Salvarea vine de la "trădători": Nissan a cumpărat 34% din acţiunile Mitsubishi pentru 2.2 miliarde de dolari
Nissan a achiziţionat 34% din acţiunile Mitsubishi pentru 2.2 miliarde de dolari, după ce în urmă cu o lună a fost la originea dezvăluirilor privind trucarea testelor de consum.
Mitsubishi risca să intre în faliment în urma scandalului trucării testelor de consum în care este implicată în Japonia, ca urmare a scăderii valorii de piaţă cu 43% într-un interval de numai o lună şi a compensaţiilor majore pe care va trebui să le plătească.
În mod ironic, micul producătorul japonez va fi salvat chiar de Nissan, constructorul care a dezvăluit întreaga operaţiune de falsificare a testelor de consum.
Nissan a anunţat joi dimineaţă achiziţionarea unui pachet de 34% din acţiunile Mitshubishi pentru 2.2 miliarde de dolari, prin care devine astfel acţionarul principal al constructorului. Înţelegerea va fi semnată oficial cel târziu în 25 mai, iar Nissan va avea dreptul de a nominaliza patru directori în consiliul de administraţie al Mitsubishi. În plus, unul dintre directori poate deveni chiar preşedintele Mitsubishi. Alianţa dintre cei doi constructori vizează o colaborare pentru platforme comune, producatie comună, dezvoltare tehnologică şi reducerea costurilor.
O astfel de tranzacţie ar fi în beneficiul ambelor părţi. Mitsubishi ar obţine o infuzie de cash necesară pentru a acoperi despăgubirile pe care va fi nevoită să le acorde, estimate la circa 1 miliard de dolari. De cealaltă parte, Nissan are nevoie de Mitsubishi, întrucât acesta din urmă produce minicarurile Dayz şi Dayz Roox sub sigla Nissan.
În prezent, segmentul minicarurilor deţine 40% din piaţa auto japoneză, astfel că Nissan nu-şi permite să iasă din joc, mai ales că nu dezvoltă niciun minicar propriu. În plus, Nissan ar profita şi de vânzările foarte bune înregistrate de Mitsubishi în Asia de Sud-Est.
Via Automotive News (inreg.)
-
someone, joi, 12.05.2016 11:33
de la ' tradatori ' sau de la cei tradati?
-
CGD, joi, 12.05.2016 11:50
Mai mila mi-e de saracul Mărsăidis-Bănz , Porshe , Folțfagăn . Primul este deja actionat in instanta in SUA pierzand la bursa in prima zii deja 12% , apoi restul......... not coment scrie aici. Pe deasupra sunt vizate si de Takata.......urat pt germani lucrul asta...... http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-chemat-in-judecata-de-clienti-in-sua-emisiile-din-teste-nu-70415.html http://www.automarket.ro/stiri/mercedes-si-bmw-acuzate-de-depasirea-emisiilor-de-oxid-de-azot-reactia-68213.html http://www.automarket.ro/stiri/dupa-dieselgate-potopul-630000-de-masini-mercedes-opel-porsche-audi-70655.html
-
XXXL, joi, 12.05.2016 11:53
Problema cu Mitsubishi, e ca la fel ca restul producatorilor care consuma mai mult in realitate decat pe hartie - emit mai multe noxe . Cazul VAG , este unul cu adevarat manipulator, eu s-au folosit de un soft pt manipularea testelor.
-
burebista, joi, 12.05.2016 12:11
poi cum altfel sa-i cumperi pe bani de nimic? intai ii nenorocesti sii dupa aia ii cumperi. ALO GCD, adica MAdalina, gura mica pasarico....
-
burebista, joi, 12.05.2016 12:13
Am intrat si eu asa pe sestache. Aici in carantina rar ne da acces la net, din motive de siguranta. Haideti ca ies, ca se tin brancardierii de la camera de garda dupa mine.
-
@xxxl, joi, 12.05.2016 12:55
Cazul nu e la fel ca la restul, daca era la fel toti erau in aceeasi situatie. Da stiu tu esti boul de madalina care esti prost ca noaptea. Cat despre nissan ce pot spune, bulangii pana la capat .
-
@xxxl, joi, 12.05.2016 12:59
De fapt , m-am documentat. Sufeream de informare acuta grava, la fel cum sufar si de lispuri de neuroni. Altii sunt in situatie mai grava decat Mitsubishi. Volkswagen a mintit un mapamond intreg , pe cand Mitsu doar in Japonia . Pana una alata Mertz este intr-o situatie dificila in SUA acolo unde vor trebui sa cumpere inapoi masinile cu emisii mari, dar inclusiv vor trebui sa raspunda si chemarii in instanta de catre americani. Mai pe inteles vor mai pierde cateva miliarde. Puteti sa-mi stergeti primul comentariu, nu ma informasem pana la capat.
-
QAR7, joi, 12.05.2016 13:09
ca in sah, si inca nu cred ca este mat :)
-
dan_grc, joi, 12.05.2016 13:57
@CGD Te văd că ești bine informat, știi când apare noul LS?
-
Scorpionul.negru, joi, 12.05.2016 14:49
@CGD Mai bine sa iti fie mila de tine si de viata ta.....nu de giganti ca cei enumerati de tine mai MADALINESCU !!!
-
LauCalin, joi, 12.05.2016 16:36
Era pe-aici un comentator care spunea luna trecuta ca soarta lui Mitsu e pecetluita si ca oricum nu conteaza pentru ca marca asta nu exceleaza la nimic. Na belea, ca la nici doua luni de cand a inceput scandalul, s-a gasit un "colac de salvare" (VW, eat this!) Eu sper ca Nissan isi va baga mainile prin modelele din Japonia. Sau ma rog, Asia. Pentru Europa eu sper sa ramana aceleasi aliante si sa mearga mai departe colaborarea cu PSA. Sau mai mult, sa lanseze mai multe modele comune cu PSA. Desi, daca Nissan va avea dreptul sa-si bage mainile prin Mitsu, e posibil ca aceasta alianta sa nu mai dureze prea multi ani.
-
zarnesteanu, joi, 12.05.2016 17:17
Titlul este perfect, cu o mica scapare. Ghilimelele trebuiau puse asa "Salvarea" vine de la tradatori. Astia au inceput sa se manance intre ei. Canibalism sau fraticid, spuneti-i cum vreti, dar e un semn al decaderii in care a intrat japonica moderna. Airbag-uri nu cred ca mai cumpara prea curand unul de la altul. In acelasi fel, le-a intrat in subconstient realitatea "calitatii" japo. De-aia Mercedes vine mai bine ca lecsus la ei acasa. Partea cea mai si cea mai proasta pe care o vad este ca bugetul Frantei va contribui nu doar la gaura neagra numita nisan, Pe lista apare acum si mistubishi. Seful cel mare, don carlo, se va ingriji personal de treaba asta.
-
zarnesteanu, joi, 12.05.2016 17:20
Pe articolul asta o sa-mi dau voturi positive si o sa-l ingrop pe dealerul nisan fara clienti numit @mascarescu. Nu te mai obosi baiatu' Astazi am timp sa ma ocup de tine. Hai sa vedem care da mai multe voturi. Te pui?
-
@zarnesteanu, joi, 12.05.2016 17:48
Iti dai prea multa importanta, taranusule. E mascareala de 2 bani...daca atat te duce capul.
-
anti-troll, joi, 12.05.2016 17:56
Ce mi-e zarnasteanu, ce mi-e madalescu !!!
-
Dr. Freud, joi, 12.05.2016 19:06
Cineva e foarte, foarte bolnav. Sa-i dea cineva pastilele lui zarnesteanu. In comuna la el nu prea sunt farmacii deschise la ora asta.
-
jap, joi, 12.05.2016 20:02
zarnesteanu cred ca are o mare problema cu el insusi , nu cu japonezii.Un psiholog bun l-ar aduce pe linia de plutire , pastilele nu-si au rostul aici.
-
Sergiu.Andrei, joi, 12.05.2016 20:46
Lasati-l pe sarmanul @zarnesteanu in pace. E clar ca in ritmul asta va da faliment mai repede el decat marcile auto. Peste 30 voturi in favoarea lui inseamna peste 30 de berici oferite cocalarilor din satucul lui pt a intra pe AM sa-i ofere cate un vot pozitiv la comentarii. Nasol ! Se pare ca a crescut grav numarul taranilor cu acces la net. Voinicule, eu te sfatuies sa-ti suni neaparat rudele sa-ti ofere cate un vot pozitiv de pe al lor device. Chiar acum voi da si eu mesaj la toti ce 5000 de prieteni de pe pag. de socializare sa-mi ofere 5k de voturi ce zici ? Te tine ?
-
inexorabil, joi, 12.05.2016 21:37
Nț, nț, nț, nu se mai isprăvește odată bâlciul infantil…Chiar eram convins că intervenția ȋn forță a lui M.M. va restabili echilibrul conversațional, dar se pare că a fost doar un foc de paie…Să ȋncerc să mă erijez ȋn arbitru n-ar avea rost, fiindcă și eu sunt subiectiv (se subȋnțelege ȋn ce fel). Mafia, ți-am mai cerut și altădată să te descotorosești de Mărsăidis Bănz, Biemdabăliu și Folțfagăn, să lași și monologul (tu-tu, adică tu cu “sosiile” tale) și să te ȋncumeți la un eseu sau orice altceva acolo care să mă edifice asupra capacităților tale reale, dar și asupra disponibilității tale de a conferi obiectului pasiunii care te domină o aură de credibilitate. Ei, cât să mai aștept? Mitsubishi Motors…Regret enorm că a ajuns la terminusul hărăzit de istorie (iată că, ȋn automobilism, păcatul – indiferent dacă este mărturisit sau ascuns – tot păcat rămâne, numa’ bun de oprobriu și ȋncă ani la rând, nu?). Nu cred că mă hazardez afirmând că cele mai potente motoare de 2 litri turbo i-au aparținut lui Mitsu, adevăr cu atât mai savuros cu cât firma japoneză și-a conceput singură turbocompresoarele. Luna trecută, Zărne povestea că de pe mașinile lui Mitsu pică aia și aialaltă. Straniu – de exemplu, britanicii apreciază foarte mult Lancer, care, ȋntre 1997 și 2012, a figurat ȋn capul listei celor mai fiabile mașini declarate de ei, dar nici acum nu stă rău, fiind al doilea cotat după Honda Jazz (pe locul al treilea vine Vauxhall/Opel Agila, care, după cum se știe, provine dintr-un Suzuki, prin urmare a-i cânta prohodul industriei auto nipone constituie un risc pe care sper că-l ȋnțelegi, Zărne, dincolo de ȋnverșunarea ta personală, mai mult sau mai puțin justificată…). PS: "Platforme comune", "reducerea costurilor"...Exact ce doream să văd/aud :D
-
Tudor, joi, 12.05.2016 23:58
Asta cu Madalescu e ca in bancul ala: un prost arunca o piatra in balta si zece intelepti se chinuie s-o scoata. El scrie o parere iar ceilalti ii sar in cap crezandu-se superiori. Fiti cu adevarat superiori si lasati-l in lumea lui.
-
inexorabil, vineri, 13.05.2016 00:31
Așadar, dragilor, haideți să recapitulăm cine ne-a spus “goodbye forever” ȋn acest secol “adorabil”, chiar dacă unele dintre ele ȋncă mai există “pe hârtie” : Plymouth, Oldsmobile, Rover, Pontiac, Hummer, Mercury, Daewoo, Saab și Lancia (ȋn ciuda “gurii de oxigen” pe nume Nissan, se pregătește Mitsubishi?). Oare lista funebră va rămâne deschisă?...
-
@zarne, vineri, 13.05.2016 09:57
Foarte frumos mai @madalescule, nu stiam ca presudonimul ''zarnesteanu'' e tot al tau. Spor la dat voturi pozitive in favoarea ta .
-
Trader, vineri, 13.05.2016 10:02
@inexorabil Îi cânţi prohodul degeaba. Mitsubishi se va pune pe picioare. Nissan nu investea altfel în acţiunile Mitsubishi. Carlos Ghosn nu bagă bani aiurea, decât dacă ştie că implică consolidare şi iese cu profit pe termen lung. Nissan a cumpărat peste 33% din acţiuni, deci este factor de decizie şi de conducere. Cred Mitsubishi o va duce bine că o altă marca din cadrul Alianţei Renault-Nissan. Toate marcile din grup sunt pe crestere in zonele lor de influenta.
-
aham, vineri, 13.05.2016 10:25
zarnesteanu a luat o pauza. Nu-si mai da voturi in disperare, s-a dus la muncile campului, sa coasa lucerna pentru magar. Magar turbo.
-
haga, vineri, 13.05.2016 10:50
Lancia??!! Poate o sa ne spuna ' la revedere' , dar momentan inca traieste , chiar daca cu un singur model in gama.
-
LauCalin, vineri, 13.05.2016 15:10
@Trader, o fi pe val alianta renault-Nissan si o vinde bine. Însă aici nu e vorba doar de vânzări. Si VW are in continuare vânzări bune. Si asta desi nu face cele mai bune masini... si nici cele mai "curate". Si cu toate astea... sincer îmi doresc un ASX cu aceleasi motoare si transmisii ca pana acum, de provenienta proprie sau PSA. Ghosn nu cred ca e cazul sa fie ridicat in slavi. Pana la urma a mai pus-o de o afacere. Atât si nimic mai mult. Oricum aceste influente sper sa rămână doar in Asia sau Japonia.
-
inexorabil, vineri, 13.05.2016 21:26
@Trader, cred că nu m-ai ȋnțeles: eu n-am propovăduit sfârșitul lui Mitsubishi, ci doar mi-am pus ȋntrebarea dacă trebuie să luăm ȋn calcul și acest deznodământ dramatic și, desigur, de nedorit. Personal, când am auzit că iconica variantă de performanță Lancer Evo va fi scoasă din producție, am conchis pe loc că spiritul mărcii va fi ucis de trendul “eco” cel atât de…dispensabil (din partea mea: lua-l-ar ielele! – prefer, cu plăcere fanatică, să-mi zdrelesc tălpile ca drumeț de cursă lungă, care, de fiecare dată, ajunge la destinație cu mare ȋntârziere și stors ca o lămâie, decât să mă deplasez, pardon, să fiu deplasat de electro-autonome). Apropo, chiar moare careva dintre grangurii planetei de grija mediului sau, ȋn realitate, asistăm la o propagandă camuflată de orientare panteist-gnostică?
-
@AM, sâmbătă, 14.05.2016 00:32
Va rugam sa banati userul Sergiu care este defapt madalin/mafia etc. Este bolnav saracul , ii faceti un bine!
-
@@AM, luni, 16.05.2016 09:33
De ce sa-l baneze? Pt ca nu-ti convin tie opiniile lui? Nu cred ca Automarket e de acord cu atitudinea asta. Totusi Automarket ar trebui sa faca ceva cu votarea multipla a unor copii precum zarnesteanu, sa baneze jignirile, comentariile repetitve si obsedante. Ce mi-e zarnasteanu, ce mi-e Sergiu.Andrei ? Trebuie sa fie un forum in care argumentele sa fie la putere. Nu mascareala lui zarnesteanu, madalescu, Sergiu.Andrei sau mai stiu eu cine altcineva...
-
@LauCalin, luni, 16.05.2016 11:03
Una e cea "ai vrea" tu sa se intample si alta-i realitatea. Si nu-i doar "atat si nimic mai mult". Implicatiile sunt mult mai ample si benefice Mitsubishi.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
ciudata coincidenta, I-au dat in gat ca sa ii cumpere ieftin