TUV confirmă: Fisker Karma merge 80 de kilometri în modul electric

Publicat vineri, 04.11.2011 11:10 de Sebastian Toma

Testele celor de la TUV au relevat faptul că un Fisker Karma poate să parcurgă 83 de kilometri în modul 100% electric. Valoarea este mai bună decât cea anunţată de constructor.

Cercetătorii de la TUV au testat noul Fisker Karma şi au obţinut o autonomie de 83 de kilometri în modul electric în ciclul lor de testare. Valoarea este cu doi kilometri mai bună decât estimările constructorului, ceea ce vine ca o bilă albă mult aşteptată de cei de la Fisker, după ce EPA, organismul care testează şi clasifică autonomia unui vehicul în Statele Unite ale Americii, a anunţat o autonomie de 51.5 kilometri pentru Karma în modul 100% electric. Rezultatul celor de la EPA nu este primul lipsit de controverse, iar sistemul lor de testare "promite" să mai ofere asemenea concluzii. Sistemul EPA are o formulă de calcul care face conversia de la energia utilizată de un vehicul electric cu motor cu ardere internă pentru extinderea autonomiei în sistemul convenţional de măsurare, cel al milelor parcurse pentru fiecare galon de carburant.

"Suntem încântaţi că TUV a confirmat faptul că majoritatea proprietarilor de Karma vor obţine o autonomie de 80 de kilometri mergând doar cu energie electrică pentru naveta lor zilnică.", a declarat Henrik Fisker, şeful mărcii din California.

Potrivit estimărilor realizate de cei de la Fisker, un şofer care parcurge 64 de kilometri zilinci cu o baterie încărcată la maximum are nevoie de 35 de litri de benzină pe lună. Mai mult decât atât, respectivul şofer va face plinul o dată la 1.609 kilometri, dacă parcurge acelaşi traseu de 64 de kilometri în fiecare zi, plecând de acasă cu bateria încărcată. Fisker Karma are două motoare electrice care dezvoltă un total de 408 CP şi 1.300 Nm şi accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.9 secunde şi poate atinge o viteză maximă de 200 km/h. Pentru a mări autonomia de la 80 la 483 kilometri, Karma beneficiază de un motor 2.0 turbo alimentat cu benzină, care încarcă bateriile după ce modelul rămâne fără energie în acumulatori.

VIDEO: Livrarea primului Fisker Karma de producţie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Via | WorldCarFans