Toyota Prius Plug-in Hybrid a stabilit un record de consum la Nurburgring
Toyota a adus un jurnalist auto britanic la Nurburgring pentru a obţine cel mai bun consum cu Prius PHEV pe celebrul circuit fără a avea o viteză medie mai mică de 60 km/h. Rezultatul a fost impresionant în materie de consum, în timp ce timpul obţinut este mai slab decât al unui Trabant.
Toyota Prius Plug-in Hybrid se poate mândri cu cel mai mic consum obţinut vreodată la Nurburgring de o maşină echipată cu motor cu combustie internă. Recordul celor de la Toyota este de 0.4 litri la sută (rotunjit de la 0.336 l/100 km), în timp ce timpul de parcrugere al Iadului Verde a fost de 20 de minute şi 59 de secunde. Timpul hibridului japonez nu este tocmai impresionant, după cum notează şi americanii de la Jalopnik, amintind că un Trabant a reuşit să obţină 16 minute la Nurburgring în anii '60.
Modelul condus de jurnalistul britanic Joe Clifford a fost echipat doar cu câteva elemente aerodinamice din gama TRD, cu jante din aliaj de 18 inch şi cu anvelope cu rezistenţă redusă la rulare. Ţinta pilotului de ocazie a fost să ardă cât mai puţin carburant pentru parcurgerea unui tur de Nurburgring conform reglementărilor circuitului, care prevăd o viteză medie de minimum 60 km/h.
Turul record al celor de la Toyota a fost realizat în timpul sesiunilor publice, în cadrul cărora orice şofer poate să-şi pună la încercare talentul pe Nurburgring. Reprezentanţii Toyota s-au declarat încântaţi de rezultatul obţinut de Prius PHEV, modelul nefiind modificat din punct de vedere tehnic pentru obţinerea acestei performanţe. Japonezii spun că maşina a folosit ”mai puţin de cinci linguri” de benzină pentru a parcurge un tur al celebrului circuit, deoarece motorul cu ardere internă a fost activat doar la o urcare mai lungă, până atunci fiind folosit sistemul hibrid pentru parcurgerea traseului.
Via Jalopnik | Toyota
ma asteptam sa puneti toata "cursa"...20 de minute de emotii si fiori de la atata adrenalina!!! acum, pun pariu pe orice, ca urmeaza XL1 sa-si arate muschii