Toyota și Yamaha dezvoltă un motor V8 alimentat cu hidrogen: acesta produce 444 de cai putere
Toyota și Yamaha vor dezvolta împreună un motor V8 care va fi alimentat cu hidrogen. Motorul, gândit în mare parte de Yamaha, este preluat de la modelul Lexus RC F și dezvoltă 444 de cai putere.
Colaborarea dintre Toyota și Yamaha este una de lungă durată și a produs mai multe mașini emblematice. Dintre acestea, putem aminti Lexus LFA, Toyota 2000GT și ultima generație Toyota Celica.
Acum, cele două companii japoneze lucrează la dezvoltarea unui motor alimentat cu hidrogen. Asta vine după ce Toyota, alături de alte mărci nipone ca Mazda, Subaru și Kawasaki, au anunțat că vor colabora pentru a încerca să extindă durata de viață a motoarelor termice și să obțină, în același timp, emisii aproape nule.
Motorul dezvoltat de Toyota și Yamaha este preluat de la modelul Lexus RC F. Motorul original este în configurație V8, de 5.0 litri și este adaptat pentru a fi alimentat cu hidrogen. Yamaha spune că motorul dezvoltă 444 de cai putere și un cuplu de 540 Nm. Chiar dacă asta înseamnă mai puțină putere (un Lexus RC F Track Edition produce 472 de cai putere și 536 Nm cuplu), Toyota speră ca hidrogenul să păstreze în activitate motorul V8.
Un element unic al motorului este sistemul de evacuare, în configurație 8-în-1 și amplasat direct deasupra propulsorului. Yamaha spune că modul în care este montată evacuare va oferi un sunet unic și de înaltă frecvență a motorului.
Anul trecut, Toyota a prezentat un prototip al lui GR Yaris cu un motor alimentat cu hidrogen. Mai mult, constructorul nipon a construit și o mașină de curse cu un motor cu hidrogen, care participă într-un campionat din Japonia.
Yamaha dorește să devină o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de carbon până în 2050. În 2017, compania japoneză a început să dezvolte primul său motor alimentat cu hidrogen pentru mașini.
via Carscoops
AT pe acțiunile Tesla arată prăbușire de cotații pe termen scurt. Se sparge bula electrică. Interdicțiile, schimbările de reciclări și monitorizarea prafului ridicat de mașini nu vor mai constitui titluri de primă pagină, gen, niciodată.