Tripleti: Citroen Nemo, Peugeot Bipper, Fiat Fiorino

Publicat luni, 22.10.2007 20:10 de Mircea Meșter

Industria auto ne prezinta alti tripleti fara personalitate. De aceasta data, prin Citroen si Peugeot plus Fiat.

A devenit deja un obicei ca in fiecare an un grup de constructori de renume mondial sa isi uneasca fortele pentru producerea unor modele comune care la final sunt vandute sub marci diferite. Francezii sunt campioni la acest tip de abordare: dupa ce Peugeot si Citroen au colaborat cu Toyota pentru 107, C1 respectiv Aygo in 2005 iar in 2007 au scos la iveala 4007 si C-Crosser, modele aproape identice si construite in colaborare cu Mitsubishi (noul Outlander face parte din aceeasi familie), PSA recidiveaza. De aceasta data, cei vizati sunt italienii de la Fiat, cu care Peugeot si Citroen au colaborat pentru a-si extinde gama de utilitare. Astfel s-au nascut Peugeot Bipper, Citroen Nemo si Fiat Fiorino, trei modele identice care vin insa spre vanzare sub trei nume si sigle diferite.

Nu stim care este logica de creatie a acestui tip de masini, insa scaderea costurilor de productie inseamna, in ultima vreme, uniformitate in stil si design. Desi logica acestei abrodari exista si este foarte clara din punct de vedere economic, este pentru prima data cand in colaborarile de aceasta factura masinile arata identic. Normal, pentru a nu se autosesiza forurile competente, Peugeot, Citroen si Fiat au jonglat cu suprafetele vitrate, transformandu-si masinile din van in furgoneta si invers, in functie de criteriile fotografice la indemana. Mai mult decat ironic, comunicatele oficiale au rezervate cateva paragrafe bune in care fiecare constructor isi lauda designul exterior.

Este de notat faptul ca, desi pare, cele trei vehicule nu le inlocuiesc pe cunoscutele Expert, Scudo si Jumpy (si ele construite printr-o colaborare intre cei trei constructori), intrand in oferta pe un segment situat imediat sub acestea.

Dimensiunile importante: 3.86 metri in lungime si volum de incarcare de 2.5 m, acesta din urma putand sa ajunga insa la 2.8 m (2.5 metri lungime utila) prin rabatarea scaunului din dreapta. In rest, interiorul este unul clasic de furgoneta, cu multe elemente de bord preluate direct de la Fiat Grande Punto. In ceea ce priveste motorizarile, aflam ca se poate opta fie pentru un motor pe benzina (1.4 litri si 75 CP), fie pentru unul diesel (1.4 litri HDi si 70 CP).

Toate cele trei modele sunt produse in Turcia, la stabilimentul Tofas, unde capacitatea industriala este de 158.000 de vehicule pe an. Din comunicatele oficiale aflam ca investitia a insemnat 308 milioane de euro. Banuim ca partea estetica a insemnat foarte putin din aceasta suma.

Desi nu a fost inca oficializat, pretul in jurul caruia se vor invarti cele trei modele intr-unul singur va ajunge la circa 9500 de euro. De aici inainte, singura necunoscuta este cine va vinde mai mult. Iar avand in vedere faptul ca Bipper, Nemo si Fiorino sunt identice, raspunsul este clar: cei care lasa mai mult din pret.

  • Livio, luni, 22.10.2007 15:14
    logan...

    logan van castiga la spatiu interior si la pret bineinteles :D

  • Fra, luni, 22.10.2007 17:45
    Colaborare veche ...

    Nu te mai poate mira nimic deoarece deja in ceea ce priveste utilitarele cele trei marci colaboreaza demult. In articol este o mica greseala, si anume Scudo de la Fiat este geaman cu Peugeot Expert si cu Citroen Jumpy, nicidecum cu Partner si Berlingo. Acesta este doar un rand de gemeni, deoarece colaboararea intre cei trei constructori a dat roade si la nasterea gemenilor: Fiat Ducato, Peugeot Boxer, Citroen Jumper. Asta ca sa terminam cu utilitarele. Alt exemplu de tripleti nascuti sub semnul aceleiasi colaborari ne este dat de monovolumele celor trei marci: Peugeot 807, Citroen C8 si Fiat Ulysse.

  • Iulian, marţi, 23.10.2007 07:59
    timpul e bani

    In ziua de azi, e mai economic sa imparti o platforma cu alti producatori. In cazul de fata, aproape toate costurile de proiectare, se impart la trei. Parerea mea e totusi, ca au combinat 2-3 masini si au obtinut un VAN mai frumos decat Logan VAN, dar nu suficient de frumos pentru a justifica o diferenta prea mare de pret. Totusi, finisajele interioare par superioare fata de Logan. Ramane de vazut ce va conta mai mult: spatiul util sau marca. Fiind un tip pragmatic, votez Logan VAN.

  • bvean, marţi, 23.10.2007 08:02

    Si totusi Fiat-ul este cel mai frumos :) Nu de altceva dar FERRARI a castigat CM de F1 !!!

  • Eu, marţi, 23.10.2007 09:03

    Dar Citroen castiga campionatul de raliu de ani buni :))

  • Ducu, marţi, 23.10.2007 09:47
    La mai mare

    Sincer vorbind nici loganul mcv nu arata rau insa finisajele lasa usor de dorit iar lucrul acesta se va reflecta in vanzarile pe care le vor face ce pt firmele mici sau mijlocii care doresc sa se afirme atat prin calitate cat si prin prestanta. Acestea se vor indrepta spre astfel de masini pe cand loganul va ramane pt micile magazinute.Pacat si ma repet loganul pierde foarte mult la finisaje. Daca ar avea un interior asemeni masinilor prezentare pe pariu ca vanzarile ar fi altele, insa eu cred ca incet incet va avea si loganul un cuvant de spus pe acest segment de vanzari.

  • andr3i, marţi, 23.10.2007 10:09
    logan vs restu'

    Voi va dati seama ca Logan a ajuns etalon pentru fiecare masina care se lanseaza? Fie ca e VAN, sedan sau Break, cel putin un comentariu la fiecare articol se leaga de o comparatie cu Logan, pozitiva sau negativa.

  • Un priceput, marţi, 23.10.2007 10:16
    Nemo cel simpatic

    Nemo nu este nicidecum conceput sa faca concurenta Loganului MCV. Nemo este destinat micilor volume de transportat (pizza, curierat, medicamente), afaceri la care primeaza spatiul de parcare usor de gasit si in care clientii se regasesc in zone aglomerate urbane. Pentru Logan profilul clientului are o alta configuratie: masina de familie cu care iti poti rezolva si ceva nevoi de transport, dar cu necesitati de spatiu de parcare mai generos. Preturile pentru Nemo vor fi cu siguranta neconectate de Logan, deoarece are o alta adresabilitate. Primeaza la aceasta masina functionalitatea si nu investitia in mijlocul de transport.

  • Maka, marţi, 23.10.2007 10:26
    personalitate vs randament...

    E greu verdictul de lipsa de personalitate. Design-ul e plin de personalitate, doar e greu de inteles cum teoretic 3 marci cu personalitati / valori diferite se prezinta clientului cu aceeasi infatisare. Explicabil e prin prisma tinerii in frau a costurilor si maximizarea profitului. Randamentul investitiei primeaza la masinle utilitare, deci design-ul sifinisajele nu conteaza, asa ca se va vinde cel care va costa minim si va produce profit maxim. Cumparatorii de utilitare sunt poate cei mai pragmatici posibili, deci sa privim spectacolul preturilor. Ca si pana acum probabil Citroen vor fi cei mai ieftini, dar cu stocuri minime, Peugeot va la mijloc, iar Fiat-ul cel mai scump.

  • Pesso, marţi, 23.10.2007 10:55
    Forza Logan

    Cand 3 se bat al4lea castiga.De la spatiu de incarcare pana la pret si motoare,Loganul ii bate de ii omoara.Astia 3 incearca sa bata Loganul cum au incercat cu C1,1007 si Ygo =)). PS:Loganul este pe locul 5 in Franta la inmatriculari cu o crestere de 134% fata de anul trecut.

  • Tibi, marţi, 23.10.2007 11:13
    Logan mai bun

    daca inginerii nu se zgarceau si-i puneau loganului o usa laterala culisanta, sau chiar doua, care sa faca accesul mai facil, ar fi fost perfect. stopurile sunt mai frumoase la logan, la astea 3 sunt prea banale, fara sentiment. logan va pierde si la capitolul imagine, pentru ca o flota de masini utilitare Peugeot da mult mai bine la impresia de calitate si prestigiu decat o flota de Logan.

  • Adrian M, marţi, 23.10.2007 14:43
    patanie

    Mie mi s-a intamplat o chestie funny. Am cumparat un Peugeot Boxer. Cand a sosit, ma sui in masina si stupoare.... interiorul imi arata ca sunt intr-un Citroen :). Masina fusese asamblata de catre Fiat si pusesera in loc de volanul cu sigla Peugeot pe cel cu sigla Citroen :). Am rezolvat apoi cu dealerul concordanta.

  • amIDon, marţi, 23.10.2007 15:21
    Inca un exemplu

    De Renault Trafic, Opel Vivaro si Nissan Primastar nu zice nimeni nimic? :)

  • a, marţi, 23.10.2007 15:57

    renault master-opel movano

  • andrei, marţi, 23.10.2007 16:37
    superior

    sunt mult superioare loganului van..sunt nemaipomenite pt o firma d livrat marfa

  • Mihai, marţi, 23.10.2007 17:32
    Comparatie

    Domnule Mester, te rog ataseaza acestor posibile comparatii (pe viitor) si tabele ce date tehnice (cap.cil., putere, cuplu, consum etc). In functie de relieful zonei in care te deplasezi, felul marfii (masa etc) pe care o transporti sau alte criterii, cititorii pot alege. Altfel comentariile comparative sunt de prisos si nu vreau sa ma refer la Logan in nici un fel (imi cer scuze de la cei ce vad in Logan o "super").

  • Vlady, marţi, 23.10.2007 20:44

    Degeaba toti va ganditi la cumparator ca la omul de rand, aceste masini sunt facute pt marii consumatorii de van-uri adica firmele de distributie. La o firma nu conteaza neaparat forma stopurilor sau personalitatea masinii, pe ei ii intereseaza sa isi poata transporta marfa si prin centrul oraselor, unde de obicei maxima admisa e 1,5 t. Un alt punct de vedere e ca nu se uita atat la marca, ii intereseaza doar costurile de intretinere care e de preferat sa fie cat mai mici.

  • Architrion, miercuri, 24.10.2007 01:46
    Sunt chiar pline de personalitate

    Articolul este foarte slab contzinand pareri subiective, de "forumist" si nu date obiective, tehnice. Iar daca e sa vorbim de design, acesta este chiar surprinzator de plin de personaliate pentru minivanuri. Si cel interior este curat, chiar materialele par de calitate. Intr-adevar defectul cel mare este ca nu au facut nici o diferentiere de imagine intre cele 3.

  • blaa, luni, 29.10.2007 19:14
    Utilitare.....

    Sunt utilitare fratilor , ce va atacati asa? Au impartit costurile si au scos o masina mai buna si mai ieftina , nu-i nimic rau in asta. Designul este ultima calitate pe care o ia in considerare clientul unei astfel de masini

  • Blaa, luni, 29.10.2007 19:23
    Pt admin

    ar trebui un script care sa cenzureze cuvantul "logan".....deja e prea de tot

  • Razvan, joi, 01.11.2007 08:13
    Pai da

    Au aceasi platforma,difera motorizarile.

  • Alex, duminică, 13.01.2008 11:26

    Nu difera nimic...si titusi arata super!

  • csongi, miercuri, 14.07.2010 21:39
    buton soc

    Am lovit masina si nu porneste motorul nu stie careva daca are masina buton soc???? va rog ajuti-ma.

  • NRG, luni, 09.09.2013 11:46

    Masina nu are buton de soc.Uite un link pt dezactivarea FPS http://www.auto-professionals.co.uk/showthread.php?tid=4103