Turda a devenit primul oraș din România în care există doar autobuze electrice: 20 de unități circulă în localitate
Turda este primul oraș din România care folosește doar autobuze electrice pentru transportul local, după ce a pus în circulație 20 de unități. În Cluj-Napoca există deja 41 de autobuze electrice.
Orașele din România au început în ultima perioadă o amplă campanie pentru înlocuirea parțială a parcului auto al serviciilor de transport public cu autobuze electrice.
Orașul Turda din județul Cluj a ieșit însă în evidență în această săptămână după ce a pus în circulație 20 de autobuze electrice, care au înlocuit întreaga flotă precedentă de autobuze.
Astfel, Turda a devenit primul oraș din România în care serviciile de transport public sunt asigurate exclusiv cu autobuze electrice.
Toate cele 20 de autobuze electrice sunt produse de constructorul ceh Sor la uzina din localitatea Libchavy și sunt echipate cu aer condiționat, internet wireless, GPS, camere video și sistem de bilete electronice.
Primul oraș din România care a achiziționat autobuze electrice a fost Cluj-Napoca. În prezent, Cluj-Napoca este orașul din România cu cea mai mare flotă de autobuze electrice datorită celor 41 de unități Solaris Urbino 12 produse în Polonia aflate în prezent în circulație.
Alte trei orașe din România au lansat însă deja licitații pentru un număr mai mare de autobuze electrice decât cele care circulă în Cluj-Napoca.
Cea mai mare comandă a provenit de la București pentru 100 de unități, însă licitația a fost anulată cu numai câteva zile în urmă din cauza faptului că ofertele depuse de turcii de la Bozankaya și chinezii de la Byd nu respectau toate cerințele din caietul de sarcini.
În schimb, există licitații în derulare pentru 44 de autobuze electrice în Brașov (Byd, Sileo sau Solaris) și 44 în Timișoara (Byd, Sileo sau Solaris). Alte orașe care au lansat licitații sunt Iași (24 unități), Piatra Neamț (21 unități) sau Constanța (20 unități).
Via Digi24
Solaris, din Polonia. Sor, din Cehia. Companii est-europene care au supravietuit tranzitiei. As adauga listei si MAZ - compania din Belarus se descurca foarte bine. La noi, ROCAR a fost ingropat de incompetenta, rea credinta si interese imobiliare. Trist!