Toyota redevine lider mondial la vânzări după ce a depăşit VW cu doar 68.000 de maşini. Germanii pregătesc revanşa
Toyota şi-a recâştigat prima poziţie în topul celor mai mari producători auto din lume. Japonezii au vândut în primele nouă luni ale anului cu 68.000 mai multe maşini decât Volkswagen, echivalentul pieţei auto din România în 2014.
La jumătatea acestui an, Volkswagen reuşea să urce pe prima poziţie în clasamentul celor mai mari producători auto din lume şi spera să rămână în frunte până la sfârşitul anului.
Rezultatele pe primele nouă luni ale anului au evidenţiat însă o revenire a rivalilor de la Toyota care au anunţat luni că au vândut 7.498.000 de maşini pe parcursul primelor nouă luni ale anului. Deşi vânzările au scăzut cu 1.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut, constructorul japonez este din nou lider mondial datorită faptului că Volkswagen a raportat vânzări de 7.430.000 de maşini în aceeaşi perioadă a anului.
Diferenţa dintre cei doi constructori a fost de numai 68.000 de maşini, echivalentul a mai puţin de 1% din vânzările fiecărui constructor. În plus, diferenţa este aproape la fel de mare ca întreaga piaţa auto din România din 2014, când în ţara noastră au fost înmatriculate 69.200 de maşini.
Ultimul loc pe podium este deţinut în continuare de GM, care a vândut 7.2 milioane de maşini în primele nouă luni ale anului.
Planurile Volkswagen pentru revenirea vânzărilor
Retrogradarea Volkswagen pe locul doi vine în contextul în care germanii traversează o amplă criza din cauza scandalului emisiilor, însă constructorul începe deja să se gândească la o serie de planuri de redresare.
Potrivit unor informaţii dezvăluite de agenţia de presă Reuters, Volkswagen intenţionează să acorde clienţilor germani o reducere de preţ la achiziţionarea unei maşini noi dacă se află în posesia unei maşini afectată de scandalul emisiilor. Măsura ar viza în special proprietarii de maşini cu motoare diesel de 1.6 litri, întrucât în cazul acestora remedierea problemelor se va face prin înlocuirea unor componente, în timp ce restul motoarelor au nevoie doar de schimbări de natură software.
În total, Volkswagen trebuie să recheme în service 11 milioane de maşini la nivel global, dintre care 8.5 milioane în Europe, 3 milioane fiind echipate cu motorul diesel de 1.6 litri.
Nu conteaza 68.000 de unitati. Inca o minciunica mica, si mai apar 1.000.000 in plus la VW... Nu a r fi prima data. Jegosi