Toyota RAV4 electric - versiunea de serie

Publicat marţi, 08.05.2012 14:22 de Mircea Meșter

Versiunea 100% electrică a lui Toyota RAV4 a fost prezentată astăzi la Los Angeles. Modelul intră în vânzare în această vară în California.

Toyota a prezentat azi la Los Angeles, în cadrul unui simpozion dedicat maşinilor electrice, versiunea 100% electrică a SUV-ului RAV4. Realizat în colaborare cu americanii de la Tesla, noul Toyota RAV4 electric a fost dezvoltat în 22 de luni şi le oferă clienţilor aceleaşi performanţe şi acelaşi spaţiu interior precum cel al variantei clasice a SUV-ului compac japonez.

Noua versiune va fi vândută în prima fază exclusiv în statul California, "raiul" vehiculelor electrice şi hibride, ieşirea pe piaţă urmând să aibă loc în această vară. Ulterior, modelul va fi vândut şi în celelalte state americane, iar obiectivul celor de la Toyota este de a găsi 2600 de clienţi în trei ani pentru versiunea full-electrică a lui RAV4. 

Preţul de bază al lui Toyota RAV4 EV va fi, în SUA, de 49.800, din această sumă urmând să fie scăzute însă bonusurile pe care fiecare stat american le acordă celor care se orientează spre acest tip de modele. Modelul beneficiază de o autonomie de 160 de kilometri, accelerează de la 0 la 60 de mile pe oră (98 km/h) în 7.0 secunde în modul sport şi vine cu o viteză maximă limitată la 135 de kilometri pe oră. Motorul dezvoltă la sarcină maximă 154 de cai putere, iar bateria este garantată 8 ani sau 160.000 de kilometri. Termenul de încărcare completă a bateriilor este de şase ore.

via | Toyota

  • hmmm, marţi, 08.05.2012 16:07

    1. e SUV 2. e electric Poate ne explica Toyota de ce un SUV electric destinat preponderent utilizarii urbane (apropo: SUV>oras, ciudata alegere) are un "modul sport" , cand autonomia nu trece de media electricelor de pe piata. Tot ce vreau sa spun e ca exista electrice cu autonomie mai mare de 160 km pe piata si nu sunt SUV-uri de croaziera. Autonomia nu e calculata cu siguranta in modul "sport"

  • io, marţi, 08.05.2012 16:11

    Scopul lor trebuia sa fie micsorarea masei caroseriei, nu marirea ei... cel putin acum la inceput pana apare o noua generatie de baterii... un suv pt inceput? bad choice!

  • AndreiRN, marţi, 08.05.2012 17:10
    Excelent

    RAV4 elecreic circula pe strazile Californiei de cel putin 10 ani in vechiul design. Sunt folosite de firma de electricitate locala si mai ales de cei ce citesc contoarele. A venit timpul ca oricine doreste sa-si cumpere unul. Sunt fantastic de economice la ora actuala.

  • edi80, marţi, 08.05.2012 18:29
    da andrei ai dreptate insa...

    in romania noi ne zbatem inca cu cazanele altora de 10 ani sa le inmatriculam cu euro 2-3....ce pretentii sa avem de masini electrice ..aia nu e masina ca nu scoate fum:)))

  • Taranu, marţi, 08.05.2012 22:04
    a mea e mai lunga

    La noi la Crevedia sa scos de vreo 14 ani Toyota Rav4 cu metaplasma si inductie trifazata cu autoclav. Cam slabut restul lumii.

  • life, miercuri, 09.05.2012 01:39
    @ edi80

    Asta nu trebuie sa ne impiedica sa aspiram la mai mult. Gandesti gresit.

  • neolehel, joi, 10.05.2012 10:26
    Hmm...

    Toyota ar trebui sa scoata pe piata un nou Rav4 pentru ca modelul actual e vechi,in special ca si design.Pur si simplu arata ciudat,inainte de facelift chiar arata mai bine.Am vrut sa cumpar una in leasing,dar masina e urata si astept cu nerabdare noul model!Sper sa aiba un design actualizat,mai modern.Toyota are mult de pierdut din cauza designului,modelele mai vechi aratand chiar mai bine ca cele actuale,au stricat si Land Cruiser-ul,cel vechi avea mai mult caracter.

  • not identity, luni, 14.05.2012 22:40
    @neolehel

    Ai dreptate,asta e minusul cu care Toyota se comfrunta,unele modele din gama arata perfect,dar altele mai trebuiesc actualizate.Si eu zik ca ar fi mare pacat sa nu le modernizeze,pentru un brand jos palaria,foarte fiabil.