti cu motor fortat de 1.6. Nu stiu cum pot francezii sa ceara atatia bani pe o masina inferioara, vom vedea la vanzari ce o sa faca.

  • Seat, joi, 12.05.2016 22:25

    cupra e cea mai sportiva.

  • Lionel, joi, 12.05.2016 23:48

    1.Pretul-mergeti la configurator si veti vedea discount-ul de 3000 euro, aplicat la pretul de baza pentru versiunea GTI. 2.Fiabilitatea-motorul 1.6 THP are, la origini, gene BMW, iar varianta de 270 cai este ranforsata si rafinata de divizia Peugeot Sport, venind din 2014, de pe coupe-ul Peugeot RCZ-R. 3.Altele-designul ( chestie de gust ) superb in opinia mea, iar dotarile peste concurenta.

  • @@Kirotractor, vineri, 13.05.2016 08:47

    pai daca nu ai da pe seat, ce sa mai zic de peugeot...

  • zen, vineri, 13.05.2016 08:53

    "...Este suficient pentru a se apropia de nume grele din segment, cum sunt Opel Astra OPC, Ford Focus ST sau Renault Megane RS..." Nu numai ca se apropie dar le si depaseste..cel putin la pret.

  • @zen, sâmbătă, 14.05.2016 00:46

    Pai doar la pret le depaseste. Cupra este clar cea mai buna alegere. Lionele tata in articol scrie ca preturile sunt de lista , discount-urile sezoniere nu se pun. Vezi ca ai discount 3000 de euro si la cupra cel de 290 CP , daca intri pe site la seat vei vedea. Vezi ca Cupra este facuta ca si golf GTI cu ajutorul si implicarea lui porsche care au o experienta mai vasta decat orice divizie pejos.

  • Lionel, sâmbătă, 14.05.2016 23:04

    1.6 peugeot vs .2.0 seat: https://www.youtube.com/watch?v=mcuOCUZ_sj0