Volkswagen depășește la mustață vânzările Toyota în prima jumătate a anului

Publicat marţi, 28.07.2015 13:11 de Bogdan Mirică

După primele luni ale lui 2015, Volkswagen a reușit să depășească vânzările Toyota și speră ca până la finalul anului să devină cel mai mare constructor auto din lume.

Prima jumătate a anului a adus vânzări în creștere pentru ambii giganți aflați în lupta pentru prima poziție în topul celor mai mari constructori auto din lume. Și Toyota, câștigătorul de anul trecut, și Volkswagen, conglomeratul european cu o ascensiune fulminantă, au înregistrat o primă jumătate de an excelentă.

Cu toate acestea, Toyota a reușit să vândă 5.02 milioane de mașini, iar Volkswagen s-a bucurat de ceva mai mult succes, reușind să atingă o valoare de 5.04 milioane de unități. Așadar, după șase luni, ierarhia s-a schimbat, iar germanii par să fie pe drumul cel bun pentru atingerea primului loc în topul celor mai mari constructori auto, o țintă pe care ar atinge-o cu trei ani mai devreme decât estimaseră oficialii.

Ambii constructori au suferit de pe urma regresului consemnat de piața auto chineză, o zonă în care ambele branduri vindeau bine.

Volkswagen a compensat cu succes acest regres, bazându-se pe o creștere consistentă în Europa, în cele 19 țări care folosesc moneda euro. Grupul Volkswagen a beneficiat de o creștere de 6% pe piața mamă și în zona Europei de Vest, ajutat de modele noi cum sunt VW Passat și micul SUV Porsche Macan.

De cealaltă parte, Toyota s-a bucurat de o creștere de 5.7% pe piața din Europa, însă a fost ajutată consistent de o creștere de 5.6% pe piața din Statele Unite, acolo unde volumele sale sunt extrem de mari. Aici, clienții s-au arătat interesați de crossoverele Lexus NX și Toyota RAV4.

Nu putem vorbi de topul celor mai mari constructori auto din lume fără a aminti și de ultima treaptă a podiumului, ocupată și anul trecut, și anul acesta, după primele șase luni, tot de General Motors. Americanii au avut șase luni destul de dificile, raportând o scădere de 1.2% a vânzărilor și un total de 4.86 milioane de unități comercializate.

  • dan_grc, marţi, 28.07.2015 14:07

    Nu-i problemă, Toyota va reveni, încă nu și-a intrat în mână Avensis.

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 14:14

    Asa este Danutze dragule. VW s-a mai ''aruncat in cap'' facandu-si iluzii ca sunt deja ''numarul unu'' la vanzari inainte de incheierea lui 2014 dar nu a fost asa, sâc ! :))))) Parca vad la sfarsitul anului : 1.Toyota, 2.Hyundai , 3.VAG , deja devine ''plictisitor'' ca Toyota sa fie mereu number one. Inteleg ca fac cele mai bune masini din lume, dar sa-i mai lase ''loc'' si constipatului VAG, ca iar se masturbeaza la cifre si devine penibil dupa in fata clientilor zic. :)))

  • hazard, marţi, 28.07.2015 14:15

    asteptam sa-si revina Toyota de ceva vreme, si tot asteptam... si iata ca ramane in urma. Intre timp alti producatori inoveaza si implementeaza cu succes.

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 14:21

    @hazard, atat de ''in urma'' ramane Toyota incat sunt Numarul Unu la Vanzari , si asa va ramane multi ani de acum in colo :))))))......mai baga o berica rece ca nu-i de ajuns 4 halbe cate ai tras :)))

  • lorinczi.thomas, marţi, 28.07.2015 14:21

    Stai calm, ca Volkswagen nu sta degeaba. Acusi intra pe piata, noua duba si superb-ul. Sa mai aduc aminte de noul A4, Q7? Vor face muci Avensis, din pct. de vedere al cifrelor de vanzari.

  • mowgli, marţi, 28.07.2015 14:25

    Toyota va continua sa piarda teren, in multe teste din SUA (acolo unde si vand ceva) sunt pe locuri codase in diferite comparative, chiar si cu alte japoneze, multi criticand Toyota pentru calitatea proasta dar mai ales pentru tehnologia invechita si lipsa de rafinament. Se pare ca si fiabilitatea lor este in declin. Si Ivanon, daca esti tentat sa-mi raspunzi din nou, scuipand pe parerea mea, iti recomand sa te abtii pentru ca nu ma intereseaza ce ai de zis. Decat sa te contrazici cu mine, mai bine te contrazici cu cei care si testeaza Toyote de ani de zile si sunt posesori. Eu nu sunt si nici nu voi fi vreodata client Toyota, asa ca degeaba te obosesti cu mine. Oricum, daca pica Toyota de pe locul 1, sa stii ca n-ai nimic de pierdut, ma indoiesc ca ai 3% din actiunile companiei, asa ca nu-ti fa griji, sit back and enjoy the blitzkrieg ;)

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 14:30

    @lorinczi.thomas, pai da ca Avensis este concurent cu A4 si Q7 :))))) . Bravo ''macioule'' esti ''za best of za best'' ;) @mowgli, iar vorbesti prostii, mai bn ne-ai da si noua niste linkuri , cum procedez si eu de altfel, poate asa esti mai credibil. Toyota va pierde teren cand Japonia ori va mai fi lovita de un tsunami ( Domane Fereste ) , ori va fi inghitita de ocean ( Doamne Ferste ), intelegi ? Daca fiabilitatea Toyota este in declin, atunci inseamna ca VAG e caput :)))

  • lorinczi.thomas, marţi, 28.07.2015 14:52

    multumesc ifanov ptr. -, insa ar fi trebuit sa citesti comentariul meu in contextul articolului degeaba zice dan grc ca toyota va ajunge cu noul avensis (care-i de fapt facelift) iar pe locul 1, deoarece Volkswagen are cel putin 3 modele nou-noute si un facelift pe care sa se sprijine pentru a termina pe locul 1 la fin 2015, intelegi?

  • @Ivanoff, marţi, 28.07.2015 15:10

    Stai linistit ca anul acesta VW va trece pe primul loc si nu ai sa te mai plictisesti. Anul trecut a pierdul primul loc "la mustata". Anul acesta a ajuns pe primul loc "la mustata". Deci sansele sa ajunga pe primul loc sunt destul de mari. Acum du-te sa-ti sufli nasul si sa-ti mai pui niste vata in el, cum ziceai saptamana trecuta.

  • @ Ivanoff, marţi, 28.07.2015 15:35

    Ambii producatori au piete cu probleme dar se pare ca problemele Toyota in 2015 sunt mai mari decat cele ale VW Group .Toyota in 2015 a inregistrat scaderi importante in Japonia ( are cu toate marcile sale o cota de 70 % ) si foarte important in Indonezia, o tara cu peste 200 milioane locuitori si care pana la sfarsitul lui 2014 s-a bucurat de foarte multi ani cu o crestere economica galopanta . Insa in 2015 Indonezia a intrat intr-o puternica recesiune economica . Daca in Japonia , VW Group vinde peste 100 de mii de masini, in Indonezia este practic inexistent si prin urmare nu este deloc afectat asa cum este Toyota . Desi VW are scaderi in China, nici Toyota nu se bucura de cresteri in China datorita animozitatilor politice dintre cele 2 tari care nu vor disparea foarte curand ( decizia Japoniei de a construi primul avion de vanatoare de la WW II a cauzat numeroase proteste in China iar guvernul de la Beijing a ripostat marind prezenta militara in zona ) . Foarte important de urmarit este si decizia in cadrul procesului dintre VW si Suzuki care va fi dezvaluita in curand si potrivit lui Osamu Suzuki oricare dintre partile implicate poate iesi invingatoare . Daca VW Group castiga procesul cu Suzuki, are cale libera sa-si mareasca pachetul de 20 % detinut in prezent in cadrul Suzuki si sa se distanteze decisiv de Toyota pentru ca in prezent cei doi constructori sunt practic la egalitate .

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 16:11

    @@Ivanoff, mai amarule, hai sa-ti spun eu care-i treaba. Vei avea de citit, sper ca ti-ai luat pilulele ca sa nu depasesti iar orarul. ''Anul trecut'', VW era 100% convis ca a castigat. Dar se pare ca nu a fost asa, au dat-o cu mucii in fasole din nou. Dar asa se intampla cand te bati cu pumnii in piept. Orikum pot paria ca nu vor castiga nici anul acesta, Toyota are deja multe comenzi pt Mirai in State, chiar ieri zicea ca s-a dublat productia , iar asta chiar poate fi o problema pt VAG . Daca mai adaug ca in toamna modelele noi precum : RX, GS F , GS facelift , Avensis, Royal Crown , LX , Auris facelift, Rav4 hybrid , vor fi oferite la vanzare, atunci din nou o mare problema pt VAG . Acum, te las, cred ca te-am retinut cam mult, si iar uiti de pilule.

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 16:13

    Si mai rusinos daca ne gandim cate branduri are VAG, mult mai multe decat TMC, asta chiar este o problema grava .

  • antonny, marţi, 28.07.2015 16:28

    Multi vb pe baza cunostintelor ce le detin dar din pacate sunt doar locale si limitate privind o industrie internationala. VW era cat pe ce sa dea faliment si Ford se chinuia de cativa ani sa-i cumpere dar au fost opriti de legea ilegala de protectie. Ca sa aiba ceva protectie au fost "cumparati" de Porscha care este un peste mic in industria auto. BMW si Audi nu prea ajung sa treaca de 7 - 8 ani de functionare pe piata cea mare datorita problemelor mecanice. Pretul lor cade vertiginos dupa 4 -5 ani de folosite. Toyote de 20 inca circula cu gramada si multe au peste 300.000km parcursi. Majoritatea "lazilor" americane consuma mai putin decat cele "japoneze" cu aceeasi capacitate cilindrica. Subaru este in realitate GM pt cine nu cunoaste si Saab este pe un sasiu de Subaru. Toyota sa diversificat la maxim si ofera un produs de calitate si asta ia dus pe locul #1. Fac pana si TIRuri dar nu pt europa.

  • un oarecare, marţi, 28.07.2015 16:45

    Nu sunt fan Toyota si nici VW. Dar, pt un nume ca VW cu modele atat de depasite tehnic si perimate, trebuie sa recunosc ca-i un progres. In afara de Scirocco si Beetle care arata bine, intreaga gama VW arata exact ca un pensionar care nici basini nu mai da. Passat este cea mai banala si urata masina din clasa, Golf la fel, Polo arata decent fata de Ibiza, Jetta destul de invechita, mult sub Corolla, Tiguan abia daca poate fi comparat cu Duster, nici decum cu Mazda CX-5 si Qashqai sai CR-V facelift. Mai ramane Touareg, care este net inferior unui Murano de noua generatie sau unul LC 150 , Phaeton ? A ramas doar o speranta moarta pt VW, nu se stie daca va mai avea o noua generatie, cel putin in europa.

  • @ Ivanoff, marţi, 28.07.2015 17:01

    In Mirai sta sperentele Toyota ? Chiar ca au probleme ! Dupa dublarea productiei vor vinde GLOBAL 3,000 unitati ! Calculeaza tu procentual cat reprezinta 3,000 de unitati la cele 10 milioane cat vinde Toyota global .

  • @ un oarecare, marţi, 28.07.2015 17:07

    Ai convins pe toata lumea ca nu esti fan Toyota ( sau japoneze ) ..... Daca VW are o gama banala, cum poate fi numita gama europeana a celor de la Honda ( au o cota de 0.7 % in Europa ) ? In ritmul actual foarte curand Porsche va depasi la vanzari in Europa pe cei de la Honda ! No comment ....

  • @ Ivanoff, marţi, 28.07.2015 17:16

    VW Group vinde global 9.7 milioane de masini cu 4 marci ( VW, Audi, Skoda si SEAT ) sau 9.3 milioane cu 3 marci ( VW, Audi si Skoda ) sau 8.3 milioane de masini cu 2 marci ( VW si Audi ) asa ca las-o balta cu teoria ta ca VW Group se bate cu Toyota datorita vanzarilor Bugatti sau Lamborghini .... VW si Audi impreuna vand mai multe masi decat Toyota si Lexus, Renault-Nissan sau Hyundai-KIA . Ce zici de aceasta performanta ?

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 17:22

    ''anonimule'', i-ar te-ai expus la soare in amiaza mare ? E clar ca nu-i de tine acest domeniu automobilistic. Te-ai facut singur de ras. Auzi la tine 3.000 de unitati Mirai , cand intr-o luna se comanda cate 1.500 de bucati, esti cam dus. http://www.automarket.ro/stiri/toyota-mirai-prima-masina-de-serie-alimentata-cu-hidrogen-a-primit-1500-59763.html Apropo , respectiv in ultimul comentariu, de unde iei cifrele ? din cur ? Astept linkuri cv, care sa ateste ca VAG vinde '' vinde global 9.7 milioane de masini cu 4 marci ( VW, Audi, Skoda si SEAT ) sau 9.3 milioane cu 3 marci ( VW, Audi si Skoda ) sau 8.3 milioane de masini cu 2 marci ( VW si Audi ) '' .Daca VW si Audi vindea mai mult decat Toyota si Lexus impreuna, asta ar fi inseamnat ca VAG sa incheie pana acum numai pe locul intai, si nu s-a intamplat, halucinezi nu ? Iar ai tras etnobotanice ?

  • Vasile Gogosar, marţi, 28.07.2015 17:24

    Ce se cearta lumea pe aici cu vanzarile, de parca sunt 2 tabere si fiecare dintr-o tabara lucreaza ba la Toyota ba la VW. Bai nu va baga nici o companie din astea 2 bani in buzunar!

  • Vasile Gogosar, marţi, 28.07.2015 17:27

    @ un oarecare, vanzarile Honda nu se rezuma numai la europa, cum toata piata de masini nu se rezuma la europa, nu le port eu grija celor de la Honda in europa, in primul rand pentru ca sunt foarte diversificati si deja sunt un conglomerat in care nu vand numai masini. @ @Ivanoff Specifica unde vand mai mult decat Renault, Toyota, Hyundai, etc., altfel e doar o informatie foarte eronata.

  • un oarecare, marţi, 28.07.2015 17:34

    @@ un oarecare cand am zis eu ceva de honda, vezi ca esti prost ? din cauza retarzilor ca tine care fac reclama negativa la VAG am inceput sa fiu scarbit numai cand aud de asa ceva. Inca odata, nu-s fan nici VAG nici Toyota, dar cand vad atat extaz si obsesie pt VAG zau ca mi se face oleaca greata. Honda are o gama de modele de 15 ori mai aratoase decat VW . Civic arata de 10 ori mai bn decat deprimatul Golf, cu interior de anii 99'' si cu aceleasi TDI-uri puturoase care mananca ulei ca la balamuc, iar la semafor e atat de ( silentios ) ca se aude ca un diesel imputit de 2 bani.

  • @ un oarecare, marţi, 28.07.2015 17:58

    VW Golf 7 o data cu intrarea pe piata din SUA a devenit cea mai vanduta masina din lume devansand Toyota Corolla sau Ford Focus iar varianta break a lui Golf 7 este masina care se vinde cel mai repede in SUA ( http://www.thetruthaboutcars.com/2015/05/2015-volkswagen-golf-sportwagen-fastest-selling-vehicle-april-2015/ ) . De ce Honda a vandut in 2014 doar 3,000 de Accord-uri in toata Europa ( Passat a vandut 200,000 de mii iar Toyota si Mazda fiecare peste 40,000 )? De ce uzina Honda din Marea Britanie lucreaza la 40 % din capacitate ( acolo s-au facut concedeieri masive ) iar Honda nu a mai inregistrat profit in Europa din 2007 ? Pentru ca Civic-ul este o masina extraordinara ? Honda a luat in serios iesirea de pe piata europeana iar daca noul Civic hatchback ( va fi singura masina care se va construi in uzina din Marea Britanie ) nu va fi un succes ( in cazul Hondei in Europa termenul succes este relativ ) atunci viitorul Honda in Europa este unul sumbru .

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 18:27

    Hei guys, va bateti degeaba capul cu frustratul asta, ca nu va intelege. Si eu cred ca HONDA este peste orice VW la design, calitate, la fiabilitate nu mai vorbesc, Honda se situeaza chiar si peste Toyota. ''anonimule'', si Matiz era cea mai vanduta din clasa mini acum 10 ani, asa ca lasa aberatiile. Esti atat de penibil cand vorbesti despre vanzarile ''slabe'' ale Toyota in 2014, dar in practica s-a situat pe 1 la vanzari, despre ce vanzari slabe indrugi acolo ? In primul trimestru al acestui an, Toyota conducea cu 2,52 milioane de unitati, pe cand VAG 2,49 milioane de unitati, asta inseamna ( VW, skoda, seat, audi, Bentley, lamborghini, bugatti, porsche, etc ) . Cam multe branduri care foarte foarte greu face fata TMC care la randul sau detine - Lexus -Scion , doar atat . Asta inseamna vanzari destul de slabe, sa nu faci fata cu atatea branduri . Daca Toyota ar fi avut tot atatea divizii ca ei, pai nici in vise nu se mai puteau gandi la podium. Oricum, sanse mici sa bata, asta in cazul in care noul RX are deja 3.400 de cereri in SUA si 6.000 in Asia, iar GS F are deja si el 600 de cereri in SUA , si sa amintesc piata din Rusia acolo unde Lexus se vinde cel mai bine. Adunate toate la un loc ar fi cam 20.000 de unitati care asteapta comanda. Asta inseamna ca va depasi cu brio VAG peste o luna.

  • dan_grc, marţi, 28.07.2015 18:40

    @antonny Mai taie din ele, mare parte dintre Bmw -uri și Audi nu trec de 7-8 ani? Sigur, de aceea li se dau kilometrajul înapoi la greu, că nu prea ajung la 300 mii km, se devalorizează puternic după 4-5 ani? Extraordinar, dar ce, sunt în ediții limitate? Comparația între Bmw și Lexus a ajuns atât de nedreaptă în privința vânzărilor , încât se continuă aberația Bmw vs Toyota? Nu știu cum se face că indiferent de știre, trebuie să se aducă în discuție Bmw, cu toate ca trebuiau menționate doar VAG și Toyota.

  • @ Ivanoff, marţi, 28.07.2015 18:41

    ESTI PENIBIL RAU cand aduci in discutie Bugatti !!!!!! In cei mai buni ani de cand apartine de VW Group, Bugatti a vandut anual 50 bucati ! Acum in asteptarea noului model, Bugatii nu mai produce niciun model . Ti-am explicat exact cat vinde VW si Audi ( 8.3 milioane masini, intereseaza-te cate masini vinde Hyundai-KIA sau Renault-Nissan ), VW, Audi si Skoda ( 9.3 milioane masini cu doar 3 marci ) iar daca luam si SEAT in calcul, VW Group vinde anual 9.7 milioane de masini cu 4 marci .

  • antonny, marţi, 28.07.2015 19:30

    rog pe cei de la Automarket sa fie sters mesajul de asa zisul antonny la ora 16 28 .....nu imi apartine

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 19:46

    @@ivanoff, daca doar VW si Haudi au vandut 8,3 mil, asta inseamna ca Seat si Skoda a vandut peste 10 mil, ca doar sunt mai accesibile ca primele doua nu ? Asta ar inseamna ca grupul a vandut peste 18,3 mil de masini dupa mintea ta bolnava. Asta ar fi insemnat ca Toyota sa fie detronata de mult de pe podium. Asta inseamna ca ai calculat prost :))) Dan Grecu, probabil @antonny s-a referit ca nu trec de 7-8 ani fara asistenta tehnica, e normal sa tina si 800 de mii atata timp cat schimbi motorul, cat vdespre deprecieri, are dreptate, uite aici : http://autovit.ro/anunt/mazda-6-iii-ID7GeIbl.html#555575cfe2;promoted http://autovit.ro/anunt/volkswagen-passat-b7-ID7GeJMz.html#eda45dc022

  • dan_grc, marţi, 28.07.2015 19:57

    Numărul de km se referă la motor în primul rând, deci de obicei nu țin mult, dar dacă schimbi motorul ajunge și la 800 mii, băi ești prost? Eu sunt de părere că da.

  • Unchiul lui Ivanoff, marţi, 28.07.2015 20:26

    Ivanoafe, lasa taica forumurile si muta pisicuta din curte, ca amu se intorc oile di la pascut si trebuie mulse

  • Lache, marţi, 28.07.2015 21:25

    Tony, ai vazut un sasiu de Subaru? ai vazut un sasiu de Saab? GM? si inca ceva: nimeni, dar nimeni in lumea asta nu construieste TIR-uri! Nu-i nimic, este de inteles!

  • Ivanoff, marţi, 28.07.2015 21:37

    Dan Grecu, Bai ciuperca vie, la tine informatia ajunge foarte greu, iar odata ajunsa iese instantaneu. Daca schimbi 5 motoare acea masina poate parcurge si 1.000.000 de km intelegi ? Acum mai baga o bere ca nu-i de ajuns 4 halbe.

  • capra lu' ivanoff, marţi, 28.07.2015 21:48

    Uei bietzavuli, din cauza ta imi zice lumea curva in sat.

  • Pana, marţi, 28.07.2015 22:17

    @all: Doamne, va contraziceti cu unul care isi pune vata in nas cand e racit ca sa nu-i curga mucii pe tastatura. No, nici voi nu sunteti departe de nebunia lui. Voi chiar nu vedeti ca nu aveti cu cine sa vorbiti? Pentru el nemtii fac ultimele jeguri care dupa 250000 de km... se topesc, se autodistrug, se evapora, explodeaza in mers sau le pica rotile. Daca esti baiat destept, modest si inteligent... ca el, iti cumperi japoneza. Simplu, nu?

  • Pana, marţi, 28.07.2015 22:27

    Eu sunt proprietar de Golf 4 cu 450.000 km la bord si nu am nici macar o problema. Saptamana trecuta in druum spre mare, i-am dat sa vad cat prinde, s-a dus pana la 220 km/h unde era limitata , dar in schimb ea rula cu 245km/h am testat asta cu un prieten care mergea cu atat

  • AndreiRN, marţi, 28.07.2015 22:39

    Prea multa vorbaraie, si prea putine cunostiinte ale unora. Eu am lucrat in trecut, la o firma care fabrica anumite produse pentru ei si pot sa spun ca au standarde destul de inalte care sunt justificate de aceste rezultate(#1), iar calitatea acestor produse este ireprosabila. Deci pot sa spun ca compromisul cel mai mare al Toyotei a fost atins si nu se vor oprii aici - vor creea noi limite pe care VAG trebuie sa le depaseasca.

  • Pana ii raspunde lui @Pana, marţi, 28.07.2015 22:47

    Bai, cat de frustrati pot fi unii! Apropo, nu am Golf. Am o Corolla din 2000 care este peste mucul (din nasul lui Ivanoff) numit Golf 7 chiar :))))

  • inexorabil, marţi, 28.07.2015 23:37

    Scoteţi-vă ochii cât vreţi, căci lumea se vede splendid de pe locul...trei. Obiectivul de bătaie lungă al Mărioarei & co. trebuie să fie concentrarea pe calitate. Am parcurs deja oferta lui Chevrolet pentru 2016 şi am constatat surprins că Chevy bate spre...premium. Păcat însă că Europa nu figurează ca ţintă de prim rang! Nu ştiu cât va mai ţine mirajul galben... Oricum, politica managerială constituie călcâiul lui Ahile în ograda "noului GM". Încă din perioada interbelică era privită cu admiraţie "firma mondială" General Motors, dar, acum, mondialitatea le creează (forma de infinitiv nu se scrie cu doi de "e", Andrei!) americanilor probleme de mentalitate şi de abordare strategică (încă nu reuşesc să pricep de ce), astfel că prăbuşirea de la vârf şi riscul părăsirii podiumului nu sunt întâmplătoare.

  • Pana, miercuri, 29.07.2015 12:07

    Iar imi raspunde ala lui Pana, FIINDCA pANA RASPUNDE PT pANA, ce-i asa greu ? Nu se foloseste ''@'' .

  • Ivanoff, miercuri, 29.07.2015 13:53

    @inexorabil, crede-ma ca mi-ar place ft tare sa castige GM. Fac masini cu ''mai mult suflet'' ca VAG, in al doilea rand tare as vrea sa le vad opinia frustratilor care se masturbeaza ori de cate ori vad un produs VAG-ist pe strada :))))) . Care-i diferenta dintre GM si produsele VAG ? Calitatea, VAG face niste masini de unica folosinta, iar in ritmul asta nu cred ca vor ocupa podiumul nici peste 10 ani. Si Hyundai-Kia fac masini cu 10 clase peste VAG . Cat despre Toyota, un VW nu valoreaza nici cat praful din urma unei Toyote.

  • @Ivanoff, miercuri, 29.07.2015 14:02

    Podiumul e reprezentat de primele 3 locuri, du-te la oi dupa cum bine zicea cineva mai sus.

  • Ivanoff, miercuri, 29.07.2015 15:10

    @@Ivanoff, E drept ca unui om ii trebuie un anumit IQ ca sa priceapa la ce s-a referit interlocutorul, tu se pare ca nu beneficiezi nici de 50% din procentul ''normal''. La a cata berica te afli ? I-al si pe amicul @cioflinsteanu cu tine la carciuma .

  • Tudor, miercuri, 29.07.2015 21:24

    Dar voi de ce va certati ca fraierii aici? Va dau aceste companii bani sau ce? Ziceti-mi si mie, ca sa ma cert si eu. Care companie da mai mult, tin cu ea :)))

  • Mircea, marţi, 04.08.2015 20:03

    Citez: "Dupa taxe Toyota a reusit sa afiseze un profit real de 4.8 miliarde de euro in timp ce VW nu se mandreste decat cu un profit de 2.7 miliarde euro." Deci cum stăm? VW oricum va câștiga foarte mult din vânzarea pieselor de schimb pentru că frecvența cu care ajung prin service este destul de mare.