Transportatorii români: Propunerea de modificare a noului Cod Rutier este abuzivă
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România consideră că sancţiunile propuse în proiectul noului Cod Rutier sunt abuzive şi cere modificarea acestora, informează Ziarul Financiar.
Modificările propuse în cadrul proiectul noului Cod Rutier au strânit reacţii negative din partea Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România, informează Ziarul Financiar. Reprezentanţii transportatorilor le solicită autorităţilor să regândească sancţiunile complementare propuse şi cuantumul amenzilor propuse, precum şi introducerea de măsuri care să stabilească responsbilităţi pentru pietoni şi pentru autorităţile care administrează drumuri. În cazul în care aceste măsuri vor fi întroduse în Codul Rutier, administratorul unui segment de drum ar putea fi responsabil pentru incidentele care au loc pe respectivul sector din cauza neglijenţei în întreţinerea şi semnalizarea acestuia.
"Având în vedere acest aspect, UNTRR solicită ca sancţiunile să fie progresive şi proporţionale. Pentru o soluţionare rapidă, UNTRR propune o dezbatere publică în acest sens, luând în considerare impactul aplicării sancţiunilor propuse asupra conducătorilor auto, şi solicită elaborarea unui proiect de responsabilizare a tuturor participanţilor la trafic (atât educarea comportamentului conducătorilor auto, a pietonilor, a bicicliştilor cât şi sporirea gradului de implicare a autorităţilor)", spun cei de la UNTRR în comunicatul emis astăzi.
Noul Cod Rutier este în proces de dezbatere publică şi va ajunge la vot în faţa guvernului în cursul săptămânii viitoare. Cei de la UNTRR consideră că nu este corect faţă de şoferi ca autorităţile să transfere întreaga responsabilitate a siguranţei rutiere în braţele acestora, în condiţiile în care pietonii şi administratorii drumurilor sunt şi ei responsabili, uneori în măsură egală, pentru circulaţia rutieră în bune condiţii. UNTRR le solicită celor de la MAI să intensifice numărul de controale în trafic şi să crească numărul organismelor implicate în formarea profesională a autorităţilor, acestea urmând să fie pregătite pentru a preveni accidentele rutiere.
Mi se pare foarte rezonabilă şi de bun simţ poziţia exprimată de UNTRR. Însă sugestia unei "dezbateri publice" o consider a fi o hazardare naivă...Păi descreieraţii şi descreştinaţii care ne conduc (de 24 de ani cu girul nostru conştient, deci nu dânşii sunt vinovaţi!!!) nu prezintă legitimitate publică, deci ce anume să discute ei cu noi??? I-am învestit cu putere de legiferare, iar acum tragem ponoasele...Chiar vor, în sinea lor, să impună o nouă ordine rutieră sau au găsit soluţia-minune să ne spolieze în plus?...Cred şi eu, căci amantele lor "una şi una" nu pot fi întreţinute decât cu cheltuială babană din bugetul de stat. Sau haideţi să admitem prin absurd că ar fi bineintenţionaţi, caz în care îi întreb şi eu, ca orice psihopat de bună credinţă: ce-aţi putea să le faceţi concret deja consacraţilor "bizoni ai şoselelor", care te iau pe capotă chiar şi dacă treci pe zebră?...Cum i-aţi putea preîntâmpina?? De fapt, cine îmi garantează că mulţi dintre ghiolbani nu se află chiar printre voi...şi nu numai atât: "ne fac legi şi ne pun biruri, ne vorbesc filosofie" ?