Trei motoare V6 noi si o cutie automata cu 8 trepte pentru Audi Q7
Audi introduce in gama lui Q7 doua noi motorizari V6 pe benzina care inlocuiesc vechile unitati de 3.6 si 4.2 litri. Alaturi de acestea clientii vor mai primi un nou diesel V6 si o transmisie automata cu opt rapoarte.
Audi incearca sa tina pasul cu noile tendinte din industria auto si introduce o noua linie de motorizari in gama SUV-ului Q7. Nemtii au incercat sa se adapteze astfel tendintei generale de downsizing, propunand trei noi motoare V6, dintre care unul diesel si doua pe benzina.
Toate cele trei optiuni de propulsie vin cu injectie directa si un sistem de recuperare a energiei rezultate la franare. Ambele versiuni pe benzina au o capacitate de 3.0 litri si vin sa inlocuiasca motorizari familiare printre fanii modelelor din Ingolstadt.
Mai exact, unitatea 3.0 TFSI de baza ia locul vechiului V6 de 3.6 litri FSI si promite 272 de cai putere si 400 de Nm. Resursele sunt suficiente pentru a propulsa SUV-ul de la 0 la 100 de km/h in 7.9 secunde, pana la o viteza de 222 de km/h.
Cealalta varianta de putere a motorului 3.0 TFSI inlocuieste vechiul V8 de 4.2 litri FSI si garanteaza 333 de cai alaturi de un cuplu de 440 Nm, resimtit intre 2900 si 5300 de rotatii. Performantele indica un timp de 6.9 secunde pana la 100 de km/h si o viteza maxima de 243 de km/h. Audi anunta ca ambele versiuni introduse pe Q7 pot oferi un consum mediu de numai 10.7 litri/100 de km, ceea ce indica o imbunatatire cu 12 respectiv 16 procente a valorii, comparativ cu vechile versiuni de 3.6 si 3.2 litri.
Pentru cei care prefera dieselul, Audi propune un V6 de 3.0 litri TDI, capabil sa livreze 240 de cai putere si 550 de Nm intre 1750 si 2500 de rotatii. Resursele propulseaza SUV-ul pana la 100 de km/h in 7.9 secunde, promitand in acelasi timp o viteza maxima de 215 km/h. Consumul se imbunatateste cu 1.7 litri, comparativ cu vechea versiune a dieselului de 3.0 litri, atingand o valoare de 7.4 litri/100 de km. In plus, motorul este mai usor cu 20 de kilograme decat predecesorul sau, care cantarea 198 de kilograme.
Nici versiunea Clean Diesel de 3.0 litri nu a scapat fara modificari. Inginerii germani au instalat un catalizator nou DeNox, instalat in sistemul de evacuare. V6-le se poate supune astfel legislatiei mai stricte Euro 6. Motorul ecologic dezvolta aceleasi resurse ca fratele sau standard, 240 de cai si 550 de Nm, insa momentul motor este distribuit mai tarziu si pe o plaja de turatii mai mica: intre 2000 si 2250 de rotatii.
Audi a modificat si dieselul de top, cel de 4.2 litri TDI, instaland un nou sistem de injectie. Desi puterea a ramas neschimbata (340 CP), cuplul a crescut de la 760 la 800 de Nm. Resursele sunt suficiente pentru a propulsa masina de la 0 la 100 de km/h in 6.4 secunde, pana la o viteza maxima de 242 de km/h, cu un consum mediu de numai 9.9 litri/100 de km.
Alaturi de noile motorizari, Audi a introdus in gama lui Q7 si o noua cutie automata, cu opt rapoarte, capabila sa imbunatateasca valoarea medie a consumului cu aproximativ 5%.
Audi introduce in gama lui Q7 "doi" noi motorizari V6.