Toyota redevine lider mondial la vânzări după ce a depăşit VW cu doar 68.000 de maşini. Germanii pregătesc revanşa

Publicat luni, 26.10.2015 11:52 de Daniel Popescu

Toyota şi-a recâştigat prima poziţie în topul celor mai mari producători auto din lume. Japonezii au vândut în primele nouă luni ale anului cu 68.000 mai multe maşini decât Volkswagen, echivalentul pieţei auto din România în 2014.

La jumătatea acestui an, Volkswagen reuşea să urce pe prima poziţie în clasamentul celor mai mari producători auto din lume şi spera să rămână în frunte până la sfârşitul anului.

Rezultatele pe primele nouă luni ale anului au evidenţiat însă o revenire a rivalilor de la Toyota care au anunţat luni că au vândut 7.498.000 de maşini pe parcursul primelor nouă luni ale anului. Deşi vânzările au scăzut cu 1.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, constructorul japonez este din nou lider mondial datorită faptului că Volkswagen a raportat vânzări de 7.430.000 de maşini în aceeaşi perioadă a anului.

Diferenţa dintre cei doi constructori a fost de numai 68.000 de maşini, echivalentul a mai puţin de 1% din vânzările fiecărui constructor. În plus, diferenţa este aproape la fel de mare ca întreaga piaţa auto din România din 2014, când în ţara noastră au fost înmatriculate 69.200 de maşini.

Ultimul loc pe podium este deţinut în continuare de GM, care a vândut 7.2 milioane de maşini în primele nouă luni ale anului.

Planurile Volkswagen pentru revenirea vânzărilor

Retrogradarea Volkswagen pe locul doi vine în contextul în care germanii traversează o amplă criza din cauza scandalului emisiilor, însă constructorul începe deja să se gândească la o serie de planuri de redresare.

Potrivit unor informaţii dezvăluite de agenţia de presă Reuters, Volkswagen intenţionează să acorde clienţilor germani o reducere de preţ la achiziţionarea unei maşini noi dacă se află în posesia unei maşini afectată de scandalul emisiilor. Măsura ar viza în special proprietarii de maşini cu motoare diesel de 1.6 litri, întrucât în cazul acestora remedierea problemelor se va face prin înlocuirea unor componente, în timp ce restul motoarelor au nevoie doar de schimbări de natură software.

În total, Volkswagen trebuie să recheme în service 11 milioane de maşini la nivel global, dintre care 8.5 milioane în Europe, 3 milioane fiind echipate cu motorul diesel de 1.6 litri.

Via Toyota, Reuters

  • cineva, luni, 26.10.2015 14:46

    Nu conteaza 68.000 de unitati. Inca o minciunica mica, si mai apar 1.000.000 in plus la VW... Nu a r fi prima data. Jegosi

  • zarnesteanu, luni, 26.10.2015 14:53

    Ma asteptam sa fie o diferenta mult mai mare. Si da, cam slabut din partea concurentei. Astept totusi sfarsitul de an pentru ca acolo vom avea adevarata dimensiune a impactului dieselgate. Ce jegosi astia de la VW! Ce nejegosi haterii VW!

  • xxx, luni, 26.10.2015 17:36

    Fani VW sunt dezamăgiți, dar tot vor cumpăra VW. Diferența este făcută de cei indeciși

  • dan_grc, luni, 26.10.2015 18:35

    Rezultatele pe primele 9 luni nu inseamna mare lucru pentru VW, raportate la " Dieselgate", de abia la sfarsitul anului viitor se va vedea exact in ce masura i-a afectat, oricum se vor bate in continuare pentru locul intai, chiar daca vor pica si pe trei in 2016, in anii viitori vor reveni, cel putin asa ar trebui sa procedeze un mare concern.

  • @xxx, luni, 26.10.2015 19:05

    Lasă fanii-cocalares să-și cumpere ,,volksvagin,, și ,h-audi,, că trebuie și ,,Jermănica,, să trăiască (bine).

  • Vali, luni, 26.10.2015 19:52

    Toyota a revenit acolo unde ii este locul. Vw trebuie să mai scadă pentru că locul lui nu e pe podium. Minciuna trebuie pedepsită!

  • dan_grc, luni, 26.10.2015 20:20

    Amuzant cum Toyota revine acolo unde ii este locul, in conditiile in care GM a fost pe primul loc " decat" vreo opt decenii.

  • Pana, luni, 26.10.2015 20:39

    Ingrijorator este ca ca diferenta este cam mica daca tinem cont de marimea scandalului in care este acum VW. Ma asteptam la o diferenta mult mai are, evident in favoarea Toyota. Cred ca vor prinde locul 2 pana la sfarsitul anului. Iar ajungerea numarului 1 mondial va fi amanata cu vreo 6-7 ani. Adica vanzarile isi vor reveni. Insa incet si cu foarte multe sacrificii. Faptul ca au mintit... eu as spune ca ei au mintit mai mult. Pana la urma nici un constructor nu este sfant si isi vede inainte de toate propriile interese si banii pe care ii poate castiga pe fondul scandalului de la VW. Ca pana la urma este o foarte mare afacere pe bani, nu pe nasturi sau gesturi caritabile.

  • Dram, luni, 26.10.2015 21:11

    @xxx Eu nu sunt dezamagit deloc. Ma doare in brisca de faza cu emisiile. @@xxx , madalinoo mare tie frustrarea :)) @Vali , te oftici? Foarte bine! @cineva , existi ... degeaba.

  • @dram, luni, 26.10.2015 21:22

    ...de minte n-ai fan vag?

  • Madalescu_Georgian, luni, 26.10.2015 23:27

    Ce ''dragut'' . Observ ca tare mult le mai plac ''jarmanilor'' sa indure multe pete la adresa statutului VAG. 68.000 diferenta ? HA-HA-HA , parca VW se batea anul trecut cu pumnii in piept ca au depasit deja Toyota, iar la sfasit podiumul i-a revenit celui cu merite depline. Totusi daca ne gandim ca ''dieselgate'' a inceput abia pe 19 septembrie, ceea ce traduce faptul ca marea majoritate au ''prins gustul'' acestui scandal cu o saptamana mai tarziu dupa ce s-a difuzat peste tot despre scandal, adica pe 25-26 septembrie, iar cum luna a avut 30 de zile, cele 4 zile nu prea au mai contact, deci iese fix 9 luni ale anului . Gandind logic, daca VW era surclasat de Toyota cu 68.000 de vehicule vandute inainte ca scandalul sa fie aflat de toti , atunci inseamna ca in a 10 a luna ( octombrie ) este la ani distanta de Toyota la vanzari. Ca posesor a doua autoturisme marca Toyota, pot spune ca singurul fapt care m-ar face sa cumpar un VW , ar fi ca dealerul sa-mi ofere 85% reducere la oricare model, oricare, iar cand spun oricare ma gandesc asa : la Polo cu 1.800 euro , Golf cu 2.500 euro , Passat cu 3.000 euro, Touareg cu 7 mii euro ( masini noi ), si evident sa fiu iesit la pensie, ca la ce design are VW nu te cuprinde absolut nici o emotie cand te uiti la ele :))))) .PS: Va laudati/masturbati degeaba dragi fani VAG, dar diferenta e foarte mare nu mare :)))))

  • gigel, marţi, 27.10.2015 08:31

    @Madalescu_Georgian , cineva a blocat *manuta verde* la comentariul tau de mai sus .... ghici de ce .... ai de la mine un mare + , si eu detin T 25 de 8 ani si am cuvinte de multumire pentru marca si masina , lucru ce m-a determinat sa-i cumpar si sotiei un P 9 , ambele diesel . Doar cine nu a a vut sau nu are , nu stie ce inseamna o masina Toyota ! Pe acest site sunt o multime de frustrati ce au niste trompete hitleriste si se uita la Toyota ca vulpea la struguri .... si inca ceva - nu ma intereseaza nici o trompeta hitlerista indiferent de reducerea pe care as obtine-o de la vreun dealer ! Prefer japonezele mele *cu tehnologie invechita* decat minunile hitleriste in al caror portbagaj gasesti bidonul de 5 litri cu ulei pentru motorul cel mincinos .... sa vezi acum manute rosii ce-mi iau de la manelisti !!!

  • LauCalin, marţi, 27.10.2015 10:26

    Si daca am in garaj si japoneza si nemteasca si sunt multumit de amândouă înseamnă ca sunt, manelist, hitlerist,( ca am vw) si mai ce, ca am japoneza? :))

  • mowgli, marţi, 27.10.2015 10:58

    Plot Twist: multe din piesele masinilor Asiatice sunt "stampilate" cu BOSCH, Pierburg, Siemens, Getrag samd. asa ca exista un pic de nazism in fiecare ;). Sigur ca cititorii de reviste auto din Moldova de pe aici, n-au desfacut in viata loc un surub, de unde sa stie ei ?

  • xxx, marţi, 27.10.2015 13:29

    @Dram, te doare un pic. Te mai iau prietenii un pic la mișto (daca este sh) Daca ai luat-o noua te cheamă sa ti-o modifice, înafara de timpul pierdut in service, o sa constați ca nu mai ai aceleași performante (consum, putere)

  • baloo, marţi, 27.10.2015 21:02

    @mowgli ...iar pe ele scrie "Made in China" ! tz tz tz ce ti-e si cu globalizarea asta!

  • @mowgli, miercuri, 28.10.2015 10:50

    Majoritatea pieselor de pe Toyota (marca asiatica) sunt stantate cu DENSO, cel mai mare producator mondial de pieste pentru industria auto. Ce spui tu e corect, pe anumite piete locale, cum este EU, daca modelul este produs pe continent se utilizeaza si cateva componente produse de furnizori locali, ca cei mentionati de tine, dar asta doar pentru cateva subsisteme, in general sistemele de franare, ABS, cablaje si elecrica (becuri si stopuri) si poate si ceva pompe, garnituri. Si pe marcile nemtesti se gasesc piese stantate de asiatici, pe unele chiar intr-o proportie majoritara.

  • Madalescu_Georgian, miercuri, 28.10.2015 11:10

    @gigel, ma bucur ca intalnesc pe aici si posesori de Toyota Avensis T25. Modelul pe care il detin eu este echiparea de varf 2.0 D-4 VVT-I 147CP , iar a doua tot un T25 doar ca varianta pre-facelift lansata in 2003 cu motorizarea 2.4 i D-4 16V 163CP ( aceasta o am postata si pe forum ) . Prima este varianta facelift cumparata in 2008 direct de la showroom-ul din Pipera, este in dotarea cea mai bogata : tapiterie piele cream, insertii lemn de nuc, scaune reglabile electric si incalzite, sistem de navigatie, etc . A doua varianta a fost cumparata tot la dealerul din Pipera in 2003 , aceasta venea intr-un nivel de echipare putin mai slab. dar cu un motor de top , pe parcurs am personalizat-o putin. I-am imbracat la un atelier renumit din Bucuresti tot interiorul in piele rosie + neagra. Partea superioara a bordului are piele rosie cu cusatura, pe cand cea inferioara am lasat negrul ei din fabrica. Acelasi lucru am facut si cu fetele de usi. Plafonul l-am modificat din alcantara negru cu multe cusaturi romb , iar scaunele din piele rosie perforata+ i-au imbunatatit sprijinul lateral cu un strat in plus de spuma . Modificarile au costat cateva mii de euro . Sistemul de suspenie a fost schimbat cu unul sport, garda masinii a fost lasata cu inca 4cm , am montat un tip de suspensie din aliaje usoare cu noi setari.Sunt foarte multumit de ele, chiar cred ca arata mult mai ''european'' decat noile variante Avensis, iar silueta de limuzina este omniprezenta. Modelul nou mi se pare mult prea sobru si cu muchii mult prea ''agresive'', care nu prea i se potriveste unei limuzine cu aer serios si linistit. Nu am avut probleme la partea tehnica, primul are acum 47.800 si putin km rulati, iar al doilea are 126 mii si putin km rulati . Singurul lucru care ma deranjeaza la aceasta masina sunt diuzele de spalare parbriz montate inestetic pe capota. Chiar daca acestea sunt incalzite, sunt predispuse la praf , jeg si alti factori care le vor uza prematur pe durata de exploatare. Eu mai detin si un sedan compact de origine Coreana~ Nubira II , cumparata de noua in 2006 si care a costat cu 9 mii mai putin decat Avensis ( prefacelift > 26.300 euro , iar faceliftul> 27 de mii si putin ) , iar diusele sunt ascunse sub buza capotei si protejate mult mai bine. E un detaliu care as fi vrut sa-l vad si la Avensis la pretul cerut, mai ales ca vorbim de segmentul D care ar trebui sa fie net superior celui C. Stima si la cat mai multi km sa ai ! E un model genial !