Toyota ne prezintă versiunea de serie a lui FCV, modelul său alimentat cu hidrogen pe care îl va lansa în 2015

Publicat miercuri, 25.06.2014 15:58 de Sebastian Toma

Toyota a prezentat versiunea de serie a caroseriei primului său model de serie alimentat cu hidrogen. Acesta poartă denumirea FCV, dar numele acesta s-ar putea să nu fie definitiv.

Toyota FCV, vehiculul alimentat cu hidrogen dezvoltat de marca japoneză, a fost prezentat în versiunea de serie printr-o galerie foto publicată astăzi de oficialii constructorului. Lansarea modelului de serie, care va arăta la fel ca exemplarul din imaginile alăturate, este programată pentru anul 2015 şi va fi oferit întâi pe piaţa din Japonia şi apoi pe pieţe alese din America de Nord şi Europa. Pe piaţa din Japonia, modelul va costa aproximativ 7 milioane de yeni, echivalentul a 50.500 de euro, urmând să fie oferit doar în zonele în care infrastructura de staţii de încărcare cu hidrogen este suficient de bine dezvoltată pentru a susţine necesităţile clienţilor.

Honda şi General Motors vor dezvolta împreună vehicule alimentate cu hidrogen

Prima maşină alimentată cu hidrogen oferită de Toyota are capacitatea de a accelera de la 0 la 100 km/h în 10 secunde şi oferă o autonomie maximă de 482 kilometri. Încărcarea rezervorului cu hidrogen se face în doar trei minute la o staţie specializată, singurul loc în care va fi disponibil acest carburant în starea de agregare şi configuraţia necesară alimentării acestui vehicul. Reprezentanţii Toyota s-au ferit să ofere informaţii suplimentare despre FCV, specificând că acesta nu este neapărat numele definitiv al vehiculului menit să ajungă în versiunea de serie.

Colaborare istorică în Japonia: Honda, Nissan, Toyota, Subaru, Mitsubishi, Mazda şi Suzuki vor dezvolta împreună motoare

Chiar şi în versiunea de serie, caroseria lui Toyota FCV are un design neobişnuit, menit să profite cât mai mult de trucurile care îi asigură un coeficient aerodinamic optim.

BMW şi Toyota construiesc un model hibrid cu tehnologie din Le Mans

Toyota nu este primul constructor care oferă un vehicul alimentat cu hidrogen pe piaţă, fiind depăşiţi de conaţionalii lor de la Honda şi de la Mazda. În timp ce Honda a oferit modelul FCX Clarity în California, Mazda a testat în Norvegia o flotă specială de RX8-uri alimentate cu acest carburant, în scopul unei analize atente a acestui tip de carburant în viaţa reală. Nemţii de la BMW şi Mercedes-Benz au derulat şi ei propriile teste cu modele alimentate cu hidrogen, având peste 20 de ani de experienţă în acest domeniu, cu toate că n-au oferit până acum un vehicul alimentat cu hidrogen care să poată fi comandat de publicul larg.

Honda FCEV Concept prefaţează viitoarele vehicule cu hidrogen ale japonezilor

Via WCF | Toyota

  • Marian.Nedelcu, miercuri, 25.06.2014 19:17

    Hmmmm, urata ? Hai bine, recunosc ca strugurii sunt acrii. Nu as putea sa spun ca este urata, ci as putea sa spun surprinzator de diferita ca design, un vehicul diferit de ce este in prezent pe piata nu inseamna ca-i urat ci doar diferit ,deci asta din start inseamna ca va intoarce capete pe strada si va face sa se intrebe '' wow ce ciudatenie''. Ei bine ciudatenie este pt amatori, pt cei cu cultura auto vor stii ca-i o evolutie inginereasca in materie de motoare, iar Toyota cu acest FCV va deschide un nou ''culoar'' in intreaga industrie auto mondiala, ceilalti le vor urma exemplul pana vor da gres, iar dupa vor colabora cu ei , cum a facut Bmw. . Asa-i fani Moskwicz ? Mai sunt acrii strugurii acum ?

  • Mircea, miercuri, 25.06.2014 20:28

    Si altii au masini cu motoare pe hidrogen insa cati la ofera spre vanzare la tot poporu ca masini de serie? Nici Mazda si nici Honda din pacate. Deci Toyota va fi primul care va oferi tehnologia la toata lumea.

  • Lache, miercuri, 25.06.2014 20:53

    Bah,mafia ,ai citit articolul pana la capat? Sunt convins ca nu ai citit.Este prea lung pentru tine.Toyoka deschide un nou"coloar" ? Really? Vai de capul tau! Iarasi v-au lasat fara apa in bazin?

  • vianu, miercuri, 25.06.2014 21:14

    lasa ca vine romanu' nostru ajuns cu loteria prin SUA si ne povesteste cum japonezii au furat tehnologia si nimic nu se compara cu bijuteria aia de hibrid de 110.000Eu

  • vianu, miercuri, 25.06.2014 21:18

    sorry am apasat enter trecand de la micile intepaturi...urata mai e masina asta. Inteleg limiarile de ordin aerodinamic, da' frate! chiar nu se poate face un design digerabil. Dincolo de retincenta unei tehnologii care are destule necunoscute si designul trebuie sa fie un fel de teatrul absurdului in viziune auto? Japonezii arata ca nu stau cu mana'n intre....dar exista un "dar"...

  • Lache, joi, 26.06.2014 10:30

    Sa vedem daca Toyota pe hydrogen vine cu tot cu statie de alimentare! http://www.caranddriver.com/news/toyota-fcv-concept-news

  • mog, joi, 26.06.2014 11:27

    si Hyundai tocmai ce a lansat in state un ix35 cu hidrogen, la care lucreaza de cativa ani, conceptul il au de mult timp.