Toyota RAV4 electric - versiunea de serie
Versiunea 100% electrică a lui Toyota RAV4 a fost prezentată astăzi la Los Angeles. Modelul intră în vânzare în această vară în California.
Toyota a prezentat azi la Los Angeles, în cadrul unui simpozion dedicat maşinilor electrice, versiunea 100% electrică a SUV-ului RAV4. Realizat în colaborare cu americanii de la Tesla, noul Toyota RAV4 electric a fost dezvoltat în 22 de luni şi le oferă clienţilor aceleaşi performanţe şi acelaşi spaţiu interior precum cel al variantei clasice a SUV-ului compac japonez.
Noua versiune va fi vândută în prima fază exclusiv în statul California, "raiul" vehiculelor electrice şi hibride, ieşirea pe piaţă urmând să aibă loc în această vară. Ulterior, modelul va fi vândut şi în celelalte state americane, iar obiectivul celor de la Toyota este de a găsi 2600 de clienţi în trei ani pentru versiunea full-electrică a lui RAV4.
Preţul de bază al lui Toyota RAV4 EV va fi, în SUA, de 49.800, din această sumă urmând să fie scăzute însă bonusurile pe care fiecare stat american le acordă celor care se orientează spre acest tip de modele. Modelul beneficiază de o autonomie de 160 de kilometri, accelerează de la 0 la 60 de mile pe oră (98 km/h) în 7.0 secunde în modul sport şi vine cu o viteză maximă limitată la 135 de kilometri pe oră. Motorul dezvoltă la sarcină maximă 154 de cai putere, iar bateria este garantată 8 ani sau 160.000 de kilometri. Termenul de încărcare completă a bateriilor este de şase ore.
via | Toyota
1. e SUV 2. e electric Poate ne explica Toyota de ce un SUV electric destinat preponderent utilizarii urbane (apropo: SUV>oras, ciudata alegere) are un "modul sport" , cand autonomia nu trece de media electricelor de pe piata. Tot ce vreau sa spun e ca exista electrice cu autonomie mai mare de 160 km pe piata si nu sunt SUV-uri de croaziera. Autonomia nu e calculata cu siguranta in modul "sport"