Transmisiile cu dublu-ambreiaj de la BMW vor fi inlocuite de cutii cu 8 trepte

Publicat vineri, 28.08.2009 16:53 de Sebastian Toma

Producatorul german de subansamble auto ZF a anuntat ca BMW ar putea sa renunte la transmisiile cu dublu ambreiaj in favoarea cutiilor de viteza automate cu opt trepte. Aceeasi masura ar putea fi luata si de Porsche in privinta transmisiilor PDK.

Trasmisiile cu dublu-ambreiaj de la BMW ar putea fi inlocuite de cutii de viteze automate cu opt trepte. Aceasta ipoteza a plecat din cadrul unor surse din compania ZF, furnizorul de transmisii DCT pentru BMW si PDK pentru Porsche. Se pare ca cele doua tipuri de cutii de viteze sunt produse de nisa, care sunt extrem de scumpe de fabricat si au o utilitate limitata in gama celor doi producatori. Se pare ca materialele si tehnologiile existente nu suporta un cuplu motor mai mare.

Cel mai pregnant argument al ipotezei ca transmisia DCT va disparea din gama M de la BMW sta in echiparea modelelor X5 M si in X6 M. Cele doua SUV-uri de performante sunt echipate cu o transmisie automata actualizata tehnic pentru a oferi schimbari de trepte la fel de rapide ca in cazul unei unitati cu dublu-ambreiaj. Eliminarea transmisiei DCT din gama M a producatorul bavarez ar putea duce la sistarea productiei acestui tip de transmisie, si inlocuirea acesteia in gama cu o cutie de viteze automata cu opt trepte, creata deja de inginerii ZF. BMW 760i F01 este primul model BMW care va folosi acest tip de transmisie.

Via | Bimmerfile

  • gtrazvan, vineri, 28.08.2009 18:20
    Nu prea este buna informatia asta.

    In January 2008 BMW introduced a double clutch transmission on their M3 model, manufactured by Getrag and dubbed M DCT (M Dual Clutch Transmission). The same transmission is to be used in the upcoming redesigned Z4 (the Sdrive35i version). iar la voi apare: "compania ZF, furnizorul de transmisii DCT pentru BMW"

  • george, vineri, 28.08.2009 22:57

    Trebuie sa fii foarte prost sa crezi asa ceva.

  • MCD, vineri, 28.08.2009 23:14
    8 trepte

    cum frate 8 trept si mergi numai in suturi cu masin ca schimba mereu eu zic asa faca cu 12 sau cu 18 viteze cum au camioanele e mai bn si schimba din 10 in 10 km

  • Stefan_SNK, sâmbătă, 29.08.2009 15:54
    suturi ?

    MCD daca ai mers vreodata cu orice automata... nu cred ca ... simti cand schimba viteza.... ..si chiar daca o sa aiba 8 trepte...ultimele 2 trepte vor fi pentru viteze mari ..de la 160 ...180

  • MCD, sâmbătă, 29.08.2009 17:11
    8 trepte

    am mers cu DSG, ma referam mai mult la "suturile" sonore ale motorului, nici nu turezi motorul ca o si schimbe viteza si o sa auzi numai "inganari" ale motorului in afara de asta o sa schimbe mai des si este mai "nasol" parerea mea de exemplu la 70 km/h o sa fi in treapta 4-5, totusi 8 viteze sunt prea multe muscle cars au 4 viteze cu tot cu R

  • mcd, sâmbătă, 29.08.2009 17:40
    r***t

    amice, nu te mai da rotund ca ai mers cu DSG. daca esti atat de destept, de ce nu te faci inginer? e o aberatie ce spui. nu cred ca inginerii de la BMW erau atat de idioti cum zici tu, incat sa faca o transmisie cu 8 trepte aiurea-n tramvai. nu era vorba despre muscle-cars aici. du-te ma nene la santa pod si lasa-ne.

  • MCD, sâmbătă, 29.08.2009 19:15
    :))

    1 ba nene vz ca ai gresit numele tr sa-l pui in titlu si titlu la numele tau :D 2 citeste bn stire unde scrie asa "Producatorul german de subansamble auto ZF a anuntat ca BMW ar putea" ar putea ala este mare, deci nimic oficial si inca nu este nici un model de BMW cu 8 viteze si nici nu o sa fie vre-odat ( singuru BMW cu 8 trepte ar putea fi pe seria 7 atat ) dc? gandeste logic si o sa intelgi 3 poate sunt deja inginer, ma cunosti tu? sa sti ce sunt? 4 ar tr sa vb frumos eu nu am jicnit pe nimeni esti asa de frustrat de parca tu ai facut proiectul asta cu 8 viteze, calm

  • gtrazvan, sâmbătă, 29.08.2009 19:26
    Nu-mi vine sa cred

    Eu ma uit la cei care mi-au dat negativ la comentariu si nu-mi vine a cred cata prostie sa ai in cap. Aia este o informatie oficiala pe care o gasiti pe GOOGLE sau WIKIPEDIA, cat de prost sa fi sa imi dai negativ fara sa verifici ?!. Asta imi este de ajuns sa vad ce dobitoci, ce BIZONI, ce handicapatii "circula" si pe aici.

  • Audi, luni, 31.08.2009 13:39
    Cutii de viteze automate

    ZF este producatorul german de subansamble de transmisie cu care lucreaza cam toti producatorii, la toate cutiile de viteze automate. In primul rand BMW nu va renunta la ZF, iar in al doilea rand, cu siguranta va folosi in continuare si cutii de viteze automate clasice, cu convertor de cuplu.

  • gtrazvan, luni, 31.08.2009 15:29
    @Audi

    Getrag este concurentul lui ZF, iar BMW a lucrat intodeauna cu aman2. ZF nu este peroducator de subansamble, este producator si dezvoltator de cutii de viteze si nu numai si nu numai pentru BMW ci si pt. VAG, Volvo, Ford etc. "ZF products include automatic and manual transmissions for cars, trucks, buses and construction equipment; chassis components (ball joints, tie rods, cross-axis joints, stabilizer bars, control arms); shocks and struts; electronic damping systems including Continuous Damping Control (CDC), Active Roll Stabilization (ARS); clutches; torque converters; axle drives; and industrial drives."

  • vlad, marţi, 01.09.2009 14:44
    un pas inainte

    cutia cu 8 trepte de pe 760i este mai practica decat una cu dublu ambreiaj pt ca se pot retrograda chiar pana la 5 trepte deodata in cazul unui kick down (de ex,. se poate trece din treapta a saptea direct in a doua!!!); in cazul unei cutii cu dublu ambreiaj este necesara trecerea prin toate treptele in cazul necesitatii unei retrogradari! cutia cu 8 trepte confera o plecare mult mai lina de pe loc (fara socuri), dar f rapida in acelasi timp: acceleratia lui 760i este de 4,6 sec de la 0 la 100km/h; tot cu aceasta cutie consumul mediu (ECE) al unui 760i este de 12,6l/100km... inainte sa postati aici, va rog sa va documentati! comparatiile cu transmisia unui camion, dar si alte expuneri stupide nu isi au rostul! numai bine!

  • Paull, vineri, 04.09.2009 18:21
    ...

    hai sa nu ne batem capu, ca stiu ei ce fac. nu o sa simti nici suturi nici altceva.

  • Cristi, luni, 07.09.2009 21:33
    ......

    Inainte ca un automobil sa iasa pe linia de productie ganditiva ca se studiaza in jur de 3 ani, se efectueaza o gramada de teste, de oameni destepti cu aparate performante. Masina este un compromis( se ia dintr-o parte,se pune in alta astfel incat automobilul respectiv sa satisfaca nevoia pt. care el a fost creat) si deaici pretul reflecta calitatea, performantele, siguranta, design etc. Nu poti cere de la ea mai mult decat $$$ oferi...