Transmisiile cu dublu-ambreiaj de la BMW vor fi inlocuite de cutii cu 8 trepte
Producatorul german de subansamble auto ZF a anuntat ca BMW ar putea sa renunte la transmisiile cu dublu ambreiaj in favoarea cutiilor de viteza automate cu opt trepte. Aceeasi masura ar putea fi luata si de Porsche in privinta transmisiilor PDK.
Trasmisiile cu dublu-ambreiaj de la BMW ar putea fi inlocuite de cutii de viteze automate cu opt trepte. Aceasta ipoteza a plecat din cadrul unor surse din compania ZF, furnizorul de transmisii DCT pentru BMW si PDK pentru Porsche. Se pare ca cele doua tipuri de cutii de viteze sunt produse de nisa, care sunt extrem de scumpe de fabricat si au o utilitate limitata in gama celor doi producatori. Se pare ca materialele si tehnologiile existente nu suporta un cuplu motor mai mare.
Cel mai pregnant argument al ipotezei ca transmisia DCT va disparea din gama M de la BMW sta in echiparea modelelor X5 M si in X6 M. Cele doua SUV-uri de performante sunt echipate cu o transmisie automata actualizata tehnic pentru a oferi schimbari de trepte la fel de rapide ca in cazul unei unitati cu dublu-ambreiaj. Eliminarea transmisiei DCT din gama M a producatorul bavarez ar putea duce la sistarea productiei acestui tip de transmisie, si inlocuirea acesteia in gama cu o cutie de viteze automata cu opt trepte, creata deja de inginerii ZF. BMW 760i F01 este primul model BMW care va folosi acest tip de transmisie.
Via | Bimmerfile
In January 2008 BMW introduced a double clutch transmission on their M3 model, manufactured by Getrag and dubbed M DCT (M Dual Clutch Transmission). The same transmission is to be used in the upcoming redesigned Z4 (the Sdrive35i version). iar la voi apare: "compania ZF, furnizorul de transmisii DCT pentru BMW"